FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Dawid91 w Listopad 24, 2016, 23:16:41 pm

Tytuł: Porting głowicy w 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Dawid91 w Listopad 24, 2016, 23:16:41 pm
Zakładam wątek z powodu rozważań, póki co czysto teoretycznych. Otóż po Nowym Roku muszę zrobić uszczelkę pod głowicą w moim dieslu i chodzą mi po głowie myśli, czy by tej głowicy przy okazji nieco nie poprawić. Wiem, że mało kto ma tutaj GLD, ale wiem też, że dużo forumowiczów dysponuje sporą wiedzą teoretyczną a ten temat póki co jest teoretyczny ;) Z tego co wyczytałem GLD to specyficzny silnik, bo występuje kilka grubości uszczelek pod głowicą ( im więcej razy planowana głowica, tym grubsza uszczelka ) więc cały czas ma mieć taki sam stopień sprężania. Z założenie dieslem ( przynajmniej w tym konkretnym wypadku ) ma się jeździć przede wszystkim ekonomicznie i bezawaryjnie i mnie się te założenia podobają ;) Ale skoro i tak głowica będzie zdejmowana... No i tutaj moje pytanie, czy porting głowicy w tym silniku w ogóle ma sens i czy mu to nie zaszkodzi ?
Tytuł: Odp: Porting głowicy w 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Listopad 25, 2016, 16:04:23 pm
Przed rozbiórką zobacz jakie jest ciśnienie sprężania dla lepszej oceny sprawnosci motoru. piłować kanały możesz, ale nic to nie da za bardzo,a komory spalania nie ruszaj.

 rozglądaj się za samochodem PSA z 1.9 td wyciągnij i zamontuj- wtedy jedzie i jest przyjemne, a pali tyle samo. roboty przy swapie nie jest dużo. :)
Tytuł: Odp: Porting głowicy w 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Dawid91 w Listopad 25, 2016, 16:06:53 pm
W międzyczasie poszperałem trochę i doszedłem do wniosku, że to raczej gra nie warta świeczki. Autu przybędzie z 2KM, więc lepiej zainwestować tą kasę w zabezpieczenie antykorozyjne na wiosnę ;)
Tytuł: Odp: Porting głowicy w 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 19, 2016, 15:23:39 pm
wcale mu koni nie przybedzie, chyba ze spasujesz jeszcze kolektor dolotowy to 1KM jest do wyjecia :D
chcesz wiecej mocy to mozna poprobowac z instalacja LPG,ale to tez ~5KM bedzie (tyle,ze oszczednosc na paliwie)
Tytuł: Odp: Porting głowicy w 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: OLO w Grudzień 20, 2016, 09:39:09 am
O kurde. A jaka instalacja by była do GLD? Z mikserem? Dodać gazu się da. Silnik wkręci się na pewno! Ale jak odpuścić? :)
Tytuł: Odp: Porting głowicy w 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Grudzień 21, 2016, 11:35:42 am
Panowie, silniki o zapłonie samoczynnym maja zawsze nadmiar powietrza ze względu na sterowanie jakościowe a nie ilościowe. Zwiększenie samego współczynnika napełnienia nie da absolutnie nic w tym przypadku.
Tytuł: Odp: Porting głowicy w 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 27, 2016, 16:04:14 pm
O kurde. A jaka instalacja by była do GLD? Z mikserem? Dodać gazu się da. Silnik wkręci się na pewno! Ale jak odpuścić? :)
nawet miksera nie musi byc, wystarczy rurka w dolot,
nie mozesz dac tyle gazu,zeby uzyskac stechiometrie,bo rozwalisz silnik,
maksymalnie do 30% zastapienia ropy,ale automatycznie to tylko w elektronicznych systemach moze dzialac,
tutaj musialbys wlaczac gaz gdy silnik pracuje pod srednim obciazeniem i wtedy masz oszczednosc - na wolnych sie nie oplaca,bo po prostu mialbys podwyzszone wolne obroty,
na maks obciazeniu mozesz dac nie za duzo LPG ,to wtedy mozna podniesc moc do 10% ,ale oczywiscie pompa musi byc dobrze ustawiona,bo jezeli z rury leci czarny dym ,do dodanie LPG nic nie polepszy, bo juz powietrza jest za malo dla ropy