FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: wrb#1974 w Grudzień 14, 2016, 01:32:19 am

Tytuł: zewnętrzna pompka paliwa do GLI.
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Grudzień 14, 2016, 01:32:19 am
od kilku dni są problemy z uruchomieniem silnika- odpala na sekundę i gaśnie, i tak przez kilka minut. podejrzewam pompkę paliwa w zbiorniku. chyba podaje zbyt małe ciśnienie, z drugiej strony- jak już odpali to zachowuje się poprawnie. wyjęcie pompki to urwanie trzpieni fi 5 gwarantowane. czy zewnętrzna pompka umieszczona pod maską da radę przeciągnąć paliwo przez pompkę w zbiorniku i podać ją wtryskiwaczowi z właściwym ciśnieniem. jakiej pompki należałoby użyć? może ktoś wie dlaczego tak się dzieje, może nie trzeba tworzyć cudów.
Tytuł: Odp: zewnętrzna pompka paliwa do GLI.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 14, 2016, 02:01:37 am
skoro ta w zbiorniku jeszcze jako tako dziala,to zewnetrzna pompa bez problemu przeciagnie paliwo (ta w zbiorniku przyspieszy,bo bedzie miala lekko)
wszystkie trucki maja zewnetrzne pompy, a w truckach byly i abimexy i bosche (nawet MPI byl,ale tak mocnej nie musisz szukac)
Tytuł: Odp: zewnętrzna pompka paliwa do GLI.
Wiadomość wysłana przez: Gordo#1806 w Grudzień 14, 2016, 10:38:09 am
Pompa, którą będziesz testował musi dawać około 0,1 MPa/1 bar/1000 mbar (dla GLI abimex), natomiast regulator ciśnienia w zespole wtryskowym, powinien utrzymywać ciśnienie  0,07 MPa/ 0,7 bar / 700mbar.

Najlepiej było by wpiąć trójnik z manometrem za filtrem paliwa i zobaczyć jakie ma ciśnienie. Pozwoliło by Ci to zdiagnozować nie tylko pompę ale też regulator ciśnienia. Padająca pompa raczej niedomagała by też podczas dużego obciążenia, a nie tylko przy odpalaniu.

Możesz jeszcze sprawdzić przekaźniki pompy. Czy załączają pompę na około 3 sekundy, po włączeniu zapłonu? Czy przy kręceniu rozrusznikiem pompa chodzi? 

U mnie ktoś próbował poprawić działanie przekaźników specyfikiem typu WD-40 lub jakimś innym, co spowodowało rozsypanie się izolacji przewodów cewki na drobne włoski. Powodowało to losowe działanie tych przekaźników. Pompa czasem chodziła ciągle, czasem tylko chwilę i się wyłączała.
Tytuł: Odp: zewnętrzna pompka paliwa do GLI.
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Grudzień 14, 2016, 13:22:41 pm
po przekręceniu kluczyka słychać pracującą pompkę, trwa to bardzo krótko- sekundę może półtorej. podczas pracy rozrusznika trudno usłyszeć- pompka pracuje bardzo cicho. pod obciążeniem wszystko działa dobrze. słychać jak przekaźniki cykają ale sprawdzę, może im coś dolega. kto tym steruje? komputer jest nowy, zresztą na wszystkich dzieje się to samo.
Tytuł: Odp: zewnętrzna pompka paliwa do GLI.
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Grudzień 14, 2016, 22:23:58 pm
dziś zarezerwowałem na rozruch więcej czasu. zdjąłem pokrywę filtra i zauważyłem że podczas rozruchu dochodzi do wybuchu płomienia w urządzeniu wtryskowym- "strzela w  gaźnik". objaw jak gdyby któryś zawór ssący się nie domykał. silnik o przebiegu 90 tys km, ma "kopa", dobrze przyśpiesza. to dzieje się na nowo kupionym DIS-ie. dzwoniłem do APE, wymienią DIS-a na nowy jak tylko dostaną ten.
Tytuł: Odp: zewnętrzna pompka paliwa do GLI.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 14, 2016, 22:27:58 pm
trzeba bylo odpalac na gazie i wtedy wybuchy bylyby wyraznie slyszalne