FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Macfly w Styczeń 07, 2017, 23:18:51 pm

Tytuł: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Macfly w Styczeń 07, 2017, 23:18:51 pm
Siema temat był wiele pewnie razy poruszany ale zaczęło mnie to wk*rwiać . Jak kupiłem auto nawiew grzał jak porąbany teraz coś mu się spipcyło . Od strony kierowcy nawala gorące powietrze a  od strony pasażera zimne tak samo nawiew na szybę . Co w tym podciśnieniowym ustrojstwie mogło się spipcyć ? Kostka za radiem białą nie wpadnięta (patent na wkręta co rozpycha plastik i nie wypada ) .  Kula podciśnieniowa pod maską czy coś innnego ?
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Michał_22 w Styczeń 08, 2017, 11:15:55 am
Popatrz czy wszystkie klapki się otwierają/zamykają. Spróbuj odłączyć przewody z kuli i połączyć ze sobą. Zobacz czy pod dywanikami nie jest mokro. Sprawdz to wszystko, jeśli nic nie pomoże to pewnie nagrzewnica.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Varisella w Styczeń 08, 2017, 11:22:45 am
W jaki sposób kolega ma sprawdzic działanie klapek skoro cała puszka nagrzewnicy jest zabudowana pod deską? ;-|
Jeżeli nie domagała by nagrzewnica to również i po stronie kierowcy nie było by ciepłego powietrza.
Ewidentnie kolega ma problem z obudową nagrzewnicy. Albo spróchniały przewody podciśnieniowe, albo membrany siłowników. W każdym razie do wyjęcia i prześwietlenia.
Zauważcie jedną rzecz: każda modyfikacja wprowadzona przez Daewoo powoduje problemy z eksploatacją auta. Klamki, nagrzewnica, cieniutkie wzmocnienia przednie, wtrysk bosza etc... To co było dopracowane przez polaka, działa do dziś.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Styczeń 08, 2017, 12:42:52 pm
To co było dopracowane przez polaka, działa do dziś.
Rzeczywiście widać to chociażby po trwałości zaworków nagrzewnic, chociaż tyle, że w późniejszej wersji wyleciał pod maskę to przynajmniej łatwo było go wymiebić...
Pasy przednie w minusach też pękały, w prawdzie znacznie rzadziej jak w plusie ale też. A sama minusowa nagrzewmica też średnio dawała radę... Pamiętam jak się w caro przerzuciłem się z czarnej skrzynki na calsonica, "dwa różne światy, jak ferrari i fiaty".
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 08, 2017, 14:10:44 pm
To co było dopracowane przez polaka, działa do dziś.
akurat ogrzewanie ,jezeli nie bylo ruszone przez Polaka Mietka w garazu to dziala jak trzeba,
gorzej jak juz ktos tam lapy wsadzi
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Macfly w Styczeń 08, 2017, 16:24:13 pm
Zobacz czy pod dywanikami nie jest mokro
To na pewno nie nagrzewnica szczelna

Popatrz czy wszystkie klapki się otwierają/zamykają.

Jak to sprawdzić ?  Muszę rozbierać to ustrojstwo pod schowkiem z prawej strony ?  Jak tak to jak ?  W Plastikowych rurach powyruszały mi się pianki ale przed założeniem deski po lakierniku okleiłem je takimi paskami włochatymi na około jak się daje u dołu do drzwi domowych żeby nie było przedmuchu  i odpaliłem nawiew żeby to sprawdzić było wszystko szczelne . Przekręcając nawiew z zimnego na ciepłe słychać takie jak by "łup" ciche czyli rozumiem że klapka się przymyka tylko dlaczego wieje tylko na połowę ciepłym ? Nie domyka się ta klapa czy jak ?

Zauważcie jedną rzecz: każda modyfikacja wprowadzona przez Daewoo powoduje problemy z eksploatacją auta

A to z tym się zgodzę nawet mój znajomy kiedyś stwierdził że plus to zemsta koreańców


do wyjęcia i prześwietlenia

Znając mnie może się skończyć gdy jakieś PLNy wskoczą na wypipceniu tego i wstawienu dechy minusa i calssonica :E
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Multec w Styczeń 08, 2017, 16:32:08 pm

Znając mnie może się skończyć gdy jakieś PLNy wskoczą na wypipceniu tego i wstawienu dechy minusa i calssonica :E

Wystarczy przejrzeć i ewentualnie naprawić uszkodzenie. Ja nigdy nie miałem problemów z Plusowskim ogrzewaniem. Elegancko zmienia kierunki, grzeje i dmucha. Gdzieś musi być jakaś nieszczelność, skoro ciepłe powietrze nie leci tam, gdzie powinno.
Jak przyszło jeździć MR93 to zawsze mnie denerwowało przestawianie nawiewu czy wentylator, który dmuchał i brzmiał jak suszarka z marketu. W 1993 roku jakieś suwaki cięgna. Do Borasa to jeszcze się nadawało.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Macfly w Styczeń 08, 2017, 18:34:31 pm
Tylko za co się zabrać w tym bo nawet nie wiem za bardzo  jak wyjąć/przejrzeć w minusie mam obcykane wszystko a w plusie za cholerę nie wiem za co się zabrać . No jedyne co  wiem że trzeba deche out ale w jakich miejsach szukać ?
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Styczeń 08, 2017, 19:01:33 pm
Sterowanie klapami jest przy nogach kierowcy, więc teoretycznie decha może zostać na swoim miejscu, choć bez niej jest łatwiej. Tylko nie jestem do końca przekonany czy to wina klap bo w sumie obydwie strony idą z jednego kanału. Ze środkowych też daje zimnem?
Ale zmiana dechy nie byłaby złym pomysłem przynajmniej auto byłoby zgodne z pakietem zewnętrznym :)
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Tomekk w Styczeń 08, 2017, 20:31:50 pm
Sprawdź przede wszystkim puszkę od podciśnienia bo rozłożysz pół samochodu i dalej nie będzie działało. Puszka kosztuje 30 złotych (nowa) więc chyba warto zanim wybebeszysz deskę rozdzielczą. Na mrozie ten gówniany plastik lubi się rozszczelnić w miejscu zgrzewu i wtedy ogrzewanie działa bardzo słabo bo klapy "nie trzymają".

Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: zastava w Styczeń 13, 2017, 19:57:18 pm
Siema temat był wiele pewnie razy poruszany ale zaczęło mnie to wk*rwiać . Jak kupiłem auto nawiew grzał jak porąbany teraz coś mu się spipcyło . Od strony kierowcy nawala gorące powietrze a  od strony pasażera zimne tak samo nawiew na szybę . Co w tym podciśnieniowym ustrojstwie mogło się spipcyć ? Kostka za radiem białą nie wpadnięta (patent na wkręta co rozpycha plastik i nie wypada ) .  Kula podciśnieniowa pod maską czy coś innnego ?
Jeżeli plus robi nam dwustrefowe ogrzewanie to najczęsciej jest to wina klapy od regulacji ciepłe/zimne. Dokładniej nie trzyma zatrzask od linki cięgna sterującego tą klapą.
Wyjmij radio, włóż tam łapę i po prawej stronie biegnie linka i na długości 3/4 jej długości jest biały zatrzask który montuje ją do obudowy nagrzewnicy. Sprawdz czy dobrze siedzi, bo wystarczy  że tylko minimalnie się wyczepi i już pasarzer zamarza.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: mareks#1181 w Styczeń 13, 2017, 22:26:56 pm
Kurde,a w moim po zmianie uszczelki pod głowicą ogrzewanie się poprawiło, ale strasznie słabo dmucha do środka, na 3 biegu czuć jakiś podmuch ale daleko do żony golfa 3, gdzie na 3 można łapy poparzyć, Pewnie trzeba będzie popatrzeć właśnie na tę kulę od podciśnienia i te sterowniki przy obudowie nagrzewnicy, bo nic innego do głowy nie przychodzi.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Listopad 16, 2017, 09:49:04 am
Pozwolę sobie odkopać ten temat z racji mojego zawodu (górnika)  :P

Odkąd mam Plusa (marzec) ciągle jest problem ze słabym ogrzewaniem. Czytałem i myślałem, że ogólnie Plusy cierpią na słabsze ogrzewanie, ale teraz w okresie jesienno-zimowym daje się to we znaki coraz bardziej. Grzeje, ale wydaje mi się, że słabo (że mógłby mocniej). Stara Corsa B 1.5D Isuzu, którą miałem grzała jak poje**na a ten tak opornie. :/

Przy regulacji słychać charakterystyczne syczenie także domniemywam, że podciśnienie działa (ostatnio zmieniałem od silnika do kuli podciśnienia przewody), spinka biała nie spadła, bo jakiś czas temu tam zaglądałem. Czy to może być wina samej nagrzewnicy ? Pragnę zaznaczyć, że Poldi ma również problemy z chłodzeniem (w cieplejszy/upalniejszy dzień na trasie 130km/h, z 5-10km takiej trasy i już łapie dużą temp.). Czy to może być zakamieniała nagrzewnica i chłodnica ?

