FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: bochen3 w Grudzień 20, 2015, 22:23:26 pm
-
Sprawiliśmy sobie z bratem prezent pod choinkę.
Zaczęło się ponad miesiąc temu.
(https://farm6.staticflickr.com/5668/23744773002_f491d848d7_z.jpg) (https://flic.kr/p/CbfaKY)
Parkingowy wrost.
Pobieżne oględziny. Spód zdrowy, drzwi pasażera zjedzone, kilka rysek. Decyzja szukamy właściciela.
Trochę to trwało ale brat załatwił namiary.
Wizyta u właścicieli. Pogadane o aucie. Pytanie czy polonez nie byłby do sprzedaży. Mają się odezwać.
Czekamy.
Jest telefon o decyzji sprzedaży.
Jedziemy na drugie oględziny. Auto rokuje dobrze. Ale ma pewien problem nie chce zapalić. Alarm i immobilizer dają o sobie znać.
Pytamy, czytamy o problemie.
Dziś kolejna próba odpalenia. Alarm wyłączony ale dalej nie pali. Albo immo nie daje prądu na pompę paliwa albo pompa paliwa padła.
Odpuszczamy temat na po świętach.
Ale polonez nie daje nam spokoju.
Decyzja bierzemy zaprzyjaźnioną lawetę i ogarniemy go w garażu a nie na parkingu.
Umowa (cena bardzo okazyjna :) ) laweta i już pod garażem.
Ostatni rok produkcji 2002
Pierwsza rejestracja 5.11.2002
1.6 GSi
przebieg 48000km
bez gazu
wnętrze do ogarnięcia
idealny do detailingu
(https://farm6.staticflickr.com/5823/23225242884_c2a8949a37_z.jpg) (https://flic.kr/p/Bokry9)
(https://farm6.staticflickr.com/5776/23768326321_c379ef92a8_z.jpg) (https://flic.kr/p/CdjTkF)
(https://farm1.staticflickr.com/708/23224921094_09b07aebf2_z.jpg) (https://flic.kr/p/BoiMU3)
(https://farm6.staticflickr.com/5746/23226254983_b610c06fff_z.jpg) (https://flic.kr/p/BoqCq8)
(https://farm6.staticflickr.com/5825/23770567641_69d181051a_z.jpg) (https://flic.kr/p/CdwnB8)
(https://farm1.staticflickr.com/713/23224917284_675cbc983f_z.jpg) (https://flic.kr/p/BoiLLm)
(https://farm6.staticflickr.com/5753/23744687812_cd6021faee_z.jpg) (https://flic.kr/p/CbeJrb)
(https://farm1.staticflickr.com/763/23222627064_2e0a02b172_z.jpg) (https://flic.kr/p/Bo72XN)
(https://farm1.staticflickr.com/767/23226337133_d4fa7f50ea_z.jpg) (https://flic.kr/p/Bor3Qv)
dziś próbowaliśmy go odpalić niestety polonez dalej nie odpala
nie dochodzi prąd do pompy chyba winny jest immobilizer
wnętrze odkurzone ale do prania
(https://farm6.staticflickr.com/5698/23763775572_5fc5f85351_z.jpg) (https://flic.kr/p/CcVyyu)
(https://farm1.staticflickr.com/744/23763773242_bf6d761c51_z.jpg) (https://flic.kr/p/CcVxSj)
(https://farm6.staticflickr.com/5726/23789626131_5c14a0f9d1_z.jpg) (https://flic.kr/p/Cfd42M)
:)
(https://farm6.staticflickr.com/5753/23763771012_08a8eb69fb_z.jpg) (https://flic.kr/p/CcVxcS)
umyłem błotnik
przed
(https://farm6.staticflickr.com/5689/23243950634_3da66f32cc_z.jpg) (https://flic.kr/p/BpZjHy)
po
(https://farm6.staticflickr.com/5722/23846019036_65d259ce42_z.jpg) (https://flic.kr/p/Ckc5Ff)
pod maską też coś delikatnie ruszyłem
(https://farm1.staticflickr.com/708/23846016126_eb78f8d212_z.jpg) (https://flic.kr/p/Ckc4P5)
podłoga
(https://farm6.staticflickr.com/5731/23763756982_98827e1bcd_z.jpg) (https://flic.kr/p/CcVt2Y)
jak już odpali to na pewno dostanie motyle bo stoi na oryginalnych D-124 z 2001 roku :)
(https://farm6.staticflickr.com/5665/23763752692_0d42955387_z.jpg) (https://flic.kr/p/CcVrL1)
-
Fajny wrost parkingowy. Wiadomo dlaczego stał? Jak długo?
Świetna data 1. rejestracji, wygląda na jednego z ostatnich Polonezów...
-
nie dochodzi prąd do pompy chyba winny jest immobilizer
Jeżeli po włożeniu i przekręceniu kluczyka na zapłon, na samym środku zegarów u dołu, gaśnie ikonka kłódki, to znaczy że to nie kwestia immobilisera.
Piękny wrost, zachował się w doskonałym stanie, patrząc po zdjęciach. <ok> Powodzenia w doprowadzaniu go do ideału. :]
-
Koncowka produkcji: 2002 rok. Najmlodszy brciszek do kolekcji. Mam nadzieję że się uda odpalić.
Czyszczenie z tego mchu zajmie Wam duuuzo czasu, ale przecież to sama przyjemność.
Z praniem tapicerki chętnie pomoge. :)
Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka
-
Wydaje się być dobrą bazą do zrobienia naprawdę fajnego plusa, poza tym gratuluję rarytasu w postaci rocznika 2002 :) Mały przebieg rokuje, że mechanicznie może być BDB. Poza detailingiem polecam zabezpieczyć go bardzo dobrze przed korozją bo to niestety zmora każdego Poloneza. Zarówno zabezpieczenie spodu jak i obficie wszystkich profili mu nie zaszkodzi <spoko> powodzenia w pracach przy aucie :)
-
Fajny wrost parkingowy. Wiadomo dlaczego stał? Jak długo?
Świetna data 1. rejestracji, wygląda na jednego z ostatnich Polonezów...
Stan zdrowia już nie pozwalał właścicielowi jeździć. Przy okazji kłopoty z elektroniką sprawiły że auto stało.
Ostatni przegląd miało w 2012. Auto posiada jeden dowód rejestracyjny od nowości.
wszystkie siły skupione na tym żeby odpalił
nie obędzie się bez wymiany komputera, immobilizera, stacyjki
(https://farm1.staticflickr.com/759/23782972502_3d1263e9dd_z.jpg) (https://flic.kr/p/CeBX93)
przy okazji wyleciał alarm
(https://farm6.staticflickr.com/5639/23865189846_edf32ccb82_z.jpg) (https://flic.kr/p/CmTkus)
Dzięki Damian, Bartek, Pudzian za pomoc
-
mialem na oku wrosta w takim kolorze i lepszym stanie, ale ktoregos dnia zniknął - szkoda, srebrne Plusy ,czy to 86E czy 92U maja w sobie urok w przeciwienstwie do wiekszosci samochodow pomalowanych na srebrno,
pucujcie, poki blacha zdrowa
-
Sprawdz dokładnie czy przypadkiem alarm nie miał odcięcia pompy paliwa.
-
Grizli. Alarm miał odcięcie pompy. Alarm wyprulem ( ja, jako samozwańczy naczelny elektryk FSO OBR LPU) ale dalej nie pomoglo. Po założeniu innego kompa, innej skrzyneczki immo, innej stacyjki z cewka i kluczykiem poprawiło się.
Akurat chłopaki mieli pod ręką cały zestaw z innego gsi więc najszybszym wyjściem była przekladka całego kompletu.
Pompką pracuje iskra jest. Pozostało wymienić zatkany filterek paliwa. Pompką sprawna. Po przekreceniu kluczyka pracuje lecz na zasileniu listwy wtryskowej paliwo się nie pojawia.
Polaczylismy siły i po jednym spocie technicznym auto jest pod względem elektrycznym w 100 procentach sprawne
Oczywiście życzę szybkiego odpalenia!
