FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: tyfer w Listopad 07, 2016, 13:21:22 pm

Tytuł: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Listopad 07, 2016, 13:21:22 pm
Chciałem przedstawić wam swój projekt
Jest to Df 125p z roku 88, oryginalnie silnik pn ze skrzynia V. Bardzo zdrowa blacha,  zewnętrznie jak widać
Tak wyglądał po zakupie  <blee>
(http://images70.fotosik.pl/62/c542318feecb3973med.jpg) (http://images70.fotosik.pl/62/c542318feecb3973.jpg)

A tak po umyciu <mysli> pojawiło się też pytanie -swapowac czy  nie?<mysli>

(http://images70.fotosik.pl/62/d60497fc39820d30med.jpg) (http://images70.fotosik.pl/62/d60497fc39820d30.jpg)
Dopiero po jakimś czasie postanowiłem robić swap silnika, jako dawca posłużył Ford Sierra z silnikiem dohc.
(http://images68.fotosik.pl/485/8c78d0cb52814afdmed.jpg) (http://images68.fotosik.pl/485/8c78d0cb52814afd.jpg)
Tu już w aucie
(http://images69.fotosik.pl/486/46410e898ef3a1a9med.jpg) (http://images69.fotosik.pl/486/46410e898ef3a1a9.jpg)

Po montażu i odpaleniu prace stanęły na jakiś czas.  Niedawno ta machina ruszyła dalej, więc fiacik dostał nowe zawieszenie do przodu

(http://images84.fotosik.pl/2/fe66fc7130e0e628med.jpg) (http://images84.fotosik.pl/2/fe66fc7130e0e628.jpg)
(http://images82.fotosik.pl/110/6f7b3bb32b3c0658med.jpg) (http://images82.fotosik.pl/110/6f7b3bb32b3c0658.jpg)
(http://images83.fotosik.pl/110/eb2ae1846cbde7f6med.jpg) (http://images83.fotosik.pl/110/eb2ae1846cbde7f6.jpg)
Wspomaganie
(http://images84.fotosik.pl/65/d5402e477f7ca495med.jpg) (http://images84.fotosik.pl/65/d5402e477f7ca495.jpg)

Nowe, troszkę lepsze hamulce
 
(http://images82.fotosik.pl/110/10f6fe49f7ad4c76med.jpg) (http://images82.fotosik.pl/110/10f6fe49f7ad4c76.jpg)

No i z racji hamulców większe koła

(http://images83.fotosik.pl/120/039c19bff0f80604med.jpg) (http://images83.fotosik.pl/120/039c19bff0f80604.jpg)

W między czasie trochę ogarnąłem blachę.  Jeszcze dużo pracy przede mną,  ale efekt końcowy mam nadzieję wynagrodzi starania  :]
Ciekaw jestem waszych opinii. Może poradzicie jaki kolor wybrać?  Początkowo miał być oryginał, no ale jak widać oryginał już nie będzie  ;>
myślałem o Yellow Bahama, chciałbym żeby był zpalety Fiata.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Dawid91 w Listopad 07, 2016, 19:52:55 pm
Widzę dokładną robotę, podoba mi się :) Nie chodziło Ci po głowie, żeby zmontować zawieszenie na poliuretanach ? Co do koloru, w oryginalnym byłby bardziej w stylu sleepera ;) Taki trochę dziadkowóz z mocnym silnikiem, ale yellow bahama też będzie ładnie leżał
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Listopad 07, 2016, 21:09:03 pm
Bardzo ciekawy Fiacik,
http://mklr.pl/uimages/services/motokiller/i18n/pl_PL/201405/1399266485_by_pawel694.jpg?1399326619

a może taki kolor ?
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Listopad 08, 2016, 18:27:34 pm
Dzięki za miłe słowa :)
Prawdę mówiąc pierwotnie miał być sleeper ;> to znaczy w miarę możliwości dalej ma być.  Chciałbym tylko zmienić kolor na mniej pospolity  :]
Ciekawe malowanie w tym fiacik z linku ;) było by ostro.  Ja jednak chciałbym żeby nie rzucał się tak bardzo w oczy. 
Co do poliuretanów to owszem, myślałem. Niestety opinie co do nich są podzielone. Postanowiłem naradzie złożyć na zwykłych,  głównie dlatego że takowe miałem w zapasach.  Trochę polatam i pewnie wymienię ;) może w między czasie będzie okazja przejechać się takim na polibuszach
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: JohnyWalker w Listopad 08, 2016, 22:18:46 pm
Bardzo ciekawy Fiat. Zaliczyłem kiedyś krótką przygodę z tym silnikiem w pn-ie i bardzo tą jednostkę polubiłem. Czekam na dalszy rozwój :)
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: OTRO w Listopad 08, 2016, 22:57:32 pm
Masz ciekawy wózek na narzędzia , jak z tym silnikiem się jeżdzi ?
Projekt dość ciekawy , staram się na bieżąco go śledzić .  <spoko>
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Listopad 09, 2016, 15:58:45 pm
Wózek to jest jedyna pozytywna pamiątka po naszej służbie zdrowia  :d i pewnie pamięta jeszcze poprzedni ustrój
Jeździ się świetnie,  zrobiłem na razie tylko kilka km ale wrażenia jak najbardziej na plus.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: kuras180 w Listopad 09, 2016, 20:05:47 pm
Z tego co widac na zdjeciach to jest pare niedociagniec ,ktore bija  w oczy. Po pierwsze popraw przewody hamulcowe!!!!! Najpierw przykreca sie przewody elastyczne w zacisk potem przy budzie ,nasz je powykrecane jak sznurek w kieszenia. Rozrusznik nie bije o belke?? bo na zdjeciu widac jak by na niej lezal. Łapy oryginalne z poloneza przyspawane do jakieś blachy tez slabo wygladaja
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Listopad 09, 2016, 20:37:39 pm
Rozrusznik nie bije o belkę, wygląda to tak na zdjęciu. 
Poza tym zauważyłeś wszystkie rzeczy które są do poprawki  <uoee>
Łapy poduszek będą przerobione, podobnie jak poduszka skrzyni. Niestety nie mam na to na razie pomysłu.
A przewody hamulcowe były przykręcone tak jak mówisz,  prawdę mówiąc nie były wcale odkręcane od zacisków  <lol> będą wymieniane na nowe.
Ogólnie dzięki za spostrzeżenia,  widać że oglądałeś uważnie  :-)
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: kuras180 w Listopad 09, 2016, 20:49:45 pm
UUff to dobrze ze bedziesz poprawial te rzeczy  <spoko> Zawsze zwracam duza uwage na szczegoly,bo robie takie rzeczy.Rozrusznik jest za blisko ,zaczniesz jezdzic ulozy sie wszystko  ,przypalisz pare razy kapcia i napewno bedzie stukal o belke .Mi w polonezie na poduszkach seryjnych z bmw silnik pracowal po pare cm w kazda strone ;p
 Kolektor ssacy bym przerobil zeby przepustnica byla pod katem jak w Roverze ,wtedy mial bys lepiej z rozwiazaniem dolotu filtra.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Listopad 09, 2016, 20:58:53 pm
Ogólnie to mam zamiar trochę podnieść motor.  Na pewno pójdzie do góry przy skrzyni,  muszę tylko wymodzić jakąś poduszkę skrzyni.
Co do kolektora to już chyba tak zostanie,  ale jeszcze zobaczę,  przyznaję że nie pomyślałem o tym wcześniej a poprawiło by to jeszcze ułożenie linki gazu.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Varisella w Listopad 19, 2016, 21:39:16 pm
Witam autora. Od czego jest skrzynia biegów?
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Listopad 20, 2016, 03:17:12 am
Witam autora. Od czego jest skrzynia biegów?
raczej od sierry jak całą reszta ;)
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Listopad 20, 2016, 12:57:55 pm
Jak najbardziej mt75 ze Sierry

