FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Tomek1994 w Styczeń 16, 2016, 19:59:25 pm
-
Mam problem z zamontowaniem modułu domykania szyb. Moduł firmy CarProtech, z dwoma poziomami regulacji przeciążenia: min. i max. Efekt jest taki, że przy min. szyby nie domykają się do końca, a przy max. domykają się ale nie puszcza silnik. Po konsultacji z elektronikiem polecił zamontować moduł z płynną regulacją przeciążenia. Zamontował mi dziś taki moduł i efektu brak... czyli jest tak jak było z poprzednim modułem. Ktoś wie w czym może być problem??
-
Jakaś lipa jak poziomy opisane są min i max. Ja mam u siebie cyfrowy moduł Proximy i też ma dwa poziomy przeciążenia - 8A i 10A. W momencie zwarcia (max otwarte/zamknięte) silnik podnośnika wciąga około 9A. Sprawdź amperomierzem jaki prąd zwarcia mają twoje podnośniki.
-
W przyszłym tygodniu elektryk ma jeszcze załatwić jakiś styk mikroprocesorowy z czujnikiem temp. który ma rozłączać silnik po domknięciu, to zobaczę co z tego będzie.
-
Ja miałem taki z potencjometrem.....
I takiego powinieneś szukać.
-
W przyszłym tygodniu elektryk ma jeszcze załatwić jakiś styk mikroprocesorowy z czujnikiem temp. który ma rozłączać silnik po domknięciu, to zobaczę co z tego będzie.
i co ?
I będzie rozłączony dopóki silnik nie ostygnie ?
daj spokój - szukaj takiego na potencjometr.
-
Ale właśnie miałem z potencjometrem i nawet tego nie szło dobrze wyregulować.
-
Może problem w samej instalacji i zasilaniu szyb. jeśli jest podpięte pod słabe zasilenie spadki napięcia mogą powodować głupienie modułu i zamykanie w przypadkowych momentach.
dodatkowo, jesli jest instalacja bez przekażników wykonawczych też może być średnio. większość modułów daje spore straty prądu, a polonezowe podnośniki ciągną wyjątkowo sporo.
warto zainstalować moduł domykania już z przekaźnikami ( są dość drogie) lub dodać przekażniki samemu ( potrzeba 2szt na drzwi modelu 561) i wtedy wystarczy moduł najtańszy, gdyż montuje się go na obwodzie sterowania, a nie wykonawczym i ustawia minimalną czułość- działa super, u mnie bez problemu w tej właśnie konfiguracji przekażniki+moduł za 30pln od lat 6 czy 7
-
Może problem w samej instalacji i zasilaniu szyb.
No właśnie też zaczynam iść w tym kierunku, bo prąd na silniki wziąłem nie z kostki za zegarami tylko z kostki za schowkiem i zabezpieczyłem bezpiecznikiem 10A. W tym tygodniu postaram się sprawdzić jaki prąd wciąga silnik i pogadać z elektrykiem to dam znać jak sprawa wygląda.
Dzięki za pomoc.
-
tylko z kostki za schowkiem i zabezpieczyłem bezpiecznikiem 10A
kostka za schowkiem - OK, bezpiecznik 10A - za mało. U siebie mam 25A, a jako ciekawostkę dodam, że w Lagunie II na jedną szybę idzie bezpiecznik 30A ;)
-
tylko z kostki za schowkiem i zabezpieczyłem bezpiecznikiem 10A
kostka za schowkiem - OK, bezpiecznik 10A - za mało. U siebie mam 25A, a jako ciekawostkę dodam, że w Lagunie II na jedną szybę idzie bezpiecznik 30A ;)
Bez urazy ale lepiej nie zbliżaj się do instalacji; z takimi tezami dotknięcie grozi porażeniem.
:-)
-
tylko z kostki za schowkiem i zabezpieczyłem bezpiecznikiem 10A
kostka za schowkiem - OK, bezpiecznik 10A - za mało. U siebie mam 25A, a jako ciekawostkę dodam, że w Lagunie II na jedną szybę idzie bezpiecznik 30A ;)
Bez urazy ale lepiej nie zbliżaj się do instalacji; z takimi tezami dotknięcie grozi porażeniem.
:-)
A co takiego złego napisał ? Możesz rozwinąć ? W Caro el. szyby są fabrycznie podpinane pod zapalniczkę która zabezpieczona jest bezpiecznikiem 25A więc co jest nie tak ?
-
Bez urazy ale lepiej nie zbliżaj się do instalacji; z takimi tezami dotknięcie grozi porażeniem.
:-)
A jakieś konkretne argumenty? Czy po prostu, "wiem coś więcej ale nie powiem i przemilczę" ?
Fabryczny układ zabezpieczony jest jak wspomniał Trojan bezpiecznikiem 25A, przy dłuższym przytrzymaniu jednego podnośnika na zwarciu bezpiecznik 10A się przepali (sprawdzone). A fakt, że moduł domykania zazwyczaj zamyka obie szyby jednocześnie pomijam.
-
Konkretny argument jest taki, że autor wątku nie skarży się na przepalający bezpiecznik.
Rada typu "daj większy bezpiecznik" nie pomoże ani na domykanie ani na większy prąd w przewodach (o których notabene jeszcze nic nie wiemy).
Tak więc czepiałem się konkretnej wypowiedzi Maćko'a. Taki sarkazm z intencją dowcipu. ;-)
W temacie:
należałoby najpierw dać przewody o prawidłowych przekrojach.
Przy trzech metrach bieżących przewodu 2,5mm2 i prądzie 10A spadek dochodzi do 0,2V, jeśli są to przewody 0,75mm2, to już 0,7V.
W zależności o tego, jak są skonstruowane "wyłączniki przeciążeniowe" w tym module domykania, może już z tego powodu dochodzić do rozłączenia obwodu; np. w rozwiązaniu na kontaktronach owiniętych przewodem - szybciej nastąpi ich zadziałanie niż dociągnięcie szyby na prądzie 4A.
A zanim się podłącza takie moduły, należałoby prawidłowo wyregulować - zamontować podnośniki elektryczne.
Podłączyć amperomierz wskazówkowy i sobie sprawdzić co się dzieje przy podnoszeniu i opuszczaniu.
Oddzielny temat to słaba sprawność ponośników "oryginalnych". IMO mają bardzo małą sprawność.
Bezpiecznik to rzecz istotna ale nie na problem autora.
-
Ale to raczej było napisane w kontekście ogólnym a nie w kwestii rozwiązania problemu :) Po prostu za mały bezpiecznik na el.szyby i tyle, bez związku z domykaniem itd :)