FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: jaca w Sierpień 01, 2016, 16:29:47 pm
-
witam
wrzucam tabelę przełożeń dla modeli silnikowych
-
Prawdziwe bogactwo przełożeń. Wynika z tego, że FSO miała dwa zębniki i dwa koła, i tak miksowała je w zależności od silnika. ;-)
-
Prawdziwe bogactwo przełożeń. Wynika z tego, że FSO miała dwa zębniki i dwa koła, i tak miksowała je w zależności od silnika. ;-)
3 ataki i 2 kola ,co pozwolilo wprowadzic 5 przekladni ,wiec z jednej zrezygnowali,
ale chyba powinienes wiedziec, ze nikt nie miksuje kolami zebatymi przekladni hipoidalnych , bo wytwarzane sa z odpowiednimi korektami dla pary ,a nastepnie docierane ze soba w parze (na stale)
jaca
skad wziales dane do 2.0 GLE ?
widzialem w ksiazce dane do 2.0 fiata to bylo 3.7
-
tabela z wikipedii
-
tabela z wikipedii
oczywiście
faktycznie fiat 132 2.0 miały przełożenie 3.7 ale to były mosty w fiacie a w polonezie jak widać były seryjne mosty.
-
nie chodzi mi o Fiata ,tylko o Poloneza 2.0 DOHC - Polonez 2.0 miał most 3.7 wg. ksiazki ,
w twojej tabelce jest Caro 2.0 GLE ,czyli silnik 2.0 OHC z forda, montowane w MR91 ,ale nigdzie nie widzialem danych jaki most byl do niego montowany
-
Polonez 2000 z silnikiem fiat 2.0 DOHC miał seryjnie most 4.1 coby się ludzie nie pozabijali powyżej 180km/h, w argencie miał 3,72, ja zalecam 3,92 jako optimum.
Polonez 2000 z silnikiem ford 2.0 OHC miał seryjnie most 3,92, zalecam 4,1 ze względu na dluuuuga 5 w skrzyni forda.
Co z 9/43 ?
-
witam
wrzucam tabelę przełożeń dla modeli silnikowych
Przyspieszenie Rovera ma wartość zmierzoną dla pełnego obciążenia, a w pozostałych silnikach wygląda to na mierzenie na pusto, poza V-max.
-
mam pytanie.
co zyskam a co stracę przy moście 11/41 (3,7) w połączeniu z silnikiem rovera 1,4. Mam taki most i chcę go wykorzystać do któregoś z aut.
-
Stracisz przyspieszenie i to bardzo odczuwalnie, co za tym idzie "elastyczność" będzie tylko na 1 i 2 (jak będziesz jechał z górki to może jeszcze na 3) biegu. Poza tym teoretycznie podniesie się Vmax, ale przy aż takim przełożeniu nie wiem czy starczy mocy silnikowi, ażeby wyjść cokolwiek ponad to co było Vmaxem do tej pory.
-
dzięki bar
Stracisz przyspieszenie i to bardzo odczuwalnie, co za tym idzie "elastyczność" będzie tylko na 1 i 2 (jak będziesz jechał z górki to może jeszcze na 3) biegu. Poza tym teoretycznie podniesie się Vmax, ale przy aż takim przełożeniu nie wiem czy starczy mocy silnikowi, ażeby wyjść cokolwiek ponad to co było Vmaxem do tej pory.
bardzo dziękuję
-
ale przy aż takim przełożeniu nie wiem czy starczy mocy silnikowi, ażeby wyjść cokolwiek ponad to co było Vmaxem do tej pory.
Nie starczy. Najlepszy wygar w 1.4 zanotował Auto Week, 9.8 do setki i 175km/h, ale to już ostatnie poty tego silnika i to zakładając stan idealny.
W Roverze maksymalnym moment jest taki sam jak w OHV, ale zakres obrotów użytecznych jest większy, więc Rover na moście 3.9 już idzie podobnie jak OHV, nadrabiając jedynie nieco lepszą charakterystyką i tym że można ciut dłużej przeciągnąć na niskim biegu nie tracąc większości momentu. Na 3.7 to już będzie chodzić w najlepszym razie jak OHV, albo gorzej.
-
Panowie co poleciacie do hybrydy silnika Opla C20XE i X22XE 170km 230nm, skrzynia R25 z omegi A. Auto na miasto, sciganka z pod swiatel. Moze jakies krotkie wypady za miasto i ciaganie przyczepki z drewem. Zastanawiam sie nad szerokim 10/41.
-
Most z innego samochodu :D :D
A co do 3.7 to potrzeba silnika z dużym momentem i z dołu żeby to napędzać. Z 1.4 się zrobi dwójka do 120km/h, ale to przełożenie to bezsens przy takuej charakterystyce. Chyba że jeździsz na pusto z dużymi prędkościami i głównie autstradą. Wtedy taka formuła E z volcwagena się zrobi.
A 1.4 zazwyczaj rozwija nieco więcej niż 175 km/h, przynajmniej większość.
-
Mateo 4.1 będzie ok, 3,9 też da rade i mocno nie zamuli. raczej nie 4,3
-
jakie ta skrzynia ma przelozenia,ze sie piescicie z krotkimi mostami ?
-
1. 3,954 = 35/26 * 47/16
2. 2,188 = 35/26 * 39/24
3. 1,388 = 35/26 * 33/32
4. 1,000 = direkt
5. 0,845 = 35/26 * 27/43
R 3,534 = 35/26 * 42/16
-
przeciez to krotsze niz skrzynia FSO ,wiec przy takim mocnym silniku to 3.9 bedzie bardzo krotkim mostem
-
Interesuje mnie przyspieszenie, reszta mnie nie interesuje bo to auto jest do wkur..... innych na drodze. A ze mieszkam w górach będzie dobre.
-
Policz V-max na 5tym biegu dla każdego mostu, zakładając tylko obroty mocy maksymalnej i wybierz wg. V-maxa który Cię interesuje, to będzie idealnie.