-
wymieniony filtr paliwa i dalej nic
paliwo na listwę idzie
kłódka miga przy wyłączonym zapłonie
na zapłonie pali się cały czas i auto nie odpala
z kodów błędów wyświetla się aby 12
jakieś pomysły
-
paliwo na listwę idzie
Ale czy idzie pod właściwym ciśnieniem. To, że idzie to nie wszystko. Druga sprawa - czy tam czasem na prawym fartuchu nie ma włącznika uderzeniowego?
-
Jeżeli idzie na listwę i słychać pompę to włącznik uderzeniowy można wykluczyć. Ile paliwa jest w zbiorniku?
-
1/4 zbiornika świeżego paliwa
https://www.youtube.com/watch?v=Y8j-xOYkpiQ (https://www.youtube.com/watch?v=Y8j-xOYkpiQ)
aby tak się odzywa
-
Na plaku pali?
-
Sprawdzałeś czujnik położenia wału? Czy nie jest zaśniedziały, czy znak na kole jest "czytelny". Czy przewód nie jest gdzieś przetarty / przegryziony, ew czy styki nie są utlenione? Przewody zapłonowe ok?
-
na plaku nie pali
przewody ok, iskra jest na każdej świecy
do sprawdzenia czujnik położenia wału, na pierwszy rzut oka wygląda ok ale trzeba mu się przyjrzeć z bliska
-
To jak na plaku nie pali to się układem paliwowym nie zajmujcie, bo widocznie jest sprawny, a problem leży po stronie iskry. CPWK najlepiej byłoby podmienić. :)
-
Polonez odpalił
czy winny był cpwk nie wiadomo
bo pomogła dopiero wymiana listwy wtryskowej, mimo tego, że wcześniej świece były mokre, to wczoraj 2 były mokre 2 nie bardzo
odpalone na szybko bo kolektor ssący przyłapany aby w dwóch miejscach
po Sylwestrze bierzemy się za składanie wszystkiego do kupy i pierwsza jazda
https://www.youtube.com/watch?v=O9cu3FS1Rxo (https://www.youtube.com/watch?v=O9cu3FS1Rxo)
i mała zabawa w czyszczenie
(https://farm6.staticflickr.com/5672/23986008821_54a2b8272c_z.jpg) (https://flic.kr/p/CxyyLe)
(https://farm6.staticflickr.com/5640/24042496426_1ab65b7196_z.jpg) (https://flic.kr/p/CCy5ys)
(https://farm2.staticflickr.com/1639/23700772129_8113f3998a_z.jpg) (https://flic.kr/p/C7mDQe)
ogromne podziękowania dla Tomka za pomoc
-
Jasny gwint czym ty To myjesz? Długo szorujesz?
-
Właśnie dlatego lubię takie kolory. Po dokładnym czyszczeniu auto wygląda jak nowe. Na ciemnych lakierach nie ma w ogóle takiego efektu. I tak wszędzie jest ciemno
-
Michu125p ja do myca używam zużytej "trochę brudnej" benzyny ekstrakcyjnej efekt jest podobny ponieważ wszędobylskie kleje w komorze schodzą, dostępność takiej benzyny bądź rozpuszczalników: warsztaty mechaniczne ew fabryki. Po benzynce płukanie środkami do mycia aut <spoko>
a co do poloneza to bardzo ładny nic tylko pod kocem trzymać:D w moich okolicach jest brązowa przejsciówka ale własciciela nie widno nie słyszno ;-|
-
co do auta
to były 2 usterki
bo po zmianie listwy na oryginalnym immo, komputerze i stacyjce nie zapala ( nie odzywa się pompa )
czekamy na ocieplenie i bierzemy się za wymianę oleju i filtrów
i chyba silniczek krokowy trzeba by wymienić bo auto nierówno pracuje
co widać na załączonym filmiku
https://youtu.be/cbRFre6nP1s (https://youtu.be/cbRFre6nP1s)
po za tym czy to możliwe że wypaliło katalizator i dziwnie hałasuje a z rury wydechowej na ziemię wylatuje jakiś czarny syf
i czy można wywalić katalizator i dać zwykły tłumik
p.s. jaki olej mu zalać? do tej pory jeździł na mineralnym lotosie.
-
moglo uwalic katalizator jak benzyna szla w wydech ,
odkrec i zobacz ,a jakby potrzebna byla wymiana to tlumik jak najbardziej pasuje
-
podmiany cewek i kabli nic nie dały
po wymianie oleju i filtra
zaczął chodzić tak
https://www.youtube.com/watch?v=Bo1gwDDS_V4 (https://www.youtube.com/watch?v=Bo1gwDDS_V4)
dodatkowo ( nie ma tego na filmie ) ale ma coś takiego jak by chciał zagasnąć ale nie gaśnie
pytam już chyba tylko retorycznie co to może być
bo chyba silnik wyleci z budy i trzeba będzie go rozebrać albo od razu szukamy innego silnika
-
Ahh to cudowne OHV. Ogólnie klepie dość popychaczowo, także może nie ma tragedii, ale mimo wszystko dobrze nie jest. A co do przygasania to raczej wina osprzętu jak silnika. :)
-
zdjąc dekiel zaworów (powodzenia w gsi) i sprawdzić, czy jakiś nie lata za mocno. może się hydro przycięło.
wtedy podregulować manualnie.
-
Chodzi na wszystkie cylindry czy nie? Paliliście go przed wymianą oleju? Też tak chodził ?
Tutaj ewidentnie któryś hydro-popychacz "nie robi", może jest przytarty?
Poprzedni właściciel przyznał się dlaczego odstawił auto na kilka lat?
-
przed wymianą oleju chodził jak na filmiku z 6 stycznia
po wymianie oleju wszystko się uspokoiło i chodził równo
przejechał ok 3-4 km
następnego dnia chcieliśmy pojeździć coś więcej i tak zaczął chodzić
właściciel ze względu na stan zdrowia zaprzestał jazdy polonezem
auto było przepalane ale później padł akumulator i zaczęły się problemy z alarmem i immobilizerem
pomogło wywalenie alarmu i wymiana immo i komputera i stacyjki
-
Na ciepłym silniku też tak klekoczę ?
-
Sprawdź pasek rozrządu, może mu po prostu sparciał i przeskoczył o ząbek.
-
Sprawdź pasek rozrządu, może mu po prostu sparciał i przeskoczył o ząbek.
Też o tym pomyślałem
-
Taka historia.
(https://farm2.staticflickr.com/1718/25206367611_ecd3f76092_c.jpg) (https://flic.kr/p/EppdV2)
Jakieś pomysły dlaczego tak ją wygięło?
-
Jak zawór się spotkał z tłokiem, to nic dziwnego, że laskę zgięło ;p
-
Pasek rozrządu z czasów Augusta II Mocnego Sasa puścił, rozrząd przestawiło i zderzenie jak przedmówca wyżej napisał.
Całe szczęście że to OHV i szlag trafia tylko laskę.
