FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: heccto w Lipiec 25, 2016, 13:42:29 pm
-
jak w temacie,wymienilem cewke zaplonowa z lady oraz modul zaplonowy ,przy okazji kondensator na nowy i iskry dalej brak , dodam ze modul rozni sie od oryginalnego tym ze ma wejscia obok siebie a nie po przeciwnych stronach ale piny sie zgadzaja i napiecie 12V takze ,jakies propozycje ?
-
Osławiony zielony kabelek?
-
jaki aparat, jaki moduł, jaki kondensator?
-
dodam ze modul rozni sie od oryginalnego tym ze ma wejscia obok siebie a nie po przeciwnych stronach
U mnie oryginalny moduł hybrid miał wejścia obok siebie zamiennik Ape ma naprzeciwko, ale to nie ma znaczenia, pozostaje pytanie czy cewka z łady może współpracować z modułem poloneza, bo jeśli łada miała zapłon z przerywaczem to nie bardzo.
-
Po lewej nowy moduł po prawej stara cewka z modułem a co z tym zielonym kabelkiem? Cewka z lady ma inny kolor poza tym wszystko pasuje ale zrobię foty
-
Reszta zdjęć stary i nowy kondensator, cewka aparat
-
"zielony kabelek" łączy cewkę aparatu zapłonowego z modułem. w bezstykowym układzie zapłonowym nie występuje żaden kondensator który można wymienić. natomiast w układzie z aparatem stykowym nie występuje żaden moduł. opisz dokładnie układ który stworzyłeś to można będzie Ci pomóc.
-
Zacząłem od wymiany kondensatora pod cewka jak na zdjęciach później podmienilem cewka na ładowska i na koniec moduł z innego poldka i iskry dalej brak
-
gdzie wpiąłeś moduł? w układzie klasycznym- z przerywaczem, nie występuje moduł. ustaw właściwą przerwę między stykami przerywacza. sprawdź połączenie aparatu z cewką.
-
Ten kondensator przy cewce występuje w zapłonie elektronicznym, ale nie pełni roli jak w klasycznym, jest po to (chyba ) żeby nie występowały zakłócenia. Najlepiej zdejmij kopułkę, odkręć palec i zrób zdjęcie to będzie wiadomo jaki masz naprawdę zapłon, jeśli elektroniczny to cewka musi być właściwa pod tę wersję bo nie będzie banglać.
-
Były 2 rodzaje cewek - do elektronika i do bezstykowego. Raczej nie są zamienne. Pewnie masz od Łady ze stykowym zapłonem założoną i dlatego może nie palić.
-
cewka od klasycznego zapłonu nie będzie działać z modułem, natomiast cewka od elektronika prędzej czy później spali się przy zwykłym aparacie, ale powinna przez chwilę działać.
-
Byłem u elektryka, cewka jako tako się trzyma a powiedział żeby przełącznik stacyjki sprawdzić najpierw, czasami nie ma reakcji po przekreceniu kluczyka, tak samo było jak dłużej jeździłem autem jak chciałem odpalić nie kręcił trzeba było poczekać parę min aż temp silnika spadnie
-
Byłem u elektryka, cewka jako tako się trzyma a powiedział żeby przełącznik stacyjki sprawdzić najpierw, czasami nie ma reakcji po przekreceniu kluczyka, tak samo było jak dłużej jeździłem autem jak chciałem odpalić nie kręcił trzeba było poczekać parę min aż temp silnika spadnie
Można też przyjrzeć się rozrusznikowi.