I fundamentalne pytanie... szukałem, ale nic konkretnego. W Plusiku do wyjęcia nagrzewnicy wystarczy tylko konsolę środkową odkręcić, czy muszę wszystko dookoła demontować ?
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Listopad 16, 2017, 17:08:22 pm
Co to znaczy "łapie dużą temperaturę" czyli ile konkretnie?

Owszem, kamień w nagrzewnicy może ją blokować.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Listopad 16, 2017, 17:59:25 pm
Jak czasem się spieszę i grzeje dwupasem te 130-140km/h to z 86 stopni potrafi dojść do 100, ale wtedy zwalniam by temperatury mu nie zwiększać. Oczywiście to zależy też od poru roku, bo w lato potrafił już po paru kilometrach tak zwiększyć temperaturę, na obecną aurę trwa to odpowiednio więcej. Jasne, wiem że non-stop autem na obrotach rzędu 4-4,5k obr/min jechać nie mogę, ale czasem jak jest taka sytuacja to muszę do "depnąć" i taki myki się pojawiają. Zastanawiam się nad wstawieniem chłodnicy od Diesla lub takiej samej (jak znajdę w fajnych pieniądzach Dieslowską to ją wsadzę) i jednocześnie skoro chłodnica jest mało wydajna to czy nagrzewnica również (nie wiem czy poprzedni właściciel na wodzie nie jeździł przypadkiem).
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 16, 2017, 18:08:49 pm
chlodnica nie jest malo wydajna, to w twoim aucie dzieja sie anomalie,
ale skoro plyn jest goracy, to ogrzewanie powinno byc skuteczne, a tez przeciez nie jest,
sprawdz czy waz do nagrzewnicy pod maska osiaga wysoka temp. - jezeli przeplywu przez nagrzewnice nie bedzie ,towaz tez nie nagrzeje sie mocno (zimny oczywiscie nie bedzie,bo jest zamocowany do silnika i pod nim znajduje sie kolektor wydechowy)
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Listopad 16, 2017, 18:36:12 pm
Anomalia to jest idealne słowo !

Trzeci silnik, czyli jak trzeci to i trzecia pompa wody i trzeci metalowy przewód do nagrzewnicy. Więc pompę wody czy zakamieniały metalowy przewód nagrzewnicy (który do kolektora ssącego się przykręca; przynajmniej w GSI) mogę wykluczyć. Więc chyba tylko pozostaje mało wydajna chłodnica/nagrzewnica, czyż nie ?
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 16, 2017, 18:41:56 pm
moziwe ze twoje wymienniki ciepla sa czyms w srodku zapaskudzone i nie wyrabiaja,
takie w normalnym stanie sa wystarczajaco wydajne, nagrzewnica grzeje mocno ,a chlodnica rozprasza cieplo wytwarzane przez silnik nawet w pelni obciazony,
kiedys latem cisnalem maksa przez jakies 200km w trasie 300km i temperatura wg. wskaznika byla stala na poziomie 92*C
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Listopad 16, 2017, 18:49:30 pm
Ja odkąd go mam jeżdżę non-stop na płynie i o dziwo jest czysty (jakby jeździł na wodzie to chyba płyn płucząc by tą korozję wyciągał, co nie ? Przynajmniej w Seicencie tak mam taki objaw). Nigdy wcześniej nie jeździłem Polonezem więc nie mam porównania, ale wydaje mi się, że cosik za słabo grzeje. Co do chłodnicy to brat miał X lat temu Caro 1.6 GLE z planem czapki, grzał nim non-stop 140-150km/h po autostradzie i nic, a mój po niedużym dystansie przy 130-140km/h się męczy. Skąd moje przypuszczenia co do zakamieniałej chłodnicy/nagrzewnicy.

Ps. czy wymiana nagrzewnicy w C+ to tylko wyjęcie konsoli środkowej czy coś jeszcze ?
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 16, 2017, 18:55:06 pm
obudowa konsoli srodkowej to wlasciwie calu dol deski rozdzielczej, w tym schowek,
nie pamietam,czy bez zdjecia deski jest dostep, ale chyba da sie wyjac nagrzewnice przy zalozonej desce
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: mihals w Listopad 16, 2017, 19:06:37 pm
Nie próbowałem nigdy wyciągać nagrzewnicy bez rozebrania całej deski,ale ściągnięcie górnej częsci deski to niecałe 10 minut i jest to najprostsza rzecz w tej operacji więc po co utrudniac se życie :) Ale zanim zaczniesz demolować wnętrze i wykluczysz wszelkie inne przyczyny typu linka od panela,zakamieniene nagrzewnice bądź problemy z układem chłodzenia,to zdemontuj schowek,następnie wyciągnij dmuchawe wraz z obudową i wtedy bedziesz miał na wierzchu grzejnik wraz z klapą która steruje ciepłem i zimnem. Wtedy weź kręć pokrętłem ciepło zimno i zaobserwuj jak zachowuje się klapa przy nagrzewnicy-powinna się domykać szczelnie-inaczej będziesz miał zimno w samochodzie. W plusie gdy ogrzewanie jest sprawne to bardzo szybko robi się ciepło i powietrze które leci z kratek aż parzy  :-)
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Listopad 16, 2017, 19:16:00 pm
Góra to 10 minut roboty ? Zawsze czytałem, że to zemsta Koreańców, zwłaszcza zegary. Dół to dla mnie nie jest problem. Okej, w wolnej chwili zrobię tak jak mówicie. Choć nikogo moje problemy nie interesują tak kiedyś na budowie sobie stopy i dłonie przemroziłem i nie powiem, ale na dzień dzisiejszy bardzo nieprzyjemnie to odczuwam jadąc gdzieś Poldim.

Ps. czy dmuchawa może mieć z tym związek ? Mam nową dmuchawę (mieszalnik powietrza) od klimy i się zastanawiam czy nie podmienić jej.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: mihals w Listopad 16, 2017, 19:29:03 pm
Tak bo jak ściągniesz konsole,schowek i dolną cześć deski po stronie kierowcy,to dostęp do wszystkich śrub górnej czesci deski masz praktycznie na wierzchu,także to jest kwestia odkręcenia kilku śrub i wyciągnięcia zegarów,te 10-15 minut stracisz,ale zaoszczędzisz wielu nerów które byś miał przy próie wycągania nagrzewnicy bez zdemontowanej góry  :d
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Listopad 16, 2017, 19:33:54 pm
Ooo... nie wiedziałem, że od spodu są mocowania góry. Dzięki wielkie ! :D
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Listopad 25, 2017, 20:54:14 pm
Dziękuje bardzo za cenne rady i pomoc. :)

Teraz jest w środku ciepło jak w chodniku w którym robię na kopalni.  <lol2>

Wymieniłem na całkowicie nową nagrzewnicę, bo stwierdziłem, że używanej nie mam za bardzo jak sprawdzić czy nie jest w środku zakamieniała.

Samo zdjęcie deski to był pikuś jak mówiliście. Najwięcej epitetów było przy próbie wyjęcia mieszalnika powietrza i obudowy nagrzewnicy i później przy jej montażu. :D Jednak nie bez powodu mówią, że deska w Plusach to zemsta Koreańczyków.  :P

Natomiast podczas montażu deski musiałem coś spieprzyć... między przednim lewym słupkiem a deską jest dużo większa szczelina niż między prawym słupkiem i w dodatku bardziej mi plastik trzeszczy. Ale chrzanię to na razie i tak w przyszłym roku zaś (o zgrozo !) będę to demontować bo będę wsadzać klimę (wiązka przewodów, mieszalnik powietrza) i go wygłuszać i wtedy może to porządnie poskładam.

