FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: olozwirski w Kwiecień 23, 2016, 17:48:45 pm

Tytuł: Atu+
Wiadomość wysłana przez: olozwirski w Kwiecień 23, 2016, 17:48:45 pm
Witam wszystkich.
W tym temacie będę opisywał poloneza Atu plus którego buduje do wyścigów na 1/4 mili.
Jak pewnie wiecie jest to jeden z najłatwiejszych sportów samochodowych, niestety nie ma za wielu polskich aut na tej scenie wiec postanowiłem ja coś zbudować. Mial być maluch ale już są dwa sensowne projekty które dają rade w swoich klasach wiec padło na poloneza, trucka, ale po obejrzeniu kilku sztuk zrezygnowałem, pracowały i są wyeksploatowane do granic możliwości. I ze przy zakresie prac jaki planuje nie ma dla mnie większego znaczenia który model będę przerabiał wiec padło ze szukam jak najlepszego stanu.
Baze udało mi się kupić w Krakowie po nie za długich poszukiwaniach, rocznik 97' 1.6 na boschu, z wypasów tylko wspomaganie, przebieg 37000, stan idealny. Może i szkoda ciąć i można wrzucić gaz i jeszcze jeździć i jeździć, ale zbudowałem już kilka samochodów i nie ma to jak zdrowa blacharsko buda, pchanie się w remonty nie ma sensu.
(http://images75.fotosik.pl/535/79a78ad9c802377agen.jpg) (http://images75.fotosik.pl/535/79a78ad9c802377a.jpg)
Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Kwiecień 23, 2016, 18:05:06 pm
silnik trafi centralnie jak w golfie ? :D
Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: olozwirski w Kwiecień 23, 2016, 18:50:49 pm
Silnik na początek będzie klasycznie, R36 vag. Chciałem V8 ale nie wejdzie niestety.
Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: arek1995 w Kwiecień 24, 2016, 01:26:00 am
Jeżeli ten Polonez ma wgniecenie na lewym tylnym błotniku,przy tylnej klapie i kupiłeś go od Roberta to miałem okazje przy nim pracować :)
Oby służył jak najdłużej
Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: Multec w Kwiecień 24, 2016, 11:19:30 am
o nastepny zdrowy plus zostanie pociety, normalnie swietnie,
przy duzym zakresie prac z nadwoziem zdecydowanie latwiej sie przezynac przez rdze niz zdrowa blache ,wiec pitolisz farmazony,
lepiej bys juz tego trucka pocial,bo tam blacharki znacznie mniej do ogarniecia,a w razie potrzeby to i duzy silnik mozna z tylu zapakowac i to bardzo latwo,bo do dyspozycji jest rama

Oh jej. Równie dobrze ten Plus mógłby pójść na złom, bo i takie auta ludzie oddaja. Ten będzie miał dobrze, bo i na pewno o nim usłyszymy za jakiś czas, patrząc na projekt Golfa. ;)
Ogólnie widzę ze zawsze najwięcej mają przeciwko i dużo gadają Ci co w praktyce nic ciekawego nie zbudowali. Wiedzę KGB masz dużą, przyznam, ale z tym akurat zgodzić się nie mogę.
Kibicuje projektowi. :D
Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Kwiecień 24, 2016, 13:35:11 pm
Cóż, ja gówno wiem w temacie, więc napiszę tylko tyle, że JEŚLI rzeczywiście autor tematu nie jest jakimś zwykłym, za przeproszeniem, pętakiem i wie co robi, a także ma doświadczenie na tym polu i nie potnie bezsensownie ładnego auta, żeby potem wywalić go na złom i napisać, że nie dał rady, to  jestem w sumie na tak.Jeśli by nikt tego poldka i tak nie kupił i trafił by na złom, to może lepiej niech ktoś coś z niego zrobi, ale jak mówię, z głową, a nie jak niektórzy tutaj, wielkie projekty robili, a skończyło się tradycyjnie
Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: Multec w Kwiecień 24, 2016, 14:08:26 pm
Jak na razie z tych wielkich projektów forumowych to jeździ jeden. Z silnikiem F20C Elltryego. Z tym że też w dużej mierze wykonany przed "podwykonawcę", a nie przez samego właściela. Także napada mnie pusty śmiech, jak ktoś hejtuje Rovera (mimo że 160KM to w sumie śmieszna wartość), że gówno i że się psuje. Tylko że ja jeżdżę autem codziennie, wsiadam, odpalam i jadę, nie zaglądam pod maskę. A większość tych forumowych projektów to nie nadaje się żeby jechać w trasę. O ilości kilometrów bezawaryjnie to nie wspominam, bo większość z nich to garage queen.
A patrząc na projekt założyciela tematu - mianowicie Golf V8, o którym można poczytać na racingforum to zapowiada się bardzo ciekawie i trzymam kciuki żeby wyszło podobnie, jak nie lepiej z Polonezem.

