FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: banned w Listopad 26, 2016, 20:38:33 pm

Tytuł: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: banned w Listopad 26, 2016, 20:38:33 pm
Astra 4, Astra 3 (?)

(http://www.opelmucha.com.pl/samochody/osobowe/astra-gtc/wlasciwosci-jezdne/Astra_GTC_Features_DrivingDynamics_WattsLinkRearSuspension_cnt_mmpar_1_384x216_pic_1_full.jpg)
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: Sławek#1978 w Listopad 26, 2016, 21:25:41 pm
Swiety chyba miał taki montować. Sczesze powiedziawszy zainspirowałbym się typkami ze wschodu, w Ładach też to modzą:
(https://h-a.d-cd.net/531ff32s-960.jpg)
(https://a-a.d-cd.net/d31ff32s-960.jpg)
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: banned w Listopad 26, 2016, 23:16:12 pm
Przy moście Poloneza można by wykorzystać te dziurkowane blachy przy bębnach do montażu końcówek, a środkową część przyczepić do poprzecznicy przed mostem.
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: Sławek#1978 w Listopad 26, 2016, 23:59:05 pm
Chodzi Ci o rozwiązanie inverted?
(https://s26.postimg.org/fl0zgs4nd/watts2.jpg)
Szczerze powiedziawszy chcąc wrzucać klasycznego Wata z równymi ramionami to jest trochę ciasno. Chyba że wywalamy zbiornik paliwa to spoko. Z przodu jest jeszcze gorzej. Kiedyś myślałem o rozwiązaniu ze starej Mazdy w którym Watt jest przed mostem ale nie jest on mocowany idealnie po środku. Niestety trzeba tutaj jakiegoś inżyniera do policzenia długości drążków.
(https://s26.postimg.org/k33a8vkp5/85818054_L.gif)
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 27, 2016, 00:05:53 am
banned,
jakie dziurkowane blachy przy bebnach ?
chcesz montowac odwrotnie,czyli koncowki do mostu, a srodkowe wahadelko do karoserii ? nie wiem,czy znajdzie sie miejsce ,moze za mostem i wtedy to chyba do wneki kola moze,
a koncowki do srub amortyzatorow ,ewentualnie obok sa otwory
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: Joker w Listopad 27, 2016, 11:48:59 am
mialem u siebie robic panharda ale mialem obiekcje bo Marcinowi gielo podluznice mimo ze on nie jezdzil sportowo trza by dac rozpurke i zastrzaly do podlogi i obu podluznic,  ale ten Watt z inverterem bardzo mnie zainteresowal, jest wg mnie prostszy do zamontowania, nie mam zbiornika paliwa, nie mam nawet wneki na kolo zapasowe wiec powinno byc proste do wykonania

jak tylko skoncze robic plyty pod 2gie zaciski zajme sie tym Wattem :D
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: święty w Listopad 27, 2016, 15:05:15 pm
ja będę to w końcu robił, mam wyspawane z astry 4  ale jakoś strasznie mi ciężko z tym idzie - w każdym razie 50% tego mam już przygotowane, z tym się wiążę trochę rzeźby jak np wydech, przewody paliwowe itp

Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Listopad 27, 2016, 15:14:47 pm
Same drążki dorobić to nie problem. ze zbiornikiem raczej się nie zmieści. Z pojedyńczą i to dobrze wykombinowaną rurką panharda jest ciasno.
Polecam najpierw wypróbować panharda, ktoego zrobienie jest dużo prostrze. ja mam, zrobiłem tak, że normalnie obiązone auto i jest w poziomie oraz jest max długi jak się dalo. po podniesieniu auta ( a mam amory z większym skokiem o 2cm w dół) oś przesuwa się o ok 1cm. Nic nie przerabiałem, wydech robiłem po drązku, bo musi isc trochę wyzej. A podłuznica jest na swoim miejscu, bo mocowanie porządne.
watta nie potępiam, ale to przy wiekszych przeróbkach całego wozu
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: Joker w Listopad 27, 2016, 15:29:55 pm
pokaz Zoltan fotki.
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: banned w Listopad 27, 2016, 23:58:59 pm
Inwertowany o różnej długości drążków, może siadłby z przodu mostu, przecież trochę miejsca tam jest. Niestety nie mogę w tej chwili tego zmierzyć.
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: Joker w Listopad 28, 2016, 00:42:14 am
Mogą reakcyjne przeszkadzać a pozatym troche ciasno tam jest podloga jest niżej i przy dobiciu mostu do.odbojow byłby klops
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: Joker w Listopad 28, 2016, 16:59:43 pm
i amortyzatory tez
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: święty w Listopad 28, 2016, 20:53:03 pm
ja przerabiam z astry 3 , tak to wyglądało po zakupie:

(http://www.kswiecicki.prospect.pl/Nowyfolder/watt_astra4.jpg)

na dzień dzisiejszy tak to wygląda:

(http://www.kswiecicki.prospect.pl/Nowyfolder/watt1.jpg)

te dwie L po odu stronach mają najść na podłużnice i być do nich dospawane, jedne z ramion jest przycięte na próbę pomiaru

Mam nadzieję że niedługo się uda to jakoś dospawać do budy i zacznę kombinować z ramionami, niestety mam problem z osobami , które mogą to zrobić

to ma być zamontowane za mostem, stąd wywalona wnęka na koło zapasowe w szarym
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 28, 2016, 21:55:03 pm
co to za astra, ze jej to zamontowali ?
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: Joker w Listopad 28, 2016, 22:18:10 pm
tez dzis dokonalem takiego zakupu.
ASTRA IV / J OPC czy tam GTC roznie pisza ;p

generalnie handlarze maja problem z nazwaniem tego i mozna znalesc to pod roznymi dziwnymi nazwami w roznych cenach od 100 (mi sie tak udalo) do nawet 500zł
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 28, 2016, 22:27:05 pm
tak sie zastanawiam do czego im to bylo w samochodzie bez sztywnego mostu,
no i ze taki rzadki model nie starego auta trafia na szroty,
ale za stowe to faktycznie mozna kupic,zamiast samemu robic elementy
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: święty w Listopad 28, 2016, 23:27:24 pm
alfa 75 też nie miała sztywnego mostu tylko oś de dion i prostowód watta - tutaj w oplu myślę że chodziło żeby belka nie latała na boki podczas zakrętów
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 28, 2016, 23:29:46 pm
w sumie to nie pomyslalem,ze chca na sile ujarzmić belke, zamiast zastosowac normalne  wahacze poprzeczne
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Grudzień 07, 2016, 09:01:00 am
Ciężko o dobre zdjęcie, ale widać o co chodzi. Do mostu przykręcone, do budy przyspawane (do podłużnicy oraz do wnęki koła zapasowego). na końcach tuleje z żółtego PU, regulacja z łacznika drązków kier.
Pasuje tylko w takim położeniu, wyżej/niżej się za bardzo nie da, bo albo resor, albo tłumik, albo nie w poziomie.
od lewej strony widać podcięte lekko mocowanie drązka reakcyjnego na moście, bo haczyło.
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Grudzień 07, 2016, 17:08:09 pm
Widzę kolega ma auto klasy premium z drewnianym wykończeniem 😂.

Czy jak auto oparło by się normalnie gumą na moście to drążek nie będzie chaczyć o most?
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Grudzień 07, 2016, 17:25:59 pm
O, widzę wprawne oko konesera :) tak jest tam kawałek deski, bo mam teraz resor dwa pióra i jak wypełnię bagażnik np. workami cementu, to nowe opony 195 mi trą o nadkole, więc "na szybko" jest tak :P
Nie, nie dotyka mocowanie do resoru nawet jak nie ma desek. Pochwa mostu by musiała dotknąć do podłużnicy.
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 07, 2016, 18:15:43 pm
ele ten drut to mogles przeciagnac przez odpowiednio wywiercone w klocku otwory
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: tyfer w Styczeń 04, 2017, 13:28:37 pm
Święty,  jak tam idą ci prace przy prostowodzie? Tak się składa że nabyłem takowy i też będę kombinował  :]
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 07, 2019, 20:24:44 pm
Szpadelek w dłoń i kopiemy.