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Varisella w Listopad 20, 2016, 14:55:26 pm
Dzięki Panowie za reakcję. Dużo jest rzeźby z włożeniem tego w budę FSO?
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Listopad 20, 2016, 15:05:03 pm
Osobiście uważam że nie dużo.  Co prawda do końca projektu jeszcze daleka droga,  ale dużo cięcia nie było.  Pomijając oczywiście podłączenie elektryki to problem jest z alternatorem. Trzeba trochę przerobić bok bo nie wchodzi.
Przyda się do tego skrzynia mt75 na linkę, bo podobno były też hydrauliczne. N9 nie porównywałem ale Mt wchodzi fajnie.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: hamish w Listopad 23, 2016, 11:46:09 am
Hamulce jaki rozmiar i od czego? Dużo rzeźby żeby je wsadzić?
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Listopad 23, 2016, 12:07:27 pm
Hamulce 257 wentylowane od Fiata Marea. Musi być zwrotnica od pn na lukasie poza tym trzeba było dorobić podkładki dystansowe chyba 6mm i zmienić końcówkę przewodu hamulcowego bo miała inny skok. Lepsze są podobno od Fiata Palio,  pasują p&p na zwrotnice lucasa,  pozostaje przerobić przewód hamulcowy. Niestety łatwiej o zestaw pod tarcze 240mm, ja chciałem większe i nie udało się takich kupić od Palio
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: JohnyWalker w Listopad 23, 2016, 13:22:44 pm
Tak naprawdę to bardziej pokręcone jest, nawet w palio przynajmniej dwie wersje tego występowały- mam osobiście wyciagnięte z palio takie p&p oraz takie które wymagają dystansiwania. Miałem też mareę- oprócz tego siadały do niej podobne wizualnie, ale inne, trochę większe klocki.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Listopad 24, 2016, 13:07:36 pm
Faktycznie, klocki mam też chyba te większe.  Ogólnie uważam że taki mod hebli warty jest poświęconego nakładu pracy i funduszy, nawet jeśli trzeba zaciski dystansować
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 06, 2016, 04:32:55 am
Rozrusznik nie bije o belkę, wygląda to tak na zdjęciu.
Poza tym zauważyłeś wszystkie rzeczy które są do poprawki  <uoee>
Łapy poduszek będą przerobione, podobnie jak poduszka skrzyni. Niestety nie mam na to na razie pomysłu.

Motor  proponuje jeszcze minimalnie podnieść. Minimum luzu to ok 12mm moim zdaniem.
Poduszki poldkowe wywal od razu - wytrzymają tydzień może. Proponuje poduszki silnika od BMW M20 nr części 11811132321 -są jak poldkowe tyle ze lite i ciut wyższe. Łapy silnika zrób od zera z blachy 4 mm. Wykorzystaj wolne gwinty w bloku wg potrzeb.
Co do poduszki skrzyni proponuje tez poduszki od skrzyni z bmw np z e36  nr części 22316799331. Z jednej strony tej dłuższej powinno dać rade złapać otwory w skrzyni(inna średnica wiec potrzebne tulejki) a z drugiej dorabiasz łapę w postaci płaskiej blachy 4mm  z powierconymi otworami tak coby z jednej strony pasowało na skrzynie a z drugiej na 4 otwory w podłużnicy. Jak dalej jest za wysoko to musisz już opuszczać samą łapę. Rozumiem ze ori puduszki z forda nie da rady zastosować ? Masz MT75 z takim dodatkowym dystansem ?
Skrzynie faktycznie są w wersji na linkę i na hydraulikę. Te drugie są chyba nawet ciut dłuższe,  ze względu na dwumasowe koło zamachowe które jest grubsze. Mocowania do bloku i wału są te same. Dzwon jest zintegrowany wiec nie da rady przerobić na linkę
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: lukasz190 w Grudzień 06, 2016, 12:16:00 pm
http://fiat125p.pl/kolo.html Paleta w jakiej wychodziły Fiaty 125p w ciągu całej produkcji.
Mi osobiści pasowałby kolor L70, lub F456, chociaż F618 też jest nietypowy bo tylko przez dwa lata nim lakierowali, ale wybór należy do ciebie
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Grudzień 08, 2016, 19:50:36 pm
Poduszki skrzyni , tak się składa że nawet już mam takie jak napisałeś.
Niestety moja kasta była spawania w miejscu gdzie przychodzi poduszka. Musiała się chyba kiedyś odkręcić i piekło ucho, taka już do mnie trafiła. Będę musiał dać jakieś wzmocnienie w tym miejscu bo boję się że jak postawię ją na dwóch poduszkach to znowu pęknie. 
Faktycznie między skrzynią a ori poduszką jest łącznik.
Co do poduszek silnika, właśnie nie wiedziałem jakich użyć.  Dzięki za namiar,  myślę że wykorzystam  :]
Ta paletę znam już prawie na pamięć  <lol2> brałem nawet pod uwagę kolor L70, lubię kanty w tym kolorze, tylko że mam golfa w podobnym odcieniu. Waham się jeszcze nad oryginalnym kolorem, ale raczej będzie Yb.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: bred w Grudzień 15, 2016, 15:25:20 pm
A jak z prędkościomierzem? działa? Pytam ponoć coś trzeba kombinować żeby nie przekłamywało.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Grudzień 15, 2016, 16:55:50 pm
Prędkościomierz nie jest podłączony.  Faktycznie przełożenia są różne i będzie pokazywał mniej więcej połowę faktycznej prędkości.  Nie wiem za bardzo jak to rozwiązać mechanicznie. 
Skrzynia ma dodatkowo impulsator elektroniczny i myślę że założę jakiś elektroniczny licznik.  No chyba że wymyślę jakieś rozwiązanie przekładni licznika <co>
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: bred w Grudzień 15, 2016, 19:56:03 pm
A w poldofordzie jak to było rozwiązane?
Inne przełożenie ślimaka , jakaś redukcja?
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Grudzień 15, 2016, 20:25:59 pm
W poldofordzie były zdaje się dodatkowe przekładnie . Niestety są praktycznie nie do zdobycia.  ponad to były tam chyba stosowane skrzynie N9 a nie mt75, chociaż to musiałby ktoś potwierdzić, nie mam pewności.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Grudzień 16, 2016, 08:57:48 am
Tak. W poldfordzie była dodatkowa redukcja do prędkościomierza. Problem można rozwiązać na dwa sposoby. Pierwszy to montaż prędkościomierza z forda. Drugi to zabawa z licznikiem sterowanym z impulsatora. Niestety oba sposoby nie podejdą do kreski śmierci.