Dziękuje bardzo za pomoc. :)
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: maciejb609 w Grudzień 03, 2017, 16:57:18 pm
witam witam :) podepne sie pod temat ponieważ i mnie trafiła dziwna sytuacja z ogrzewaniem , robiłem całe uszczelnienie motoru pierscienie głowica itd wszytsko gnot ale ... pierwsze biegi nawiweu 1.2.3 leci letnie powietrze gdy dam na full wichure leci ciepłe powietrze ale cieplejsze jest zawsze na szybe niż na twarz ... aha dodam jeszcze ze olej wtarglał mi do chłodzenia przed remontem , Czysciłem cały układ dwa razy w zbiorniczku wyrównawczym czysto .temp podaczs jazdy nie dochodzi do teraz do 90 ale na postoju osiaga temperature i wiatraki sie łaczaja. Nie rozbierałem schowka na razie moze podsuniecie mi jakis pomysł ..
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: CHMURA w Grudzień 03, 2017, 19:03:30 pm
W Plusach zawsze były cyrki z tą puszką pod deską rozdzielczą. W zasadzie odkąd pamiętam to działało to jak chciało czyli z lewej leciało ciepłe powietrze a z prawej zimne czy na odwrót czy w ogóle nie grzało czy grzało połowicznie ale tylko na nogi etc itp...  Konstrukcja tego kurestwa przypomina budowę UFO czyli technologia nie do ogarnięcia dla zwykłego śmiertelnika. Rozbierałem to kilka razy, uszczelnialem, wymieniałem grzejnik, wymieniałem wszystkie podciśnienia, sprawdzałem szczelność gruszek. I nadal to samo. W końcu kupiłem Abimexa i w samochodzie mam saunę po kilku minutach jazdy. Przyczyn szukaj właśnie w tym mieszalniku ale od razu ci piszę: POWODZENIA <spoko>
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: utek w Grudzień 03, 2017, 20:06:00 pm
Bez komentarza. Jedyny problem ze sterowaniem jaki może się pojawiać, to wypięty wężyk. Najczęściej do gruchy pod maską.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: mareks#1181 w Grudzień 03, 2017, 22:26:22 pm
Czy grucha jest sprawna to można sprawdzić następnego dnia, po kręceniu pokrętłem od ustawiania klap, czyli środkowym, powinno dać się słyszeć przesuwanie klapek, jak nic nie słychać to gdzieś ucieka podciśnienie. U mnie osobiście to miałem zwalone sterowanie tego górnego siłownika , od strony kierowcy, pospadały obie łapki. A przy okazji mam zapytanie , jest może jakiś termostat coby trzymał 90 stopni, bo dopiero przy takiej temperaturze ładnie grzeje, jak narazie nie trafiłem na termostat coby trzymał 90 stopni, te co mam pokazują tak między 70 a 90, nawet jak pisze na termostacie 88 C, wentylator chłodnicy załącza się tak przy 92 stopniach , może od jakiegoś innego auta.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: maciejb609 w Grudzień 04, 2017, 07:03:31 am
No to kolego CHMURA mnie pocieszyłes nie planuje zmieniać teraz silnika jak wyremontowałem mojego... sterowanie gruszki działa na 100% słychać się przestawianie się klap ale nie ogarniam tego ze na szybe leci cieplejsze niż na twarz powietrze dziś zobaczę za schowkiem czy ta klapa się do końca przymyka a potem zostanie mi płukanie grzejnika albo wymiana... ręce i cycko opadają
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: CHMURA w Grudzień 04, 2017, 16:20:33 pm
Bez komentarza. Jedyny problem ze sterowaniem jaki może się pojawiać, to wypięty wężyk. Najczęściej do gruchy pod maską.
Chyba sobie jaja robisz.
Daj adres, przyprowadzę 2 Plusy w których jest problem  z grzaniem. Za ogarnięcie każdego z aut płacę 200zł. To chyba dobry pieniądz jak za wpięcie wężyka?
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: mihals w Grudzień 04, 2017, 17:11:30 pm
Daj adres, przyprowadzę 2 Plusy w których jest problem  z grzaniem. Za ogarnięcie każdego z aut płacę 200zł. To chyba dobry pieniądz jak za wpięcie wężyka?
Jak kolega wyżej sie nie zgodzi,to ja bardzo chętnie. Załatw mi ogrzewany garaz z dobrym oświetleniem bo nie bede tego pod blokiem robił w te pogody,narzędzia mam swoje i pokaże ci tą kosmiczną technologie ;)


Kosmiczna technologia rodem z NASA w plusie ogranicza się do:
- klapa ciepło zimno wraz z panelem sterowania
- klapy sterowania kierunkiem powietrza wraz z dwoma siłownikami
- kula podciśnienia
- grzejnik nagrzewnicy
 Jeśli któryś z tych elementów nie będzie działał jak potrzeba ogrzewanie w plusie będzie kiepskie
Skutki awarii poszczególnych elementów:
klapa ciepło zimno- nie domyka się dokonca przez co zimne powietrze omija nagrzewnice, najczesciej jest to spowodowane przez : linke panela ogrzewania,która się wypina z "napinacza/zatrzasku" ,uszczelki w kiepskim stanie na klapie,ogólne wyrobienie mechanizmu przez co spręzyna odciągająca klape za bardzo ją odciąga w dół i się niedomyka
- klapy sterowania same z siebie w środku obudowy nagrzewnicy się nierozlatują,jedynie z zewnątrz czasami spadają cięgna przez co uzyskujemy różne temperatury z poszczególnych kierunków,słaby nadmuch na ciepłym powietrzu i różne inne anomalie.Wtedy wystarczy schylić głowe pod deske rozdzielczą w okolice pedałów i obejrzeć czy wszystkie cięgną są na miejscu,jeśli nie to należy je włożyć
-kula podciśnienia wraz z ubiegiem lat (ale nie musi) traci zdolność podtrzymywania podciśnienia,przez co kulawo działa system sterowania.Wtedy sterowanie będzie zależało od obrotów silnika,a po zgaszeniu silnika klapy się poprzestawiają w inne pozycje. Jeśli chcemy się dowiedziec czy problem tkwi w kuli bądź nieszczelności ukłądu,na pracującym silniku pod maską zaciskamy przewód od kuli idący do kabiny i gasimy silnik. Jeśli klapy nie zmienią swego położenia to oznacza ze kula jesto do wymiany,w innych przypadkach znaczy,że problem tkwi w nieszczelnym układzie
-grzejnik nagrzewnicy,jeśli słabo grzeje jest zasyfiony bądź zakamieniony. Jedyne rozwiązanie to płukanie z wodą,octem,kwaskiem cytrynowym-jeśli to nie pomoże zostaje tylko wymiana
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 04, 2017, 17:55:38 pm
przypomnieliscie mi,ze czas zalozyc wezyk od kolektora do kuli w Trucku, bo zima przyszla,
chociaz z drugiej strony na szybe wieje tak,ze cale wnetrze nagrzewa, a szyba jest najwazniejsza, wiec ...
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: maciejb609 w Grudzień 04, 2017, 21:20:37 pm
Czyli klapy Oki oblukam temat ale jak steruje nawiewem to słyszę przestawianie sie czegoś tam w środku i nawiew się zmienia ... kurczę wydaje mi się ze przed rozebraniem silnika te ogrzewanie lepiej grzało podciśnienia są podłączone do gruszki ale rozumiem ze obojetnie w „ któraś dziurkę w gruszce „ ?
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: mihals w Grudzień 04, 2017, 21:36:55 pm
No właśnie może źle podpiąłeś gruche
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: utek w Grudzień 04, 2017, 23:03:49 pm
Bez komentarza. Jedyny problem ze sterowaniem jaki może się pojawiać, to wypięty wężyk. Najczęściej do gruchy pod maską.
Chyba sobie jaja robisz.
Daj adres, przyprowadzę 2 Plusy w których jest problem  z grzaniem. Za ogarnięcie każdego z aut płacę 200zł. To chyba dobry pieniądz jak za wpięcie wężyka?

Pieniądz jak pieniądz. Mogę Ci to nawet za darmo zrobić.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: maciejb609 w Grudzień 05, 2017, 11:26:43 am
No właśnie może źle podpiąłeś gruche

A ma to jakiś wpływ podłączenie tych dwóch wezykow ? Podmienić mogę sekunda roboty
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: maciejb609 w Grudzień 05, 2017, 11:28:48 am
Jeszcze pomyślałem o tej zasłonie na gril może to coś da?
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Grudzień 05, 2017, 14:40:16 pm
Jeszcze pomyślałem o tej zasłonie na gril może to coś da?

