FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: OTRO w Wrzesień 10, 2016, 23:39:49 pm
-
Przeczytałem , kilkanaście tematów ale nie znalazłem odpowiedzi .
Od pewnego czasu przymierzam się do instalacji gazowej,na której osiągi pozostanę takie same jak benzynie .
Silnik na chwilą obecną jest zasilany gaźnikiem ale jestem wstanie z jego zrezygnować dla wtrysku (abimex lub GSI ).
Za 1 generacją nie chce ,zawsze przy niej było coś do zrobienia...
-
moze byc gaznik,tylko trzeba sie nim troche opiekowac,zeby plywak sie nie przetarl,
jezeli wymiana na wtrysk to najlepiej boscha, ale wtrysk tylko dla wygodnego odpalania na benzynie bylby przydatny,
to ma byc instalacja do 125p ?
-
każda instalacja generuje problemy, im prostsza tym prostsze i łatwiejsze do usunięcia. w zielonym poldku GLE była instalacja I gen. nie sprawiała żadnych kłopotów. po zmianie silnika zasilała 100 konnego dohca. silnik można było uruchomić na gazie. dobrze wyregulowana pracowała stabilnie i trzymała nastawy przez kilka lat. palił 8,5- 9l/100 km. teraz mam poloneza GLI z Abimexem i LPG II gen. z komputerem- silnik trzeba uruchamiać na benzynie, musi nabrać temperatury żeby włączyć LPG. zdarza się że zgaśnie na wolnych albo falują 600- 1200. ciągłe problemy z silniczkiem krokowym albo kompem. pali tyle samo tylko jazda przestała być przyjemnością. dojazd do świateł-- zgaśnie czy będzie falował?
-
moze byc gaznik,tylko trzeba sie nim troche opiekowac,zeby plywak sie nie przetarl,
jezeli wymiana na wtrysk to najlepiej boscha, ale wtrysk tylko dla wygodnego odpalania na benzynie bylby przydatny,
to ma byc instalacja do 125p ?
Tak ,silnik jest z poloneza GSI . Co tym się wiąże mam założoną elektryczną pompę paliwa .
-
dla LPG żadna różnica, jak zasilasz gaźnik.
-
Jakby odważył przerzucić wtrysk z GSI , założył sekwencje ?
-
zdecyduj czy Abimex czy GSI- zrób to a później myśl o LPG.
-
zdecyduj czy Abimex czy GSI- zrób to a później myśl o LPG.
Właśnie dlatego pytam , chce aby na gaz był najmniej obsługowy i zachować przy tym osiągi jak na benzynie . A rodzaj instalacji LPG mam tutaj duże znaczenie.
Z twojego wiadomości dowiedziałem że różnica miedzy I a II nie jest duża , dlatego automatycznie chciałem spytać . Jak wygląda przy GSI i sekwencji ?
-
szczerze mowiac to lepsza jest IIgen na jednopunkcie niz IVgen na wielopunkcie,
II gen jest prostsza i bardziej niezawodna, a w OHV osiagow nie traci,
IVgen w GSI to konkretna nie prosta robota,jezeli ma byc to zrobione na tiptop,
samo GSI ma lepsze osiagi niz oba GLI, ale przy IVgen dochodzi nie tylko odpowiednie wykonanie,ale i strojenie,zeby te osiagi zachowac,
a juz montujac osprzet z GSI do 125p masz problem,zeby zamontowac puszke z filtrem powietrza, wiec zaczynaja sie kombinacje z filtrem,czyli i z miejscem na parownik,
trzeba to ogarniac jednoczesnie,
generalnie nie wiadomo teraz co zasila ten silnik, masz tam gaznik, wtrysk, czy silnik jeszcze nie siedzi w budzie ?
to wazne przy wyborze instalacji LPG,
dochodzi jeszcze kwestia wygladu, bo moze kolektor z GSI wygladal by niezle w 125p ,ale raczej nie ze stozkiem rzuconym byle gdzie,
bosch lub abimex wygladaja klasycznie jak gaznik,
cena IIgen jest nizsza niz IVgen,
wiec jest co rozwazac, a tak w ogole to skad jestes ?
-
Silnik już siedzi , jeździ ,Wygląda jak seryjny 1500. Wczoraj dostrajałem sobie gaźnik do 1.6 GSI, teraz całkiem przyjemnie przyśpiesza ,rozpędzić go 100km nie stanowi żadnego problemu .Jakby nie koszt przejazdu 100km na benzynie bym nawet myślał o gazie , wtryskach ... Przebiegów wielkich też nie robię bo auto okresie zimowym- pożną jesienią parkuje suchym garażu aż do wiosny. Średni na rok wychodzi około 3tyś ,z tego 60% w trasie.
