FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: kamil66kl w Styczeń 14, 2016, 22:15:51 pm

Tytuł: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: kamil66kl w Styczeń 14, 2016, 22:15:51 pm
Witam, grube plany realizują się w związku z moim Szerszeniem, w sumie to zaczęły się od kupienia poloneza :D podczas zakupu już szukałem takiego co by się nadawał na bazę do projektu, no i kupiłem takowego w sierpniu 2015. (https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/12068800_946661552047298_2587651568501653134_o.jpg)
Co prawda dopiero po 3 polerkach uzyskałem taki efekt i wymianie drzwi, na szczęście oryginały w kolorze w bdb stanie znalazłem, 3 z 4. Ale wystarczy tej opowieści, w ciągu najbliższych dni kupuję dawcę części dla szerszenia, Omega b 2.5 benzyna z gazem (tak, polonez będzie daily car'em). Plan jest taki: przełożyć silnik najlepiej z sankami i może przednim zawieszeniem i maglownicą (wyjdzie w trakcie), skrzynią, wałem (trzeba będzie skrócić o jakieś 20cm) oraz mostem i całym tylnym zawiasem wielowahaczowym z omegi (kupuję omegę ze szperą 45%  <lol>). Żeby zaoszczędzić sobie kosztów, chcę jak najwięcej części z zawieszenia, napędu i hamulców przełożyć z omegi, tak że buda tylko zostanie z Poloneza. Mam plan wyrobić się z tym w ciągu 3 miesięcy wakacji, studiuję w innym mieście (70 km od mojego domu/garazu) i Szerszeń służy mi na dojazdy do szkoły i pracy, wiec narazie zbieranie części, rozbieranie omegi w weekendy i takie tam :) Postaram się dokumentować postępy zdjęciami, oraz mam prośbę, jeśli ktoś z was miał styczność z omegą 2.5/ 3.0 i ma jakieś rady dla mnie, chętnie ich wysłucham, oraz rad co do swapu. Jestem zawzięty w tym co robię, kawałek garażu i narzędzi mam, a przede wszystkim chęci i nie boję się że coś spier**lę, najwyżej będę zły na siebie ;) Tak więc to tyle wstępu, będę się odzywał z czasem i czekam na rady
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Styczeń 14, 2016, 22:43:03 pm
niechałbym być złym prorokiem, ale wygląda na to, że chcesz przerobić dwa auta, na wsad do pieca. 
Plan jest taki: przełożyć silnik najlepiej z sankami i może przednim zawieszeniem i maglownicą (wyjdzie w trakcie),
szczególnie ten fragment sugeruje, że nie masz pojęcia o czym piszesz.
Cytuj (zaznaczone)
Mam plan wyrobić się z tym w ciągu 3 miesięcy wakacj
a to już w ogóle.  <lol2> chyba, że chciałeś napisać 3 lat, to ok.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Styczeń 14, 2016, 22:53:46 pm
jaki masz budżet ? bo to co piszesz to tak ponad 1000 roboczo godzin i kilkadziesiąt tysięcy pln a tak nie bedziesz mógł tym poruszać sie zgodnie z prawem po drogach publicznych, temat raczej do zamknięcia a tobie radze zejść na ziemie, sprzedać poloneza bo mało trzymajacych sie kupy przejściówek zostało i kupic ome 2,5, i to nie taką najtańszą bo motor na 90% trup a wał korbowy jest z gównolitu i do niczego sie nie nadaje...
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Styczeń 14, 2016, 22:55:30 pm
Jak chcesz to rób, ale rzeźby będzie 100% :)

Powodzenia w pracach!


PS. Były szpery 45% w Omegach?
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Styczeń 14, 2016, 22:59:07 pm

PS. Były szpery 45% w Omegach?
były ale tak samo "mocne" jak silniki ;)
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: utek w Styczeń 14, 2016, 23:07:29 pm
Rezerwuję drzwi jeżeli są bez korozji i oryginalne.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Styczeń 14, 2016, 23:17:43 pm
Zarezerwuje i wezmę z chęcią kompletny przód bo mi potrzebny do mojego.....1.6 gle=sle.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: elltry w Styczeń 14, 2016, 23:29:06 pm
Jak chcesz to się odezwij to możemy pogadać o realizacji takiego projektu - bo mam już przetartą ścieżkę w budowie customa (mix poldka, s2000 i e36) - tylko tak jak koledzy wyżej piszą - jeżeli ma być w takim zakresie jak chcesz (kpl. silnik, skrzynia, zawieszenie, przeniesienie napędu, itd) to nie będzie to trwało 3 m-ce i musisz przygotować przysłowiowy worek pieniędzy. No chyba że sam to będziesz robił to worek trochę mniejszy. Ale wtedy czas jeszcze bardziej się wydłuży.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 15, 2016, 08:47:15 am
Proponuję wjechać na kanał polonezem i omegą jednocześnie popatrzeć i przemyśleć jeszcze raz...

Jak już musi być koniecznie mocny polonez to proponuję jakiś mniejinwazyjny swap.... koszty podobne a ile mniej roboty.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Tomekk w Styczeń 15, 2016, 10:07:31 am
A może zamiast wątpliwego silnika z Omegi który pasuje do Poloneza jak... (?) zainwestować w 2000 DOHC Fiata, względnie OHC z Forda ten samej pojemności? Pasuje jak ulał i jest idealnym projektem do wykonania w krótkim czasie...
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Styczeń 15, 2016, 10:59:52 am
problem w tym ze silnik omegi jest mniej inwazyjny jak ohc forda ;) tyle ze kolega nie ma zielonego pojecia na co sie porywa, a sądac po jego innej wypowiedzi nie ma też zaplecza finansowego
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Styczeń 15, 2016, 11:03:23 am
2000 DOHC Fiata, względnie OHC z Forda

Ale to nie będą mocne samochody. Fiaty drogie i ciężko dostępne, a takie w które się nie wpompuje równowartości takiej Omegi w dobrym stanie, to mają może ze 100KM. Ford nie jest taki bezinwazyjny, bo wystarczy poczytać na forum żeby zobaczyć ile mniejszych lub większych przeróbek potrzeba aby wsadzić ten ciężki motor o osiągach porównywalnych z 1.4. Wiadomo, do jakiś replik albo samochodów w nietuzinkowych stanie warto wsadzić coś z epoki, ale mamy XXIw