Jak masz sprawny termostat, to niewiele.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: maciejb609 w Grudzień 05, 2017, 21:25:39 pm
Termostat wydaje mi się ze jest Ok węże cieplutkie chłodnica dziepla nie patrzyłem do grzejnika bo jeszcze w pracy , teraz przy tej pogodzenie przy jeździe mam niecałe 90 jak stanę w korku podedjdzie do 92 i wiatraki ruszają
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: maciejb609 w Grudzień 08, 2017, 22:29:09 pm
Sprawdzilem klapy tzn te ciagno od cieplo zimno na moje domyka dobrze nie idzie tego recznie dopchnac wiec chyba jest ok.. Wiec co plukanie nagrzewnicy mi zostaje?  Co prawda po remoncie glowicy plukalem caly oklad srodkami... Pomyslow brak
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: CHMURA w Grudzień 08, 2017, 23:24:01 pm
Nic ci to nie da i nic z tym kurestwem nie zrobisz. Możesz to rozbierać i czyścić do usranej śmierci i tak nie będzie grzać i tak.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Grudzień 09, 2017, 00:47:25 am
Nic ci to nie da i nic z tym kurestwem nie zrobisz. Możesz to rozbierać i czyścić do usranej śmierci i tak nie będzie grzać i tak.

Wyjmnij silnik i włóż, wyjmnij i włóż, i tak z 15 rozy. Pomaga, sam tego stosowałem.

Troll na pokładzie, wrócił z banicji! Achtung  <lol>
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Paki68 w Grudzień 09, 2017, 00:54:25 am
Chmura głupoty opowiadasz, Widać że nigdy nie jechałeś polonezem. Plusy mają bardzo dobre ogrzewanie
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: maciejb609 w Grudzień 09, 2017, 15:33:50 pm
Najbardziej mnie zastanawia ze bieg 1,2,3 dmucha ale letnie a jak dam 4 bieg leci cieple nie wiem... W poniedzialek wymienie termostat moze to cos pomoze odrazu jal plyn mi ucieknie sproboje wyplulac nagrzewnice wezami z komory silnika...  A jak nie to ratuje mnie dykta lub oslona na gril
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: mp79 w Grudzień 09, 2017, 16:52:49 pm
Widać że nigdy nie jechałeś polonezem. Plusy mają bardzo dobre ogrzewanie
Polacy to też niby mądry naród, ale przecież nie każdy Polak jest mądry. Zawsze zdarzy się wyjątek. Kiedyś kupiłem sześcioletniego citroena C15, bo wszyscy naokoło mówili i pisali, jakie to bezawaryjne auto... Dzisiaj wolę sobie nie przypominać, jakie to było "bezawaryjne" auto.
Dlatego nikt mnie nie przekona, że każdy jeden plus ma super ogrzewanie, chociaż nigdy w żadnym chyba nawet nie siedziałem.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Paki68 w Grudzień 09, 2017, 17:34:50 pm
Jak wszystko jest sprawne to naprawę ładnie grzeje w plusie, według mnie układ ogrzewania się nie psuje, od kad mam atu plusa czyli już prawie 4 lata to nigdy nie miałem z tym problemu
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: maciejb609 w Grudzień 18, 2017, 20:11:42 pm
Termostat wymieniony i dalej to samo podczas jazdy spada temp pomiędzy 70 -90 ale najbardziej mnie zastanawia to ze włączę wichurę na max to sieci fajne ciepłe ale mniejsza prędkość już jest taka lipa No i na szybe leci cieplejsze niż na twarz np... 
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Grudzień 18, 2017, 20:37:53 pm
A jak kolokwialnie mówiąc, dasz mu w pi*de to zaczyna coś cieplej lecieć czy nie? U mnie jest coś podobnego z tym, że wskazówka niby pokazuje ok 80-85*C i na grzaniu nieco skręconym po mocniejszym przebutowaniu przez chwilę leci ewidentnie cieplejsze powietrze, ale jak dam grzanie na maks., to zaraz zaczyna się robić gorąc jak w piekarniku, więc pomimo, że w aucie siedzi MERA i niezbyt trzyma temp. (choć w lecie było spoko) to nie drążę tematu.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: mihals w Grudzień 18, 2017, 20:46:08 pm
To że ci spaduje temperatura to znaczy ze masz gówniany termostat mimo,że jest nowy,zresztą w innym dziale masz cały temat o termostatach który jest dobry,a który do dupy.W plusie przy sprawnym ogrzewaniu to przy temperaturze tej 80 stopni już powinno być ciepło w samochodzie i lecieć gorące powietrze,chociaż nagrzewanie wnętrza będzie trwało ciut dłużej niż przy 90 stopniach. Masz po prostu nagrzewnice zakamienioną bądź niesprawną ta skrzynke w której siedzi nagrzewnica.

A co do tego grzania w zależności od obrotów to sprawdź w jakim stanie masz pompe wody
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Grudzień 18, 2017, 21:13:22 pm
Jak dam grzanie na maksa i  grzanie na szybę to po chwili muszę je skręcić bo od gorąca oczy mnie zaczynają szczypać. Ogólnie to nagrzewnica grzeje jak dzika i dlatego zazwyczaj skręcam ją na jakieś 3/4.

Nie wiem po co zmieniać sprawną pompę, to "uderzenie gorąca" trwa dosłownie kilka sekund i potem wraca do temp. początkowej (najbardziej odczuwalne jest to na obiegu otwartym, po zwolnieniu, więc nie wiem, czy to się daje we znaki prędkość powietrza przepływającego przez nagrzewnicę, czy wzmożona wentylacja przez dziury w tylnych zakolach, ale coś musi być na rzeczy, bo przy obiegu wewnętrznym temat praktycznie nie występuje).

Osobiście nie odczuwam jakiś negatywnych skutków tego lekkiego niedogrzania silnika (spalanie w normie, grzanie też), więc po prostu nie chce mi się tego ruszać póki (może i kulawo, ale) działa, wolę zająć się bardziej pilnymi bolączkami tego egzemplarza - a jest ich jeszcze sporo. 
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Grudzień 19, 2017, 18:42:19 pm
A jak mam że lewy nawiew na szybę parzy a prawy mrozi to co jest grane...
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: maciejb609 w Grudzień 19, 2017, 20:38:25 pm
Teraz troszkę za zimno na rozbieranie nagrzewnice bym mógł przepłukać wężami które wychodzą w silniku mogę wlać jakoś ocet czy cholera wie co i zostawić to na noc żeby się przegryzło wypłukać i zalać płynem ... może coś pomoże a jl nie to dykta na chłodnice . Na szybe zdecydowanie leci cieplejsze powietrze , na towarz leci chłodniejsze najcieplejsze leci jak stoję w korku
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Grudzień 19, 2017, 21:06:18 pm
Teraz troszkę za zimno na rozbieranie nagrzewnice bym mógł przepłukać wężami które wychodzą w silniku mogę wlać jakoś ocet czy cholera wie co i zostawić to na noc żeby się przegryzło wypłukać i zalać płynem ... może coś pomoże a jl nie to dykta na chłodnice . Na szybe zdecydowanie leci cieplejsze powietrze , na towarz leci chłodniejsze najcieplejsze leci jak stoję w korku

Czyli jak się auto dobrze dogrzeje... Może zamontuj ten termostat, który ostatnio montował Michals i ja, 20 stopni różnicy w nagrzewnicy to jednak sporo. W moim minusie (czysta nagrzewnica i układ chłodzenia) ogrzewanie przy kiepskim termostacie mery było bardzo mocne, po zamontowaniu termotu na 88 stopni z kratek leci wręcz ukrop i muszę je skręcać. Jest znacząca różnica w trasie w tym momencie.

 Inna sprawa, że pewnie masz zasyfiały układ i przydałoby się płukanie, jednak z doświadczenia płukanie nagrzewnicy jest najefektowniejsze po zdemontowaniu, możesz zalać do układu chłodzenia wodę z octem, zrobić trasę, po trasie spuścić i zalać normalnego płynu.

Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: maciejb609 w Grudzień 20, 2017, 21:53:37 pm
Pewnie masz kolego racje stary termostat miał 85 stopni ten ma zaledwie 82. Muszę podzwonić może w necie dostanę taki termostat . Nie No teraz rozbierać konsoli noe będę czekam na wiose bo i tak konsole będę zmieniał bo pękła
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Grudzień 20, 2017, 22:36:43 pm
Nie musisz szukać, linki są podane w temacie o termostacie do GSI.