Wszystek osprzęt do gsi czy do abimiexa musiał tak kupić oprócz czujnika położenia wału , obudowy termostatu do GSI . Myślałem kupic poloneza GSI z lpg ale żaden którego oglądałem nie miał sekwencji.
Z miejscem na parownikiem bym się nie martwił , gorzej było z filtrem ale wydaje mi się można było zrobić. Ostateczności przerobić kolektor ssący, tak aby jego dopasować komory 125p .
Na gazie przyjadę prawie drugie tyle co na benzynie .
-
Polska język trudna język.
Ty z Kazachstanu jesteś? Bez urazy kolego ale popracuj nad pisownią bo ciężko się czyta co piszesz.
-
jezeli silnik juz siedzi i dobrze chodzi na gazniku,to nie ma sobie co utrudniac zycia,
dajesz mikser palnikowy 2x27mm, a jako ze jest trudno dostepny (jeden trzymam na nagle wypadki) to mozna gaznik przerobic, zeby swezki gardzieli robily za miksery,
parownik Lovato rg80 lub 90e (zalezy od zastosowanej centralki),
kolektor z sonda lambada + stagXL,
butla walcowa - do DFa najlepszy wybor,bo kanapa sie nie kladzie ,a mozna wrzucic cos duzego,
nie mam DFa pod reka zeby pomierzyc,ale pewnie 60-70L wejdzie,
ladny i fachowy montaż i bedzie banglac
-
Proponujesz , zostawienie gaźnika jako przepustnice , założenie II generacji wtrysku gazu ?
Jest sens zakładać taki duży zbiornik lpg , nie wystarczy 30l ?
Miałem 60l w 125p , rzadko się tankowało taką ilość paliwa .
-
Wtrysk LPG był od III gen (która podobno ogólnie była straszną klapą), to o czym mowa to nie wtrysk gazu tylko zasysanie go w fazie lotnej przez gaźnik. Co do zbiornika to zdajesz sobie sprawę, że tankujesz go do ok. 80% jego pojemności, więc w przypadku butli 30l masz ok 24l? U mnie przy butli 45l jeszcze nigdy nie zatankowałem więcej niż 32 l (choć to wynika ze złego ustawienia butli). Więc mając zbiornik 60l zalejesz w niego ~50l gazu.
-
Z zbiornikiem nie przemyślałem , masz racje 45l zbiornik tej sytuacji jest wystarczający.
Myślałem aby gazu wystarczyło na przejechanie dystansu ~ 300km ( trasie) .
-
butle wstawia sie najwieksza jaka wejdzie bez problemow,
nie ma co sie szczypac dla 20kg roznicy,
wieksza pojemnosc to dluzszy dystans i tym samym krotszy czas na pokonanie trasy
-
Większa butla przydaje się też jak jedziesz gdzieś do większego miasta i cena LPG wzrasta o 20-30 groszy
-
W takiej sytuacji jak zbraknie gazu, przełączam na benzynę ,
-
Ten stagXL jak się ustawia ? ,samemu sobie poradzę z ustawieniem ?
-
Zamontuj sobie 1 gen z centralka z tzw "ssaniem gazowym" i juz, nie kombinuj bo przekombinujesz. Mikserek palnikowy i silnik pracuje idealnie ;)
-
Ten stagXL jak się ustawia ? ,samemu sobie poradzę z ustawieniem ?
mozna laptokiem ,a mozna prostsze ustawianie zaaplikowac DIPami,ktore sa w srodku sterownika,
ustawia sie go w sposob latwy i przyjemny, bo opcji nie ma zbyt wiele (odpada TPS i emulacja lambdy na gazniku) - czyli jest opcja,ze sobie poradzisz ;>
-
Parownik RGE 92 ,nadaje się ?
Mam taki ,zastanawiam się czy jest sens bawić w zestawy naprawcze ?
-
tak, to dobry parownik i ma tanie zestawy membran,
warto robic regeneracje, tylko tak,zeby nie popsuc
-
Jeszcze mam jedno pytanie , ten mikroprocesorowy sterownik silnika krokowego (Stag XL) mam opcje aby pokazywał mi ilość paliwa ?
-
nie ma takiej mozliwosci,bo to sam sterownik mieszanki,
rezerwe masz na centralce wyboru rodzaju paliwa,
wskazanie na 4 diodach ma stag100,ale trzeba pokombinowac,zeby pozenic go z gaznikiem,
w dodatku jest ~80pln drozszy ,a za 120pln jest koles co sprzedaje sterownik, ktory pokazuje ilosc gazu na wskazniku od benzyny
-
nie ma takiej mozliwosci,bo to sam sterownik mieszanki,
rezerwe masz na centralce wyboru rodzaju paliwa,
wskazanie na 4 diodach ma stag100,ale trzeba pokombinowac,zeby pozenic go z gaznikiem,
w dodatku jest ~80pln drozszy ,a za 120pln jest koles co sprzedaje sterownik, ktory pokazuje ilosc gazu na wskazniku od benzyny
Może i lepiej ,samemu spróbuje coś wykombinować. ;>
-
Co sądzicie o takiej instalacji?