No i trzeba pamiętać, że te słynne dwulitrówki to robiły furorę na ulicach w czasach gdy najpopularniejsze samochody były o mocy rzadko przekraczającej 70-90 KM ... Teraz
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Styczeń 15, 2016, 11:28:08 am
Już widzę chętni na części są  :P czyli skończy się to tak, jak zawsze.Same chęci, to za mało.Jak się zacznie robić, to ręce opadną, jak już niejednemu tutaj.Ja proponuję wsadzić tam coś typowego (czy słyszę rover?) i się cieszyć, skoro to ma być na codzienne dojazdy.A jak chcesz palić gumę i takie tam wesołe zabawy, to kup sobie BMW.
No chyba, że wyznajesz zasadę, jak niektórzy tutaj, że "mi nie zależy, bo auto i tak by trafiło na złom, to jak się nie uda, to i tak nie będzie straty" to wtedy ok.Wrzuć tam sobie silnik rovera, najlepiej od razu już coś powyżej 1,4 ale bez szaleństw typu VVC czy turbo i będziesz jeździł.Zmiany zawieszeń i takich tam rzeczy, to nie jest wymiana bębna hamulcowego.
Wrzućcie mu linka z Racingforum z tym "pociętym" polonezem z zawieszeniem z BMW, czy tam czegoś.To było Bolima, czy kogoś?Bo ja już nie pamiętam.W każdym razie, tam było doskonale widać, ile to jest ciężkiej i poważnej roboty, a robiła to zdaje się jakaś firma.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 15, 2016, 12:55:18 pm
widze temat - ktos wsadzil V6, wiec wchodze, czytam a tu zamista  bycia V6 to jest zamiar,
czyli kolejny zamiar,
w sumie dobrze,bo jest okazja sie wycofac z tego zamiaru, bo silnik malo ciekawy,a roboty duzo
lepiej zmienic zamiar i wsadzic jakies R4, ktore latwiej siadzie i zapewni lepszy rozklad mas
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: kamil66kl w Styczeń 15, 2016, 13:45:45 pm
Nie mam zamiaru się kłócić na temat moich umiejętności i waszych doświadczeń, założyłem ten temat tylko w celu dokumentacji przebiegu prac i ewentualnej pomocy teoretyczno-praktycznej, przy jakichś pierdołach z którymi nie będę mógł sobie poradzić na poszczególnych etapach projektu :) tak jak mówiłem, jak rozbiorę Omegę i zrobię przymiarki do budy Poloneza dopiero wtedy się wszystko okaże, macie rację, to są narazie plany, ale będą one realizowane, tego jestem pewny, chyba że jakaś sytuacja losowa mnie powstrzyma. Tak, myślałem nad mniejszym silnikiem, 2.0 150km z opla, czy vr6 ale tam też jest mnóstwo przeróbek związanych z połączeniem silnika z resztą napędu, a koszta rosną. A wiem, ze ludzie to wkładają Oplowskie v6 i się da, ja chcę iść krok dalej i przełożyć cały spód żeby nie męczyć się chociażby z wyjącym mostem czy brakiem hamulców w przyszłości.
p.s. dzięki za przeniesienie tematu ;)
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: RONFSO w Styczeń 15, 2016, 14:00:01 pm
Tak jak "KGB" widząc nagłówek  "polonez z 2.5 v6" myślałem że to coś już gotowego , chętnie będę czytał temat dlatego że też mam zamiar pakować taki silnik do PN ale bez zmiany zawieszenia ze względu na to ze to musi być wszystko precyzyjnie zęby przypadkiem nie zrobić 4 śladów, albo ciągle skręcającego samochodu . Można przecież most dać od czegoś mocniejszego a hamulce dać większe wentylowane itp .

PS. Nie uwiniesz się w 3 miesiące nawet firma tak szybko by tego nie zrobiła.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Rajdowiec w Styczeń 15, 2016, 14:01:20 pm
A ja wkleję tylko cytat A. Einstein'a

"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, aż znajduje się taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on to robi."

Może będzie tak i tym razem :)
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: lesor#1973 w Styczeń 15, 2016, 14:05:22 pm
Wrzućcie mu linka z Racingforum z tym "pociętym" polonezem z zawieszeniem z BMW, czy tam czegoś.
Kiedyś gdzieś nadziałem się na relację z przeróbki zawieszenia 125p, pospawana rama pomocnicza przed wycinaniem części podłogi itd, o to chodzi?
A jak nie o to, to kojarzy ktoś tę przeróbkę? Może wspomóc linkiem?
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 15, 2016, 14:08:47 pm
kamil66kl

to zobacz na poczatek ile ten wlasciciel czarnego PN z silnikiem opla V6 sie przy tym narobil,zeby to konkretnie wyszlo,
a to co chcesz zrobic to abstrakcja bez odpowiedniego zaplecza, a z zapleczem jest zwyczajnie nieoplacalne i mozna to podpiac pod kategorie pokazówki,ze sie da,
prawie wszystko da sie zrobic dysponujac odpowiednim zapleczem,

do przerzucenia podwozia z omegi odpowiednio je skracajac i zwezajac potrzeba podnosnika kolumnowego ,kompletu sprzetu do napraw karoserii (naciagarki,rozpieraki) ,gilotyny,prasy, tokarki i wrezarki, spawarek i pomocnikow tak ze dwoch,zeby cos przytrzymali - czyli kompletnego warsztatu mechaniczno-blacharskiego a nawet wiecej,

jezeli porownujesz mnóstwo przerobek z wlozeniem R4 do mnostwa przerobek z przelozeniem silnika V6 z calym podwoziem i stawiasz miedzy nimi znak rownosci to sprawiasz wrazenie nie tylko osoby bedacej poza tematem przekladek, ale wrecz osoby niezwiazanej z mechanika pojazdowa w ogole,
stad szyderstwa - nawet nie wiesz ilu tu bylo podobnych, ktorzy nawet cos zaczynali, a nawet gorzej ze zaczynali,bo po rozpruciu PN ladowal on na zlomie ,bo sie przeliczyli z mozliwosciami swoimi i swojego zaplecza
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 15, 2016, 14:15:21 pm
Tak jak "KGB"
to moj nick, a nie przypuszczalna przynaleznosc organizacyjna ,wiec skad te " panie "RONFSO" ;]


A ja wkleję tylko cytat A. Einstein'a

"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, aż znajduje się taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on to robi."
a ja juz ten cytat widziaem w tylu wersjach, wiec w koncu chcialbym go zobaczyc jako faktyczny cytat,
bo inaczej to trzeba napisac ,ze A. Einstein'a powiedzial cos o takim znaczeniu i darowac sobie cytat
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: OTRO w Styczeń 15, 2016, 14:20:59 pm
Nie lepiej kupić 1.8VVC i zamontować ?
150koni spokojnie powinno wystarczyć z wagą poloneza i nadwoziem. Roboty przy tym silniku tyle co swap na 1.4 .
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Styczeń 15, 2016, 15:12:34 pm
Nie lepiej kupić 1.8VVC i zamontować ?
150koni spokojnie powinno wystarczyć z wagą poloneza i nadwoziem. Roboty przy tym silniku tyle co swap na 1.4 .