Nie wiem, jak w plusie wygląda nagrzewnica, ale skoro na szybę leci cieplejsze, a z nawiewów chłodniejsze, to czasem jakaś rura na drodze do kratek się nie wypięła?
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: mihals w Grudzień 20, 2017, 22:55:52 pm
W plusie jest takie specyficzne ogrzewanie ze jak nagrzewnica slabo grzeje,to zawsze lewa strona kierowcy lepiej grzeje (to akurat wynika z umieszenia dmuchawy-jest po stronie pasazera i dmuchajak w strone kierowcy) badz cieplejsze leci na szybe niz na resztę pozycji.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Grudzień 20, 2017, 23:25:46 pm
Przynajmniej w tym jednym poszli po rozum do głowy, bo Calsonic grzeje wszystko tylko nie kierowcę...
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: mihals w Grudzień 20, 2017, 23:35:53 pm
Przyblizysz temat,bo nigdy nie mialem doczynienia z calsonicem
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Grudzień 20, 2017, 23:42:44 pm
Szczerze mówiąc czytając o tych problemach z ogrzewaniem w plusach cieszę się, że w minusie dalej jest stara, prosta nagrzewnica i ciężko ją zepsuć, a grzeje jak należy :P.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Grudzień 21, 2017, 00:04:11 am
Przyblizysz temat,bo nigdy nie mialem doczynienia z calsonicem

Bocian opisywał problem wraz z rozwiązaniem, ale nie mogę znaleźć tego opisu. Ogólnie chodziło o to, że wymiennik był zbyt blisko wentylatora i powietrze przepływające przez nagrzewnicę z jednej strony przepływało szybko i schładzało go bardzo mocno (i/lub przeciskało się szparami obok wymiennika) a po drugiej stronie, gdzie prędkość przepływu była mniejsza i wymiennik oddawał ciepło wolniej powietrze wydostawało się z nagrzewnicy bardziej nagrzane. Oczywiście wyprowadzenie z dmuchawy było skierowane w stronę kierowcy, więc to od jego strony powietrze jest chłodniejsze...
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: maciejb609 w Grudzień 21, 2017, 21:03:54 pm
W plusie jest takie specyficzne ogrzewanie ze jak nagrzewnica slabo grzeje,to zawsze lewa strona kierowcy lepiej grzeje (to akurat wynika z umieszenia dmuchawy-jest po stronie pasazera i dmuchajak w strone kierowcy) badz cieplejsze leci na szybe niz na resztę pozycji.

Normalnie kolego jakbyś zgadł z tym ogrzewaniem od kierowcy ciepło pasażer zimno. Zamówiłem nowy termostat 88 stopni otwarcie przyjdzie pewnie po świętach to będę działać. Przeczyszcze tym octem JesCze zobaczę może coś to pomoże
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Grudzień 25, 2017, 11:03:57 am
To i ja się podepnę pod temat.

Mam u siebie ogrzewanie Calsonic z zamontowaną nagrzewnicą nową z CC (stara była nieszczelna i zasyfiała).Ogólnie grzeje, ale tyłka nie urywa-nie jest to gorąc-ok, może nagrzewnica jest licha, słabo oddaje ciepło, pewnie podmienię, ale... bardziej mnie nurtują dwie rzeczy:
-czemu w układzie nawiewu jest jedna klapka sterująca kierunkiem nawiewu i nie można ustawić tylko na szybę?Żeby wiało "jako tako" na szybę, trzeba pozamykać kratki boczne, a i tak szału nie ma
-latem z kratki pasażera, mimo nastawienia na chłód, wali gorącem
-rurki doprowadzające są szczelne, pozakładane dobrze, kilka chyba nowych nawet

I tu pytanie-czy wrzucenie zestawu podciśnieniowego (czyli standard) załatwi te problemy?Czy można wtedy liczyć na mocniejszy i cieplejszy nawiew, głównie na szybę, bez jakichś anomalii typu gorąc latem z jednej kratki?
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Grudzień 25, 2017, 11:16:02 am
No cóż, układ podciśnieniowy, już bardziej przypomina współczesne, więc mamy płynne rozdzielanie nawiewów osobno na szybę, osobno na nogi, lub tu i tu, a także do wnętrza kabiny itd. jak w "normalnym" aucie.Jest też obieg wewnętrzny, więc tak, układ jest lepszy i spełni Twoje wymagania.Calsonica nie widziałem nigdy na żywo, ale jest zapewne bardziej "ubogo" wykonany, dlatego mało jest opcji rozdzielania nawiewów w stosunku do potrzeb.Skoro masz i tak plusa, to ładuj podciśnieniową.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Grudzień 25, 2017, 11:25:38 am
Obieg wewnętrzny jest też w Calsonicu, ale nie używam-raz czy w tym roku włączyłem i fakt, leci cieplejsze powietrze, a i rok temu ze starą nagrzewnicą musiałem z zamkniętym jechać w trasie.

W sumie w piwnicy leży komplet podciśnieniowy (oprócz grzejnika, ale to się ogarnie), więc będzie trzeba skompletować i montować :) Pytanie, czy w grodzi nie będzie jakiejś rzeźby, czy raczej są otwory (to w sumie "właściwa" wersja, więc powinny być)

Aby wiaterek zadowalający leciał z kratek :P

Hmm a miałem wrażenie, że użytkownicy zmieniają podciśnienia na Calsonica, ale może się mylę.No cóż, takie było, trzeba zmienić.

No chyba, że ktoś z jakiegoś nowożytnego auta by coś dopasował? :P
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Grudzień 26, 2017, 07:29:39 am
Calsonic został stworzony aby zastąpić stary system ogrzewania. Dlatego jest kompatybilny wstecz. Grzejnik lepiej dać z golfa 1 albo tavrii tyle że rurki mają krótkie i węże do wnętrza trzeba wprowadzić. Nawiew uskuteczniałem nieco ale idealnie też nie jest. A co do wiania ciepłym w lato nie wiem bo miałem zaworek...

I już nie sprawdzę bo auto poszło w świat...
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Luty 24, 2018, 12:38:42 pm
Witam, wczoraj przeszła mi przez głowę dość hmm dziwna myśl  <lol2>

Mam odłączoną rurkę (w sumie wcale nie mam) kolektor wydechowy-przewód ssący filtra powietrza.

Czy jest jakaś realna szansa wykorzystać to (kolektor wydechowy) do ogrzewania kabiny-niestety, tutaj skończyły się moje pomysły.Kombinował ktoś coś takiego ktoś?Czy to w ogóle miałoby sens?Gdzie można by to zaaplikować?

Propozycja bardzo luźna, proszę nie krytykować z góry, może da się ten element wykorzystać do poprawy ogrzewania kabiny?
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Trojan w Luty 24, 2018, 12:53:12 pm
A potem się podusić spalinami, niezbyt mądre rozwiązanie.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 24, 2018, 12:55:20 pm
technicznie da sie to wykonac,ale nie ma co odpie... maniany i cofac auto w rozwoju do poziomu Zaporożca (a nawet nizej,bo zap ma w srodku ognisko, czyli webasto ;p )
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Luty 24, 2018, 14:56:51 pm
Witam, wczoraj przeszła mi przez głowę dość hmm dziwna myśl  <lol2>

Mam odłączoną rurkę (w sumie wcale nie mam) kolektor wydechowy-przewód ssący filtra powietrza.
Czy jest jakaś realna szansa wykorzystać to (kolektor wydechowy) do ogrzewania kabiny-niestety, tutaj skończyły się moje pomysły.Kombinował ktoś coś takiego ktoś?Czy to w ogóle miałoby sens?Gdzie można by to zaaplikować?

Propozycja bardzo luźna, proszę nie krytykować z góry, może da się ten element wykorzystać do poprawy ogrzewania kabiny?
Widzę, że masz takie same mądre pomysły, jakie ja miałem swego czasu.Puściłem raz przewód od osłony na kolektorze wydechowym, do plastiku na podszybiu i jakby coś tam dało, że cieplejsze powietrze leciało.Dawniej, to niektórzy robili tak, że wstawiali większą rurę na rurę wydechową, w sensie, jak idzie rura od kolektora do tłumika, to dawali tam na zewnątrz rurę o odpowiedniej średnicy i podłączali tam jakiś wąż (taki, który się nie stopi) i gorące powietrze waliło do kabiny, ale to był patent w autach typu nysa, żuk.Zainwestuj sobie lepiej w nową nagrzewnicę, czy coś.
A przy okazji, wie ktoś może, jaką nagrzewnicę można by zastosować zamiennie w polonezie plusie? Tzn. chodzi mi o sam wkład (grzejnik) żeby to jednak lepiej oddawało ciepło.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: mihals w Luty 24, 2018, 15:09:39 pm
Chińczyk zamiast wymyslać jakieś dziwne patenty,to doprowadź ogrzewanie do porządku,a będziesz zadowolony.