Tyle w temacie. Pozdrawiam ;)
Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: olozwirski w Kwiecień 24, 2016, 15:09:57 pm
arek1995 tak to ten.
Akurat ten Polonez został odkupiony ze szrotu, wiec można powiedzieć ze dostał druga szanse.
Jeszcze dodam ze to będzie typowy samochód do dragu a nie do głaskania w garażu. Bedzie cięty i udoskonalany, no i ma być szybki na tyle żeby z powodzeniem konkurował z innymi maszynami w swojej klasie. 
Pomysł i wszystkie patenty są moje, część roboty wykonam sam, większość narazie zlecam Syr garaż. Zostały wstawione drzwi od trucka, aktualnie w aucie robi się klatka. I wymyślam większe hamulce.
A czy projekt ukończę, hmm, chęci są, budżet jest, doświadczenie jest, pomocni ludzie są, zobaczymy. 
Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Kwiecień 24, 2016, 16:09:51 pm
Akurat ten Polonez został odkupiony ze szrotu
Ooo, to widzę dało się  :-) A ponoć się nie da.W takiej sytuacji, to nawet nie ma co pisać w temacie "niszczenia ładnego auta" itd. skoro go wyciągnąłeś niemal spod prasy.Czyli nawet, jak finalnie potniesz i wywalisz, to i tak na jedno wyjdzie, a tylko swój czas stracisz, więc nie widzę sensu bezproduktywnych dyskusji w tym temacie.Działaj.
Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: arek1995 w Kwiecień 24, 2016, 16:16:04 pm
Udało się go wyciągnąć ze szrotu bo kolega Robert  kupił auto przed zniszczeniem tablic i dokumentów.
Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: olozwirski w Kwiecień 24, 2016, 19:16:52 pm
Swoja droga to aż dziwne ze auto w takim stanie trafiło na szrot.


(http://images75.fotosik.pl/538/f4158359fb15ccb4gen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/f4158359fb15ccb4)


(http://images78.fotosik.pl/538/8bb97efb7a2d90f3gen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/8bb97efb7a2d90f3)


(http://images78.fotosik.pl/538/0d828b868a47cdc4gen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/0d828b868a47cdc4)

(http://images77.fotosik.pl/539/07cc3ed7a2617f34gen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/07cc3ed7a2617f34)

(http://images75.fotosik.pl/538/f6601789f3ec0636gen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/f6601789f3ec0636)

(http://images76.fotosik.pl/539/21a7615c067e5888gen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/21a7615c067e5888)

(http://images78.fotosik.pl/538/64f6ad255e5d78d8gen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/64f6ad255e5d78d8)

(http://images76.fotosik.pl/539/239c12f60d859502gen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/239c12f60d859502)

(http://images76.fotosik.pl/539/3f32104667f82f4cgen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/3f32104667f82f4c)

(http://images78.fotosik.pl/538/9ca331c5b4e04747gen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/9ca331c5b4e04747)

(http://images77.fotosik.pl/539/d78eb11807cbb102gen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/d78eb11807cbb102)

Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: olozwirski w Kwiecień 24, 2016, 22:38:35 pm
W dyskusje ideologiczne nie będę się wdawał. Jedna tylko uwaga odnośnie parchów, niestety u nas jest taki trend ze auto do upalania nie musi wyglądać tylko zapierdalać. Nie zgadzam się z tym, owszem zapierdalać musi ale jak wygląda to jeszcze lepiej. Nie będę pudrował trupa naklejkami.
A kupiłem go za 2K + 100zl na szczęście, a jak kontaktowałem się ze sprzedającym ogłoszenie wisiało już miesiąc. Także każdy miał szanse.
Prac ciąg dalszy, krytyka mile widziana.