Chyba nie wiesz co piszesz i co to jest VVC.........
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 15, 2016, 15:15:25 pm
Rzeźby jest trochę więcej, głównie w osprzęcie silnika, ale to nadal łatwiejsze nić silnik z Omegi, bo motor pasuje do mocowań, i skrzyni.
Mniej roboty i lepszy balans masy by był.
Można też wstawić wersję 160KM, a nakładem pracy znacznie mniejszym niż przy wsadzaniu motoru z Omegi, podnieść moc do 170-180KM.
Nie wiem po co wkładać przestarzałego kloca który nie pasuje, skoro można łatwiej mieć nowoczesny, lekki silnik o podobnej mocy i dość elastycznej charakterystyce.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 15, 2016, 15:26:35 pm
Kilka przykładów z mojego podwórka...

Typowy swap z ohv na rovera w garażu wyposażonym w kanał i podstawowe narzędzia to 4 dni po 12h przy niewielkiej pomocy osób trzecich...

Zmiana skrzyni w borkostworku z poldoroverowej na fordowską 2 dni zakładając że skrzynia była już "gotowa", tunelu nie trzeba było ciąć, a prace ograniczały się głównie do wymodzenia łapy skrzyni i wpasowania wału. Całość przy nieznacznym wykorzystaniu migomatu...

składanie hamulców od 0 w borkostworku to kolejne 3 dni.

kustomowy kolektor wydechowy to cały weekend cięcia i spawania.
 
I tak dalej i tym podobne... Życie nauczyło nie, że czas jaki potrzebuję na wykonanie pewnej czynności należy pomnożyć przez 2 a pieniądze conajmniej przez 3...
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: kamil66kl w Styczeń 15, 2016, 18:20:29 pm
Panowie, co do tego czasu to trochę inaczej to ujmę, do wakacji mam plan mieć wszystko podane na tacy, czyli będę miał przygotowane wszystkie części potrzebne do przeróbki wyjęte z omegi, łącznie z przejrzeniem wszystkiego i wymianą zużytych elementów. Cały tylny zawias trzyma się na belce, czyli wystarczy porobić w odpowiednich miejscach mocowania belki i drążków stabilizatorów, w budzie zrobić osadzenie dla sprężyn, a górne mocowania amortyzatorów do budy nie powinny być większym problemem, najwyżej wyjdą gdzieś w bagażniku ;) Z tyłem będzie łatwiej, natomiast przód to już jest problem, nie jestem pewny do końca czy przełożę cały zawias, bo może brakować miejsca w budzie, ale jak z tylu będą koła na 5 śrub to i z przodu pasowało by mieć takie piasty. Wtedy też bym miał hamulce z głowy, ale jak mówiłem, wszystko wyjdzie w praniu  W wakacje zostanie rozebranie Poloneza i mierzenie całych podzespołów do budy, oczywiście wspawanie w budę nowych mocowań itd. Wiem że to "tylko" zajmie dużo więcej, ale zakładając że będę mógł poświęcić na ten projekt jakieś 8 godzin dziennie, powinno się to udać. Pomoc osób trzecich też będę miał, co prawda nie codziennie, ale to zawsze coś.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Styczeń 15, 2016, 18:46:29 pm
Widzę kolejny ambitny projekt się szykuje, tylko moje kilka pytań:
1. Jak wyobrażasz sobie uzyskanie przeglądu po tak gruntownych zmianach w konstrukcji?/ Czy masz możliwość rejestracji tego jako SAM np. na Ukrainie?
2. Możesz powiedzieć dokładnie jak zaawansowanym zapleczem technicznym dysponujesz? Tzn. czy masz chociażby płytę do napraw blacharskich, żeby to przynajmniej jako tako trzymało dwa ślady?
3. Jak wiele dużo czasu (w sensie ile miesięcy) możesz poświęcić na bezustanne zajmowanie się tym samochodem, żeby zaczął jeździć?
Poza tymi drobnostkami czekam na dalszy rozwój pomysłu bo może się z tego wykluć coś ciekawego :)
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Styczeń 15, 2016, 18:58:52 pm
to może zamknąć to w pizdu i otworzyć dopiero jako coś sie zacznie dziac ? ( czyli nigdy jak w 99% podobnych pomysłów)
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: kamil66kl w Styczeń 15, 2016, 19:07:24 pm
Widzę kolejny ambitny projekt się szykuje, tylko moje kilka pytań:
1. Jak wyobrażasz sobie uzyskanie przeglądu po tak gruntownych zmianach w konstrukcji?/ Czy masz możliwość rejestracji tego jako SAM np. na Ukrainie?
2. Możesz powiedzieć dokładnie jak zaawansowanym zapleczem technicznym dysponujesz? Tzn. czy masz chociażby płytę do napraw blacharskich, żeby to przynajmniej jako tako trzymało dwa ślady?
3. Jak wiele dużo czasu (w sensie ile miesięcy) możesz poświęcić na bezustanne zajmowanie się tym samochodem, żeby zaczął jeździć?
Poza tymi drobnostkami czekam na dalszy rozwój pomysłu bo może się z tego wykluć coś ciekawego :)
1: Mam znajomości na diagnostyce, z samym swapem silnika nie było by problemu żeby wbić inny silnik do dowodu, i będę miał wbity silnik 2.5 :) a z zawieszeniem, no niestety nie da się zrobić żadnej adnotacji odnośnie tego, dopóki rzeczoznawca nie będzie musiał ingerować to nie wyjdzie że mam inny zawias, no może poza tym że będą koła szerzej rozstawione niż w oryginale i będą nakładki na błotnikach
2: Nie mam podnośnika kolumnowego, mam kilka "żab" hydraulicznych, kilka kobyłek, dosyć duży garaż z kanałem i kompresorem, migomat, wszelkie podstawowe klucze i młotki, może dodatkowo załatwię sobie na czas swapu przyrządy do ustawiania geometrii. Pewnie chodzi ci Gomulsky o ramę na której prostuje się samochody po wypadkach, to nie mam takiej, będę się opierał na pomiarach względem budy i przyrządów do geometrii
3: Bezustannie 3 miesiące, poza tym zostają weekendy
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Styczeń 15, 2016, 19:16:53 pm
opóki rzeczoznawca nie będzie musiał ingerować to nie wyjdzie że mam inny zawias, no może poza tym że będą koła szerzej rozstawione niż w oryginale i będą nakładki na błotnikach
lub dopóki nie zrobisz komuś krzywdy, bo wtedy i ty i twe znajomości bedziecie oglądać swiat w kratke ;)
Mam znajomości na diagnostyce,
i co, twe znajomości podejmą sie dopuszczenia do ruchu pojazdu z zawieszeniem wstawionym na oko ?
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: utek w Styczeń 15, 2016, 19:17:14 pm
Geometrię, to możesz spróbować ustawić, jak będziesz miał punkty mocować zawieszenia do budy względnie ogarnięte. A jak ustawisz te punkty mocowań bez płyty? Sznurki rozciągniesz po garażu?
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Styczeń 15, 2016, 19:48:11 pm
Raczej chodzi mi o to, że chyba sobie zbytnio sprawy nie zdajesz, na co się porywasz. To nie jest wymiana silnika, którego wsadzenie nie wymaga cięcia budy, a pomimo tego często zajmuje to kilka ładnych miesięcy i nawet od wielkiej biedy jakoś dałoby się przepchnąć do DR tą zmianę (choć w razie hallo też pewnie był by z tego gnój). Tylko to cięcie praktycznie całego samochodu. Coś co trzeba zrobić z na prawdę dużą precyzją, a to co chcesz zrobić to praktycznie zbudowanie NOWEGO pojazdu w domowych warunkach, a stwierdzenia "precyzyjnie" i "w domowych warunkach" praktycznie nigdy nie idą w parze, w dodatku nikt normalny tego "nie puści" na przeglądzie. Poza tym 3 miesiące?! Nie rozśmieszaj :P 12-24 miechy, tak według mnie.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Styczeń 15, 2016, 20:53:03 pm
Ale jaja, a potem dziwić się czemu Poloneza wyśmiewają.........
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 15, 2016, 21:06:37 pm
Jego auto, jego kasa jego decyzja. Szkoda tylko  kolejnego pociętego poloneza... jak już ruszy ten projekt.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: święty w Styczeń 15, 2016, 21:31:29 pm
Więc po pierwsze - ogarnij sobie jakiegoś dupowoza na czas przeróbek - zaoszczędzi Ci to nerwów, gonitwy oraz robienia wszystkiego na szybko, niestety po 2 projektach - remontu i konkretnym swapie tak jak Bocian twierdzę że potrzebny czas mnożymy x2 a kasę x3. Jeśli już jesteśmy przy kasie to budowa 2.0 turbo w identycznej budzie pochłonęła jakieś 8-9 tys zł i to wiele rzeczy robiłem samemu bądź z pomocą znajomych, podobnie jak taryfa ulgowa w Motoweldzie na pospawanie osprzętu i wydechu od 0.