Buźka taka sama nagrzewnica jak w plusie jest w astrze f. Tam jest piekarnik ogrzewanie,nie wspominając że bardzo szybko nagrzewa wnętrze. W Polonezie wg. mnie problem tkwi w silniku,a dokładniej w wolnym obiegu cieczy,silnik łapie normalnie temperature,a wnetrze w porównaniu do innych samochodów dość wolno się nagrzewa,dopiero jak się "rozhuśta" to leci ogień z kratek  :-) Przykłądowo w roverze minusie,ciepłe powietrze leci z kratek zanim wskaźnik temp. wskoczy na 50 stopni,wnętrze się nagrzewa dużo szybciej, mimo iż wydajność nagrzewnicy jest sporo mniejsza niż w plusie (po osiągnięciu temp roboczej plus ohv grzeje duużo lepiej niż rover minus)
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Luty 24, 2018, 15:21:05 pm
Mihals miałeś mnie na myśli czy naród Chiński ? :D

A jakby (również luźna myśl) dać miedzianą wężownicę na kolektor wydechowy i spiąć to z nagrzewnicą (ala Junkers) ? Woda w obiegu odbierałaby ciepło od kolektora wydechowego. Rzecz jasna trzeba by było wymyślić jak tą wodę w ruch wprowadzić (jakaś pompa czy coś). Był jakiś samochód z takim pomysłem na ogrzewanie ?
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: mihals w Luty 24, 2018, 15:26:09 pm
Ciebie,jak czytam twoje posty to przypomina mi się jak dumałem nad różnymi patentami i przeklinałem ogrzewanie w plusie  :-) A wystarczyło zajrzeć do nagrzewnicy,poprawić zamykanie klapy ciepło zimno,wymienić grzejnik i założyć nowe uszczelki w obudowie.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Luty 24, 2018, 19:32:55 pm
Nie rozumiem dlaczego do mnie bijesz, skoro ostatni post w tym temacie napisałem 25 listopada u.r. i nie było tam żadnych dziwnych pomysłów na poprawę ogrzewania.  :( Rzecz jasna wtedy mi dużo pomogliście. Natomiast problem powraca, ale już mam chyba winowajcę - termostat. Jest nowy, ale dalej tej kijowej firmy (chyba Mera - zapomniałem nazwy) i nie osiąga za cholender 87 stopni. Muszę zainwestować w ten termostat na "S" (nazwy też zapomniałem, a nie mam czasu teraz Googlować, wszyscy wiemy o jaki chodzi). Mam nadzieję, że po tym ostatnim zabiegu wreszcie powinno być ciepło.  :-)

A temat z wężownicą wrzuciłem od tak, luźno.  :]
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: mihals w Luty 24, 2018, 19:44:00 pm
chińczyk ale nie traktuj tego złosliwie,tylko serio jeśli ogrzewanie jest sprawne to fajnie w plusie grzeje ;) Termostat to stahlter,88 stopni
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Luty 24, 2018, 19:49:16 pm
Nawet w minusie świetnie grzeje, jak jest sprawne. Mój zaczyna grzać od okolic 60 stopni na wskaźniku, ale zazwyczaj włączam ogrzewanie później, żeby silnik złapał te 88 stopni, i wtedy już leci ukrop z kratek.

Co do pomysłów z rurą od kolektora we wnętrzu - skąd wy takie "niemieckie" pomysły bierzecie,  po obejrzeniu filmu na discovery?  <rotfl2> Doprowadzić ogrzewanie do sprawności i tyle, aż zaraz z ciekawości wezmę ze sobą termometr termistorowy i zmierzę temperaturę powietrza lecącego z kratek.

Kolejna prośba do moderatora o podwieszenie w dziale technicznym tematu porządnych termostatów do poloneza (stahler), bo temat się przewija chyba piąty lub szósty raz w ciągu 3 miesięcy, a ludzie dalej kupują dziadowe mery i mają z nimi problemy. W ogóle fajny byłby jakiś temat zbiorczy o aktualnie najlepszych podstawowych częściach eksploatacyjnych typu termostaty, przewody WN, świece, instalacje gazowe, opony, oleje...
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Luty 24, 2018, 19:52:16 pm
Nie potraktowałem tego jako złośliwości, ale po prostu nie zrozumiałem Twojego komentarza. :)
Ni z gruchy, ni z pietruchy po prawie 3 miesiącach piszesz o poprawie ogrzewania.  :P
Zważywszy na fakt, że to Rider miał pomysł na poprawę ogrzewania, a mój pomysł napisałem dopiero po Twoim komentarzu. Czyżbyś wyprzedził mnie w myślach to co chciałem napisać ?  ;>
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Luty 24, 2018, 19:56:46 pm
Tak, Stahler. Zajęty byłem i nie miałem czasu Googlować za nazwą, którą wszyscy wiemy (ja rzecz jasna zapomniałem) :D

Co do poprawy ogrzewania to na przyszłą zimę chciałbym zamontować... Webasto. O sens ekonomiczny nie pytajcie. Czy opłaca się do takiego trupa (trupa jak to większość społeczeństwa uważa) ładować ? Dla mnie tak.

Na OLX jakiś czas temu znalazłem gościa co regeneruje i sprzedaje nowe, uniwersalne ogrzewania postojowe. Podobno orientacyjny koszt to ok 1100 zł ze wszystkim i w tym gwarancja. Zapewne samemu taniej można jakieś ogrzewanie postojowe zmajstrować, natomiast z racji, że jest to na swój sposób piecyk spalający paliwo, zwłaszcza takie łatwopalne jak benzyna to tutaj wolałbym nie rzeźbić sam, aby którego razu nie puścić auta z dymem a dopłacić i mieć to fabryczne, takie jakie powinno być.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Luty 24, 2018, 20:50:50 pm
W ogóle fajny byłby jakiś temat zbiorczy o aktualnie najlepszych podstawowych częściach eksploatacyjnych typu termostaty, przewody WN, świece, instalacje gazowe, opony, oleje...
Nie zaszkodziło by.Mój głos masz.Wiadomo, jak z częściami jest, więc tym bardzie przydał by się taki temat, regularnie aktualizowany.Niech to forum trochę odżyje, bo strasznie tu pogrzebowa atmosfera nastała.Wszyscy już na tym fejsiku siedzicie?
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Luty 24, 2018, 21:30:16 pm
Ja ryjbuka nie trawię, wbrew temu co mówił taki jeden w takim jednym filmie  <rotfl2>

Zatem może wyjdę z inicjatywą i stworzę taki temat, do moda prośba tylko o podpięcie.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Luty 24, 2018, 22:01:26 pm
Doprowadzić ogrzewanie do sprawności i tyle, aż zaraz z ciekawości wezmę ze sobą termometr termistorowy i zmierzę temperaturę powietrza lecącego z kratek.

Jak powiedział, tak zrobił, korzystając z okazji, termometr pokazuje za oknem -9, wieje mocny, zimny wiatr:

Jazda (zakres A):

(https://s9.postimg.org/k3i9qwtcv/DSCN9989.jpg)

Postój (zakres B):

(https://s9.postimg.org/57jqjdn3z/DSCN9991.jpg)

Nie ma powodu do kompleksów, podobno w plusie ogrzewanie powinno być wydajniejsze, więc naprawdę dziwi mnie chęć montowania wynalazków typu webasto do poloneza, no, chyba, że łowimy ryby w przeręblu przez dziurę w podłodze.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Luty 24, 2018, 22:09:42 pm
Dobrze to odczytałem ? 44 i 55 stopni ?! Czy oczy mnie nie okłamują czy ze zmęczenia źle to odczytałem ?
Jeżeli dobrze to u mnie w Plusie dam sobie rękę uciąć, że nie ma takiej temperatury. Na kopalni w ścianie przez dwa tygodnie mieliśmy przeszło 52 stopnie, a skoro Ty tutaj masz 55 to nie ma bata, aby z kratek mojego Plusa nawet 40 wylatywało. Czas zamówić termostat... a jak to nie pomoże to rozebranie deski i sprawdzenie czy aby przy wymianie nagrzewnicy czegoś nie spieprzyłem...

Co do Webasta. Podoba mi się ten bajer, że rano wychodzisz do pracy a auto już masz z grubsza odszronione, troszkę ciepło w środku i wstępnie nagrzany płyn chłodniczy (plus dla silnika i od razu szybciej na LPG się przełącza). Rzecz jasna nie ma to zastąpić normalnego ogrzewania. :)
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Luty 24, 2018, 22:15:36 pm
Dobrze to odczytałem ? 44 i 55 stopni ?! Czy oczy mnie nie okłamują czy ze zmęczenia źle to odczytałem ?