Ostatecznie to zabawa mikroprocesor biorący sygnał z impulsatora i sterujący prędkością obrotową jakiegoś silniczka krokowego choćby ze starego cdromu.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Grudzień 16, 2016, 09:06:48 am
A właśnie na kresce mi zależy... Mam pewien pomysł,  ale niestety na montaż elektronicznego licznika. Zobaczymy, może w między czasie wymyślę coś lepszego.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: lesor#1973 w Grudzień 16, 2016, 12:37:21 pm
Tak. W poldfordzie była dodatkowa redukcja do prędkościomierza. Problem można rozwiązać na dwa sposoby. Pierwszy to montaż prędkościomierza z forda. Drugi to zabawa z licznikiem sterowanym z impulsatora. Niestety oba sposoby nie podejdą do kreski śmierci.

Ostatecznie to zabawa mikroprocesor biorący sygnał z impulsatora i sterujący prędkością obrotową jakiegoś silniczka krokowego choćby ze starego cdromu.
Reduktor będzie chyba łatwiejszy. Kółka z kserokopiarki/drukarki.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Grudzień 16, 2016, 14:21:54 pm
Potrzebne jest przełożenie mniej więcej 1:2 dokładnie musiałbym sprawdzić.  najtrudniej będzie znaleźć jakieś zębatki znaleźć. Zobaczymy,  fajnie jakby to działało.

A może ktoś ten temat przerabiał już i mógłby coś podpowiedzieć?  ;>
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 16, 2016, 23:09:05 pm
mikroprocesor biorący sygnał z impulsatora i sterujący prędkością obrotową jakiegoś silniczka krokowego choćby ze starego cdromu.

Silnik z CD to silnik  BLDC a nie krokowy ;) Krokowy się nie nadaje do tego- sprawdzałem - pokaże max 50Km/h może 60Km/h. Musi być silnik BLDC lub normalny DC sterowany PWM. Tak czy inaczej bez mikrokontrolera się nie obejdzie. Na tą chwile nie mam pomysłu jak połączyć silnik z licznikiem. Reszta to już stosunkowo  małe piwo mając sygnał ze skrzyni czy mostu co nie oznacza ze jest to prosta robota bo trzeba np napisać procedury dekodujące  i uśredniające pomiar  z czujnika tak samo sterujące silnikiem aby działał "normalnie" a skokowo. Jakieś redukcje na kółkach domowej roboty odpadają bo padnie to szybciej niż wypijecie piwo. Fabrycznie w poldofordzie była montowana redukcja na wyjściu ze skrzyni. Powodzenia w szukaniu :] Do MT75 tez spasuje na 90 % ponieważ linki są te same. Dodatkowo np w automacie A4LD jest tak ze czujniki linka/elektroniczny są zamienne ze sobą byle kółka miały ta sama ilość zębów. Przełożenie licznika ford to 625 :1, w polonezie 1000:1, lada 1020 :1
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Grudzień 16, 2016, 23:45:26 pm
Ja sobie wymyśliłem, żeby założyć uniwersalny komputer pokładowy i wcisnąć go w obudowę na przykład od ekonomizera  <cwaniak2>
Sprawa prędkości i przebiegu będzie załatwiona,  dodatkowo ma jeszcze kilka ciekawych funkcji. 
Mimo wszystko jednak fajnie gdyby normalny licznik udało się uruchomić.
Fakt, że oryginalną przekładnie od poldoforda, to najłatwiej pewnie z poldofordem kupić będzie  <uoee>
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Grudzień 17, 2016, 13:49:11 pm
Mam pytanie z innej beczki,  czy kolor giallo positano i Yellow Bahama to jest ten sam odcień?  Koleś od mieszania farb nie znalazł Yellow Bahama tylko 208 giallo positano.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Grudzień 17, 2016, 13:50:37 pm
to samo http://fiat125p.pl/kolo.html#
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Grudzień 17, 2016, 14:06:30 pm
Tak,  odwiedzałem tą stronę.  Zwątpiłem, bo to chyba jedyne miejsce, gdzie nazwy te są stosowane zamiennie. Nie widziałem na żywo żadnego ori BY i trudno mi się odnieść.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: bred w Grudzień 19, 2016, 02:53:37 am
Jakby udało Ci się  rozkminić problem niedziałającego prędkościomierza uśmiechnę się do Ciebie.
W moim fiacie z identycznym motorem i skrzynią też nie działa prędkościomierz
Oczywiście koszty pokryję
pzdr
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Grudzień 19, 2016, 16:06:07 pm
Jeśli chodzi o pomiar prędkości, skupię się pewnie bardziej na montażu tego komputera, tak jak pisałem wcześniej.  Gdyby jednak udało się ogarnąć ori licznik to na pewno będę się chwalił  :]
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Grudzień 21, 2016, 01:18:52 am
Szukam schematu instalacji do atu plusa,  przeglądnąłem już chyba cała dyskietkę z netem ;>
Czy istnieje w ogóle taki schemat?
Chciałem podłączyć u siebie wycieraczki z atu plusa bo moje są martwe a z atu mam wszystko.  Nie wiem jak podłączyć ten "mikroprocesor"  :-)
Bez tego pewnie też dam radę, ale było by łatwiej.
Pomożecie?  <mysli>
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: ujban88 w Grudzień 24, 2016, 14:45:04 pm
Miałem ten sam problem z licznikiem
w skrzyni był czujnik elektryczny, wyrzuciłem go i w jego miejsce wstawiłem slimak napedu predkościomierza z poloneza/fiata, przekombinowałem zębatke tą z forda na ślimak fiata, zrobiłem tulejke która centruje ślimak i ustawia go na odpowiednią głębokość w skrzyni
efekt jest taki że licznik wyskalowany w km/h pokazuje tak jakby był w milach czyli jakąd według gps 100km/h licznik pokazuje 60
przełożenie dyferencjały 3:15 (bmw 2.0) koła 185/45r15
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Grudzień 24, 2016, 14:54:32 pm
Nie źle to wykombinowałeś  <spoko> wolałbym jednak zostawić ten czujnik elektryczny, przyda mi się . Zobaczymy, mam jeszcze trochę czasu zanim będę potrzebował licznika  :]
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: święty w Grudzień 24, 2016, 15:11:50 pm
z wycieraczkami z plusa nie jest tak łatwo - musisz mieć mikroprocesor z plusa, do tego pająka też z plusa i silniczek z plusa , inaczej klocki nie będą pasowały, przerabiałem ten temat w swojej wiązce - więc napisz najpierw co masz i z czego i dopiero będziemy kombinowali jak to poskładać :)
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: OTRO w Grudzień 24, 2016, 15:19:03 pm
Panowie , takie moje zboczenie zawodowe (mechatronik ) aby tak założyć przetwornik z sygnału elektrycznego na obrotowy ? lub kupić sobie np Mikrokontrolera stm 32 , napisać program że na 10km/h potrzebujemy x sygnałów z czujnika który jest w skrzyni lub moście , któym nam przetworzy na ruch obrotowy silniczka na 12v.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Grudzień 24, 2016, 15:44:58 pm
Z atu plusa mam wszystko, dosłownie  :d szukam tylko schematu żeby ten mikroprocesor podłączyć  :] na upartego dojdę do ładu bo mam całą wiązkę,  ale ze schematem było by szybciej