Odnośnie swapu z omegi - posadzenie silnika nie będzie łatwe ze względu na kolektor ssący oraz konieczność robienia "karmnika na masce" bądź opuszczenia silnika w dół - co pewnie zakończy się kłopotami z kolektorami wydechowymi oraz rzeźbieniem miski.Osobiście średnio sobie wyobrażam docinanie i spawanie płyty podłogowej omegi do budy poloneza, coprawda takie projekty się robi ale na konkretnych podzespołach - np podwozie z napędami od lancera evo 8-10 do innej budy, co przy identycznych kosztach adaptacji daje dobra bazę do zabawy (4 buty, konkretne hamulce, 300km na dzień dobry) - nie wiem czy omega aby jest autem z którego warto brać podzespoły do takiego swapu.
Zapewne musisz sie liczyć z kosztami przerobienia półosi z omegi pod rozstaw z poloneza , przeróbkę wału napędowego, podejrzewam że nie upchniesz wszystkich gratów z omegi do poloneza i trzeba będzie się kopsnąć na złom przykładowo po krótszą maglownicę czy dopasować stabilizatory z czegoś węższego - bo tutaj nie bardzo widzę cięcie i spawanie tego. tak że takich kwiatków na szybko mogę podać dużo więcej.

nie żebym zniechęcał bo lubie jak ktos robi takie projekty i to fizycznie jeździ ale sam osobiście średnio bym się porwał na tak wielkie modyfikacje samochodu nie mając doświadczenia w tej materii bo zdaje sobie sprawę ile czasu powstawały moje projekty i ile poźniej jeszcze pewnych smaczków pozostawało do poprawy podczas eksploatacji.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Styczeń 15, 2016, 21:42:58 pm
Temat zamykam, bo opisujemy tu dokonania, a nie plany.
Chętnie go otworze, by można było te dokonania poznać.

Do autora: zacznij słuchać tego co mówią inni, bo nadmiar wiedzy nie zaszkodzi.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: kamil66kl w Lipiec 15, 2016, 00:35:43 am
Witam wszystkich po przerwie :) prace ruszyły, ale narazie mam taki zap*erdol w garażu że będę temat aktualizował prawdopodobnie tylko raz w tygodniu, w niedzielę, bo tylko wtedy mam chwilę czasu żeby ogarnąć zdjęcia itd. Trzymam się mocno planu i zamierzam skończyć projekt przed październikiem, tego roku :D Zacząłem od wstawienia zawieszenia, jednak poszedłem taką droga, że wstawiłem cały tylny wózek z BMW E36 Compact (nie wystają koła poza budę), z przodu tylko zmienię sprężyny na te od trucka (chętnie kupię jak ktoś ma) z amorkami od VW T4 (już do mnie jadą Bilsteiny gazowe), no i na koniec zostawiam sobie wstawienie silnika ze skrzynią i dopasowanie jakiegoś wału od BMW, w ostateczności jakaś rzeźba. Co do licznika, będzie wyglądał jak oryginał, tylko będzie sterowany elektroniką, na podstawie czujnika hallotronowego. Póki co jestem na etapie kończenia zabawy z zawieszeniem i blacharką. Niebawem pierwsze zdjęcia :)
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: qziok w Lipiec 15, 2016, 22:29:58 pm
wstawiłem cały tylny wózek z BMW E36 Compact (nie wystają koła poza budę)
  - raczej niemożliwe bez poszerzeń, proszę o zdjęcia. Poza tym rozstaw śrub 5x120. Przednie zawieszenie też musisz przerobić lub minimum same piasty.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Lipiec 15, 2016, 22:42:33 pm
Compact e36 ma prawie identyczne tylne zawieszenie co e30, które do Poloneza wchodzi idealnie.
Koła 15/7 et 38 wchodzą idealnie równo z bĺotnikami
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 15, 2016, 23:06:36 pm
nie znalazlem rozstawu kol dla e36 compakt ,ale to zawieszenie w e30 jest 6.5cm szersze niz w PN ,w Z3  8.5-9.5cm
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: kamil66kl w Lipiec 16, 2016, 00:22:19 am
Z tyłu przerobiłem piasty pod rozstaw 5x110 - takie mam koła z Omegi co mi zostały, z przodu będę pasował piastę z łożyskiem Omegi na zwrotnicę Poloneza, będzie dorabiana tuleja i przerabiane mocowanie pod zacisk, hamulce będą z przodu Omegi, tył zostają tarczo-bębny z BMW. Co do zawiasu, mam złożone w tej chwili koła 195/55 R15 ET 33, koło wystaje około 1cm przy takim średnim negatywie, pokażę innym razem na zdjęciach. Będę montował z tyłu felgi takie same tylko z ET 47, to powinno załatwić sprawę.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: kamil66kl w Lipiec 16, 2016, 13:51:30 pm
Tak wygląda koło względem błotnika, mniej więcej tak finalnie to będzie wyglądało
(http://images77.fotosik.pl/754/160221880aa45a95med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/160221880aa45a95)
Takie pochylenie koła, trochę za duże, w oryginale nie ma regulacji pochylenia, ale chyba zrobię taką regulację :)
(http://images75.fotosik.pl/753/bab1a676c12807cemed.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/bab1a676c12807ce)
Tak rozwiązałem mocowania z możliwością ustawiania całej tylnej osi (do ustawienia geometrii)
(http://images75.fotosik.pl/753/151e9f8520c6a0d4med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/151e9f8520c6a0d4)