-
korzystając że jest silnik częściowo rozmontowany wymyta została komora silnika
było
(https://farm2.staticflickr.com/1526/26181110676_6a223564af_c.jpg) (https://flic.kr/p/FTx34W)
jest
(https://farm2.staticflickr.com/1533/25604388093_61ce79b72a_c.jpg) (https://flic.kr/p/F1zbx8)
było
(https://farm2.staticflickr.com/1587/25934153910_d64d794823_c.jpg) (https://flic.kr/p/FvHjqE)
jest
(https://farm2.staticflickr.com/1632/25604760733_49c2c57315_c.jpg) (https://flic.kr/p/F1B6iX)
było
(https://farm2.staticflickr.com/1612/26140720941_2d3f58fb00_c.jpg) (https://flic.kr/p/FPY2Bc)
jest
(https://farm2.staticflickr.com/1667/26207045065_b84902fc61_c.jpg) (https://flic.kr/p/FVPXsz)
było
(https://farm2.staticflickr.com/1658/26207024455_bc1082b1b8_c.jpg) (https://flic.kr/p/FVPRke)
jest
(https://farm2.staticflickr.com/1480/26181124196_68c7bc6f2e_c.jpg) (https://flic.kr/p/FTx763)
było
(https://farm2.staticflickr.com/1552/25604360793_45ceee3853_c.jpg) (https://flic.kr/p/F1z3qr)
jest
(https://farm2.staticflickr.com/1546/25604509513_3f30520e7d_c.jpg) (https://flic.kr/p/F1zNCz)
pozostało wymienić rozrząd, paski i płyny, poskładać wszystko do kupy i powinno być ok
i rzut oka na całość po pierwszym myciu
jeszcze z 10 myć, zaprawki, glinkowanie, polerowanie i coś z tego będzie
(https://farm2.staticflickr.com/1500/25934293450_5b0efae059_c.jpg) (https://flic.kr/p/FvJ2Uw)
(https://farm2.staticflickr.com/1539/26114560412_11d7b99f09_c.jpg) (https://flic.kr/p/FMDWZA)
(https://farm2.staticflickr.com/1547/25934159460_06deef0820_c.jpg) (https://flic.kr/p/FvHm5m)
-
silnik poskładany
ile po pierwszym odpaleniu chodził podobnie jak na ostatnich filmikach
bardzo było słychać zawory, nawet po nagrzaniu się silnika efekt nie ustępował
ale przy kolejnej próbie zaczął już chodzić normalnie
przynajmniej tak mi się wydaje
jak sądzicie?
https://www.youtube.com/watch?v=Bd_h9XOtMf4 (https://www.youtube.com/watch?v=Bd_h9XOtMf4)
nawet całkiem nieźle się to zbiera
https://www.youtube.com/watch?v=HrMwXMC_R5s (https://www.youtube.com/watch?v=HrMwXMC_R5s)
pozostało przejrzeć hamulce, ogarnąć wnętrze, jakieś zaprawki i wyjdzie z tego całkiem fajny polonez
-
(https://farm8.staticflickr.com/7105/26793267995_63d3034b86_z.jpg) (https://flic.kr/p/GPCv7t)
przy okazji zmiany kół wyleciały nadkola, żeby zobaczyć co pod nimi się dzieje, jest bardzo dobrze
(https://farm8.staticflickr.com/7574/26189508993_7a63007e66_z.jpg) (https://flic.kr/p/FUh5Av)
(https://farm8.staticflickr.com/7404/26768582766_cbb746b65a_z.jpg) (https://flic.kr/p/GMrZ45)
(https://farm8.staticflickr.com/7288/26768580146_a3fef5d0a6_z.jpg) (https://flic.kr/p/GMrYgU)
wleciały motylki
niestety auto stoi wysoko i jest trochę koza ale na razie tak zostanie
(https://farm8.staticflickr.com/7137/26699640042_3a833febc2_z.jpg) (https://flic.kr/p/GFmCMq)
(https://farm8.staticflickr.com/7213/26792990785_521d068b30_z.jpg) (https://flic.kr/p/GPB5GZ)
(https://farm8.staticflickr.com/7525/26699634182_a7c6565c8b_z.jpg) (https://flic.kr/p/GFmB3o)
rusza dość żwawo ;)
https://youtu.be/yx_ZYjZn-dU (https://youtu.be/yx_ZYjZn-dU)
tak więc naklejka adekwatna
(https://farm8.staticflickr.com/7715/26768570046_b71d075da4_z.jpg) (https://flic.kr/p/GMrVgL)
(https://farm8.staticflickr.com/7789/26520726830_cf215ac714_z.jpg) (https://flic.kr/p/GpxE7S)
pozdro
-
Fajnie, że już jeździ :) Skoro zdrowy, profilaktycznie warto i tak pomyśleć żeby np w lato zrobić mu pełną konserwację, w Polonezie to nigdy nie zaszkodzi ;)
-
Szpulki od 132ki zawsze świetnie pasowały do poloneza... W wersji Plus widać też :)
PS
Komora silnika wygląda wzorcowo :)
-
szpulki dobre ale cholernie ciężkie
-
ale cholernie ciężkie
nie widać aby był to rajdowy/ wścigowy :) poldek, więc i właściel pewnie z tym problemu nie ma... hehee
-
Problemu pewnie nie ma, sam na tym z 7 lat jeździłem lepiej się prowadzi no i ET lepsze.
-
powoli działamy
front złożony
marchewkowe kierunkowskazy ożywiają przód, do tego zawsze chciałem żółte halogeny
(https://farm8.staticflickr.com/7389/26559460044_081357b97e_c.jpg) (https://flic.kr/p/GsYb9U)
(https://farm8.staticflickr.com/7549/27165683495_d03395570a_c.jpg) (https://flic.kr/p/Hoxegn)
(https://farm8.staticflickr.com/7009/26891220670_44d39a780a_c.jpg) (https://flic.kr/p/GYhx2G)
(https://farm8.staticflickr.com/7113/27097124791_0c54fb5e1d_c.jpg) (https://flic.kr/p/HhtR9K)
(https://farm8.staticflickr.com/7577/27071721992_b74176f96a_c.jpg) (https://flic.kr/p/HfeDMs)
(https://farm8.staticflickr.com/7497/26561116463_59a43e6057_c.jpg) (https://flic.kr/p/Gt7ExR)
(https://farm8.staticflickr.com/7501/27070458292_d85cc77371_c.jpg) (https://flic.kr/p/Hf8b8w)
-
idealnie nie pasują te kierunki do srebrnego lakieru. halogeny zresztą też, ale mniej.
-
Jeśli chodzi o ,,cytrusy" to halogeny kwestia gustu, osobiście w połączeniu z tym lakierem wolałbym białe ale żółte też będą ok, natomiast pomarańczowe kierunki do srebrnego plusa nie pasują ani trochę
-
zaczal sie hejt na pomaranczowe kierunki - no fajnie ;>
-
Pomyśleć, że FSO chciało być takie nowoczesne dając w 1991 roku białe kierunkowskazy.
-
Ja tam nie lubię srebrnych polonezów, ale akurat w tym przypadku, właśnie z tymi wszystkimi "kolorowymi" dodatkami, jakoś lepiej wygląda.Pomarańczowe kierunki nie wyglądają dobrze na wielu lakierach, ale tutaj im pasuje, bo się ładnie odcinają kontrastem.
KGB, biorąc pod uwagę Twoją wypowiedź odnośnie kierunków w temacie Gomulsky'ego, to się zastanawiam, czy Ty jesteś za pomarańczowymi kierunkami ogólnie, czy za, tylko na wybranych lakierach, czy też absolutnie przeciw, bo już się gubię.
-
Pobiłeś araba, który zgwałcił twoją siostrę - w mediach nazywają cię rasistą. Krytykujesz agresywną politykę żydów - dostajesz łatkę antysemity. Uważasz, że pomarańczowe kierunki nie zawsze pasują do poloneza - jesteś chejterem. <marzyciel>
-
KGB, biorąc pod uwagę Twoją wypowiedź odnośnie kierunków w temacie Gomulsky'ego, to się zastanawiam, czy Ty jesteś za pomarańczowymi kierunkami ogólnie, czy za, tylko na wybranych lakierach, czy też absolutnie przeciw, bo już się gubię.
klawiatura zjadla mi "i" ,mialo byc : no i fajnie - jak w reklamie McD
teraz juz chyba jasne ,ze pomarancze sa przeze mnie jedynie tolerowane przy niektorych kolorach nadwozi
-
Dyskusja zaczyna nabierać kształtów, szkoda że tematy takie przyziemne.