Co do licznika to na mechatronice nie znam się wcale, jeśli mógłbyś rozwinąć temat, chętnie przyswoję trochę wiedzy  :]

A tak ogólnie to dla wszystkich Wesołych Świąt  <cwaniak2>
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: święty w Grudzień 24, 2016, 16:06:05 pm
tu masz schemat podłączenia mikroprocka w instalację:

(http://www.kswiecicki.prospect.pl/inne/schemathybryd.png)

najlepiej jakbyś sobie z wiązki z plusa wyciągnął kabelki idące od silniczka, do pająka oraz skrzynki z bezpiecznikami oraz zbiornikiem spryskiwaczy i to spiął z wiązką
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Grudzień 24, 2016, 16:12:00 pm
No to teraz jestem w domu, dzięki  :]
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: święty w Grudzień 24, 2016, 18:32:39 pm
myślę że poza wycieraczkami mógłbyś jeszcze podpiąć sterowanie lampką oświetlenia ew grzanie tylnej szyby - o ile nie wkurwiałoby Cie samoczynne jej załączanie ;) aaa jeszcze jedno ten moduł używa kontrolki ciśnienia oleju do sygnalizacji czy silnik pracuje czy nie , pin 15 to plus po stacyjce

Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Grudzień 24, 2016, 18:53:50 pm
Myślę że podepnę wszystko co się da  :]
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: święty w Grudzień 24, 2016, 19:16:03 pm
kierunki będzie problem - musiałbyś dać przełącznik awaryjnych z plusa - inaczej tego prosto nie podepniesz
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Grudzień 24, 2016, 19:29:01 pm
Może uda się to jakoś zrobić na wyłączniku od 125p, lepiej by to wyglądało.  Lampkę i szybę na pewno podłączę  :] może jeszcze kontrolę stopu
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Macfly w Grudzień 25, 2016, 00:42:16 am
W sprawie licznika odezwij się do gostka pod nickiem Yamp . Robił swapa na R32 do kredensa i ogarnął tam jakoś własnie elektronicznie licznik podzrucę ci link do tematu z forum o kredensach może coś z jego tematu ci się przyda  .

http://www.fiat125p.com/viewtopic.php?f=29&t=297&sid=63c4dd50074448a8582e56e923e67382
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: OTRO w Grudzień 25, 2016, 00:59:23 am
W sprawie licznika odezwij się do gostka pod nickiem Yamp . Robił swapa na R32 do kredensa i ogarnął tam jakoś własnie elektronicznie licznik podzrucę ci link do tematu z forum o kredensach może coś z jego tematu ci się przyda  .

http://www.fiat125p.com/viewtopic.php?f=29&t=297&sid=63c4dd50074448a8582e56e923e67382
Jak dobrze pamietam , licznik odkrywał rolę ozdoby w autcie , mówił to któryś odcinku legend prl , a po drugie wątpię  że odpowie,,ostatnia wizyta to ,,5 lut 2016, o 21:10 ,,
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: święty w Grudzień 25, 2016, 12:48:40 pm
zegary to dalej tzw "temperatura" ?
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Grudzień 25, 2016, 14:07:35 pm
Tak,  z okrągłym było by łatwiej, zależy mi jednak na termometrze
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Macfly w Grudzień 25, 2016, 19:57:02 pm
Czy ja wiem ? Z filmików co widziałem to prędkościomierz podłączony na sucho działał jedynie przekłamywał licznik przebiegu . Sam nie wiem raz to auto w życiu pod FSO widziałem  więc nie było mi dane  zapytać właściciela czy to działa .  Cóż rozumiem że zależy ci na termometrze  . W sumie wpadł by trochę dziki pomysł (oczywiście  nie wiem czy do wykonania czy nie bo się nie znam za bardzo na elektronice ) Gdyby się udało dobrać jakiś czujnik który przelicza impulsy z skrzyni (Ja w atu z roverem mam czujnik prędkości z abimexa podpięty pod UKP i pokazuje prędkość ale to niestety u ciebie odpada ze względu na inną skrzynię )  i dorwać schemat powiedzmy takiego licznika z VW
 (http://mklr.pl/uimages/services/motokiller/i18n/pl_PL/201401/1390320397_by_natalka18.jpg?1390333327)
 i na podstawie obrotka spróbować zrobić coś podobnego na drukowanej płytce w liczniku do kanta (w końcu licznik jak i obrotek ma podobne działanie) bo im większa prędość/obr tym bardziej wysuwa się pasek . Może wpadłem na szalony i chory pomysł ale może jak by ktoś kto się zna na elektronice przysiadł nad tym to może by to zdało egzamin .
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 25, 2016, 20:29:07 pm
zrobienie malej przekladni z kolek zebatych od drukarki,xero czy innego elektrosmiecia to problem umiarkowany - mozna sie wspomoc zestawem maly technik, ostatnio nawet w Biedzie widzialem reaktywacje ,szkoda ze polski producent,a nazwy maszyn budowlanych po angielsku,

zastosowanie silnika elektrycznego sterowanego PWM to troche bardziej ambitny projekt,ale jak najbardziej wykonalny,
nie ma co dywagowac na innymi rozwiazaniami,jezeli ktos chce zachowac oryginalny licznik - trzeba myslec nad parametrami tych dwoch rozwiazan
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Grudzień 25, 2016, 20:42:53 pm
A nie lepiej byłoby zastosować jakiś silnik krokowy napędzający licznik wraz z układem przeliczającym impulsy z VSS na obroty silnika krokowego, zamiast kombinować z PWMem i standardowym silnikiem DC?
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Grudzień 25, 2016, 21:25:25 pm
180km/h to jakieś 50m/s. Przy 625 impulsach na km mamy ok 32 impulsów ze skrzyni na każdą sekundę. Licznik df-a potrzebuje wtedy 50 obrotów. 50 obr/s to daje 3000 rpm. Nie wiem czy istnieje taki krokowiec który uciągnie 3000 obrotów na minutę.

