FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: Balcer w Grudzień 07, 2015, 18:55:57 pm
-
Cześć, chciałem Wam przedstawić mój wrześniowy nabytek. Jest to FSO polonez z 1984r. Historia zakupu jest dosyć ciekawa- pewnego razu pojechałem razem z ojcem do sklepu motoryzacyjnego w naszym mieście. Ja kupowałem części do bmw, on do wujowego poloneza którego naprawiał. Sprzedawca słysząc, że mamy poldka zapytał czy nie mamy ochoty na kolejnego. Powiedział nam kilka informacji, mówiąc, że właściciel to swego rodzaju kolekcjoner. Początkowo odpuściliśmy temat, ale ja coraz bardziej myśląc o polonezie z DOHCem pod maską miałem chęć go obejrzeć. Dwa dni później znowu pojechaliśmy do tego sklepu po numer do właściciela żeby się umówić na oględziny- udało się to jeszcze tego samego dnia.
Takiego go ujrzałem pierwszy raz
(https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/12341638_956444677802529_8370906420228075774_n.jpg?oh=85c9c5fe5bc0a11dbefb15d43c1417d8&oe=56E75DBF)
Środeczek w bardzo fajnym stanie :)
(https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/12341052_956444704469193_3120496731739428100_n.jpg?oh=ab87e8b976c4956be47820f374a263e1&oe=571DC732)
Otwierając maskę podniosłem też swoje ciśnienie :P
(https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/11219404_956444744469189_5345364926327322892_n.jpg?oh=3e64cb206d7b91633f652f52b6270cbf&oe=56DF3621)
Lux ten polonez
(https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/12243071_956444621135868_983752923197577601_n.jpg?oh=5abb908e881337d3c5a1151ff14ccddf&oe=56D715CE)
Mało myśląc powiedziałem właścicielowi, że bierzemy, ale dopiero za tydzień bo muszę uzbierać kasę :lol2:
Ten tydzień był baaaaardzo długi i pracowity- sprzedałem wueskę, parę części oraz zapakowałem całego LT złomem ;)
A tutaj już wyciągamy po 10-cio letnim postoju. (sory za moje seksowne majtki :) )
(https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/12348142_956444821135848_5795197505955628383_n.jpg?oh=ba3425187dcbe3335191061285f3b814&oe=56D89BDB)
Pakujemy na lawetę
(https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/12310612_956444851135845_7977584758071545516_n.jpg?oh=91100a3f30256c3a4967eb426feaf8a2&oe=56DF8BCD)
Już z nowym, dumnym właścicielem :)
(https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/10858624_748399208603154_7695137565253627483_n.jpg?oh=b762921693a4c671fcb030999c4c23c6&oe=572180FA)
W sumie od tego czasu bardzo mało się w nim zmieniło bo tylko go dokładnie wymyłem, założyłem żółte żarówki oraz zmieniłem kierownicę na MC.
Na Zakończeniu Sezonu ze Skierniewickimi Klasykami ;)
(https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/12342833_956454411134889_5196908318049636895_n.jpg?oh=5caa9246e46731570c82678d54a27f91&oe=56DD4BC5)
Żeby nie było tak kolorowo to powiem, że samochód jest najprawdopodobniej składakiem. Na początku trochę mnie to rozczarowało, ale później stwierdziłem, że przynajmniej będę mógł go spokojnie modyfikować na własne potrzeby ;)
Wracając jeszcze do poprzedniego właściciela- po sprzedaży zostały mu jeszcze dwa poldki- atu i caro, oba z 1.4 pod maską :) Borek poszedł pod młotek bo mu kobita kazała.. ;)
-
Założyłeś temat, a już 7 września była o nim dyskusja na forum.
Pomimo że nie oryginał, wygląda dość rasowo.
-
bardzo fajnie wygląda, tylko kołpaxy jak najszybciej wywal.
ATS Classic 8" by tu robiło :-)
-
witam, dawno mnie tu nie było- pora nadrobić zaległości.
może nie będę się dokładnie rozpisywać co zrobiłem, ale głownie jeśli chodzi o mechanikę to swap hamulcy na lucasa oraz szeroki most. Dołożyłem także alumki RH 15''.
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/b783f4b1aced.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/b783f4b1aced.jpg.html)
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/73e58889d47e.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/73e58889d47e.jpg.html)
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/54176f78d15d.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/54176f78d15d.jpg.html)
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/38499b6c99e5.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/38499b6c99e5.jpg.html)
-
Hosting Ci zdjęcia pożarł w pierwszym poście. Od czego jest silnik?
-
Zwyczajowo gdy mowa o Polonezie z DOHCem, chodzi o DOHCa dedykowanego do Poloneza, czyli DOHC Fiata :-)
Nie wiem czemu prasa z uporem maniaka ostatnio pomija istnienie tej wersji. Wg. papierów FIA powstało ich w sumie jakieś tysiąc kilkaset, może dwa tysiące egzemplarzy. Nawet jeżeli większość aut istniała tylko w sfałszowanej dokumentacji, to nadal można założyć że wyprodukowano ich co najmniej tyle ile Polonezów z silnikiem Forda, czyli kilkaset sztuk. Namierzono sporo DOHCów z tym silnikiem nabitym w tabliczce znamionowej, nie mówiąc już o swapach które były bardzo popularne (jak na finansowe możliwości Polaków).
-
Namierzono sporo DOHCów z tym silnikiem nabitym w tabliczce znamionowej, nie mówiąc już o swapach które były bardzo popularne (jak na finansowe możliwości Polaków).
Kiedyś myślałem, że żaden fabryczny 2.0 DOHC nie dotrwał do naszych czasów, okazało się, że jednak jest ich kilka sztuk, ale ja te które znam jestem w stanie policzyć na palcach jednej ręki :( O ilu zachowanych fabrycznych 2.0 DOHC wiesz ?
-
Coupet wypłynęło przez ostatnich 10 lat kilkanaście oryginałów w sieci, i DOHCów podobna liczba, a swapów kilkadziesiąt. Mówisz że oryginalnych DOHCów na forach było kilka szt. to akurat tyle ile Fordów, a wielkość produkcji tych ostatnich jest dokładnie znana.