FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Daniel#1984 w Sierpień 19, 2015, 03:03:02 am
-
Witajcie.
Mój wóz przebył ostatnio 2300 km po całym kraju, i jedyną usterką jaką zaliczył, było wpadnięcie szyby pasażera do środka drzwi.
Nie bardzo to cieszy Lubą, bo w takie upały szyba jest zablokowana klockiem drewna :]
Z początku myślałem, że klasycznie przegnił ten element, który trzyma szybę, i faktycznie, napuchł tak, że nie dało się domknąć już szyby, ale jest poważniejszy problem. Mianowicie zerwała się linka, mechanizm się zablokował na amen i nie współpracuje. Drzwi mają już dwie dziurki na dole, ale zastanawiam się, czy naprawa tego to aż taki horror, żeby wymieniać całe drzwi? Wiem, że muszę wymienić szybę z prowadnicą, co już robiłem, ale zerwana linka mnie trochę martwi, podobno włożenie całego mechanizmu nie jest takie proste.
Czy ktoś już to robił u siebie? Warto się zająć demontażem tych elementów z innych drzwi i montażem w moich, czy lepiej od razu szukać dobrych drzwi pod lakier?
-
bez przesady-mechanizm jest łatwiej wymienić niż szybę. nie rozumiem tylko czy przednia, czy tylna. z tyłu trzeba uważać by nie poplątać linki.
-
Nie jest to horror ani z tyłu ani z przodu. Jak nie ruszasz prowadnic to jest to bardzo łatwe. Jak ruszasz, to będziesz musiał je poustawiać żeby szyba się nie klinowała.
-
Jeżeli nie znasz pełnej historii auta, a linka jest urwana, to sprawdź, czy w ogóle była dobrze nawinięta. Bo u mnie jakiś mędrzec tak kiedyś zamontował mechanizm, że działał odwrotnie, a linka w jednym miejscu prześlizgiwała się nie po rolce, lecz po łączeniu blach.
-
Dzięki za odpowiedzi. Szybę też chciałbym wymienić, jest porysowana, ale jeżeli uda się bezinwazyjnie przełożyć cały mechanizm i tą rdzewiejącą szynę, w której siedzi szyba, nie będę jej wyjmował :].