-
fotele wyprane, sporo brudu było, ale wyszło bardzo dobrze
ale zasiadłem dziś w inter groclinach polonezowskich i zaczynam poszukiwania jakiegoś kompletu
(https://c5.staticflickr.com/8/7207/27213371492_abb9f946d1_b.jpg) (https://flic.kr/p/HsKDfd)
(https://c5.staticflickr.com/8/7446/26703300884_1352f5b7fb_b.jpg) (https://flic.kr/p/GFFp2o)
(https://c8.staticflickr.com/8/7336/26704142823_30643dc1f6_c.jpg) (https://flic.kr/p/GFKHiz)
dzięki Damian za pomoc
:)
(https://c5.staticflickr.com/8/7208/27035249140_cb1fb0e2b5_c.jpg) (https://flic.kr/p/Hc1HFb)
auto słabo hamowało
na przód poszły nowe klocki i tarcze
(https://c8.staticflickr.com/8/7371/27440752015_a7d988d330_c.jpg) (https://flic.kr/p/HNR2y4)
z tyłu zaś zastaliśmy coś takiego
(https://c4.staticflickr.com/8/7075/27440659715_38d7b0edfe_z.jpg) (https://flic.kr/p/HNQy7F)
(https://c2.staticflickr.com/8/7331/26833323993_2bee0e00f6_c.jpg) (https://flic.kr/p/GTaNn8)
nowe szczęki i cylinderki już zamówione
-
Eee, Malak całkiem niezły...
PS
Widzę ze autko juz prawie ogarniete... tak trzymaj :)
-
Moim zdaniem auto w tej konfiguracji wygląda świetnie.
Ktoś kiedyś powiedział, że Polonez Plus powinien był trafić na rynek w latach 80. Właśnie w taki sposób sobie wyobrażam model z takiej historii alternatywnej.
-
Świetnie wygląda:) Pomarańczki kwestia gustu a gust jak **uj każdy ma swój mi sie bardzo podobają:) Tak trzymaj
Pozdrawiam
-
Odżył i wypiękniał. Nawet nudny srebrny może być fajny :)
-
Srebrny kolor jest fajny, nie to siwy w kanciaku
-
Nie to co siwy w kanciaku
-
Pierwszy raz na przeglądzie od 2012 roku.
Po kompleksowym zrobieniu hamulców pan diagnosta nie miał się do czego przyczepić.
Mówił, że dawno nie miał na ścieżce tak zdrowego i zadbanego poloneza, a i niektóre współczesne auta polonez mógłby zawstydzić.
Teraz została już do zrobienia w sumie tylko kosmetyka, tylko kurczę na to czasu brak.
(http://s10.ifotos.pl/mini/201606270_sqeqeqp.jpg) (http://ifotos.pl/z/sqeqeqp/)
-
Jest potencjał na fajne auto. <ok> Już na chwilę obecną przemiana jest ogromna. Od wrostu parkingowego do laleczki w parę miesięcy. Jeszcze trochę pracy włożyć i będzie auto godne pozazdroszczenia :D
Jak już będzie skończone to chętnie bym odbył krótką i spokojną jazde testową po okolicy. Bo jak się słucha z zewnątrz to silniczek pracuje bardzo fajnie, a jestem ciekaw jak to wygląda z pozycji kierowcy.
Jak bedzie w przyszłości potrzebna pomoc z zawieszeniem to posaidam sprawdzony, solidny ściągacz do spręzyn. Chętnie pożyczę.
-
auto służy do jazdy codziennej
od przeglądu zrobił już 200 km i jeździ się całkiem przyjemnie
szukam aby groków standardów,żeby było trochę wygodniej
i mniejszej kierownicy - oryginalna w połączeniu ze wspomaganiem to jakaś pomyłka
Damian pomoc będzie potrzebna bo dotarła deska rozdzielcza w super stanie
(https://c4.staticflickr.com/8/7309/28035042691_31383b9f7d_c.jpg) (https://flic.kr/p/JHmVt2)
(https://c7.staticflickr.com/8/7673/27832219110_a39560cf79_c.jpg) (https://flic.kr/p/Jprp5J)
(https://c3.staticflickr.com/8/7394/27497969954_139fd40a14_c.jpg) (https://flic.kr/p/HTUhsf)
to przy okazji zobaczysz jak to jeździ
-
Szukaj kiery od Kombi. Może jest tylko deko mniejsza i mi osobiście się średnio podoba(chyba że przyciskiem z Nexii/Vectry A i żelowym logo FSO),to tutaj by pasowała ;)
-
http://allegro.pl/kierownica-polonez-caro-plus-i6152738860.html
-
Detailing wdrożony i to najważniejsze :-)
Dopicowana bryka cieszy oko nawet jak musimy walczyć z rudą. Poldek srebrny ma potencjał.
-
Jedyny mankament poloneza, przez który fotografowana była tylko strona kierowcy, odszedł w niepamięć
swoją drogą z czego oni produkowali te drzwi
bo o dziwo drzwi z drugiej strony są w idealnym stanie
(https://c1.staticflickr.com/9/8338/28465895696_9be0143eaf_c.jpg) (https://flic.kr/p/Knra47)
(https://c3.staticflickr.com/9/8137/27881464954_21a98ba076_c.jpg) (https://flic.kr/p/JtMNa1)
(https://c3.staticflickr.com/9/8192/28392780042_56a2601300_c.jpg) (https://flic.kr/p/KfYqjo)
(https://c1.staticflickr.com/9/8392/28392782912_6426282851_c.jpg) (https://flic.kr/p/KfYraS)
(https://c7.staticflickr.com/9/8877/28214615550_9ceb0ac2b2_c.jpg) (https://flic.kr/p/JZehdN)
(https://c7.staticflickr.com/9/8132/28392790222_9a48966688_c.jpg) (https://flic.kr/p/KfYtkU)
-
Niestety, wada konstrukcyjna drzwi Poloneza... Zdrowe polecam dobrze zakonserwować :)
-
Nie ma się czym przejmować, Fordy Mondeo/Focusy do połowy lat 2000 tak samo gniły <spoko>
A co do Poloneza to jak napisał przedmówca - jedyna metoda to dobrymi środkami konserwować i często robić przeglądy powłoki, myć auto, woskować i w miarę możliwości Poldkiem nie jeździć po soli.
-
gdybym swoje drzwi zaczal robic w takim stanie to mialbym znacznie mniej roboty :P
w sumie to na laicie mozna je robic
-
nie było ostatnio czasu dla poloneza
ale jeżdżę nim codziennie do pracy
średnie spalanie wyszło ostatnio 9,9 l / 100 km w mieście
przy czym lubię mu czasem przycisnąć więc wynik nie jest zły
wpadła kierownica z kombi, zdecydowanie lepiej się nią kręci nić oryginalną
ostatnio dostał konserwację w drzwi i profile
i pomalowałem ramki drzwi na razie z jednej strony ale musze się zebrać i pomalować drugą
do szczęścia został do zrobienia detailing i polerka
i jeszcze jakieś grocliny ale ciężko o ładne w normalnych pieniądzach
(https://c8.staticflickr.com/9/8896/28896065511_bfde6abe39_c.jpg) (https://flic.kr/p/L2rTy4)
(https://c2.staticflickr.com/9/8821/28972410825_9f05625580_c.jpg) (https://flic.kr/p/L9cbmz)
(https://c3.staticflickr.com/9/8708/28867549442_cb32c25e61_c.jpg) (https://flic.kr/p/KYVJHG)
(https://c3.staticflickr.com/9/8506/28686594330_226c54fd56_c.jpg) (https://flic.kr/p/KGWi4Y)
(https://c7.staticflickr.com/9/8772/28686599030_f20a58d8ea_c.jpg) (https://flic.kr/p/KGWjt1)
(https://c4.staticflickr.com/9/8721/28972407035_8cb80ffb26_c.jpg) (https://flic.kr/p/L9caee)
(https://c2.staticflickr.com/9/8091/28355974113_bbb7c217bd_c.jpg) (https://flic.kr/p/KcHMcp)
-
Auto przygotowane do zimy, zakonserwowane produktami firmy Tectyl, do tego wleciały zimówki :)
Ale spokojnie auto nie będzie jeździć po soli.