Wszystko dobrze odczytałeś, dodam, że termometr jest dobrze skalibrowany i dokładny, więc nie ma mowy o przekłamaniach, dojeżdżając pod dom z wyjażdżki do marketu wyłączyłem ogrzewanie, bo w środku było już gorąco  :] W wąskim caro miałem dokładnie tak samo mocne ogrzewanie, dopóki rozpuszczony kamień z silnika nie zabił nagrzewnicy - w efekcie przy prędkości 50km/h z nawiewu leciało ledwo letnie powietrze... w aktualnym caro mam idealnie czysty układ (co dziwne - bo właściciel na pewno trochę zaniedbywał wymiany płynu, ale za to nie jeździł na wodzie), więc ogrzewanie jest super. Znajomy ma abimexa z przebiegiem prawie 200kkm, auto całe się rozpada, ale płyn musiał mieć wymieniany regularnie, bo mimo, że ma dziadowy termostat mery i auto ledwie trzyma 75 stopni w trasie, też grzeje nieźle. Jakby mu wrzucić lepszy (u mnie jest 88 stopni stahler), pewnie by miał takie samo jak w moim trapezie.

Jak naprawisz swoje ogrzewanie, zapomnisz o webasto, bo naprawdę to auto szybko łapie temperaturę i szybko w środku się robi ciepło.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Luty 24, 2018, 22:21:40 pm
Temat Webasto to jest poboczny bajer, bo to po prostu bajer jak lusterka elektryczne czy szyby w prądzie, więc może być tak jak mówisz.

Czy jeżeli została zakupiona nowa nagrzewnica, ale jest ona rzemiosłem to może ona powodować słabe grzanie ? Kupiłem nową czarną i się zastanawiam czy to nie aby ona jest winowajcą w parze z termostatem. Na logikę grzejniki czy to fabryczne czy rzemieślnicze chyba wykonuje się z tych samych materiałów (miedź/mosiądz) z takimi samymi wymiarami i ilościami żeberek, więc chyba powinna grzać identycznie jak fabryka, czyż nie ? Może różnica będzie w trwałości, ale chyba tylko w tym. No bo jak mogą przy czymś takim jak nagrzewnica przyoszczędzić i pościemniać ?
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Luty 24, 2018, 22:26:02 pm
A w jakim stanie masz układ chłodzenia? W fiacie mam na przykład taką sytuację, że mimo czyszczenia jest ciągle w nim syf, i może szybko zalepia brudem nową nagrzewnicę. Termostat też zawsze daje te + kilka stopni, bo jednak temperatura płynu w okolicach 70 a w okolicach 90 stopni to jednak różnica.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: mihals w Luty 24, 2018, 22:36:25 pm
U mnie w plusie mierzyłem niedawno to coś pomiedzy 60-70 stopni leciało :p oczywiście na rozgrzanym silniku,a najlepiej grzeje jak sie jedzie powyżej 100 km/h. Jak wróce jutro do domu to wsiade w poloneza i aż z ciekawości sprawdze ile aktualnie teraz leci.

Co do tematu o czesciach to popieram,sam na kompie prowadze sobie spis z nr. zamienników do poloneza dobrej jakości czy częściami, które pasują od innycch aut. <spoko>
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Luty 24, 2018, 22:54:03 pm
Ogrzewanie marzenie ! :D

Jest już w nim trzeci silnik, więc jak już pisałem trzy strony wcześniej jednocześnie czwarty termostat (jeden wymieniłem), trzy pompy wody, trzy metalowe rurki od nagrzewnicy. Chłodnica ciągle ta sama. Jest minimalnie rozszczelniona (lekko się poci, co dwa tyg. dolewam płynu). Płyn o dziwo czysty, żaden szlam się nie wydostaje. Ładny niebieski...

Jeżeli rzemiosło daje taką kolosalną różnicę to dopłacę i kupię fabrykę a tą sprzedam (max 3k km przelotu), ale podczas kupna kierowałem się logiką, którą wyżej napisałem.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Luty 25, 2018, 08:50:22 am
W sprawie webasto. Mam w aucie żony. Przez dwa latra odpaliłem ze 4 razy... bajer fajny ale prądożerny bo jak po naprawie testowałem na mrozie to ładnie wdzystkie szyby odmarzły i w aucie ponad 20 stopni ale rano auto ledwo się otworzyło a o odpaleniu nie było mowy.

Nie polecam do aut jeżdżących na krótkich dystansach. No chyba, że codziennie doładowujesz akumulator. Ale fakt spalanie to pewnie między 0,2 a 0,5 l na godzinę pracy...

A jak już się uprzesz to polecam bw50. Zasilane z przelewu listwy paliwowej nie ma zewnętrznej pompy paliwa a zbiorniczek daje jakieś pół godziny pracy. No i jest analogowe więc do podłączenia kilka kabli. tylko ten klocek ma gdzieś 25/17/12 cm wymiary więc mały nie jest...
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: mareks#1181 w Luty 25, 2018, 09:07:54 am
Ale jak ktoś ma garaż to można zamontować jakąś farelkę na 230 V z zegarowym włącznikiem i też rano będzie ciepełko w aucie.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Luty 25, 2018, 09:12:08 am
Bocian, myślałem, że dobre ładowanie i dobry akumulator eliminują ten problem.

Co do garażu to w piątek udało mi się wynająć po prawie roku poszukiwań, ale tam Maluszek zagości. Poza tym mam do niego daleko, więc codzienne butowanie aby mieć auto nie zaśnieżone jest średnio opłacalne.  ]:->

Co do samego Webasta to jak wyżej wspomniałem to ma być bajer. Może być, ale nie musi. Jeżeli do tego dojdzie to rzecz jasna będę Was pytać, ale do następnej zimy wątpie aby temat powrócił z mojej strony, bo po prostu są ważniejsze wydatki związane z autem niż głupi bajer w postaci Webasta.  <lol>
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: lesor#1973 w Luty 25, 2018, 21:44:07 pm
Ale jak ktoś ma garaż to można zamontować jakąś farelkę na 230 V z zegarowym włącznikiem i też rano będzie ciepełko w aucie.
Olejak! - nigdy w życiu farelkę.

Na znanym portalu są fajne polskie ogrzewacze oporowe wpinane w obieg wody.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: mihals w Luty 26, 2018, 22:29:28 pm
Zainspirowałem się daniela pomiarem i zrobiłem swój,temp 90 stopni,-9 za oknem,1 bieg dmuchawy,auto stoi.Podczas jazdy nie badałem. Jest tylko jeden szkopuł,żeby taką temperature wywiewało,ogrzewanie musi się "rozbujać". Oczywiście im wyższy bieg,temperatura spada.
temp. wahała się miedzy 64,8 - 65
(http://i.imgur.com/NBbNiDBl.jpg) (https://imgur.com/NBbNiDB)
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Luty 26, 2018, 22:39:20 pm
Masz ciekawą wersję wyposażenia - czerwone podświetlenie, Kenwood, elektryczne szyby, klima i jeszcze ciepło !  <lol2>
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Luty 26, 2018, 23:29:08 pm
U mnie pomiar był robiony na drugim, ale czy drugi jest szybszy od pierwszego w plusie to nie wiem  :] W każdym razie, obaj mamy piekarniki, i tak powinno działać sprawne ogrzewanie w polonezie. Najczęściej siada przez niedbalstwo właścicieli, większość aut którymi jeździłem miała układ chłodzenia zakamieniony przez jazdę na wodzie/brak wymian płynu, i potem się zaczyna zabawa ... :/
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Luty 27, 2018, 00:52:41 am
to szału z tym ogrzewaniem nie ma. w imprezie i w e34, po dobrym rozgrzaniu, termometr w środkowych kratkach pokazywał 70 kilka stopni. w201 nie mierzyłem, ale ręki przy nawiewie nie dało się utrzymać dłużej niż ok 10 sekund.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: mihals w Luty 27, 2018, 09:46:33 am
W e36,jak kiedyś jeździłem to w mrozy,gdy dałeś na nogi,to aż parzyło. Wtransicie tym po 2000 roku,to kratki aż się gorące robią,że nie da się ich dotknąć chwile po wyłączeniu ogrzewania.Ale wg. mnie w polonezie wystarczy grzanie,żeby nie marznąć i szyby były odparowane.