(http://images77.fotosik.pl/754/08f0830fa348f8f1med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/08f0830fa348f8f1)

(http://images77.fotosik.pl/754/53b5e4389b154cc5med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/53b5e4389b154cc5)
Usztywnienie podłogi bagażnika
(http://images77.fotosik.pl/754/7f71266977e3580fmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/7f71266977e3580f)
I progów
(http://images76.fotosik.pl/754/a7c54dc3c2b2479emed.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/a7c54dc3c2b2479e)

Z góry przepraszam że nie edytowałem poprzedniego postu, ale tam była szybka odpowiedź i nie da się edytować, na przyszłość się poprawię :)
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Fasola w Lipiec 17, 2016, 06:10:59 am
I juz mi sie temat podoba :D takto gadanie na chlopaka ze sie nie da, ze jest glupi itd zamykanie mu tematu z gory stwierdzajac porazke, a tu przychodzi i pokazuje ze sie da, takze kibicuje i czekam na dalszy rozwoj akcji
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Lipiec 17, 2016, 09:20:58 am
takto gadanie na chlopaka ze sie nie da, ze jest glupi itd zamykanie mu tematu z gory stwierdzajac porazke, a tu przychodzi i pokazuje ze sie da,
przeczytaj co pierwotnie planował a na czym poprzestał bo w tym momencie jedyna głupia wypowiedz w temacie jest Twoja ;)
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Fasola w Lipiec 17, 2016, 09:42:33 am
takto gadanie na chlopaka ze sie nie da, ze jest glupi itd zamykanie mu tematu z gory stwierdzajac porazke, a tu przychodzi i pokazuje ze sie da,
przeczytaj co pierwotnie planował a na czym poprzestał bo w tym momencie jedyna głupia wypowiedz w temacie jest Twoja ;)

Plan troche odbiegl od pierwszego czyli swapu wszystkiego z omegii a wyszla mieszanka poloneza z bmw co nie zmienia faktu ze kazdy mieszal chlopaka z blotem i od razu chcial zamykac temat... a w dziale gdzie WLASCICIEL TEMATU prosil o zamkniecie nikt tego nie zrobil tylko dalej brnal w dyskusje...
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Lipiec 17, 2016, 12:00:23 pm
Te smarki na łączeniu progu z błotnikiem i te łaty to tak już zostaną?
Czy będzie dokupione dostępne w handlu zakończenie progu aby to wyglądało i miało ręce i nogi nawet w sensie wizualnym jako wzmocnienie?
Bo jak ten cały swap jest zrobiony jak na pokazanym ostatnim zdjęciu to szkoda roboty i kasy.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Lipiec 17, 2016, 12:01:52 pm
spawanie nakrętek z teflonem, to też średni pomysł.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: qziok w Lipiec 17, 2016, 12:48:17 pm
Na Allegro można kupić belkę przerobioną pod regulacje zbieżności i pochylenia koła, albo tak jak piszesz samemu przerobić pod śruby z podkładkami mimośrodowymi. Dopiero wtedy można mówić o geometrii.  Powodzenia.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: kamil66kl w Lipiec 17, 2016, 14:52:38 pm
Te smarki i łaty na łączeniu progu z błotnikiem to wzmocnienie progu wewnętrznego i poszycia wewnętrznego błotnika, oryginalne było zardzewiałe, teraz jest zrobione z blachy 2 mm, dobrze zakonserwowane, na to pójdzie oczywiście normalny próg. Na koniec będzie to jeszcze zabezpieczone konserwacją do profili zamkniętych.
Jeśli chodzi o spawanie nakrętek z teflonem, jedyne co złe może przy tym się stać to wypłynąć teflon może, i tak też się stało ale to w niczym nie przeszkadza :) później można ewentualnie dać klej do gwintów i jest okej.
A co do belki regulowanej, to właśnie o to mi chodzi, tylko koszt gotowej belki to 700zł, a zrobienie takiej samemu nie powinno przekroczyć 200zł, zależy czy kupię gotowe fasolki z śrubami czy zlecę zrobienie ślusarzowi, a ta regulacja co jest na zdjęciu to jest do ustawienia belki względem reszty samochodu na przyrządach do ustawiania geometrii, wstępnie jest to ustawione, ale wiadomo że w garażowych warunkach nie ustawi się tego co do stopnia bez przyrządów.
P.S co do tych zakończeń progu, chciałem to kupić ale nie mogę nigdzie dostać, są tylko końcówki na przód, progi mam ale nie mam końcówek. Wiecie może gdzie tego szukać? Na allegro nie ma.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: banned w Lipiec 18, 2016, 17:37:52 pm
Projekt jest ciekawy, tylko mam wątpliwości czy był sens to wszystko robić:

Jak widać, nie trzeba zmieniać zawieszenia żeby auto (nawet b.niskie) trzymało się drogi, kluczem są tu odpowiednie sprężyny i amortyzatory.
https://www.youtube.com/watch?v=B3J6buMB28Q

amorkami od VW T4

Ale to nie są amortyzatory o właściwej charakterystyce do tego samochodu... Jak już wydałeś kasę na Bilsteina to mogłeś zamówić do Poloneza, a nie amortyzatory zestrojone pod małą ciężarówkę...

Aha, zanim ktoś na mnie naskoczy że znowu hejtuję, to muszę dodać że PROJEKT MI SIĘ PODOBA!
Jeżeli by starczyło środków żeby z tego V6 wykrzesać jakąś dużą moc, to byłby z tego b. fajny wehikuł Pana Samochodzika, czy jak kto woli cichociemny Porsche killer. W każdym razie jeżeli wszystko będzie zrobione dobrze i dofinansowane, to w dalszym ciągu może to być b.fajne auto.

Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: kamil66kl w Lipiec 18, 2016, 23:50:15 pm
Zawieszenie zmieniałem głównie dlatego żeby mogło przenosić duże moce i w razie jak bym chciał jeszcze więcej mocy to już nie będę się przejmował kombinacjami z tylnym zawieszeniem, tak na zapas robione :) oryginalnie silnik ma 170km, chcę go podkręcić do 200, a w przyszłości, jak fundusze pozwolą, może bym się pokusił o kompresor albo zupełnie inny silnik, ale to daleka przyszłość. Jeśli chodzi o amorki, to prawda może trochę pochopna decyzja, ale z tego co wyczytałem na tym forum o amorkach z T4 to podobno się spisują, no to chciałem już też kupić z górnej półki. No i pragnę zaznaczyć :D że to jest projekt możliwie nisko budżetowy, ale na dobrych podzespołach, zobaczymy co z tego wyjdzie, największym wyzwaniem jest czas, chcę skończyć przed październikiem. To ma być samochód na codzień.
Jeśli chodzi o postęp prac, to skończyłem z jednej strony próg rzeźbić, w tym tygodniu skończę drugi i wyciągnę silnik może. Jeszcze nie zamontowałem stabilizatora z tyłu, a to też lekkie wyzwanie.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 19, 2016, 00:45:41 am
amortyzatory od T4 sa krotsze po rozciagnieciu, wiec nie nadaja sie do nie obnizonego zawiasu,
amortyzator pracuje na rozciaganie, a sciskanie jest dla niego efektem ubocznym , wiec skoro jest krotszy po rozciagnieciu, to bedziesz musial skrócić sprezyny,zeby zapewnic mu dobre warunki pracy,
jaka to ma byc dlugosc to nie mam pojecia, bo nie widzialem (chociaz chcialem zobaczyc) charakterystyki jego pracy, ani zwymiarowanej pozycji neutralnej w szmelcwagenie
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: banned w Lipiec 19, 2016, 01:50:29 am
o wyczytałem na tym forum o amorkach z T4 to podobno się spisują

Tak, tylko że to mówią ludzie którzy jeżdżą dosyć spokojnie i mierzą jakość pracy amortyzatora brakiem przechyłów i wypadaniem plomb, nie jest to żadnym wyznacznikiem. Szymon Mazur nie był zadowolony z tych amortyzatorów.
Niemniej, jak już dostaniesz te Bilsteiny, to może w Zerkopolu wymienią zaworki w jakichś ludzkich pieniądzach.
http://www.bilstein.pl/index.php?page=oferta
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: kamil66kl w Lipiec 19, 2016, 10:26:59 am
Amorki już są u mnie, i wiem że będę musiał uciąć sprężyny, ogólnie było takie założenie że pójdzie samochód trochę w dół na zawieszeniu, ale nie chcę też z niego kaleki robić. Narazie poskładam tak jak jest i zobaczymy co z tego wyjdzie, póki co nie mam sprężyn od trucka i to jest problem. A czemu te amortyzatory nie będą pracowały tak jak należy, czym to się będzie objawiało?
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: lesor#1973 w Lipiec 19, 2016, 12:36:20 pm
A czemu te amortyzatory nie będą pracowały tak jak należy, czym to się będzie objawiało?

Na amortyzatorach od ciężarówki będzie podskakiwał jak piłeczka.
linki
Efekt pingponga:
https://www.youtube.com/watch?v=toESTbdGy8w
https://www.youtube.com/watch?v=ZcjFg2Gyumk&feature=youtu.be&t=1m32s
/wyręczając dyżurnego/
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 19, 2016, 12:58:43 pm
taka firma jak Bilsteina powinna udostepniac dane charakterystyk swoich amorkow - jezeli taka bym dostal, to porownam z fabryczna i mozemy dywagowac
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: kamil66kl w Lipiec 19, 2016, 18:02:06 pm
Jeśli faktycznie będzie efekt pingponga to się zdenerwuje, bo właśnie po to chciałem kupić dobre amorki żeby tego nie było. No ale zobaczymy
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: banned w Lipiec 20, 2016, 12:22:09 pm
póki co nie mam sprężyn od trucka i to jest problem.

Możesz dać sprężyny od szerokiego Caro. Nie są tak twarde jak te od trucka, ale twardsze niż te z wąskiego zawieszenia, choć i tak za miękkie. Przy V6, sprężyna od trucka by jednak była dobra.


A czemu te amortyzatory nie będą pracowały tak jak należy,

Bo ktoś je dopasował do Poloneza tylko na tej podstawie że da się je zamontować prawie bez przeróbek. Amortyzator oprócz skoku, musi mieć odpowiednią siłę tłumienia na dobiciu, na odbiciu, oraz szybkość reakcji. Tłumienie też się zmienia w zależności od szybkości ścisku. Amortyzatory od T4 są przystosowane do auta które ma dopuszczalną masę 3,5 tony, a Polonez ma 1,5 i w serii waży 1050 do 1150kg w zależności od modelu.


Jeśli faktycznie będzie efekt pingponga to się zdenerwuje, bo właśnie po to chciałem kupić dobre amorki żeby tego nie było. No ale zobaczymy

Filmiki powyżej pokazują, jeden nie wiem jaki jest amortyzator, a w drugim była seria zalana hipolem.

Ale na T4 też jest nagranie:

https://youtu.be/fJJPZLoWGjg?t=1m59s

A tak to się spisywało na mokrym w połączeniu zaspawanym mostem.

https://www.youtube.com/watch?v=qc25XJjh5k4
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: kamil66kl w Lipiec 21, 2016, 16:53:11 pm
Jeśli chodzi o blacharkę to już skończyłem z progami, stoją w podkładzie epoksydowym. Jeśli chodzi o amortyzatory to już spasowałem bilsteiny z T4 na przód, bez cięcia sprężyn podeszły tylko mocowanie górne odwróciłem, a tył wydaje mi się że nieźle będzie pracował na amortyzatorach przednich z poloneza, KYB były z przodu, dałem je na tył, tylko jeszcze muszę przesunąć mocowanie amortyzatora trochę do góry żeby nie dobijał, jutro to ogarnę.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 21, 2016, 18:04:57 pm
co Ty rzezbisz ? odwracanie mocowania to slaby sposob na prawidlowa prace amortyzatora, bo mocowanie nagle przenosi sily odwrotnie, niz zaklada jego konstrukcja,
a przednie amory zalozone z tylu ? przednie maja sile tlumienia ~1.5x taka jak tylne, co moze nie zaszkodzi przy resorze ,ale maja skok o 10cm wiekszy niz tylne ,wiec most nie zatrzyma sie na odbjach podluznicy i amortyzatora, tylko na samej podluznicy
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: kamil66kl w Lipiec 21, 2016, 21:33:52 pm
Przecież górne mocowanie przedniego amortyzatora jest zbudowane z gumy, to ona przenosi obciążenia, po odwrócenie jej nic się nie stanie. Jeśli chodzi o tył, to most nie spotka się z podłużnicą bo go nie ma :D na pracę resoru tez to nie wpływa bo go nie ma. Jest za to belka z wahaczami i sprężyny, że względu na zmianę zawieszenia sam sobie ustala wysokość mocowania amortyzatorów. Jak będę na kompie dodam zdjęcie jak to wygląda.
Edit: tak to wygląda
(http://images78.fotosik.pl/767/9ec0841f8de689d0med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/9ec0841f8de689d0)
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 22, 2016, 00:07:16 am
zapomnialem,ze tam nie ma mostu,
faktycznie mozna sobie przystosowac mocowanie do amora, bo wystarczy odpowiednio przyspawac,

