FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: maniek1 w Grudzień 18, 2016, 20:46:00 pm
-
Witam,mam pytanie posiadam fiata 125p z silnikiem poloneza , skrzynia 5 i most jugosłowiański ,kupiłem drugi wał napędowy wymieniłem krzyżaki podporę wału ,wał był w wyważaniu ale podczas jazdy powyżej 60 km/h mam wibracje i jest huczenie ,powyżej 100 wibracje ustają ale huczenie jest nadal,czytałem że podpora może być wadliwa i zakładają od opla omegi ,czy ktoś to przerabiał, czy pasuje i daje efekt?
-
nie slyszalem, zeby ktos stosowal podpore z Omegi - jakas fejsbukowa legenda
-
Był taki jeden co na forum stosował. ;) Jakąś tulejke redukacyjną dorabiał między wał, a łożysko. W Omedze srednica wew. 30, a w PN 25.
Tez będę musiał wymienić podpore niebawem i jakość zamienników mnie nie przekonuje. Polfarmer podobno kiepska guma i niesie wibracje...
-
może ktoś ma sprawdzoną podporę jaką można zamontować i gdzie ją kupić ?
-
mnie udało się kupić podporę z miękką gumą z firmy Polfarmer.
-
Ja mam podporę z omegi...
ale wał też :p
-
Witam dużo przerabiania żeby taki wał zamontować ?
wyślesz jakieś zdjęcia ?
-
Wystarczy pociąć dwa wały i zrobić z nich jeden
zdjęć nie posiadam
-
Ostatnio myślałem nad podporą, też miałem ten sam problem. Nie mam jej w ręku, ale czy tam łożysko nie jest wymienialne? Jeśli tak, można wymontować z jakiegokolwiek wozu nie zgnitą podporę, zamontować łożysko dobrej firmy (np. SKF) i jeździć. Zamiennik polfarmera miałem w ręku i faktycznie guma jest dość twarda, nie zdziwił bym się, jakby przenosiła drgania wału. Inna sprawa to to, czy został dobrze wyważony, ciężko znaleźć warsztat, który robi to dobrze.
-
Witam ponownie czy ktoś zna tą firmę bądź montował ten produkt ? http://tedgum.pl/katalog/24/578/5002/00246671/6671
-
Kupowałem u nich poduszki silnika, nic złego powiedzieć nie mogę :)
-
W poniedziałek wysyłam podpore do regeneracji. Olkusz wymienia stra gume na poli, wszystko piaskuja i maluja. Do tego nowe łożysko we wlasnym zakresie. Całość wycenili na 200pln z wysyłką.
-
gumę wymienisz na twardy poliuretan? im guma miększa tym podpora lepsza. podpora nie może przenosić drgań układu napędowego na nadwozie.
-
wybrałem najmniejsza twardość jaka maj w ofercie.
Seria 65 ShA / Qdure-flex KOMFORT
-
Do katów może i taka podpora będzie dobra ale na pewno nie do jazdy codziennej. Zryje ci beret po 50km od hałasu. Ja mam podporę Polfarmer, łożysko wymieniłem na SKF, wał wyważany w Ząbkach. od 0-160km/h wał cichy, nie buczy, nie wyje, nie wibruje.
-
Do katów może i taka podpora będzie dobra ale na pewno nie do jazdy codziennej. Zryje ci beret po 50km od hałasu.
To już moja sprawa.
-
łożysko wymieniłem na SKF
mógłbyś podać numer? Czyli żeby mieć względny spokój z tą częścią napędu, krzyżaki od freelandera, podpora na łożysku SKF i chyba powinno być dobrze na jakiś czas?
-
SKF 62205-2RS1 wymiary 25x52x18 ja używam tego.
-
Zastanawiam sie jeszcze nad tym, lozysko wahliwe BS2-2205-2RS/VT143. Tylo trzeba dotoczyc tulejke z 23mm na 18mm
-
łożysko wymieniłem na SKF
mógłbyś podać numer? Czyli żeby mieć względny spokój z tą częścią napędu, krzyżaki od freelandera, podpora na łożysku SKF i chyba powinno być dobrze na jakiś czas?
Bez sensu jeżeli Twoje auto ma <150KM. Polfarmer nie jest taką tragedią jak piszą inni. Owszem, jest twarda guma ale wystarczy zrobić kilka nawiertów w niej i zaczyna ładnie amortyzować. W moim Kombi zapomniałem o takim elemencie jak wał napędowy a złożony jest na współczesnych częściach. Ważne jest kto to składa i jak wyważa.
-
Pytanko: czy wał w miejscu gdzie jest podpora może chodzić góra dół czy raczej powinien być w miarę sztywny? Bo mi coś drga przy prędkości około 20-40km/h jakby właśnie wał nie był podtrzymywany. Ale gdzies ktoś kiedy mi powiedział że podpora amortyzuje wał i to że chodzi góra dół tam to jest normalne (osobiście wydaje mi się że tak nie powinno być)
-
No trochę na boki musi chodzić, właśnie aby amortyzować drobne niewyważenia wału. Zależy jak interpretować, raczej w zdrowej podporze tak z 5 mm ugięcia gumy jest normalne. Sztywna podpora zrobi Ci za to masaż pleców.
-
A jak patrzysz na podporę i wał w niej, to wał jest centralnie wzgledem zewnętrznych krawędzi obudowy podpory, czyli dookoła łożyska jest rowna szczelina, czy leży na dolnej części a na górze jest szczelina grubości 2x szczeliny która jest na zdjętej luźnej podporze? Nie wygląda na popekaną ale tak właśnie dziwnie leży, jakby guma była za miękka i poddała się ciężarowi wału.
-
Dobra wyciągnąłem wał. Podpora chyba ok. Za to krzyżak na łączeniu z mostem się przycina na jednej hmm płaszczyźnie (nie wiem jak to nazwać : D ) i nie chodzi płynnie. Luzu nie ma. Na drugiej płaszczyźnie chodzi ok (przypominam objawy - przy 20-30km/h czuć jakby bicie, więc możliwe że trafiłem z tym krzyżakiem)
-
Nie wygląda na popekaną ale tak właśnie dziwnie leży, jakby guma była za miękka i poddała się ciężarowi wału.
No jak pod ciężarem wału tak mocno osiadła to jakaś lipa jest, powinna być raczej w miarę centrycznie - może nie idealnie ale tak jak opisujesz to przesada.
Możliwe że, ten przycinający się krzyżak spowodował "rzucanie" wałem na boki i trochę sponiewierał tę podporę.
-
Dobra to kupię i podporę i krzyżak. I chyba jeszcze łącznik elastyczny bo już zaczyna pękać. Jprdl. Wszystko doslownie WSZYSTKO jest w tym samochodzie nie tak. Most też by się przydało wymienić, bo jak dekiel zdjalem i posmyralem tryby to prawie się skaleczyłem tak je wyrąbalo.
-
wal zawsze bardziej lezy na podpoze niz lewituje, wiec podpora moze byc jeszcze dobra - problem w tym, ze zeby sie przekonac, to trzeba wszystko zamontowac, a wtedy krzyzak odcina dostep do podpory,
w kazdym razie, nawet miekkie podpory, ale jeszcze nie popekane i nie powodowaly drgan przy malych predkosciach,
a nie rowno pracujacy krzyzak jak najbrdziej czuc i slychac