(http://images77.fotosik.pl/540/e6f4dc53a810ebecgen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/e6f4dc53a810ebec)

(http://images75.fotosik.pl/539/d6429dcb8fc69919gen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/d6429dcb8fc69919)

(http://images77.fotosik.pl/540/9fda628dfc97136cgen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/9fda628dfc97136c)

(http://images76.fotosik.pl/540/e7275f06263c2680gen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/e7275f06263c2680)

(http://images75.fotosik.pl/539/49384bce1079067bgen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/49384bce1079067b)

(http://images75.fotosik.pl/539/1c199dae0a75e924gen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/1c199dae0a75e924)

(http://images76.fotosik.pl/540/cd6823f8a52be1d4gen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/cd6823f8a52be1d4)

(http://images76.fotosik.pl/540/08f40bcb336d1556gen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/08f40bcb336d1556)
Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 24, 2016, 22:48:27 pm
gdzies Ty znalazl pare zdrowych drzwi do Trucka i to jeszcze w tym samym kolorze ?
powinienes zajac sie wynajdowaniem zdrowej blachy na handel ;>
Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: sova w Kwiecień 25, 2016, 00:46:01 am
wspomnien czar:-)
Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Kwiecień 25, 2016, 16:52:46 pm
Proponuję na Borka prototyp atu zrobić. Argument za borkowym przodem to najlepsze dostępne w poldku  chłodzenie. Wszystkie obrowe rajdówki tak miały. Minus to aerodynamika kredensu kuchennego...
Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: olozwirski w Kwiecień 25, 2016, 22:27:16 pm
Drzwi na olx znalazłem, słupki tez kupiłem niestety nie nadawały się wiec będzie rzeźba.
Borewiczowy front kiedyś jak najbardziej, narazie zostanę przy tym co jest.
A takie będzie kolo z tylu...
(http://images75.fotosik.pl/542/e6b8c4c38964c83agen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/e6b8c4c38964c83a)
Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Kwiecień 25, 2016, 23:46:26 pm
spora oponka :D jaki most wrzucasz ?
Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: olozwirski w Kwiecień 26, 2016, 00:17:26 am
Zawieszenie tył mercedes ML jako podstawa.
Czyli ze mostu i archaicznego zawieszenia nie będzie, tylne kolo będzie przesunięte tak żeby maksymalnie zwiększyć rozstaw osi.
Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Kwiecień 26, 2016, 03:19:17 am
sztywny most chyba lepszy do dragu, ale robisz jak uważasz ;)
Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: Maciek BP w Kwiecień 26, 2016, 15:58:12 pm
olozwirski Na początek R36 Vaga a docelowo? no i fajnie że Coupe się buduje :] trzymam Kciuki <ok>
Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: olozwirski w Kwiecień 26, 2016, 20:31:52 pm
R34,5 czyli R36 odprężony wałem z 3,2. I turbo.
Pewnie jeszcze coś ale to narazie w fazie planów wiec nie ma co pisać.
Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: szprycha w Maj 13, 2016, 13:49:38 pm
Super pomysł na projekt, kibicuję! <spoko>
Auto będzie na ramie? bo wyczytałem, że skrzynia będzie ZF 6HP26. U mnie w DF na styk pomiędzy podłużnice wchodzi o wiele mniejsza ZF 4HP22.  ABS'y będziesz miał?  <lol> bo z tego co się orientuje to Twoja skrzynia czyta sygnał z ABS'u. Będę śledził projekt z wielką uwagą, uwielbiam takie rzeczy i czekam na dalsze zdjęcia z pracy! pozdro
Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: olozwirski w Maj 24, 2016, 20:15:26 pm
Skrzynia będzie tak jak piszesz, ABSu niet, co najwyżej czujniki.
Jeszcze co do skrzyni to napomknę ze przerabiam z 4x4 na rwd. I choć występowały w produkcji obie wersje to ta 4x4 ma poprawiony mechatronik, i znosi sporo więcej.
Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 25, 2016, 01:04:15 am
w jakim modelu wystepowaly RWD ? w LT ?
Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: olozwirski w Maj 30, 2016, 23:30:39 pm
KGB jest tego naprawdę sporo, BMW, Jaguary, Fordy, pełna lista w linku https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_6HP26_transmission