Jako że borek sobie leży na boczku i masuję go skrobakiem po brzuszku pomyślałem sobie o jakimś usztywnieniu bocznym mostu. Ktoś w końcu zrobił tego watta czy nie?
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: Joker w Sierpień 07, 2019, 21:35:53 pm
ja jestem w trakcie to znaczy jestem na takim samym etapie jak Święty, prace stanely jaki czas temu bo sa rzeczy wazniejsze a auto i tak stoi od 2 lat
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 07, 2019, 22:31:25 pm
a auto i tak stoi od 2 lat
Dopiero. Moje już z 5... Ciekawe czy święty ogarnął temat do końca...
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: Joker w Sierpień 08, 2019, 08:21:26 am
a auto i tak stoi od 2 lat
Dopiero. Moje już z 5... Ciekawe czy święty ogarnął temat do końca...


Nie, pisałem z nim ostatnio o tym. Jesteśmy na tym samym etapie.
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 10, 2019, 06:52:03 am
A macie chociaż jakeś wstępne przymiarki gdzie by to upchać. Robię teraz podłogę to może bym wyspawał jakieś mocowanie... Jakiej grubości jest ten element środkowy.

Panowie od mechaniki czy da się zrobić poziomego watta na unibolach czy odchylenia będą za duże aby przekazywać siły w sposób "okołoliniowy"...
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: Sławek#1978 w Sierpień 10, 2019, 08:20:13 am
Kiedyś przymierzałem Watta z Chevroleta PT-Cruiser-a i i jeśli zrobić by odpowiednio krótkie mocowanie do mostu to jest szansa zmieścić go nawet z seryjnym bakiem.
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Sierpień 10, 2019, 13:53:11 pm
Jacek, myślę że środkowy drążek z układu kierowniczego jest wystarczający. nie może być z byle gówna bo siły przenosi dość spore i względy bezpieczeństwa mają znaczenie.
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: Joker w Sierpień 10, 2019, 20:46:33 pm
A macie chociaż jakeś wstępne przymiarki gdzie by to upchać. Robię teraz podłogę to może bym wyspawał jakieś mocowanie... Jakiej grubości jest ten element środkowy.
Tak, nawet mam poprzeczkę wyspawana. U mnie będzie za mostem, ale ja nie mam wnęki koła i baku.
Dokładnie takie samo hak Święty wstawiał stronę wcześniej
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 10, 2019, 23:19:48 pm
A może by tak zastosować dwa przeguby środkowe polewej i prawej stronie obudowy mostu. Połączyć je po skosie a dłuższe końce dać do podłużnic.
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 11, 2019, 00:04:23 am
Czy watt musi być centralnie na środku. W roverze sd1 był z boku obudowy mechanizmu różnicowego.
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 11, 2019, 00:07:36 am
Panowie od mechaniki czy da się zrobić poziomego watta na unibolach czy odchylenia będą za duże aby przekazywać siły w sposób "okołoliniowy"...
generalnie da sie to poskladac w tej plaszczynie na przegubach kulistych, ale "luzy" wynikajace z geometrii beda wieksze, a przeguby moga powiekszyc to zjawisko

Czy watt musi być centralnie na środku. W roverze sd1 był z boku obudowy mechanizmu różnicowego.
moze byc z boku i wtedy ma ramiana roznej dlugosci ,ale lacznik tez musi byc asymetryczny i trzeba to policzyc pod konkretne zastosowanie
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: banned w Sierpień 11, 2019, 00:27:05 am
A może by tak zastosować dwa przeguby środkowe polewej i prawej stronie obudowy mostu. Połączyć je po skosie a dłuższe końce dać do podłużnic.

Drążki mogą iść góra dół, jedynie kwestia dobrania właściwej długości, żeby Watt nie przestawiał Ci mostu, lub nie próbował zdetonować centralnego elementu.

Co innego gdybyś próbował go puścić po skośnie wrzód lub w tył, jak to ktoś robił z Panhardem na forum.
Tytuł: Odp: Drążki watta, z czego
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Listopad 18, 2019, 22:16:24 pm
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/d0c3db8486c8.png) (https://naforum.zapodaj.net/d0c3db8486c8.png.html)
Wersja pod most volvo. Jak będą chętni, to i pod FSO się uda zrobić. Gdy będę miał go fizycznie wrzucę fotki na budzie i podliczę koszta.