- reduktor GENIUS MB
- komputer BRC sequent 32
- wtryskiwacze BRC
- listwa BRC
Instalacja ma być w Nissanie 1.4 88km
-
BRC jest do bani pod wzgledem serwisu, trzeba miec specjalny sterownik i program odblokowany (albo pirata),
gaziarze BRC w 90% wrzucaja instalacje, a nie ja montuja, czasami tak paskudnie, ze maja problemy z ustawieniem - a tolerancja jest bardzo duza,bo wszystkie graty BRC sa dograne ze soba idealnie i tylko dlatego wiekszosc spartolonych montazy jezdzi w miare prawidlowo,
w Czekramie nie poradzili sobie z ustawieniem zimnego vaga, co jest z lekka zenujace jak na oficjalny glowny serwis tak duzej firmy,
wtryskiwacze sa bardzo dobrej jakosci, ale jak cos sie popsuje po gwarancji to kosztuje krocie,
generalnie nie ma nawet podejscia do porzadnie zalozonej instalacji na polskich komponentach
-
A zna ktoś z forumowiczów warsztat LPG, który jest naprawdę godny polecenia i pracują tam ludzie z pasją motoryzacyjną ?
-
ale w jakim miescie, bo Polska dluga i szeroka
-
Najlepiej w Wielkopolsce, ale żeby zamontować dobre LPG mogę i dalej podjechać (aczkolwiek utrudnienia to ewentualne reklamacje).
-
Tu będziesz miał bliżej.
Gość polecany przez moich znajomych:
Robert Mrówczyński
ul. Kleczewska 60A
62-550 Wilczogóra
Wilczyn
tel. 603 079 769
którzy mają zbyt daleko do:
Auto-Flesz
Orszta 11
87-162 Lubicz Górny
tel. 694 626 027
Z tego warsztatu ja korzystam i nie mam jakichkolwiek zastrzeżeń.
(na tej ulicy są dwa warsztaty obok siebie, trzeba uważać)
Może KGB ci zamontuje, toć on specjalista?
-
Może KGB ci zamontuje, toć on specjalista?
z Wielkopolski troche daleko na Mazury, ale jezeli nie jest to problemem, to zapraszam
-
Załatwi przy okazji urlop :)
Jak ma być dobrze zrobione, odległość to drugorzędna sprawa. Na benzynie będzie jechał w jedną stronę.
-
A faktury wystawiasz coby potem to zarejestrować...
-
inaczej bym sie nie bral za montaz nowej instalacji
-
Ja polecam KGB, jak tylko zrobią mi 3 fazy w garażu i uruchomię podnośnik to naprawiam C5ke i jędzie na mazury na montaż :)
-
skacze z radosci na sama mysl o sciaganiu kolektora z V6 ;-|
-
Trzeba będzie listę kolejkową zakładać.
-
Kolektor się zdejmuje połówkami, na szczęście to nie japoński wynalazek :jezyk2: :jezyk2:
-
za odpowiednią opłatą mogę robić za "stacza".
-
Taką ofertę na STAG dostałem:
Sterownik STAG GO-FAST
wtryskiwacze OMVL (żywotność około 80 tys. km)
reduktor AC R02
cena: 2100 zł
Sterownik STAG GO-FAST
wtryskiwacze AC W01 (żywotność około 100 tys. km w cyklu miejskim, do 150 tys. km w cyklu pozamiejskim)
reduktor AC R02
cena: 2300 zł
Sterownik STAG GO-FAST
wtryskiwacze AC W02 (żywotność około 150 tys. km w cyklu miejskim, do 200 tys. km w cyklu pozamiejskim)
reduktor AC R02
cena: 2500 zł
Sterownik STAG Q-BOX basic
sterownik z możliwością dotrysku benzyny
wtryskiwacze AC W02 (żywotność około 150 tys. km w cyklu miejskim, do 200 tys. km w cyklu pozamiejskim)
reduktor AC R02
cena: 2600 zł
Sterownik STAG Q-BOX plus lub STAG Q-NEXT
sterownik z autoadaptacją OBD, możliwością dotrysku BP, czujnikiem zmierzchowym w centralce oraz możliwością łączenia się ze smartfonem
wtryskiwacze AC W02 (żywotność około 150 tys. km w cyklu miejskim, do 200 tys. km w cyklu pozamiejskim)
reduktor AC R02
cena: 2800 zł
Sterownik STAG Q-BOX plus lub STAG Q-NEXT
sterownik z autoadaptacją OBD, możliwością dotrysku BP, czujnikiem zmierzchowym w centralce oraz możliwością łączenia się ze smartfonem
wtryskiwacze AC W03 (pojedyncze, żywotność około 150 tys. km w cyklu miejskim, do 200 tys. km w cyklu pozamiejskim)
reduktor AC R02
cena: 2900 zł
Informacje dodatkowe
Ceny zawierają dowolny zbiornik w miejscu koła (do 60l), pokrowiec oraz wlew pod klapką. Zapewniamy również wszystkie dokumenty potrzebne do wydziału komunikacji. Stosujemy węże firmy PARKER oraz opaski sprężyste. Wiązka elektryczna instalacji zabezpieczana jest peszlem karbowanym.