Koncepcja tylnego zawieszenia jednak uległa zmianie, zamiast hybrydy ML + most będzie coś co nie ma nazwy, albo ja jej nie znam. Koncepcyjnie ala rodzaj ladder bar z tym ze mocowanie do mostu na stale z możliwością regulacji konta flanszy i jeszcze regulacja squat/ antisquat. Uproszczony 4-link na jednym wahaczu. Jak będzie w samochodzie to porobię zdjęcia i wszystko będzie jasne.
Tymczasem zwęziliśmy most:
(http://images75.fotosik.pl/639/1e477ebb726d4feagen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/1e477ebb726d4fea)
(http://images76.fotosik.pl/640/1bcd43c73222ec5fgen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/1bcd43c73222ec5f)
(http://images78.fotosik.pl/639/586f7d051d1c5cd2gen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/586f7d051d1c5cd2)
Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 31, 2016, 15:30:12 pm
KGB jest tego naprawdę sporo, BMW, Jaguary, Fordy, pełna lista w linku https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_6HP26_transmission
ale do VR6 musisz miec pasujacy dzwon i o to wlsnie pytam - na liscie nie ma zadnego szmelcwagena RWD ,sa tylko AWD ,a wtedy skrzynia ma dodatkowe wyjscie na wal
Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: olozwirski w Czerwiec 02, 2016, 00:29:59 am
KGB jest tego naprawdę sporo, BMW, Jaguary, Fordy, pełna lista w linku https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_6HP26_transmission
ale do VR6 musisz miec pasujacy dzwon i o to wlsnie pytam - na liscie nie ma zadnego szmelcwagena RWD ,sa tylko AWD ,a wtedy skrzynia ma dodatkowe wyjscie na wal

A o to chodzi...
Ani dzwon ani, czy to rwd/4x4 nie ma znaczenia. Skrzynia nie będzie bezpośrednio przykręcona do silnika.
Znaczenie ma czy zniesie wygenerowany moment obrotowy i czy będzie szybko zmieniać biegi i zniesie bezawaryjnie sezon, tyle.

Ps, wszyscy jesteśmy fanami motoryzacji, nie ma powodu obrażać innych marek.
Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: olozwirski w Luty 09, 2022, 02:18:15 am
Projekt ciągle żyje, po dłuuugim przestoju ruszamy dalej.
Jednak zostało zawieszenie z mercedesa MLa W163, zwężone.
Most do dragu byłby lepszy pod warunkiem że zawieszenie by było 4-link. Ale na początku myśl była taka że skrzynia będzie z tyłu i nie było na to wszystko chęci/sposobu.
Teraz jest klasyczny układ, silnik\skrzynia, ale póki co nie zmierzam nic zmieniać w zawieszeniu.
Silnik będzie V8 z corvette, skrzynia automat z jaguara.
Auto nie będzie ładne, może z czasem wypięknieje.
(https://images90.fotosik.pl/570/05365cf23c5d1c83med.jpg) (https://images90.fotosik.pl/570/05365cf23c5d1c83.jpg)
(https://images90.fotosik.pl/570/2c7d63dcf1f08353med.jpg) (https://images90.fotosik.pl/570/2c7d63dcf1f08353.jpg)
(https://images90.fotosik.pl/570/0980851b9793d254med.jpg) (https://images90.fotosik.pl/570/0980851b9793d254.jpg)
(https://images92.fotosik.pl/572/5b21407743f4654bmed.jpg) (https://images92.fotosik.pl/572/5b21407743f4654b.jpg)
(https://images90.fotosik.pl/570/0ab62a6380a881f5med.jpg) (https://images90.fotosik.pl/570/0ab62a6380a881f5.jpg)
(https://images91.fotosik.pl/570/d2ceec772cd4ac26med.jpg) (https://images91.fotosik.pl/570/d2ceec772cd4ac26.jpg)
Tytuł: Odp: Atu+
Wiadomość wysłana przez: banned w Luty 10, 2022, 23:27:30 pm
No i proszę, silnik V8 wchodzi do seryjnej komory.

Kolektorom wydechowym może być ciut ciasno, ale jak to auto do dragów to w najgorszym razie można motor nieco unieść. Tunel środkowy i zapora przeciwogniowa i tak są do przeróbki. Oczywiście seryjna maska się nie zamknie, ale kto by na to w wyścigach na ćwiartkę patrzył.

Przy takim nakładzie prac i skali modyfikacji, jednak szkoda że to nie jest to replika Stratopoloneza z V6 Busso zamontowanym centralnie.