Osobiście zastanawiałem się nad silniczkiem z wentylatora komputerowego. Tyle że zamiast halla sterującego cewkami dać sterowanie cewkami analogicznie jak w krokowcu...
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Grudzień 25, 2016, 22:01:06 pm
Macfly, to co napisałeś nie jest wcale takim szalonym pomysłem,  tak mi się wydaje. Pozostaje jednak kwestia zliczania przebiegu, to już chyba trudniejszy temat.
Pierwotnie też myślałem o UKP, to jest najprostsze rozwiązanie.  Myślę że wyświetlacz dało by się zmieścić w obudowie od ekonomizera z epoki i nie rzucał by się w oczy tak bardzo. Skrzynia ma w sobie elektroniczny czujnik prędkości.
Ogólnie to coraz bardziej skłaniam się ku stworzeniu jakiejś przekładni,  tak jak pisze KGB. Myślę, że nawet jak uda się uruchomić ori licznik to UKP też znajdzie u mnie swoje miejsce :]
Ogólnie to elektrykę ogarniam, ale tworzenie układów elektronicznych i programowanie to nie moja bajka,  musiałbym to komuś zlecić
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: OTRO w Grudzień 25, 2016, 22:51:47 pm
180km/h to jakieś 50m/s. Przy 625 impulsach na km mamy ok 32 impulsów ze skrzyni na każdą sekundę. Licznik df-a potrzebuje wtedy 50 obrotów. 50 obr/s to daje 3000 rpm. Nie wiem czy istnieje taki krokowiec który uciągnie 3000 obrotów na minutę.

Osobiście zastanawiałem się nad silniczkiem z wentylatora komputerowego. Tyle że zamiast halla sterującego cewkami dać sterowanie cewkami analogicznie jak w krokowcu...
Przy 180km/h , linka na pewno obraca z  3tyś obr / min ? 
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Grudzień 25, 2016, 23:39:46 pm
K licznika to 1000 czyli 1000 obrotów na kilometr czyli 1 obrót = 1metr. 180km/h to 50m/s zatem linka robi 50 obrotów na sekundę. Jak by nie liczył 3000 obrotów na minutę...

Albo inaczej przy 180km/h auto w minutę robi 3km. Mnożymy przez K i znowu wychodzi 3krpm...
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Grudzień 25, 2016, 23:46:43 pm
Rezygnując z licznika drogi można też faktycznie zrobić przetwornik częstotliwość-napięcie i zamiast linijki śmierci zastosować linijkę świetlną lub układ sterujący samym wysuwem linijki w liczniku
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: bred w Grudzień 25, 2016, 23:51:17 pm
Czy przy takich trudnościach z prędkościomierzem nie byłoby prościej zamontować skrzynię N9 z poldoforda, rezygnując z mt75?
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Grudzień 25, 2016, 23:51:39 pm
Skoro w dysku twardym krokowiec jest wstanie kręcić się z prędkością 7200 obr/min, to oznacza, że gdyby go wykorzystać byłby jeszcze zapas mogący przegrzać "termometr" :] Wszystko kwestia wyobraźni i funduszy.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Grudzień 26, 2016, 00:14:33 am
W poldofordzie też była dodatkowa przekładnia do licznika
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: bred w Grudzień 26, 2016, 00:17:33 am
Służę pomocą, jeśli ktoś to skopiuje to chętnie pożyczę
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 26, 2016, 00:39:06 am
wazna jest jeszcze moc silniczka, bo licznik stawia opor
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Grudzień 26, 2016, 00:51:21 am
Bez żartów, licznik nie stawia oporu takiego, żeby silnik mający ~20-25 W nie dał rady
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 26, 2016, 02:18:05 am
25W w kontekscie silniczka z dysku twardego ? mam pod reka tylko laptokowe 2.5' , na nich 5v  0.5A
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Grudzień 26, 2016, 17:12:19 pm
Ja mam pod ręką klasyczny 3,5' z PCta, jeśli jest zasilany 5V to ma ok. 5 W, jeśli 12V to ma ok. 25W.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 26, 2016, 17:47:51 pm
sprawdzilem  samsung 12v 0.5A i 5v 0.6A ,a seagate 12v 0.35A i 5v 0.72A ,
nie wiem,czy silnik jest zasilany z 12v czy z 5v ,jednak brak dzwieku rozpedzania talerzy bez 12v sugeruje,ze bardziej bedzie to 12v

zasilany 5V to ma ok. 5 W, jeśli 12V to ma ok. 25W.
silniczek 5v zasilany na stale 12v (krokowy nie jest stale zasilany,ale jednak chcesz z niego wycisnac ponad nominalna moc w trybie ciaglym) dlugo tak nie pociagnie
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Macfly w Grudzień 26, 2016, 17:59:05 pm
Panowie tylko zważcie na uwagę to że ten silniczek d dysku (przynajmniej w obudowie dysku ) wytwarza dość konkretną temperaturę  żeby nic nie stopiło . U mnie z HDD 3.5 talerzowego  temperatura użytkowa wynosi 40 stopni jeżeli nie obciążam za bardzo dysku . Więc nie wiem czy  on by po prostu nie ufajczył czegoś w środku samochodu .
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Grudzień 26, 2016, 18:10:14 pm
Czyli twierdzisz, że silnik raczej będzie zasilany 12V, a potem sugerujesz, że silnik zasilany 12V (nie stale, tylko impulsowo, jak to krokowiec), nie da rady... rzeczywistość stała się niczym ta w matrixie :]
I tak trzeba go w czymś zamocować, więc czemu nie miałby to być radiator :P Z resztą 40oC to dla większości tworzyw wykorzystanych w samochodzie to żadna temperatura.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 26, 2016, 18:24:02 pm
to sa dwa oddzielne aspekty - twierdze, ze na dyskach 3.5' ktore mam silnik jest zasilany z 12v (ale to tylko twierdzenie) i ma moc ~5W