co do przedniego mocowania,to niby wytloczka i guma,ale jednak nie jest to element symetryczny, wiec i jedna stroene dzialania moze miec mocniejsza,
druga sprawa,ze skoro brakuje mu skoku w góre, to jak ma pracowac ? skok w dół bedzie ograniczony nie odbojnikiem,a skokiem amora,
charakterystyka w polozeniach skrajnych jest żadna
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: kamil66kl w Lipiec 22, 2016, 15:45:15 pm
Z tyłu trochę inaczej musiałem przespawać mocowanie, trochę wyżej bo dobijało. A co do przodu to faktycznie będzie trochę słabo, bo koło będzie się mogło odrywać od ziemi bo amor będzie ograniczał, ale żadnego odboju w dół nie musi być. W innych samochodach to amortyzatory trzymają właśnie wahacz, nie ma odbojów, więc to nie problem :) Tylko charakterystyka słaba, ale może się okazać że niższe sprężyny będą z przodu to trochę zapasu wtedy by było, ale to już będzie pasowane po osadzeniu silnika.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: kamil66kl w Sierpień 20, 2016, 13:52:44 pm
Stan na dzień dzisiejszy
(http://images78.fotosik.pl/830/ef43ecbb4beffff4med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/ef43ecbb4beffff4)

Musiałem przedłużyć wahacze z przodu bo koło mi obcierało o sprężynę, górne przedłużyłem o 2 cm, dolne zrobię tak samo tylko narazie ich nie mam, nie chcę tych przedłużać bo jeden jest bardzo zardzewiały. Z przodu jest też swap zawieszenia z szerokiego caro. Hamulce poskładane, co prawda jeszcze bez korektora siły hamowania, silnik siedzi na miejscu, jeszcze mocowanie skrzyni muszę zrobić. Wał spasował od E36 1.6 na długość, a przegub elastyczny w e36 1.6 jest taki sam jak w omedze b 2.0, z kolei flansza skrzyni pasuje z 2.0 do 2.5 :) Do ogarnięcia został stabilizator, bo trochę nie mieści się tak jak bym chciał między silnikiem a budą, muszę gdzieś o centymetr opuścić mocowania drążka. Lewarek zmiany biegów po długim rzeźbieniu udało się umieścić w miejscu oryginału, więc od środka nic się nie zmieni, nawet gałka będzie z poloneza :) trochę musiałem obić tunel żeby mi się skrzynia zmieściła ale dało radę, no i jeszcze ciasno jest przy kolektorach wydechowych przy ścianie grodziowej, ale może się jakoś je upchnie tam. A no i jeszcze musiałem skrzynię szlifować bo mi wadził drążek kierowniczy.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: święty w Sierpień 20, 2016, 13:57:13 pm
drązek kierowniczy z rovera czy diesla i powinno być ok :) stab też sspróbuj z rovera bo jest inaczej przeprofilowany - ja musiałem przy uszatej misce z fiata argenty taki dać

Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: kamil66kl w Sierpień 20, 2016, 23:21:33 pm
Oba drążki są z Rovera ale to niewiele dało
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: kamil66kl w Wrzesień 18, 2016, 22:18:39 pm
Polonez już jeździ, hamuje, skręca, trąbi, świeci :) Zostało jechać na diagnostykę żeby ustawili geometrię, zrobić napęd licznika i obrotomierz, ręczny no i zmienić sprężyny z przodu bo na oryginalnych za bardzo siadł, no i muszę ogarnąć wpis do dowodu żeby było legalnie :)
(http://images81.fotosik.pl/17/8acab008e6b7d560med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/8acab008e6b7d560)
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: banned w Wrzesień 18, 2016, 23:12:36 pm
Z tego co widzé to on siedzi teraz na odbojach.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Wrzesień 18, 2016, 23:28:55 pm
Więcej fotek poproszę ;)
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: RONFSO w Wrzesień 28, 2016, 22:49:33 pm
Jak dla mnie bardzo dobra robota  <ok> . Wszyscy kpili że nic nie osiągniesz dobrze zrobiłeś ze słuchałeś siebie i wykorzystałeś swoje możliwości , nie jeden kierowca na światłach się zdziwi .
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: banned w Wrzesień 29, 2016, 00:07:00 am
Jak dla mnie bardzo dobra robota  <ok> . Wszyscy kpili że nic nie osiągniesz dobrze zrobiłeś ze słuchałeś siebie i wykorzystałeś swoje możliwości , nie jeden kierowca na światłach się zdziwi .

RON, zakres prac który został przeprowadzony jest mniejszy od planowanego.

Mimo to trzeba przyznać że modyfikacja gruntowna.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: kamil66kl w Październik 03, 2016, 23:12:09 pm
(http://images83.fotosik.pl/56/c44cece42d581669med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/c44cece42d581669)

Nie siedzi na odbojach bo odboje o połowę obcięte :) ale chce dać przód wyżej, tylko nie ma nigdzie sprężyn od trucka... tak siadł na oryginalnych. tył trochę koza ale narazie nie ruszam, najpierw przód podniosę. Już praktycznie wszystko ogarnięte, na tył by mi się przydały trochę krótsze amorki, takie jak od t4 idą na przód ale były by za twarde...
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 03, 2016, 23:48:50 pm
Zamów nowe w Śnieżku. Przynajmniej nowe w normalnej cenie, a nie zardzewiałe gówno wyjęte z zamęczonego trucka.

Amorki na tył podpasuj z E30.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: kamil66kl w Październik 11, 2016, 09:20:36 am
Nie słyszałem żeby ktoś robił nowe sprężyny do trucka, ale dzięki, poszukam :) a amorki z e30 nie podpasują bo musiał bym na nie robić nowe fartuchy w środku bagażnika, a tak to mam schowane je we wnęce koła
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: banned w Październik 11, 2016, 14:29:12 pm
Tył trochę siądzie po podniesieniu przodu. Lepiej mieć trochę zapasu prześwitu, to pozwala na znacznie szybszą jazdę. Nie mówię nawet o dobijaniu, tylko o tłumieniu nierówności.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: miedzian w Marzec 05, 2017, 23:12:42 pm
przepraszam moderacje: mam nadzieje ze mi wybaczycie, ale muszę napisać:

TO ZAPIERDALA JAK POJEBANE  :]

motor bardzo mocny: moment obrotowy jest dostępny naprawde nisko, a tylny zawias z BMW to w zakrętach poprostu inna liga. Projekt dopracowany,mocne hamulce zdecydowanie obsługują tą moc.