(https://c4.staticflickr.com/9/8558/29734818123_e33e2b5e30_c.jpg) (https://flic.kr/p/MiyHtZ)
(https://c6.staticflickr.com/9/8129/30366523925_81da0b9a8e_c.jpg) (https://flic.kr/p/NgonBk)
(https://c4.staticflickr.com/6/5504/29734813683_881d65183e_c.jpg) (https://flic.kr/p/MiyGar)
(https://c3.staticflickr.com/9/8268/29736229354_1ef0875753_c.jpg) (https://flic.kr/p/MiFWZy)
(https://c5.staticflickr.com/6/5822/30069499380_e3cf422773_c.jpg) (https://flic.kr/p/MP93yu)
(https://c6.staticflickr.com/6/5572/30280447181_a24313b030_c.jpg) (https://flic.kr/p/N8McZx)
(https://c6.staticflickr.com/6/5747/29734820933_c05c1dae69_c.jpg) (https://flic.kr/p/MiyJjr)
byle do wiosny
https://youtu.be/ctzNR9ogSiU (https://youtu.be/ctzNR9ogSiU)
bo planów na przyszłość jest trochę
-
I po co to upalanie? Zadbany niskoprzebiegowiec i takie rzeczy, co się dzieje z tym światem...
-
Ale spokojnie auto nie będzie jeździć po soli
Będziesz lizał za każdym razem lód przed wyjazdem...
-
Ja osobiście doradziłem Właścicielowi żeby zaczął na codzień jeździć tym samochodem żeby go rozruszać po tym kilkuletnim postoju. Płyny zmienione, wszystko w silniku porobione. Jak nagrzany silnik to nic mu nie bedzie <ok>
A co do zimy: są miejsca w Polsce i na wsi i w mieście gdzie solą nie sypią. Dobrze że zakonserwowane profile. Ja swojego niebieskiego konserwowałem dziś przy niedzieli bo już ostatni dzwonek :D
-
I po co to upalanie? Zadbany niskoprzebiegowiec i takie rzeczy, co się dzieje z tym światem...
Moje GTI też czasem poleci bokiem i jakoś nic mu się nie dzieje. W pewnym sensie,takie zabawy są dla niektórych naturalne, gdy jeździsz RWD <spoko> (Zaraz się zapewne posypie fala hejtu o katowanie BMW 316i i takie tam ,albo docinki co do mojego wieku <lol2> )
-
A tam 316i... fun to jest dopiero przy większych motorach BMW. :D
Ja tam lubię czasami polatać, po to w końcu mam te kilka koni więcej niż seria, żeby z nich korzystać. Nie mówię, że na suchym asfalcie, bo szkoda napędu, ale jak popada deszczyk to i rondo się czasem obleci. :P
-
Moje GTI też czasem poleci bokiem i jakoś nic mu się nie dzieje.
Bo ja to nigdy bokiem nie latam :P Problem polega na tym, że jeśli jakiś poldolot ma np. 150 tys. km i ogólnie jest już w większym stopniu zużyty to nie ma większych problemów, żeby go czasem przepałować, ale jeśli auto ma ~50 tys. km to szkoda go katować upalankami, bo przy normalnej eksploatacji prędzej czy później i tak zacznie się sypać a co dopiero jak będzie się go pałować...
-
E tam, nie ma co popadać w skrajności. Czy silnik ma 50 czy 150kkm, to też nie jest dużo, ledwo się dotarł. :) Jazda "trochę bokiem" jest według mnie naturalnym owocem użytkowania auta RWD, po prostu technika pokonywania zakrętów dla świadomego kierowcy jest inna niż w FWD, gdzie mam zero kontroli nad tyłem auta i w sekwencji szybkich zakrętów wrażenie, że zaraz stanę w poprzek drogi. Nie piszę tu o żadnym pałowaniu, driftach itp., ot po prostu pokonywaniu niektórych odcinków drogi na miarę możliwości pojazdu. Jeżeli są warunki, dostosowana prędkość, pusta droga, to KONTROLOWANY poślizg jest jak najbardziej na miejscu i nie jest to żadna zabawa, a już na pewno sport, a jedynie świadome panowanie nad autem. Reasumując, osobiście jazda bokiem tylko w określonych, sprzyjających warunkach i to na zasadzie normalnej eksploatacji, skądinąd całkiem przyjemnej.
BTW, bochen3, pomarańczowych kierunków i kierownicy z dużą "kapustą" z kombi w ogóle nie widzę w Plusie, poza tym fajne auto.
-
Czy silnik ma 50 czy 150kkm, to też nie jest dużo, ledwo się dotarł.
Może jak masz rovera pod maską... W OHV bywało, że i po mniej jak 100 tys. km silnik padał. Poza tym mowa zdaje się była o chamskim upalaniu kapora pod tesco, a nie kopie ze sprzęgła w zakręcie, tudzież na rondzie.
-
Idzie wiosna. I pora ruszyć pomału poloneza do życia.
Na dobry początek wyleciały majtki z kierownicy :]
(https://images82.fotosik.pl/404/2870371aee5c6c75med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/2870371aee5c6c75)
Chyba faktycznie jest lepiej.
-
Od razu inaczej :)
-
Kolejną rzeczą na ten sezon było obniżenie poloneza.
Zastosowaliśmy niższe wieszaki resora.
(https://c1.staticflickr.com/3/2902/34065994462_19dd2a5791_z.jpg) (https://flic.kr/p/TUi8j7)
tak było z 1/4 zbiornika paliwa
(https://c1.staticflickr.com/3/2911/34065471892_051cb9cd3b_z.jpg) (https://flic.kr/p/TUfrYh)
a tak siadło po zatankowaniu pod korek
(https://c1.staticflickr.com/3/2848/33838499200_997b6e7c41_z.jpg) (https://flic.kr/p/Tyc9U1)
(https://c1.staticflickr.com/3/2814/34222722335_065c2783ac_z.jpg) (https://flic.kr/p/U99p3P)
Jak dla mnie jest bardzo dobrze. Do tego na tył wpadną na dniach amortyzatory Monroe.
Zobaczymy co z przodem jeszcze. Mam jakieś niższe sprężyny na przód i pewnie niedługo wlecą.
-
Przecież teraz stoi równo.
-
Przecież teraz stoi równo.
No niebałdzo. Jak się bliżej przyjrzeć,widać że tył jest trochę niżej względem przodu.
-
Mierząc od ziemi do góry błotnika
przód: 63 cm
tył: 61,5 cm
do tego jak z tyłu siądzie osoba ale ze dwie to już w ogóle będzie dupa siedziała
dlatego sprężyna skrócona o zwój albo 1,25 powinna dać radę
-
To wiem jak mniej więcej będzie u mnie hehe. Też mam takie mocowania. Nie wiem czy deczunio nie za mało siadł.
-
Trzeba wziąć pod uwagę to jak auto wyglądało przed obniżeniem. Resory przy przebiegu 47000km nie były "wytłuczone" i tył stał wysoko.
(https://c1.staticflickr.com/8/7497/26561116463_59a43e6057_z.jpg) (https://flic.kr/p/Gt7ExR)
-
Mój tez tak wysoko stoi jak na tym foto hehe. Po przebiegu 82 tys. No może jakoś to będzie.
U mnie na 16 stalówce będzie z profilem opony 40.
-
No niebałdzo. Jak się bliżej przyjrzeć,widać że tył jest trochę niżej względem przodu.
Prawidłowo w RWD z silnikiem z przodu.
To wiem jak mniej więcej będzie u mnie hehe. Też mam takie mocowania. Nie wiem czy deczunio nie za mało siadł.
Obniżajcie jak chcecie.
Ale teraz to seryjny amortyzator działa jeszcze przyzwoicie- wiem bo mam u siebie na oko dokładnie taką samą konfigurację. Jak pójdzie niżej to już raczej będzie gorzej pod względem trzymania drogi.
do tego jak z tyłu siądzie osoba ale ze dwie to już w ogóle będzie dupa siedziała
To daj długie pióro pomocnicze zamiast krótkiego. Nie będzie jeszcze wybijać zębów, a poprawi się też nieco stabilność bo most będzie mniej chodził na boki.
-
Prawidłowo w RWD z silnikiem z przodu.