daniel22 w moim odczuciu 3 bieg w carówce,jest na tym samym poziomie co 1 w plusie  :P Jak się zmotywuje,to zmierze jeszcze temp. jak u mnie w minusie grzeje. Co do okładu chłodzenia,to ja w plusie zaraz po kupnie znalazłęm jakieś 2 sprężynki i kawałek termostatu z dawnych czasów  za każdym razem to wylatywało skądś i blokowało otwarcie termostatu   :d
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Luty 27, 2018, 10:22:41 am
Skoro temat lekko w stronę nagrzewnicy, to czy próbował ktoś wydrzeć nagrzewnicę z obudową w plusie z klimą? Wiem, że już gdzieś dyskutowaliśmy na ten temat, ale mi się szukać nie chce.Chodzi o to, żeby wyciągnąć część z grzejnikiem, bez ruszania reszty, bo klima, wiadomo, czynnik itd. Sam chyba wtedy pisałem, że trzeba by targać w drugą stronę, tzn. w stronę pedałów.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: banned w Luty 27, 2018, 13:54:32 pm
Nagrzewnica w Plusie działa bardzo dobrze, problemem jest wodzik regulacji ciepłoty powietrza który jest po prostu za długi i nie przełącza całkowicie przepływu zimnego na ciepły.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Macfly w Luty 28, 2018, 09:08:36 am
Nie wiem jak  to ale co do plusa przynajmniej nagrzewnicy koreańca to zło  przynajmniej według mnie . Nie mogłem z tym dziadostwem dojść do ładu próbowałem z klapkami walczyć no ni cholery od strony kierowcy  idzie się poparzyć zaś od pasażera mi przenia szyba w zimę zamarzła (Rover) wywaliłem to założyłem calsonica  i nie licząc tego że jest mało ustawień w porównaniu do plusa(nogi , szyba + nogi , szyba) brakuje opcji żeby waliło na same kratki (ciągle i tak wali trochę na szybę) i brzydszy panel  mam to w desce minusowej . O wiele lepiej silnik chodzi niż w minusie  troszkę szybciej chodzi i o wiele ciszej a porównywalnie grzeje jak zwykła  sprawna nagrzewnica koreańska . U siebie mam zamontowany zamiennik z łady który jest troszkę większy od oryginalnego grzejnika więc to też troszkę może lepiej grzać . Po złapaniu temperatury można na lajcie jeździć w krótkim rękawku . Co do minusowej to zgodzę się co do kolegów którzy pisali jak jest nagrzewnica spoko to w aucie jest piekarnik. Kumplowi kiedyś w poldoroverze poszła nagrzewnica i wymieniałem mu ją na taką co była po konkretym moim płukaniu (bite 40 minut płukania syfu) . W  aucie był zacięty zaworek pod maską i nie szło wyłączyć ogrzewania . Po 10 minutach piekarnik w środku aż trzeba było uchylać szybę . Dużo też zależy czy ma się gaz w aucie wpięty w układ chłodzenia bo przez większy obieg płynu trochę gorzej grzeje (sprawdzaone ).
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Luty 28, 2018, 11:18:28 am
To już raczej zależy jak masz wpięty ten gaz, pamiętam, że kiedyś w wąskim miałem wpięty parownik przez trójniki do nagrzewnicy i faktycznie było słabo.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Luty 28, 2018, 11:25:04 am
Ha ! Może to dlatego mam ciągle w swoim Plusie zimno ?! U mnie jest sekwencja i faktycznie idzie jakiś trójniczek. Czy można poprawić w takim razie to ogrzewanie poza w/w rzeczami czy skoro mam LPG to jestem skazany na ew. zimno ?
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Grizli w Luty 28, 2018, 11:48:41 am
Ja miałem wpięty parownik w ogrzewanie przepustnicy w gsi.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: statystyczny_polak w Luty 28, 2018, 12:40:35 pm
Ha ! Może to dlatego mam ciągle w swoim Plusie zimno ?! U mnie jest sekwencja i faktycznie idzie jakiś trójniczek. Czy można poprawić w takim razie to ogrzewanie poza w/w rzeczami czy skoro mam LPG to jestem skazany na ew. zimno ?
W moim Kombi też jest LPG i ogrzewanie działa doskonale.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 28, 2018, 14:55:50 pm
to szału z tym ogrzewaniem nie ma. w imprezie i w e34, po dobrym rozgrzaniu, termometr w środkowych kratkach pokazywał 70 kilka stopni. w201 nie mierzyłem, ale ręki przy nawiewie nie dało się utrzymać dłużej niż ok 10 sekund.
nie no zajebiscie, w takim to mozesz puscic calosc na nogi i wybrac opcje jajka na miekko lub jajka na twardo,
ja jednak w ramach ochrony zdrowia pozostane przy ogrzewaniu w PN na bezpiecznej opcji do 55*C

od temperatury wazniejsza jest cyrkulacja powietrza, bo w PN szyba jest czysta nawet w duze mrozy i gdy na wskazniku jest 70*C,
np. w takiej Alfie156 ostatnio jechalem przy -15*C ,a to wlsokie auto i mrozow nie lubi, wiec nie nagrzala sie powyzej 70*C (chyba,taka sama druga kreska jak w PN, ale to moze byc wyzsza temp.)
cieple powietrze lecialo,ale 1/3 powierzchni szyby od gory byla zaparowana,
w aucie 4 osoby i cieplo, zdjalem kurtke, luzowalem troche temp. pokretlem - załóżmy, ze nagrzana do 90*C dalaby z kratki wyzsza temp. powietrza i cala szyba bylalby czysta, tylko jak wtedy siedziec ? w podkoszulku przy -15 na zewnatrz ;>


U mnie jest sekwencja i faktycznie idzie jakiś trójniczek.
do mocy GSI wystarczy,gdy parownik IVgen ogrzejesz srednica wezy wychodzacych z ogrzewania przepustnicy,
tylko krocce na parowniku trzeba przerobic na mniejsza srednice
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: mareks#1181 w Luty 28, 2018, 18:33:07 pm
Kurde muszę zobaczyć jak mam w swoim GSI , może gaziarze coś skombinowali i założyli parownik pod prąd do nagrzewnicy czyli na wejściu a nie na wyjściu i w ty problem z ogrzewaniem, chociaż dziś jak przełączyłem na kratki to całkiem ładne ciepełko leciało, ale wskazówka była na 90 stopniach.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Luty 28, 2018, 20:25:16 pm
Ja ma podłączony parownik w GSI bardzo prosto, mianowicie, do rury powrotnej z nagrzewnicy i podgrzewania przepustnicy.Musiałem uciąć kawałeczek na końcu, bo ona schodzi do samej pompy wodnej i ciężko się wpiąć z wężem.Powrót z parownika do pompy, gdzie wchodziła ta rurka.Proste.Minimum przeróbek.Nie stwierdziłem wolniejszego nagrzewania, niż przedtem, a słabe ogrzewanie, to wynik niedostatecznego dogrzania silnika, bo mi się nie chciało tego termostatu na 88* zakładać.Gdyby takie mrozy miały potrwać jeszcze ze 2 tygodnie, to bym się pobawił.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Grudzień 15, 2021, 21:05:06 pm
Witam Forumowiczów :)

Ostatnio zaczęła mnie nurtować jedna kwestia-dziś przejechałem Poldkiem kilka kilometrów, podczas których zaczęło lecieć bardzo ciepłe powietrze z nawiewu-niby wszystko ok, ale...

...kilka dni temu (przy temp nieco poniżej zera) ogrzewanie działało, ale bez rewelacji-ciepłe, ale nie gorące, na pewno dużo mniej ciepła wpadało, niż dzisiaj-mimo stania w korku i dłuższej drogi.

Nagrzewnica rok temu uszczelniana i czyszczona (w zakładzie naprawiającym chłodnice).

Zastanawia mnie jedna kwestia-czy problemem może być np. termostat?Od kiedy Poldka posiadam (ponad 5lat) nigdy termostatu nie wymieniałem-teoretycznie po kilku km pokazuje ok 90 stopni (zakładam, że wskaźnik nie szwankuje)

Czy jeśli np. mam obecnie termostat 82 stopnie, to czy wrzucenie 87 może coś zmienić?
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Grudzień 15, 2021, 21:15:01 pm
Jak wskaźnik pokazuje równo 90, to powinno być OK. U mnie mam 88 stopni stahltera, ale przy chłodnicy diesla, i trzyma niecałą grubość wskazówki przed 90.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Grudzień 16, 2021, 05:42:37 am
Pierwsza sprawa to linka od klapki. Sprawdź czy się nie wypięła.
Tytuł: Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Grudzień 17, 2021, 23:09:04 pm
Problem częściowo rozwiązany-po przekręceniu pokrętła na maksa ciepłe klapka w obudowie nie dociskała się do końca-zostawała spora szpara, przez co większość leciała przez nagrzewnicę, ale też wpadało zimne powietrze-tak jakby się wyrobiła-póki co rozwiązałem "klinując" klapkę, by leciało tylko przez nagrzewnicę.Linka chodzi ok, póki co nie chce mi się tego rozbierać, niech grzeje na maksa xD