FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: MaxeroSS w Lipiec 28, 2015, 13:48:30 pm
-
Witajcie!
W ostatnim okazyjnie czasie wpadł mi w ręce pięciogarowy silnik z Lancii Kappy 2.0. Czy jest szansa go zapakować w Borewicza i podpasować pod jakąś skrzynię? Jakie przeróbki będą wymagane? Wiem że kiedyś ktoś tworzył Atu z 5 garowym silnikiem ale nie mogę znaleźć tego tematu.
-
Hehe jeśli to 2.0 20V to najpierw poczytaj o problemach z wałem i panewkami w tym silniku.
-
Taki pomysł to strzał w stopę ...
-
Ok, nie trzeba więcej tłumaczyć. Temat do zamknięcia :D
-
ciezko go wrzucic pod maske w Kappie ,a co dopiero do Poloneza :P
trudno go tez kupic okazyjnie,
sam silnik jest calkiem niezly, z miska od Kappy i tak by nie wszedl do PN ,z miska Marei tez tak sobie,wiec gdyby odpowiednio przerobic miske,to i problemy ze smarowaniem by sie skonczyly,
ale generalnie nie warto pchac akurat tego silnika, bo sa mniejsze R4 o tych samych parametrach i latwiej je pod maske wrzucic
-
Jakie R4 byś preferował żeby weszły bez wielkich przeróbek (prócz ROVERA) ? :)
-
Opel
-
z oplem to wcale mniej przerobek niz z BMW nie ma,
w sumie z fordem pewnie byloby tyle samo przerobek
-
Z każdym są przeróbki poza OHV, roverem i dieslem 1,9 ;)
-
I DOHC fiata. ;)
-
Jak iść w R5 to moim skromnym zdaniem lepiej w audi 2.3 AAN... Ceny i komplikacje podobne a potencjał i zaplecze gratów duzo lepsze
-
1.9 i 2.3 ze sraudi wcale nie ma wiekszego potencjalu, jak juz to 2.2turbo ,ale to wszystko kiepsko dostepne,
najlepszym R5 pod wzgledem mozliwosci do ceny jest volvo
-
Volvo owszem ale mysle ze szybciej raczej R4 red blocki. Co do nowszych R5 to nie miałem styczności z tymi motorami wiec nie będę się wypowiadał. Kumpel ma 2.3 AAN na programie w Audi i robi to robotę mimo ze motor nie jest pierwszej młodości wiec w PN tez nie będzie co narzekać
-
redbloki jasna sprawa, ale skoro kwestia R5 zostala poruszona i jezeli ktos mialby jakis wewnetrzny mus pakowania do Poldka R5 ,to uwazam,ze volvo daje najwiekszy wybor w najlepszej cenie
-
z oplem to wcale mniej przerobek niz z BMW nie ma,
Tak tylko żę opla wkładasz cały zespół napędowy prawie pnp a bmw ma 5 bieg bezpośredni i piszę tu o BMW 1,8 16V zwane IS.
R6 nie wejdzie pod maskę poloneza tak żeby było dobrze, po prostu żeby nie ciąć podłużnic trzeba wypuścić silnik przez przednią oś kół a to poważny błąd konstrukcyjny- destrukcyjnie się to ma na trakcję auta.
Brat zrobił swapa na opla 2,0 16v i to jeździ.
-
Z tanich swapów jeszcze ford na skrzyni scorpio sierra.
-
Raczej nic lepszego niż 2.0 DOHC z blokiem z 132 połączone z gorą silnika od Cromy Turbo to się nie wymyśli żeby było łatwo i prosto i bez dużych przeróbek.
A po portingu głowicy i paru innych pierdołach osiągamy większą moc niż 1.8 VVC o momencie już nie wspominając, a i awaryjność dohc fiata jest dużo mniejsza jak VVC.