Ja tego doświadczyłem w trakcie zimowych poślizgów ATU. Po wymianie opon z 185/70r13 na 155/70 r 13 tył poszedł w dół. Takie cuda mogłem na śliskich i bardzo śliskich nawierzchniach robić to się w głowie nie mieści (mimo przeciętnych umiejetności za kierownicą). A fakt obecności wąskiej opony pozwalał na więcej na nawierzchniach przyczepnych. Mogłem trenować cały czas niezależnie od nawierzchni. Jak trening robiłem godzine, to pełna godzina była bokiem :D Wcześniej musiałem zwalniać na odcinkach oblodzonych, albo pochylonych w dół. A tak miałem okazje doświadczyć wielokrotnie jak to jest driftować zjeżdżając z wzniesienia :D
W Caro też tego doświadczyłem po ucięciu zwoja z przodu. Wyraźnie trudniej było ruszyć z miejsca oraz w poślizgach nadsterownych auto podejrzanie mocno dążyło do zwiększenia kąta- zarzucało mocniej. Wiele razy mnie obróciło, co przed obcięciem zwoja praktycznie się nie zdarzało. Zmniejszenia zjawiska podsterowności nie odnotowałem.
Jednak mimo to jestem zwolennikiem tego żeby przód był niżej w polonezie, bo lepiej to wygląda. Jak ktoś umie to opanuje auto na obu ustawieniach zawieszenia, a jak ktoś nie umie to nie opanuje. Proste. Dużego fiata bym ustawił na odwrót czyli tył niżej: wygląda wtedy jak ponton i to jest fajne. W polonezie natomiast nie jest to fajne. Marakant miał tył niżej i panował nad autem bez problemu.
PS: Ten granatowy plus to mój. Przód mam delikatnie niżej i według mnie wygląda apetycznie. Nie znoszę opadniętego tyłu w polonezie: wygląda jak trup do wożenia kartofli albo ciągania przyczep.
-
, a jak ktoś nie umie to nie opanuje.
No to Winiarski nie umie :] Zajrzyj do linkowiska.
Nie po to się ustawia zawieszenie żeby było gorzej.
-
ja ustawiam po to żeby było ładne :]
-
Dużego fiata bym ustawił na odwrót czyli tył niżej
u mnie tak jest i mi sie srednio podoba
-
Tan sam problem mam-wygląda dobrze z tyłem w górze, jezdzi jak jest odwrotnie.
Dobrą rzeczą, jest montaż dodatkowych tylnych odbojników, można wtedy zostawić zwykły resor dla lepszego komfortu i prowadzenia, a pod obciązeniem nie siada za mocno. można też kawalek profila do mostu pod oryginalnym odbojem. u mnie 3cm wysoki pozwala by 15' 195 nie tarły o nadkola nawet z zle zaladowaną przyczepą/"kartoflami" w środku
-
Raczej dodatkowy odbojnik typu bałwanek. Seryjny jest słaby i potrafi pęknąć ze starości pod obciążeniem.
Polezam jednak raczej długie pióro pomocnicze. Do tego felgi 14, opony 185/65/R14, opony Uniroyal RainExpert 3 albo nowe Dębice Presto HP, przechył mniejszy, nie siada, i niezależnie od opadów deszczu, na każdym biegu poza pierwszym można w dowolnej sytuacji dać gaz podłogę i auto przyspiesza, a nie atakuje drzew.
-
Do tego felgi 14, opony 185/65/R16
troche luzu zostanie miedzy felga a opona,ale przynajmniej łyżką stołową da sie w domu nalozyc opony :d
-
Do środka wpadły Inter Grocliny bo jazda na fabrycznych fotelach nie należała do najprzyjemniejszych.
Do tego na sztukę założone "czarne" boczki.
Fabryczne fotele, kanapy i boczki popakowane i zmagazynowane i jak będę rejestrował na żółte to się wrzuci z powrotem.
(https://c1.staticflickr.com/3/2859/33580841273_3872ff0dee_z.jpg) (https://flic.kr/p/TaqAaX)
(https://c1.staticflickr.com/5/4187/34232292862_d37572c2bb_z.jpg) (https://flic.kr/p/U9Zs2U)
(https://c1.staticflickr.com/5/4168/33548679244_7c1523c806_z.jpg) (https://flic.kr/p/T7zKwd)
(https://c1.staticflickr.com/3/2874/34349222896_8ab7bf0bbb_z.jpg) (https://flic.kr/p/UkjKfY)
-
A dlaczego na żółtych ci ma nie przejść z Grokami ? Przecież były fabrycznie motowane w Polonezach co prawda nie w plusie ale aż tacy upierdliwych tych oszołomów w PL od żółtych nie mamy ;)
-
Obniżony polonez plus z pomarańczowymi migaczami, na motylkach, z grokami i na żółtych tablicach? Ja pier... (http://www.skyscrapercity.com/images/smilies/picard.gif) Nie, to by była gruba przesada, dopiero za kilka, kilkanaście lat, z tym, że w fabrycznym stanie, inaczej to będzie groteska i powód do śmiechu. Lepiej, jakby został na białych.
-
Nie zgodzę się. Wygląda dobrze, a żółte blachy? Grunt że niższe OC.
-
Obniżony polonez plus z pomarańczowymi migaczami, na motylkach, z grokami i na żółtych tablicach? Ja pier...
To są pierdoły, które można wymienić w ciągu kilku godzin na fabryczne... a za kilka lat będzie trudniej kupić ładnego Plusa niż zwykłe Caro czy nawet Borewicza.
-
Dla mnie to już by była farsa i kompromitacja urzędnika, który by to zatwierdził, ale w sumie patrząc na to, jakie auta dostają żółte tablice w Polsce to niedługo będzie nic nie warty "wyróżnik" kogoś, kto po prostu chce mniej płacić za OC i pokazać, że "miał kasę" na żółte tablice.
Obniżony polonez plus z pomarańczowymi migaczami, na motylkach, z grokami i na żółtych tablicach? Ja pier...
To są pierdoły, które można wymienić w ciągu kilku godzin na fabryczne...
Jak ktoś uzna za zabytek XIX - wieczną willę, a właściciel później przemaluje ją na różowo i zawiesi nad wejściem szyld "TANIA ODZIEŻ PERFUMY NA LITRY / PROFESJONALNA PRALNIA ODZIEŻY, SZMATEX CZTERY W JEDNYM", dobuduje greckie kolumienki ze styropianu przed wejściem to też można powiedzieć, że "przecież to można przemalować, szyld można zdjąć a ze szmateksu zrobić w parę godzin salonik". Tylko co z tego, jak na codzień taki budynek wygląda rdzennie polsko-bazarowo, a na ścianie wisi tabliczka "obiekt zabytkowy". Co z tego, że "to można w chwilę zmienić", jak na co dzień będzie wyglądał jak wygląda. Można, ale zazwyczaj nikomu się nie chce, bo nie ma po co, i auto będzie jeździło w takiej dziwacznej konfiguracji na tablicach sugerujących oryginalność pojazdu. Po co? Żeby zbierać poklask za "żółte", czy tylko mniej płacić? No, chyba, że po przyznaniu "żółtych" ma być pełen oryginał, to zwracam honor.
Inna sprawa, że żółte tablice są po prostu brzydkie i z własnej woli bym ich nie wieszał na aucie :).
-
Jak ktoś uzna za zabytek XIX - wieczną willę, a właściciel później przemaluje ją na różowo i zawiesi nad wejściem szyld "TANIA ODZIEŻ PERFUMY NA LITRY / PROFESJONALNA PRALNIA ODZIEŻY, SZMATEX CZTERY W JEDNYM", dobuduje greckie kolumienki ze styropianu przed wejściem to też można powiedzieć, że "przecież to można przemalować, szyld można zdjąć a ze szmateksu zrobić w parę godzin salonik". Tylko co z tego, jak na codzień taki budynek wygląda rdzennie polsko-bazarowo, a na ścianie wisi tabliczka "obiekt zabytkowy".
...jeszcze w dodatku upierdolona naokoło tą różową farbą. <lol2>
Co do tego caro plusa - żółte table pasowałyby do niepasujących do reszty auta żółtych halogenów oraz do niepasujących do reszty auta pomarańczowych kierunków, więc w pewnym sensie nawet ładnie by się komponowały :d
-
Śmiejcie się śmiejcie jak niebawem ceny plusów pójdą ostro w górę gdzie będziecie się spuszczać nad widokiem zadbanego egzemplarza.
Co do żółtych tablic jestem jak najbardziej za, w motylkach mu do twarzy.