ale nie wiem, jaki dysk masz, moze pomyliles rozmiary ;] ,wszak dyski 2.5' sa zasilane z 5v ,wiec i silniki maja na 5v ,tylko ze caly dysk bierze 2.5W
taki silnik na 5v zasilany 12v moze miec problem z wytrzymaloscia,
kiedys wentylator 12v podlaczylem pod 18v to pracowal jakby mial sie za chwile rozleciec (ale trzymalem go tak tylko jedna chwile ;> )

nie twierdze, ze to nie ma prawa dzialac, ale nie piszesz ze juz cos takiego przetestowales, wiec tez podajesz tylko tezę
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Macfly w Grudzień 26, 2016, 18:29:54 pm
A co do ciepełka .Cóż  może i racja nie wiem nie mierzyłem przy jakich temp. się  coś może sfajczyć poprostu wyszedłem z założenia że skoro w próżni zamknięty w spoczynku ma 40 st to przy konkretnym użyciu silniczka (większych OBR) to się bardziej może nagrzewać niż te 40 st . Wiadomo że radiator może odebrać z niego temperaturę tylko gdzie go zamontować rozbierałem parę razy zepsute dyski z ciekawości i za bardzo nie widziałem w nich miejsca gdzie by można do silnika upchać radiator .
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 26, 2016, 18:32:07 pm
w HDD nie ma prozni, to miejska legenda,
jest tam powietrze, tylko czyste
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Grudzień 26, 2016, 18:43:58 pm
Tak to jest tylko teza, niemniej są silniki krokowe, które mogą się bujnąć nawet do 10k rpm, tylko, że takie to już na napięcia ~50V i mocy ok. 250W. Zdaje się, że Święty gdzieś prezentował swój patent na zelektronizowanie licznika od PNa i w prawdzie miał zwykły silnik DC, ale z tego co kojarzę nie był to jakiś demon mocy. Więc znalezienie silnika krokowego, który spełniałby założone parametry (nmax=~5 k rpm, U=12V, P=~10-15W) nie powinnobyć jakoś strasznie trudne, ani pochłonąć kosmicznych środków.

I dodatkowo, jako że dysk cały jest zrobiony z amelinum to jest wystarczającym radiatorem aby odprowadzić ciepło generowane przez silniczek.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Grudzień 26, 2016, 20:00:19 pm
Może zrobienie tego na zwykłym silniku będzie mniej kłopotliwe.  Z drugiej strony, skoro mimo wszystko będzie UKP, to może zrobić tylko wysterowanie samej taśmy licznika jakimś krokowcem? Może było by łatwiej?
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Grudzień 29, 2016, 11:50:31 am
Mam pytanko do kolegi Bocian_s#313. Przeglądałem twój temat dotyczący hebli do tyłu, może masz zwymiarowane te adaptery?
Właśnie kombinuję taki zestaw do swojego, mam co porawda most od plusa na lukasie, ale może zabazowal bym na tym.  Nie mam za bardzo gdzie dorobić mocowania do łożyska przy dorabianiu całych płyt.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Grudzień 30, 2016, 13:34:31 pm
Mieć chyba mam ale cierpliwości zanim to znajdę.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Grudzień 30, 2016, 14:14:54 pm
Było by pięknie  :] nie ma pośpiechu
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Styczeń 01, 2017, 15:26:37 pm
Myślicie że wejdzie tu serwo od lucasa? Mógłby się wypowiedzieć ktoś, kto takowe ma w DF?
(http://images83.fotosik.pl/261/5debf6d7785a62f5med.jpg) (http://images83.fotosik.pl/261/5debf6d7785a62f5.jpg)

(http://images82.fotosik.pl/263/923df4e9f3aff048med.jpg) (http://images82.fotosik.pl/263/923df4e9f3aff048.jpg)

Boję się że nie wyrobię się do głowicy.  Szukałem na forum, ale nie mogę znaleźć żadnych konkretów.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Macfly w Styczeń 01, 2017, 18:48:46 pm
Pisz do kolegi Maćka który ma na forum nick Młody# montował znajomemu do kanta z roverem pełnego lucasa to się może wypowiedzieć na ten temat ;)
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Styczeń 01, 2017, 19:40:53 pm
Dzięki,  spróbuję  :]
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Styczeń 03, 2017, 17:31:30 pm
Naradzie wymodziłem heble do tyłu  <lol> muszę tylko ogarnąć most pod względem wizualnym i kładziemy do auta  :]
(http://images83.fotosik.pl/266/3e0284effc2d375amed.jpg) (http://images83.fotosik.pl/266/3e0284effc2d375a.jpg)

(http://images82.fotosik.pl/267/5b40576df7704996med.jpg) (http://images82.fotosik.pl/267/5b40576df7704996.jpg)
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 03, 2017, 17:34:30 pm
male odsadzenie tarczy i zacisk wystaje - przymierzales na to felge FSO ?
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Styczeń 03, 2017, 17:41:50 pm
Z uwagi na hamulce z przodu minimum 14 więc fso odpada. Ale faktycznie felgi nie pasowałem
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 03, 2017, 17:45:06 pm
a jaka to srednica tarczy ?
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Styczeń 03, 2017, 17:47:29 pm
240mm, chyba przód od cc czy coś takiego
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 03, 2017, 18:09:02 pm
ale zacisk zapewne od czegos innego ,najczesciej tylne tarcze maja duze odsadzenie i dlatego tutaj masz mocno wystajacy zacisk,
lepiej przymierz felgi ,bo moze byc problem nawet na alusach np. felgi od Volvo do Kappy z przodu bez dystansu by nie podeszly ,bo jarzmo/zacisk opierala sie o ramiona felgi,
a z tylu wchodza bez dystansu
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Styczeń 03, 2017, 18:19:52 pm
Sprawdzę,  mam nadzieję że dystans nie będzie potrzebny,  w końcu most od plusa jest niż odpowiednio szeroki  <cwaniak2> felgi też mają większe osadzenie niż oryginalne.  Jeśli będzie potrzebny dystans to wszystko może się nie zmieścić  <uoee>
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Styczeń 03, 2017, 22:17:26 pm
Normalnie męczyło mnie to niezmiernie.  Zaraz po pracy poszedłem sprawdzić bo bym spać nie mógł  <mysli>

(http://images81.fotosik.pl/267/e8312f47f26f7ea7med.jpg) (http://images81.fotosik.pl/267/e8312f47f26f7ea7.jpg)

(http://images83.fotosik.pl/266/0f5705de3afa63f9med.jpg) (http://images83.fotosik.pl/266/0f5705de3afa63f9.jpg)