Warunkiem 2 letniej gwarancji ogólnopolskiej jest montaż podzespołów AC oraz serwis co 10 tys. km. Sterowniki Q-generacji objęte są pięcioletnią gwarancją. Koszt całkowity przeglądu to 100 zł. Istnieje możliwość przedłużenia
gwarancji na sterownik do 8 lat w cenie 100 zł.
I szczerze, niewiele mi to mówi. Zaczynam googlować.
-
optymalny zestaw, z tych tutaj przedstawionych, to ten za 2500
tylko dlaczego roznica w cenie do 2100 to 400pln, skoro roznica w cenie wtryskiwaczy to 200pln ,a tylko wtryskiwaczami sie roznia, to juz jakas wyzsza matematyka ;]
-
A warto dopłacać do OBD, dotrysk i łącze do smartfona?
-
to chyba oczywista oczywistosc, ze to sa pierdoly,
w dodatku z tym smartfonem to jakos nie widze w opisach takiej funkcji, wiec pewnie potrzebny jest interface na blutut, a czujnika zmierzchowego to nawet nie wiem jak skomentowac,
ale nie mialem tych qboxow i nexow w rekach, przygoe ze stagiem zakonczylem na ostatnich 300+, bo jakos AC nic ciekawego w sterownikach nie oferowalo ,a ceny przestali miec konkurencyjne,
co do OBD, to czasem sie przydaje to ... kasowanie beledow, bo jakos nic innego nie wychodzi ;]
tylko czy w tym aucie jest to w ogole obslugiwane ? jaki to model i rocznik ?
-
Łączność ze smartfonem tylko po podłączeniu interfejsu bluetooth (oryginalny koszt około 200 zł, nie wiem czy działa z zamiennikiem).
Nie czujnik zmierzchowy tylko fotorezystor, zmienia natężenie oświetlenia przełącznika w zależności od ilości padającego światła.
OBD zależnie od roku produkcji samochodu, czy się przydaje trudno powiedzieć. Użytkownikowi pojazdu raczej nie, montażyście instalacji czasami.
-
Dostałem wycenę instalacji do mojego Nissana. Co sądzicie?
(https://images90.fotosik.pl/170/922433f676b0a723med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/922433f676b0a723)
-
brakuje trochę szczegółów, jak np dokładny typ wtryskiwacza. BRC bym pominął, ten zestaw zavoli skreślam przez valteki. Zostaje środkowa opcja, ważne żeby syfu pod maską nie narobili, bo potem to poprawiać to żmudna robota
-
brakuje trochę szczegółów, jak np dokładny typ wtryskiwacza. BRC bym pominął, ten zestaw zavoli skreślam przez valteki. Zostaje środkowa opcja, ważne żeby syfu pod maską nie narobili, bo potem to poprawiać to żmudna robota
Dziękuję za odpowiedź.
Dostałem jeszcze taką ofertę:
. Przedstawiam 2 zestawy do zamontowania w Pana aucie. Są to 2 instalacje marki STAG:
- elektronika sterująca Stag Q-Box Basic
- wtryskiwacze Stag AC-w02
- reduktor Stag AC-r02
- butla w koło – o standardowym rozmiarze i pojemności
- wlew do ustalenia
- przewody wodne i gazowe Parker
- zasilanie reduktora i tankowanie przewody faro
- filtr fazy lotnej z wkładem z włókna szklanego
- montaż 2 dni
- gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Koszt 2450
Dopłata za wtryski Barracuda 150zł
Warsztat ma dobre opinie na forum gazeo.pl , aczkolwiek jest 150km od mojego domu.
-
aczkolwiek jest 150km od mojego domu
Pamiętam ja kiedyś 1/4 polski ciągnęła do Siedlec gazować auta bo było najtaniej. Potrafili wrzucić (dosłownie) instalacje w kilka godzin ;)...
-
Też tak zrobiłem. Odpuściłem sobie jedynie przyjazd na regulację po 1000km.