Czego mi tu brakuje to HEKO.
Boczki zrobiłeś na szybko czyli druga dykta czy robiłeś wszystko od podstaw?
-
Wszystkie zmiany wykonywane są tak że można bez problemu wrócić do oryginału a wszystkie części lądują na półce.
Żółte blachy w plusie to fakt dziś spora rzadkość ale po pierwsze w razie wypadku dobrze mieć jakieś argumenty dla ubezpieczyciela, po drugie rosnące koszty OC. W cenie OC które zapłaciłem za poloneza ubezpieczone mam 4 auta powyżej 25 lat.
Boczki pomalowane sprayem do materiałów. Ale mam plan zrobić boczki od nowa bo to rozwiązanie nie pasuje mi do końca.
-
Śmiejcie się śmiejcie jak niebawem ceny plusów pójdą ostro w górę gdzie będziecie się spuszczać nad widokiem zadbanego egzemplarza.
Zależy kto, plusami się brzydziłem od zawsze, może się trochę narażę, ale ostatni "fajny" polonez to według mnie minus, już choćby i w atu ;p Choć zadbane egzemplarze na pewno cieszą oko, tym bardziej, że plusa jest chyba ciężej utrzymać w ładnej kondycji choćby ze względu na lakierowane zderzaki nie lubiące się z kamieniami pryskającymi spod kół.
Co do żółtych tablic jestem jak najbardziej za, w motylkach mu do twarzy.
Jak to mówią, eee... o gustach się nie ten tego.
-
Plus z żółtymi kierunkami nie wygląda źle.
Rover SD1 z lat 80tych.
(http://zonderpump.com/images/rover-sd12.jpg)
Plus wygląda nawet podobnie. Nie pasuje tylko rok produkcji.
-
Plus wyglada podobnie to tego SD1 ze zdjecia jak zamkniesz oczy i to sobie wmowisz,
juz minus ma nowoczesniejsze zderzaki,
musialbys do minusa zalozyc zderzaki z Borka,zeby taki styl uzyskac
-
Kup GSI będzie fajnie mówili.
(https://images82.fotosik.pl/1121/018ec7db7bd81e97med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/018ec7db7bd81e97)
(https://images84.fotosik.pl/1120/b89174df021557e4med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/b89174df021557e4)
-
Ale zarżnięty, z ciekawości, co Ty lałeś do tego silnika?
-
Od zakupu zrobiłem tym autem niecałe 5000 km i zaraz po kupnie był wlany półsyntetyk ELF Evolution 700 10W40.
Co było lane wcześniej na 100% nie wiem ale jakieś resztki zawieszki i naklejka wskazują na olej mineralny LOTOS.
-
No to jak zrobił 43kkm na mineralnym lotosie, i to jeszcze pewnie jeżdżąc po Puławach na krótkich dystansach, to w sumie nie ma się co dziwić. :P.
-
Podobno właściciel był nawet w Wilkowie tak więc nie tylko po Puławach. <lol>
-
czy ja dobrze widze , to jest popychacz dnem do gory, ale pozbawiony dna ?
-
Pozbawiony dna. Klasyka. Robiłem kilka takich GSI, dlatego pozbyłem się tego wynalazku. Nigdy nie wiadomo na jaką partię wałków i szklanek trafisz.Twarde sprężyny zaworowe i ciężki układ rozrządu są bezlitosne dla słabych części.
-
Osobiście przy obecnej jakości części, zdecydowanie szedłbym w Rovera. 1.6 16V, na sterowniku takim, jak należy i auto będzie pięknie śmigać. Rewizja motoru, uszczelka, śruby, uszczelniacze/uszczelki i z głowy na dłuższy czas.
-
I wtedy będzie kolejny nudny plus z nudnym silnikiem, można scrollować dalej.
-
No tak. Z GSi jest mega ciekawy.
-
Wszystko jest ciekawsze od kolejnego swapa na" łutututu odcinamy, o k..wa UPG poszło". <lol>
-
J\s
-
Osobiście przy obecnej jakości części, zdecydowanie szedłbym w Rovera. 1.6 16V
swap z ohv na inny rodzaj silnika to jednak droga i pracochlonna metoda "naprawy walka rozrzadu" w OHV,
nawet oddanie bloku na rozwiercenie gniazd popychaczy pod "niehydro" wydaje sie prostsze
-
Osobiście też bym poszedł drogą Multeca. Na 1.6 wszystko jest pnp na upartego można go postawić na osprzecie 1.4 jedyne co jest rzeźbą to elektryka i przespawanie podstawki akumulatora
-
Na 1.6 wszystko jest pnp
pod warunkiem dostania wszystkiego go plug, a ostatnio troche sie przerzedzilo - niektorzy skrzynie do rowerka remontuja, zamiast kupic druga,
belek, wiazek i drobnicy tez nie przybywa i na kilogramy nikt tego juz nie sprzedaje
-
Że skrzynia jest średnio ale mając wałek z roverowej i dzwoń można sz ovkowej zrobić idealną skrzynię . Most nie trzeba ruszać. Czy ja wiem czy się przerzedzilo. Idzie kupić zajechaną albo zgnita szesnache do 1600 zł więc nie ma tragedii tak samo znaleźć zgnitego rovera z dobrym silnikiem że 4 miesiące temu ziomek kupił całego rovera 416 za 600 zł zpo robieniu głowicy. Za auto bez silnika i z jakimś rupciami co mu się walały po podwórku wziął 4 stowy silnik potem bez problemu sprzedał i jescze na tym zarobił więc tak do 2-2.5 tys na spokojne można swapa ogarnąć.
-
Chodziły po głowie pomysły żeby wyrzucić ten silnik i poszukać jakiegoś rovera ale postanowiliśmy, że zostaje GSI. ALe jak trzeci raz będę musiał go rozbierać to wlatuje rover :)
Silnik dostał azotowany wałek i nowe panewki.
Do tego pomalowałem blok, doszły nowe poduszki pod silnik i nowy zbiorniczek wyrównawczy bo stary okazało się że był pęknięty od spodu i płyn powoli uciekał.
(https://images89.fotosik.pl/13/b7c7ec10456ed6f4gen.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/b7c7ec10456ed6f4)
(https://images92.fotosik.pl/13/784580a5709ba0dcgen.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/784580a5709ba0dc)
(https://images92.fotosik.pl/13/400d2d97cf90f46agen.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/400d2d97cf90f46a)
(https://images92.fotosik.pl/13/e2715244cd821d57gen.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/e2715244cd821d57)
(https://images90.fotosik.pl/13/84957f0c71349803gen.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/84957f0c71349803)
-
nowy zbiorniczek wyrównawczy bo stary okazało się że był pęknięty od spodu i płyn powoli uciekał.
Mój też; w dodatku ktoś próbował go kleić jakimś badziewiem. <do bani>
Nadmienię, iż nie inwestowałem, lecz wykorzystałem upał i naprawiłem lupą, a jako źródło energii posłużyło mi samo słońce. <okularnik>
-
Wyleciały żółte halogeny, a może wrócą i białe kierunki.
(https://farm2.staticflickr.com/1976/45381847232_90c52c25f6_c.jpg) (https://flic.kr/p/2c9eQ6W)
Zmusiłem się i wymieniłem deskę na nie popękaną.
(https://farm2.staticflickr.com/1951/31558319298_67170493b0_c.jpg) (https://flic.kr/p/Q5GCRq)
(https://farm2.staticflickr.com/1971/31558319328_2fc35a885c_c.jpg) (https://flic.kr/p/Q5GCRW)
(https://farm2.staticflickr.com/1958/31558319518_96198bfb39_c.jpg) (https://flic.kr/p/Q5GCVd)
-
Też mnie wymiana deski czeka "kiedyś tam" :) Nie różnic się odcieniem od innych plastików?
W ogóle da się jakoś przedłużyć żywotność obicia dechy, czy jak pęknie od słońca, to już kaplica?
