FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Daniel#1984 w Styczeń 17, 2017, 20:26:32 pm

Tytuł: Zmiana silnika 1.6 abimex - > 1.6 GSI z osprzętem abimexa
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Styczeń 17, 2017, 20:26:32 pm
W moim caro z 1996 będę miał do wymiany silnik - stary zaczyna klekotać panewkami, a kompresja to całe 8,5 atmosfery. Chcąc nie robić panewek i pozostać przy OHV pomyślałem o montażu silnika z plusa, konkretnie "po boschowego". Pytanie, czy nie będę miał żadnych problemów z przekładką silnika i zamontowaniem do niego sprzętu z abimexa, czyli wtrysku? Będą potrzebne jakieś przeróbki w elektryce/czymkolwiek innym? Nie chcę montować osprzętu GSI ze względu na "inny" wygląd w komorze silnika, osprzęt do LPG też mam przystosowany do abimexa.

Druga rzecz, do wymiany mam cały wydech i chcę zrobić tak, jak miałem w poprzednim caro-akwarium, czyli wydech z DF/borka, ale z sondą lambda. Macie pomysł, w jaki sposób najlepiej ją podłączyć? "Przelotka" z gniazdem sondy lambda + dwuruka + stary kolektor wydechowy, czy może rzeźba z kolektorem GSI?
Tytuł: Odp: Zmiana silnika 1.6 abimex - > 1.6 GSI z osprzętem abimexa
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 17, 2017, 20:34:28 pm
majac dwa silniki jestes w stanie do GLI/GSI zalozyc osprzet abimexa

co do wydechu ,to normalnie zakladasz kolektor z sonda,pierwszy tlumik Caro, rura Caro i na rure (nie wiem,czy nie trzeba bedzie przyciac) tlumik srodkowy Borka i dalej ostatni Borka
Tytuł: Odp: Zmiana silnika 1.6 abimex - > 1.6 GSI z osprzętem abimexa
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Styczeń 17, 2017, 22:03:40 pm
malnie zakladasz kolektor z sonda,pierwszy tlumik Caro, rura Caro i na rure (nie wiem,czy nie trzeba bedzie przyciac) tlumik srodkowy Borka i dalej ostatni Borka

Czyli bez problemu podejdzie osprzęt abimexa? Cewkę muszę przekładać, czy mają takie same?

A nie mają te wydechy caro/borek innej średnicy? Wszystko by się zgrywało, czy muszę dosztukowywać "rurę"? Gniazdo w przelotce jest słabym rozwiązaniem?

(http://gktrading.pl/files/prod/46318-1.jpg)
Tytuł: Odp: Zmiana silnika 1.6 abimex - > 1.6 GSI z osprzętem abimexa
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 17, 2017, 22:48:30 pm
musialbys wspawac gniazdo w portki , tylko po co, skoro sa gotowe fabryczne rozwiazania,
srednica rur jest taka sama
Tytuł: Odp: Zmiana silnika 1.6 abimex - > 1.6 GSI z osprzętem abimexa
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Styczeń 18, 2017, 07:37:37 am
To byłoby faktycznie najlepsze rozwiązanie, ale według Polmostowa średnice są różne, 42 w starej wersji kontra 45 w nowej, jeśli dobrze widzę:

http://www.polmostrow.pl/katalog-osobowe.php?os=osobowe&marka=POLONEZ&model=1500&wersja=1.5&Menu=fromMenu

http://www.polmostrow.pl/katalog-osobowe.php?os=osobowe&marka=POLONEZ&model=CARO&wersja=1.6&Menu=fromMenu

Tytuł: Odp: Zmiana silnika 1.6 abimex - > 1.6 GSI z osprzętem abimexa
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 18, 2017, 13:01:02 pm
w sumie moze byc taka roznica srednic, ale to nie jest duzy problem ,bo trzeba je spasowac ze soba tylko w jednym miejscu
Tytuł: Odp: Zmiana silnika 1.6 abimex - > 1.6 GSI z osprzętem abimexa
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Styczeń 18, 2017, 13:20:41 pm
w sumie moze byc taka roznica srednic, ale to nie jest duzy problem ,bo trzeba je spasowac ze soba tylko w jednym miejscu

Tylko jak? Nigdy nie przerabiałem wydechu. Jak zrobić, żeby to było szczelne? Zrobić cztery nacięcia i ścisnąć opaską? 3mm to jednak sporo.
Tytuł: Odp: Zmiana silnika 1.6 abimex - > 1.6 GSI z osprzętem abimexa
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 18, 2017, 13:55:44 pm
nacinasz rure i sciskasz ja na mniejsza srednice,
naciecie zaspawujesz i wygladzasz pilnikiem,
w ten sposob uzyskujesz koncowke o mniejszej srednicy,zeby wlozyc w kielich tlumika
Tytuł: Odp: Zmiana silnika 1.6 abimex - > 1.6 GSI z osprzętem abimexa
Wiadomość wysłana przez: Żbiku w Styczeń 18, 2017, 15:05:24 pm
pod silnik gsi nie pasuje kolektor ssący od Gli  trzeba wiercić i gwintować w głowicy