Gratulacje dla właściciela.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Marzec 06, 2017, 00:17:10 am
Opisz proszę jak wpakowałeś to zawieszenie z kompakta :) Możliwie dokładnie i ze zdjęciami, też mi to chodzi po głowie ;)

Ładnie wyszedł ten Polonez, pokaż jak pod maską sobie poradziłeś może coś się uda podpowiedzieć :P
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: kamil66kl w Marzec 18, 2017, 08:42:46 am
Sory za nieobecność Panowie :) już tydzień temu chciałem wrzucić jakieś zdjęcia ale komp mi padł i nic z tego, uratowały się tylko te zdjęcia co są na hostingu, m.in. to:

(https://images75.fotosik.pl/753/151e9f8520c6a0d4med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/151e9f8520c6a0d4)

Dzięki miedzian za pochwały :D ale jeszcze daleko do końca. Przede mną wyciszenie budy matami, ale to nie w najbliższej przyszłości bo brak hajsu. Jak odzyskam resztę zdjęć z kompa to wrzucę na ten hosting co zdjęcie powyżej :) A co do samego zawiasu z e36 kompota, bardzo prosty zawias, 3 punkty mocowania, chociaż teraz wolał bym żeby dyfer był mocowany jak w sedanie - 2 punkty mocowania zamiast 1, wtedy większe moce by to przenosiło, a apetyt rośnie w miarę jedzenia :) tak więc myślę że będzie to temat rozwojowy jeśli tylko fundusze i czas pozwolą.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Marzec 18, 2017, 10:32:16 am
wtedy większe moce by to przenosiło,
jeszcze nie słyszałem o wyrwaniu dyfra ani w e30 ani w compakcie, natomiast w sedanie i coupe e36 to nagminny problem, wiec uwierz mi nie jesteś wstanie wyprodukować takiej mocy by to było problemem, chyba ze twoje mocowanie jest lipne...
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: OLO w Marzec 18, 2017, 20:39:57 pm
Właśnie przerabiam wyrwany dyfer w coupe. Fachowiec stwerdził że częściej spawa is-y niż 2,5 czy 2,8. Możliwe żę to z uwagi na charakter rozwijanai momentu. w 2.5 wciskasz i jest, a przy słabszym silniku  są strzały ze sprzęgła i bardziej udarowe obciążenia.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Marzec 19, 2017, 13:39:58 pm
Fachowiec stwerdził że częściej spawa is-y niż 2,5 czy 2,8
pierdzielenie, rwie w każdej tak samo, zresztą tak jak w e46
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Marzec 20, 2017, 07:25:12 am
już tydzień temu chciałem wrzucić jakieś zdjęcia ale komp mi padł i nic z tego,

Całe szczęście masz pod ręką samochód i możesz zrobić nową fotorelację ;) Czekamy!
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: gerfur w Marzec 20, 2017, 16:46:56 pm
W e46 obrywa się mocowanie wózka tylnego dyfra, znany nagminny kłopot u ludzi co tulei gumowych nie zmieniają bądź walą poliuretan racingowy.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: kamil66kl w Marzec 20, 2017, 23:44:56 pm
Apropo poliuretanu, można dać tylko o twardości oryginalnych tulejek, dobrze zrozumiałem? A co do wyrywania, to czytałem (chyba na racingforum) że gościowi w compakcie przy chyba 350 KM wyrwało mocowanie dyfra i podobno wtedy przerabiają na podwójne mocowanie jak w sedanie i więcej wytrzymuje. Czy to prawda, nie wiem. A co do zdjęć i chwalenia się samochodem to jeszcze długa droga przedemną, bo co chwilę coś nowego wychodzi, dzisiaj np. pękła mi szyba
(https://images81.fotosik.pl/447/d531aa7df8f7b875med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/d531aa7df8f7b875)

Mam nadzieję że to przez rozwarstwienie a nie rozchodzenie się budy, bo na obu dolnych rogach jest zamglona. Z nowości to wstawiłem ostatnio fotele z omegi b recaro, ale jeszcze będę poprawiał bo są za wysoko zamocowane.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Magneto w Marzec 21, 2017, 10:47:54 am
pasują z omegi bez komplikacji?
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Marzec 21, 2017, 12:13:46 pm

Edit: tak to wygląda
(http://images78.fotosik.pl/767/9ec0841f8de689d0med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/9ec0841f8de689d0)

 na czym trzyma się  górne mocowanie sprężyny?
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: kamil66kl w Marzec 21, 2017, 14:09:36 pm
Mariusz# sprężyna spiera się na podłużnicy, miedzy nimi jest gumowy odbój z omegi, w środku którego jest wypustka na mocowanie (wystający pręt) z podłużnicy. Odbój robi za mocowanie, tak samo jest w omedze.
Magneto pasują ale z komplikacjami, chcąc je dobrze zamontować trzeba od nowa robić mocowania w podłodze.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Marzec 21, 2017, 16:36:49 pm
Apropo poliuretanu, można dać tylko o twardości oryginalnych tulejek, dobrze zrozumiałem
można dać nawet aluminiowe tuleje, w e36 i e46 wyrywa mocownaie dyfra bo jest zrobione z gównolitu i zwyczajnie nie wytrzymuje przebiegów ( nie oszukujmy się te auta mają już najbiedniej naścielat)
w kompakcie, jak i e30 i tym podobnych problem ten nie wystepuje, predzeje zmieli Ci małą głowe niż ją wyrwie
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Marzec 21, 2017, 18:31:14 pm
wystarczy dobrze kopać po sprzęgle i w kompakcie też da sie wyrwać wózek.
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: melon w Marzec 21, 2017, 21:05:01 pm
To auto nie jezdzi po radomiu?😀
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: kamil66kl w Marzec 27, 2017, 11:10:56 am
Jeździ po Radomiu i Ostrowcu Św. :) właśnie ja mam małą głowę dyfer, ale chyba ze wzrostem mocy trzeba będzie założyć dużą głowę o dłuższym przełożeniu, teraz mam 3.45 (chyba najdłuższe na małej głowie?). Ile mocy wytrzymuje mała głowa, powiedzmy przy kopaniu w sprzęgło od czasu do czasu?
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: Maciek BP w Kwiecień 01, 2017, 00:52:27 am
bardzo fajnie że jezdzi:) no i mega mi się podoba nawet jak by był seryjny bo ma najładniejszą budę, przejsciówka zawsze mi się podobała i będzie podobać
Tytuł: Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
Wiadomość wysłana przez: kamil66kl w Styczeń 16, 2018, 12:25:23 pm
Witam po długiej przerwie :) Przymierzam się do sprzedaży Poldka. W głowie zrodził mi się pomysł na kolejny projekt  ]:-> na obecną chwilę dla przyszłego właściciela zostawiam do zrobienia kosmetyczną blacharkę typu doły błotników i jedne drzwi do ogarnięcia (pozostałe zostały wymienione na bardzo zdrowe i w oryginalnym lakierze). Ogólnie cały samochód jest w oryginalnym lakierze, wszystkie elementy konstrukcyjne nie były nigdy naprawiane, nie ma na nich rdzy i są dobrze zakonserwowane. Jedynym elementem malowanym były poszycia progów i wnęki drzwi, ze zględu na przeróbkę pod tylne zawieszenie i drobną rdzę wnęk. Dla zainteresowanych kupnem mogę wysłać dokładne zdjęcia, nie chcę niczego ukrywać. Cena wyjściowa 13 tyś. do negocjacji z ludźmi poważnie podchodzącymi do tematu. Ktoś zainteresowany?