FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: pigini w Listopad 15, 2015, 22:20:37 pm

Tytuł: Problem z doregulowaniem stag 200 GoFast
Wiadomość wysłana przez: pigini w Listopad 15, 2015, 22:20:37 pm
Witam wszystkich, dopadł mnie problem z doregulowaniem  instalacji gazowej. Po wymianie silnika musiałem dostosować gaz , niestety gazownik u którego to robiłem jest nieosiągalny przez dłuższy czas <smutny>

Dokupiłem kabel i krok po kroku z instrukcją  udało mi się  to jakoś zgrać, wszystko wygląda dobrze a jednak nie jest, auto robi dość sporego kangurka przy gwałtownym dodaniu gazu, przy pracy na benzynie tego nie ma.
W związku z tym że pierwszy raz w życiu coś takiego robiłem, zapewne przeoczyłem jakiś szczegół, albo jakiś parametr który warto byłoby przestawić żeby to zlikwidować.
Pacjent 1,4 k16
Ciśnienie gazu średnio 1,26 spada do 1,1 przy max obciążeniu

Proszę o podpowiedź czym można pomieszać żeby było lepiej  :-)


Tytuł: Odp: Problem z doregulowaniem stag 200 GoFast
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 16, 2015, 00:47:49 am
mapka lepsza nie bedzie,
musisz wyciac dotryski ponizej 1.7ms
Tytuł: Odp: Problem z doregulowaniem stag 200 GoFast
Wiadomość wysłana przez: pigini w Listopad 16, 2015, 00:59:17 am
Super  :] a jak to zrobić?
 Nie ukrywam że nie mam zielonego pojęcia, ale widzę że trafiłem na odpowiednią osobę  <spoko>
 Kropą poniżej  najniższego czasu wtrysku czyli wcześniej niż się wykres zaczyna  zjechać do samego dołu ?

Mniej więcej tak jak poprawiłem i kombinować na pracującym silniku ?
Tytuł: Odp: Problem z doregulowaniem stag 200 GoFast
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 16, 2015, 01:09:51 am
nie mialem do czynienia z 200gofast,ale po grafice widze,ze jakos za kolorowo jest jak na zwyklego staga200,
mozliwe,ze jest to tak niemilosiernie okrojone i nie ma opcji,ale jednak poszukaj po zakladkach,
w stag300 i nowszych zawsze byla,

a jezeli nie ma opcji wyciecia dotryskow to nie mam dobrych wiesci,bo bedziesz to musial zrobic mnoznikiem - wystarczy spojrzec na mapke ze skala 0-26ms zeby sie domyslic,ze nie ma szans za pierwszym razem trafic myszka w 1.7 lub 1.8 ms,
ale próbuj  :d

jezeli pytasz o wykonanie techniczne,to obok tej czerwonej kropki zrob drugą i jedna sprowadzasz do zera,a druga ma miec prawidlowa wartosc ,
utworzy sie tak pionowa kreska mnoznika - nie do konca pionowa,bo bedzie oczywiscie lekko pochylona na bialystok ,czyli /
Tytuł: Odp: Problem z doregulowaniem stag 200 GoFast
Wiadomość wysłana przez: pigini w Listopad 16, 2015, 01:16:46 am
Znalazłem, czyli po prostu wpisać wartość 1,7 a resztę mnożnika przywrócić tak jak było ?
Tytuł: Odp: Problem z doregulowaniem stag 200 GoFast
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 16, 2015, 01:21:24 am
tak wpisac,czy tam bardzie ustawic bo widze strzalki,
jak 1.7ms nie pomoze to proboj 1.8 i 1.9,

widze tezz obscje "inteligentna obsluga dotryskow" - intrygujace, ciekawe jak by to dzialalo

a tak na marginesie,to jakie masz wtryski i parownik ?
Tytuł: Odp: Problem z doregulowaniem stag 200 GoFast
Wiadomość wysłana przez: pigini w Listopad 16, 2015, 01:40:03 am
Nie mam bladego pojęcia jakie  :d jutro zaglądnę do samochodu to napiszę, albo jak w kwity gazowe pozaglądam.

Nie mam pojęcia jakby działało ale jestem uczulony na wszystko co ma "inteligentny" w nazwie, bo zazwyczaj po jakimś czasie samo  ustawia się jak chce, nie zawsze zgodnie z oczekiwaniami :D

Co nie zmienia faktu, że spróbuję  co to robi z samochodem  ]:->

Dzięki wielkie za pomoc  <spoko>
Będę jeszcze na bieżąco informował co i jak się zmieniło czy też poprawiło  :-)
Tytuł: Odp: Problem z doregulowaniem stag 200 GoFast
Wiadomość wysłana przez: pigini w Listopad 19, 2015, 22:32:12 pm
Więc tak, wycięcie dotrysków, nic nie pomogło poza tym, że  jak gwałtownie zdejmowałem nogę z gazu to potrafił przygasnąć.
Pomogło dopiero zdjęcie mapy paliwowej na trasie 40km  potem w drugą stronę mapę lpg  i jakoś się unormowało na tyle że da się jeździć.

Problemy zostają tylko na zimnym silniku, poniżej 60" jak depnę gwałtownie to zamula prawie do zgaśnięcia, jak się nagrzeje jest ok.

teraz pytanko, jest korekcja temperaturowa gazu, ale nie wiem czy jak jest zimny to powinienem być bardziej na bogato skorygowany czy na ubogo?   powoli się uczę  :d
Tytuł: Odp: Problem z doregulowaniem stag 200 GoFast
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 20, 2015, 01:36:47 am
jest korekta po temp w stagu200 :wow:
w starym nie bylo, nawet w stag4eco nie ma,ale ten sobie jakos radzil na wbudowanej z hanami,

po pierwsze,to na zimym silniku nie depcze sie do podlogi,
po drugie nie wiadomo jaka korekte po temp. zastsowac,bo  kwestia tego co sie dzieje w silniku - zmudna praca polegajaca na obserwacji,ale i tak jeszcze znosna przy grzanej sondzie,

jednak znajomosc modelu wtryskiwacza moglaby pomoc,
parownika tez, bo jak cis. spada o 0.15bara przy malutkim roverku tzn. ze nie jest to potęga wydajnosci
Tytuł: Odp: Problem z doregulowaniem stag 200 GoFast
Wiadomość wysłana przez: pigini w Listopad 20, 2015, 09:14:06 am
Mówiąc o deptaniu nie miałem na myśli o duszeniu go do podłogi,  tylko na przykład  dynamiczniej wyskoczyć z podporządkowanej czy spod świateł :-)

Reduktor: Tomasetto AT09 standard
Listwa : ACW01-4

Dzisiaj kolejne próby, może uda się coś pokręcić  i będzie dobrze  :-)
Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie  gazu  jak pod roverka ?
Tytuł: Odp: Problem z doregulowaniem stag 200 GoFast
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 20, 2015, 13:52:38 pm
czyli zestaw standardowy,
niestety, alaska pewie sie juz troche pobrudzila i stad spadki cis. ,bo bez problemu to ona obsluguje moce do 90KM dopóki  sie cala nie zapacka w srodku,
a te mini valteki to cholera wie, moze sie juz kleja na zimno, ale to musisz sprawdzic - przy dodawaniu gazu na zimnym silniku patrz na odczyt sondy, czy jest ubogo przy zadyszce,czy bogato,

ogolnie to ten sprzet nie nadaje sie do roverka : wtryski za wolne, parownik za slaby, sterownik biedny (chociaz sterownik to najmniejszy problem akurat)