-
Nie różnic się odcieniem od innych plastików?
kazda decha rozni sie odcieniem, czasami mniej ,gdy jest zimnej barwy (niebieska) ,a czasami bardziej, gdy jest cieplej barwy (czerwona) jak ta na zdjeciu,
ale to przeciez w niczym nie przeszkadza
W ogóle da się jakoś przedłużyć żywotność obicia dechy, czy jak pęknie od słońca, to już kaplica?
jak juz peknie to sama sie nie zrosnie, nawet jakbys mascia posmarowal i plastry przykleil,
dziwne pytanie
-
Jeżeli chcesz dłużej cieszyć się ładną deską to postaraj się chronić ją od słońca i wysokich temperatur. Wystarczy, że położysz matę przeciwsłoneczną na deskę.
Można również "spawać" plastik, są od tego specjaliści, ale na pewno na efekt ma wpływ jakie to pęknięcie i czy jest duże.
W temacie auta ja bym czym prędzej rozstał się z kolorem pomarańczowym ;) Szczególnie w przypadku Plusa, tutaj pasuje bardziej nowoczesny look. Białe kierunkowskazy (wszystkie) ewentualnie dymione białe.
-
Można w plusie pójść o krok hmmm... wstecz i pomalować na pomarańczowo tylne lampy. Zostawiając biały trapez na cofania. Blendę pod kolor i prawie minus!
-
Jakiej firmy polecacie sworznie wahacza i końcówki drążków kierowniczych?
Po długim postoju i ruszeniu auta wyszły luzy i muszę to wymienić.
Planowane roczne przebiegi na poziomie 2000-3000 rocznie.
(https://images90.fotosik.pl/229/cf8f131a42e8f9d6med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/cf8f131a42e8f9d6)
(https://images89.fotosik.pl/229/c3a3d5985a519340med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/c3a3d5985a519340)
-
2-3 tys. rocznie to i trzy lata Mototechnika powinna wytrzymać. Ale jak chcesz mieć spokój to załóż łączniki (śruby rzymskie) 106mm i do tego drążki do wąskiego zawieszenia z Lemfordera.
-
Końcówki RTS, sworznie TRW, ewentualnie stare Krosno FSO, jeżeli znajdziesz.
-
Witam, szybkie pytanie co będzie lepsze z końcówek drążków KROSNO z starych zapasów z dużą główką czy ówczesne DELPHI , DELPHI mam w F125p zrobione tylko 6 tys.km. i jest ok. jak się sprawowało dawniejsze KROSNO? może ktoś ma z tym doświadczenie .
-
Generalnie zasada jest taka, że im nowsze części zamienne, tym gorszej jakości.
Marka Krosno była wypierana przez Delphi (w ogóle Delphi kupiło Krosno), więc Krosno jest starsze.
-
Zależy od przebiegów i garażowania. Jak używałem na co dzień Caro Plusa robiąc po 10-12kkm rocznie to i MOTOTECHNIKA i DELPHI starczały na max 3 lata; DELPHI dostawało małego luzu po dwóch latach; a MOTOTECHNIKA miała niskiej jakości gumowe osłony które po 1,5 roku parciały, potem zanieczyszczenie => zatarcie sworznia => luzy. Ale z drugiej strony jak się jeździ tylko w niedziele to obojętne co bym założył.
Co do KROSNA - mam w Roverze oryginalne, nitowane przeguby zwrotnic i właśnie się zużyły... po 105kkm i 25latach ;P
-
Co do KROSNA - mam w Roverze oryginalne, nitowane przeguby zwrotnic i właśnie się zużyły... po 105kkm i 25latach ;P
To słabo, bo u mnie oryginały złapały luzy po 160 tys. km, i to tylko z jednej strony.
MOTOTECHNIKA i DELPHI starczały na max 3 lata; DELPHI dostawało małego luzu po dwóch latach; a MOTOTECHNIKA miała niskiej jakości gumowe osłony
U mnie tam gumy w Mototechnice nie puściły, a i tak drążki złapały luz. Przebieg, dokładnie 7 tys. km. także dno.
-
Ppdstawa to zdjąć gumy i dołożyć smaru. Kupowałem nie tylko do poloneza swożnie i końcówki to smaru było co kot napłakał. Jakby ktoś wziął patyczka do lodów i raz pacnął w jednym miejscu.
A gumy jedzie się po wierzchu 1 czy 2 razy w roku bitgumem i jest spokój. Przewody hamulcowe też.
-
Ja robię zastrzyki ze smaru pod osłonę. Strzykawka i gruba igła. ew jak jest na samochodzie i nie mogę rozruszać aby smar się rozprowadził to robie mix z olejem żeby bylo rzadsze.
-
Wstrzyknąłem gęstego oleju 85W140 w każdą gumę ciekawe ile dłużej wytrzyma ?, trochę czasu minie nim coś powiem na ten temat gdyż 125p zrobiłem 6 tys. przez 3 lata.
-
Ja robię zastrzyki ze smaru pod osłonę. Strzykawka i gruba igła. ew jak jest na samochodzie i nie mogę rozruszać aby smar się rozprowadził to robie mix z olejem żeby bylo rzadsze.
Też próbowałem wstrzykiwać smar, ale się nie dało, najgrubszą nawet igłą w całej aptece, więc wstrzykuję olej przekładniowy.
-
Ja robię zastrzyki ze smaru pod osłonę. Strzykawka i gruba igła. ew jak jest na samochodzie i nie mogę rozruszać aby smar się rozprowadził to robie mix z olejem żeby bylo rzadsze.
Też próbowałem wstrzykiwać smar, ale się nie dało, najgrubszą nawet igłą w całej aptece, więc wstrzykuję olej przekładniowy.
jaki rezultat w czasie olej nie wycieka?
-
A z tym wstrzykiwaniem to na założonym na aucie to robicie? Podskórnie przez gumę czy próbujecie ją odchylać...
-
A z tym wstrzykiwaniem to na założonym na aucie to robicie? Podskórnie przez gumę czy próbujecie ją odchylać...
Ja mam wszystko zdemontowane odchylam osłonę przy sworzniu i strzykawką z igłą wciskam olej.
-
Dobrą opcją jest regeneracja....W Bytomiu jest zaklad w którym robią tekie rzeczy w mega jakosci , a kosz to około 30 zl od sztuki. Kiedyś specjalnie zrzuciłem taka końcówke drażka po 2 latach użytkowania i przebiegu ok 40 tys km....gałka była jak nówka,mega sztywna...do dzis korzystam z ich usług przy naprawach zawieszeń czy odbudowie oldtimerów....
-
Wystarczy w końcówce wywiercić otwór i wkręcić kalamitke
-
A z opiłkami co zrobisz, żeby do środka nie wpadły? Pewnie, że końcówki powinny być smarowane, ale za długo by posłużyły, nie?
-
opiłki nic nie zrobią, bo wiercisz w deklu i smarujesz wiertło smarem.
-
jaki rezultat w czasie olej nie wycieka?
Nie, bo przed wyborem miejsc nakłucia, studiowałem teorię Newtona.
Imo, to jest leczenie gangreny. (Nie da się)
Lepiej by było namówić Edwarda Pietrzaka żeby założył firmę "Eward Pietrzak Legendary Strong", i zlecał produkcję części dobrej jakości.
Teraz wysrało mi końcówkę Mototechniki, w sklepie już tylko Optimal, a jak zajrzałem na Iparts, to już nawet Lemforderów nie mają. Zostały tylko Ruville, TRW, i coś co się zowie ABS, a poza tym polskie goowno z Delphi i Motozjebnika.
-
zaczynamy nowy sezon <lol>
(https://images90.fotosik.pl/339/b193c3c58a7f8ab7gen.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/b193c3c58a7f8ab7)
(https://images92.fotosik.pl/339/b64451da32b74bcfgen.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/b64451da32b74bcf)
(https://images92.fotosik.pl/339/2c229752fa3a82b5gen.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/2c229752fa3a82b5)
(https://images91.fotosik.pl/339/2a2079f9256b64a2gen.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/2a2079f9256b64a2)
(https://images90.fotosik.pl/339/46cfd1a1dc41a56bgen.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/46cfd1a1dc41a56b)
-
Dodać jeszcze niebieską maskę, zielone błotniki, lusterka na fiolet i będzie z frontu polonez harlequin :jezyk2: