FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Kumaaty w Wrzesień 05, 2015, 21:58:03 pm
-
Siema wszystkim , Zamierzam Podłączyć turbinę w Moim Caro Plusie GSI . Turbina to będzie KKK k14 od golfa 1.6 TD ogólnie wiem wszystko jak przerobić kolektor wydechowy pod turbinę jak podłączyć ją do dolotu też z intercoolerem lecz zastanawia mnie jedno Gdzie i jak mogę podłączyć przewody od smarowania turbinki ? jeden to wiadomo spływ do miski dospawać mocowanie do przewodu ale dopływ do turbiny od którego miejsca ? Ma ktoś jakieś pomysły ? szukam na necie ale nie mogę znaleźć nigdzie co chodzi o podłączenia smarowania . Z góry dzięki za pomoc
-
z podstawy filtra oleju. daj trójnik w miejscu czujnika ciśnienia oleju i po temacie
-
Tylko że w Plusach ten otwór chyba jest już zaślepiony. Ogólnie fabryka stosowałe też trójniki wkręcone przy wałku rozrządu (kontrolka i czujnik ciśnienia).
-
ma ktoś zdjęcia gdzie jest czujnik lub ew jak to zrobić w sensie jakieś zdjęcie z czyjegoś projektu ?
-
czujnik jest wkręcany, w ten największy otwór na środku http://img20.staticclassifieds.com/images_tablicapl/261861761_1_1000x700_podstawa-filtra-oleju-nowa-polonez-fso-gniezno.jpg
-
TO znaczy to wiem ale i chodzi cała ta część gdzie jest ? gdzie tego szukać bo w prawdzie nie bawiłem sie przy silniku poloneza tak jedynie wymieniałem uszczelkę pod głowicą i naprawą alternatora i rozrusznika ( nie myślcie ze w związku z tym jestem zielony co chodzi o mechanikę :d )
-
tam gdzie przykręcasz filtr oleju.
-
ok w takim razie to było idiotyczne pytanie mogłem się domyślić no nic od czwartku kompletuję części i zrobię temat jak już wszystko będzie grało . a ten trójnik konkretnie z czegoś można dopasować czy muszę dorabiać sam ?
-
nie potrzebujesz trojnika,bo w GSI nie ma czujnika w tym miejscu,
za to masz zaslepiony otowor,wiec musisz go sobie zrobic sam,albo kupic podstawke od starszego modelu,gdzie bedzie gwintowany otwor
-
Czyli najlepiej skoro nie ma otworu najlepiej zrobić przejściówkę pod samo smarowanie lub jak mówisz kupić podstawe z GLI'ka i zamiast czujnika odrazu smarowanie przewód . No to w takim razie biore się od czwartku za kompletowanie gratów <cwaniak2>
-
To turbo się nie nada.
-
a co z tym turbem nie tak (poza tym,ze ze szmelcwagena jest) ,ze sie nie nadaje ?
-
Za male jakos 2 razy ;)
-
KGB, turbo z diesla. Przerabiałem temat, masa czasu i pracy wpakowana bez sensu. Jeśli się bawić w małe zabawki, to raczej coś typu k03, również za śmieszne pieniądze, ale przynajmniej bez problemów ze sterowaniem i bez strachu o zajechanie panewek oporowych przez backpressure i surge.
-
To w takim razie co polecacie ? jaką turbinę ? szukam czegoś taniego jak ta od golfa . Dodam ze nie chce zaraz doładowania ze mi panewki wydechem wyskoczą .
-
Napisałem, k03.
-
Turbo z tds-a 2.5 moze nie byc glupie na poczatek ;)
-
KGB, turbo z diesla. Przerabiałem temat, masa czasu i pracy wpakowana bez sensu.
no z diesla, ale co z tego ?
za malo wydajna jest ?
-
Kształt wirnika jest zupełnie inny niż w benzynowych. Buduje za duże opory, nadciśnienie w kolektorze wydechowym. W połączeniu z za ciasną stroną zimną wychodzi się daleko poza zakres sprawności sprężarki - co poza gotowaniem powietrza powoduje wzrost obciążeń na łożyskach oporowych turbosprężarki. Do tego wbudowany zawór WG w tym modelu jest na tyle niestabilny przy nadmiarze spalin, że ustawienie zadanego boostu jest bardzo trudne - zobacz jak wygląda kanał obejściowy w żeliwach benzyniaków i diesli. W dieslu wystarczy upuszczenie ciśnienia z kolektora, w benzynie przy większej prędkości spalin bez odpowiedniego ukształtowania kanału to nie zdaje egzaminu.
-
nie znam tego modelu,ale nie sadze, by sprzet o takiej wydajnosci i wiekowosci byl specjalnie projektowany pod akurat taki silnik,
Daihatsu stosowalo taka sama sprezarke w 1.0 td i 1.0 tb i problemow nie bylo,
tutaj nie sadze, by byl potrzebny sprzet wyczynowy, ale w sumie to nie moja sprawa - ja wole wieksze egzemplarze
-
Akurat tą sprężarkę znam, miałem w benzynie, uwaliłem, widziałem bebechy i przyczyny zniszczenia.
-
skoro miales i popsules to pewnie masz racje,
jakby autor tematu popsul swoja,to juz mozna jakies statystyki zaczac prowadzic :d
-
zapominacie o tym że taka mała sprężarka dmuchnie ostro z dołu a to zabije ułożyskowanie ohvki ... zauważcie kiedy turbo wstaje w benzynie a kiedy w dieslu
-
po raz kolejny wstawie bo widze po raz kolejny inny post o turbinie w GSI
https://www.facebook.com/morus.zukov/videos/vb.100001875197740/919690851436746/?type=3&theater astra F 1.7 turbina wstaje dosyc wczesnie i wprzeciwienstwie do turbiny w moim dohcu odrazu wsakuje na duze doladowanie. ( w dohcu mam garetta z vovlvo 2.3benz gdzie cisneinie rosnie wraz z obrotami i obciązeniem.)
-
a jakie to doladowanie i co zrobiles z ukladem paliwowym,zeby zasilil silnik ?
-
w dohcu mam 0.5 tylko na lpg jak wiadomo od lat. w gsi 0.7only pb i jest poprostu podlany paliwem na wtryskach i regu. generalnie powiem ze dohc mimo mniejszeo doladowania i duzo dluzszego przelozenia i pelnego " wstawania" i mimo ze na gazniki jedzie ... w ciu@#$l lepiej...
-
ale jak jest podlany na wtryskach i regulatorze ? masz dodatkowy regulator i wieksze wtryskiwacze ,czy jak ?
-
tak