(http://images82.fotosik.pl/267/f9a2ac5f49b75e17med.jpg) (http://images82.fotosik.pl/267/f9a2ac5f49b75e17.jpg)

Jak widać pasuje bez problemu <lol>
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Styczeń 03, 2017, 23:19:13 pm
Serwo wejdzie bez problemu z tego co widzę, wchodzi w roverze bez problemu a on jest pochylony w stronę serwa dodatkowo. Z tego co pamiętam to trzeba lekko podciąć nadwozie  i przenieść silnik wycieraczek aby spasowało. No i kolumnę kierownicy trzeba albo przespawać albo przełożyć z PN
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Styczeń 03, 2017, 23:49:18 pm
Kolumnę Itak nam zamiar założyć od PN :] A co z silnikiem wycieraczek nie pasi?
Pedały mam też od PN, w zasadzie myślę wszystko co potrzeba, chciałbym mieć tylko pewność że to zmieszczę.
Trzpień serwa przechodzi przez ścianę grodziową w tym samym miejscu co w DF? Mógłbym sobie pomierzyc czy się zmieści
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Styczeń 04, 2017, 11:59:53 am
pedałami i serwem nie jest różowo. trzeba zrobić hybrydę poloneza i 125. z silniczkiem wycieraczek chodzi o to, że w jego miejscu wyjdzie linka sprzęgła, tj. trzeba wyciąć dziurę w półce podszybia i tam wyprowadzić pedał. instalacja serwa zaczyna się od montażu podciętej trochę pedaliery. silniczek można też obrócić
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Styczeń 04, 2017, 15:01:09 pm
No to nie źle.  Czekam na fotki od Maćka, może wszystko stanie się jaśniejsze  :] mimo to chyba podłączę przy tym,  żebym miał tylko pewność że serwo mi się zmieści  :-)
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Styczeń 23, 2017, 00:27:55 am
Most już w aucie  :] jest ciasno, ale powinno być dobrze.  Bałem się że wszystko się nie zmieści.
(https://images84.fotosik.pl/309/73aabdbaa944dfbfmed.jpg) (https://images84.fotosik.pl/309/73aabdbaa944dfbf.jpg)
Konfiguracja wygląda następująco :
Most od plusa Lucas z zakończeniami od df (z mocowaniem pod zacisk) nie wiem jak to się nazywa .  Do tego dorobione adaptery i zaciski od VW. Tarcze od cc/Punto 240mm.  Muszę jeszcze dorobić mocowanie korektora hamowania i linki ręcznego.
Maciek się nie odzywa więc jeśli ktoś ma fotki z montażu serwa Lucasa w df to mam prośbę o fotki. 
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Styczeń 31, 2017, 15:57:51 pm
Dostałem fotki od Maćka, chciałbym przy okazji oficjalnie podziękować  <ok> rzeźby faktycznie nie jest mało.  Myślę że mimo to spróbuję  ;> mam nadzieję że gra jest warta świeczki :]
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 31, 2017, 18:02:32 pm
z mocowaniem pod zacisk) nie wiem jak to się nazywa
plyta kotwiczna

w lampach na zdjeciu sa biale LED ,czy normalne zarowki ?
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Styczeń 31, 2017, 18:05:26 pm
Normalne żarówki, też mi się nie podoba jak świecą. Klosze chyba nie są oryginalne.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 31, 2017, 18:06:11 pm
moze tak aparat zlapal kolor,bo wyszlo bardzo jasno i myslalem,ze to LED
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Styczeń 31, 2017, 21:12:24 pm
One faktycznie świecą tak jasno,  może założę ledy, ale czerwone, wtedy będzie świeciło poprawnie.  Chyba że zdobędę jakieś przyzwoite lampy, zobaczymy
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Marzec 02, 2017, 22:21:03 pm
Mały update stanu  :]
Trochę przerobiłem kolektor
(https://images84.fotosik.pl/401/800f110a73fc16e7med.jpg) (https://images84.fotosik.pl/401/800f110a73fc16e7.jpg)
Więcej miejsca na chłodnicę się znalazło  :] i taka też się znalazła
(https://images84.fotosik.pl/401/cba8c929a705e0bdmed.jpg) (https://images84.fotosik.pl/401/cba8c929a705e0bd.jpg)
Pozostaje tylko podłączyć górny wąż do chłodnicy
(https://images82.fotosik.pl/402/ebe408f2c61c90d2med.jpg) (https://images82.fotosik.pl/402/ebe408f2c61c90d2.jpg)
Wentylator też już opanowany,  będę musiał tylko wyciąć dziury żeby odsłonić chłodnicę po bokach.
(https://images84.fotosik.pl/401/551a39823e24b750med.jpg) (https://images84.fotosik.pl/401/551a39823e24b750.jpg)
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Marzec 15, 2017, 21:31:09 pm
Zabrałem się dzisiaj za montaż serwa lucasa. Roboty jest sporo, nie ogarnąłem wszystkiego niestety. Nie wiem za bardzo jak rozwiązać montaż kolumny kierowniczej. Od pn-a mocno wystaje poza tym trzeba dorobić mocowanie, od Df też trzeba sporo przerobić żeby weszła. 
Przerabiał ktoś może ten temat? 

Serwo się zmieściło bez problemu w zasadzie  :]

(https://images81.fotosik.pl/434/ee0ae888678c68cfmed.jpg) (https://images81.fotosik.pl/434/ee0ae888678c68cf.jpg)

Tylko okazuje się że moja linka sprzęgła będzie zbyt krótka, cały czas pod górę  <uoee>
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Varisella w Marzec 16, 2017, 09:10:32 am
Ten stożek trochę bez sensu jest. Za blisko kolektora dolotowego- strata 10Nm murowana. Nie odizolowany termicznie- kolejne 15Nm bye bye. Rozkmiń przeniesienie filterka gdzieś w okolice zderzaka i dobrze zabezpiecz go przed błotem. Wtedy to ma jakiś sens.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Marzec 16, 2017, 09:14:35 am
To jest tymczasowe rozwiązanie,  w tej chwili nie mam zaworu od regulacji wolnych obrotów. Zależy mi żeby został, więc chciał nie chciał będą mody z filtrem :]
Chociaż podczas jazdy akurat dostaje w tym miejscu dużo świeżego powietrza :]
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Macfly w Marzec 22, 2017, 03:53:18 am
OO widzę że u ciebie prace ruszyły dość konkretnie do przodu ;) Cóż powodzonka w projekcie
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Marzec 23, 2017, 19:56:04 pm
Faktycznie, trochę się wziąłem za robote :]
Dziś kolejny dzień prac,  pewnie zaraz popłynie fala krytyki,  ale cóż jak to mówią po ptakach  <cwaniak2> dziś wpadł faltdach i już zostanie  <lol>
(https://images82.fotosik.pl/454/6994f2ff1f6475a8med.jpg) (https://images82.fotosik.pl/454/6994f2ff1f6475a8.jpg)
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Varisella w Marzec 23, 2017, 20:21:08 pm
Faltdach jest całkiem spoko, szczególnie w rasowym klasyku. Ale te gówna z maski to pousuwaj  :jezyk2:
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Marzec 23, 2017, 20:32:14 pm
Chodzi ci o te wloty?  Spoko, maska idzie do wymiany w całości  <spoko>
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Marzec 24, 2017, 19:02:01 pm
wloty z epoki są na miejscu o niebo bardziej, niż ten fallus dach pasujący zupełnie do niczego i jeszcze za wąski do kanta.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Marzec 24, 2017, 23:47:22 pm
Ile ludzi tyle opinii  :] ale też uważam że mógłby być szerszy  <uoee> co zrobić.  cóż,  kiedy mam golfa cabrio to chyba uzależnłem się od otwartej przestrzeni  :]
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Marzec 28, 2017, 08:25:12 am
W końcu załatwiłem temat tych brzydkich drzwi :] Trochę dużo roboty, głównie przez słabo spasowane poszycie, ale efekt myślę jest spoko