-
awaryjność dohc fiata jest dużo mniejsza jak
Dobrze podkreśla to post kolegi Hagar w dziale auta sympatyków klubu :D
-
A skąd Ty wiesz jak awaryjne jest VVC ? Masz ? Użytkujesz ? To tak się składa że VVC samo w sobie nie jest awaryjne i nie zepsuje się tak żeby unieruchomić Ci auto. Jedyne co trzeba robić żeby działało to wymieniać paski i olej w terminie. A uszczelkę robi się tak jak w każdym innym Roverze.
Na temat DOHCa się nie wypowiem bo nie miałem, nie robiłem. Jedynie czytałem na forum i sporo było o problemach ze smarowaniem, panewkami, gównianym wyważeniem układu korbowo tłokowego i tym podobnych, gdzie w Roverze problemy ze smarowaniem w ogóle nie występują. Lepiej chyba wymienić co jakiś czas uszczelkę niż panewki... :)
-
Tak tylko żę opla wkładasz cały zespół napędowy prawie pnp a bmw ma 5 bieg bezpośredni i piszę tu o BMW 1,8 16V
to piszesz chyba o 1.9 16v z e36 ;]
skrzynia z e30 ma IV bezposrednia ,a cala skrzynia ma przelozenia bardzo zblizone do polonezowskiej,
nawet dyfer w e30 1.6 czy 1.8 ma przelozenie 4.1,
dopiero w e36 V jest bezposrednia i dyfry dlugie
-
A w czym niby 8 zaworowa croma turbo ma byc lepsza od glowicy 132 po obrobce ? No chyba ze chodzi o polozenie kolektorow ....
-
Swap na opla jest prosty jak budowa cepa. Wyspawujesz dwie nowe łapy dla silnika,łape skrzyni i wybierak biegów. Nawet wału napedowego nie trzeba skracac ani przedłużac... Sprzęgło na linke,wiazka prosta jak but bez żadnych Immo. Komora zostaje nie ruszana praktycznie w 99%... Pakujesz C20XE na Motronicu 2.8 ze skrzynią z Omegi A i masz 150konia w serii. A nie jeden wie co te silniki potrafia.
-
Tak tylko żę opla wkładasz cały zespół napędowy prawie pnp a bmw ma 5 bieg bezpośredni i piszę tu o BMW 1,8 16V
to piszesz chyba o 1.9 16v z e36 ;]
skrzynia z e30 ma IV bezposrednia ,a cala skrzynia ma przelozenia bardzo zblizone do polonezowskiej,
nawet dyfer w e30 1.6 czy 1.8 ma przelozenie 4.1,
dopiero w e36 V jest bezposrednia i dyfry dlugie
Kto wam broni założyć 3,92 albo 3,7 z 1,9D ? U nas w fiacie jest 1.8 IS z mostem 3,72 i na mokrym ciężko jest ruszyć z 2 biegu normalnie... A jak ktoś się uprze to może skrzynie od E30 zapiać i zostawić most 4,1, jedyna zmiana to inne łożysko w wale korbowym które kosztuje jakieś 5-10zł - są dwa rodzaje wałka w skrzyniach i w e30 jest zazwyczaj cienkie a w e36 gruby. Inny problem to odcina przy 5200 a nie 6200 jak normalnie- brak sygnału z czujnika prędkości :/ i tryb awaryjny ale na szczecie są sposoby żeby to ominąć.
Pamiętajcie ze FSO jest w wielu przypadkach lżejsze niż dawcy silników, np w scorpio 2.3 16V kontra fiat 125P 2,3 16V wychodzi prawie 400 KG ! Scorpio ma most 3,92 ;) wiec kopyto jest dobre nawet jeżeli silnik dysponuje tylko mocą rzędu 120-140Km
-
Jaki się w C20XE ogarnia ten ogromny aparat zapłonowy żeby nie wkręcił kierowcy jaj? Się mi nazbiera już nie będe wiedział co wkładać..
Jeśli R5 z Audi to miałbym coś gdyby kto zainteresowany był. Kompletna 90tka quattro z silnikiem 7A.
-
Napisałem ze C20XE na Motronicu 2.8. Tam już nie masz aparatu tylko moduł ;)