(https://images84.fotosik.pl/464/35b3ec4cb36ee898med.jpg) (https://images84.fotosik.pl/464/35b3ec4cb36ee898.jpg)

 (https://images82.fotosik.pl/465/abe149c52ad69acdmed.jpg) (https://images82.fotosik.pl/465/abe149c52ad69acd.jpg)

Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: elltry w Marzec 28, 2017, 09:56:40 am
Ile ludzi tyle opinii  :] ale też uważam że mógłby być szerszy  <uoee> co zrobić.  cóż,  kiedy mam golfa cabrio to chyba uzależnłem się od otwartej przestrzeni  :]
Jaki wymiar jest tego faltdachu? Jest z twingo I ?
Aktualnie mam dość duży szyber (~90 x 45) ale po głowie chodzi mi właśnie zastąpienie go czymś jeszcze większym :)
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Marzec 28, 2017, 10:01:12 am
Tak Twingo pierwszej generacji wymiaru nie znam,  mogę sprawdzić wieczorem,  montaż to banał  :]
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Macfly w Marzec 28, 2017, 16:10:39 pm
Jak tam ci siadło przetłoczenie na drzwiach na poszyciu ? Mój znajomy też wymieniał i wszystko fajnie ale  na 3 drzwiach ma ostre wytłoczenie przy listwie a na 1  widać że maszyna już wytłuczona i bardziej zaokrąglone było .
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Marzec 28, 2017, 16:17:44 pm
Ogólnie to mogło być lepiej trochę musiałem poprawić, ale bez tragedii.  Gorzej to wyglądało przy klamce. Nie dość że skąpo materiału przy otworze, to dziury w całkiem innych miejscach.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Marzec 28, 2017, 21:02:13 pm
Dach ma wymiar 135x88cm razem z tą owiewką z przodu
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Magneto w Marzec 28, 2017, 22:13:27 pm
z tym lakierem to bym chyba nic nie robił, pięknie to wygląda, taki zapuszczony, taki zmęczony, a pod maską zaskoczenie ;)
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Marzec 28, 2017, 23:17:02 pm
Też mi to przez myśl przemkło :] takiego szczura zostawić. Chyba jednak rozsądek zwycięży
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: elltry w Marzec 28, 2017, 23:40:36 pm
Dach ma wymiar 135x88cm razem z tą owiewką z przodu
Dzięki za wymiary. Niestety potrzebuję czegoś szerszego, dziura na szyber ma szerokość 90 cm.
Faltdach w Polo 6N ma jeszcze mniejsze wymiary :/ Seicento pewnie tym bardziej. Jakiś pomysł na innego dawcę faltdachu?
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Marzec 29, 2017, 05:35:28 am
Faltdach w polo jest chyba szerszy od mojego,  nie pamiętam dokładnie,  ale taki też brałem pod uwagę.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Kwiecień 26, 2017, 23:37:26 pm
Jak się jezdzi ? Dolot trzeba było raczej zrobić jak w explolerze 4.0 albo scorpio 2.3 16v - długa rura na druga stronę i duża pucha z dużym filtrem.  Miejsca mało ale powinno dać rade. Zbiorniczek wyrównawczy daj wtedy od poloneza rovera. Krótki dolot i stożek niestety MOCNO kastrują ten motor z osiągów... 
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Kwiecień 27, 2017, 00:41:16 am
Ogólnie jeździ się spoko, przed konkretnymi przejażdżkami to jeszcze kupa roboty. Kończę powoli blacharkę i zaczynam przygotowania do lukrowania.
Dolot zostawię już po prawej, ale myślę nad wydłużeniem. Może uda się przenieść filtr do nadkola.  Zobaczymy,  niestety chwilowo temat stanął,  nie za bardzo mam czas się tym zająć.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Janek w Maj 04, 2018, 11:48:01 am
słyszałem ze silniki sierry nie grzesza niezawodnoscia
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: lampart125p w Czerwiec 23, 2020, 19:26:48 pm
Dzieje się tu coś
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Czerwiec 23, 2020, 19:31:50 pm
Niestety od dawna nie. Projekt nie został porzucony a jedynie  odroczony. Jeśli masz jakieś pytania, chętnie odpowiem.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: maniek1 w Październik 06, 2020, 00:33:56 am
Witam, masz zdjęcia skrzyni jak jest zamontowana w tunelu, jak wygląda wybierak i wał napędowy ?
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Październik 06, 2020, 06:23:11 am
Niestety nie mam w tej chwili dostępu do auta żeby Ci zrobić fotki. Skrzynia generalnie pasuje w tunel bez większego problemu. Trzeba skrócić mocowanie wybieraka i wyjdzie w miejscu fiatowskiej czwórki. Wał mam założony ori od Fiata, ale docelowo będzie od sierry, trzeba będzie tylko dorobić adapter przy moście. Wał od sierry jest ze 3 cm krótszy od Fiata. Do tego potrzebne są elementy tunelu od 4 i powinno być ok. Sprobuje coś pstryknąć w weekend.
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Kwiecień 02, 2021, 23:43:35 pm
I co z tymi fotami ?
Tytuł: Odp: 125p 2.0 EfI
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Kwiecień 03, 2021, 07:42:33 am
Kurczę, zupełnie mi wypadło, jeśli są jeszcze potrzebne to mogę cyknąć, ale niestety dopiero  wprzyszłym tygodniu, bo jestem poza domem. Dużo się dzieje ostatnio i nie ogarniam niektórych wątków. Zdrowia dla was wszystkich na te Święta życzę :)