FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: mateo#1939 w Luty 04, 2017, 22:54:33 pm

Tytuł: Auto na CNG wasze opinie-doświadczenia.
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Luty 04, 2017, 22:54:33 pm
Witajcie

Szukam następcy obecnego auta. Zaciekawiły mnie auta zasilane CNG( miedzy innymi ulgi podatkowe - Austria). Miała ktoś z was doświadczenia z CNG. Interesują mnie konkretnie auta z VW i Opla. VW 2.0 i Oplowskie 1.6 odpadają do miasta jeszcze ale w trasę katastrofa.
Tytuł: Odp: Auto na CNG wasze opinie-doświadczenia.
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Luty 04, 2017, 23:04:43 pm
Jeździlem ciężarówką cng i więcej nie chciałbym tego powtarzać...  znajomy miał Focusa z cng i prócz tego ze w Warszawie jest jedna stacja to więcej problemów nie miał
Tytuł: Odp: Auto na CNG wasze opinie-doświadczenia.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 05, 2017, 00:48:48 am
na CNG to iskrowe silniki sa zasilane i nic ciekawszego niz przy LPG sie nie dzieje - chyba ze gazu zabraknie to  wtedy na benzynie jest wersja "doczlap sie do stacji"

ciezarowka to co innego, wiele rozwiazan bylo lacznie z przerobkami silnika, wiec nie tylko dwupaliwowe - jaka wersja jezdziles ?
Tytuł: Odp: Auto na CNG wasze opinie-doświadczenia.
Wiadomość wysłana przez: OTRO w Luty 05, 2017, 00:53:26 am
Znałem właściciela żuka , który miał instalacje CNG , problemów z instalacją on nie miał  ;>
Tytuł: Odp: Auto na CNG wasze opinie-doświadczenia.
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Luty 05, 2017, 01:32:03 am


ciezarowka to co innego, wiele rozwiazan bylo lacznie z przerobkami silnika, wiec nie tylko dwupaliwowe - jaka wersja jezdziles ?


Jeździłem 6,5 tonowym Iveco Daily ze 100 konnym silnikiem zasilanym tylko CNG z zasięgiem 200km... trauma na całe życie... ;p
Tytuł: Odp: Auto na CNG wasze opinie-doświadczenia.
Wiadomość wysłana przez: Tomekk w Luty 05, 2017, 14:12:17 pm
Brat jeździł Ducato z CNG. W trójmieście chyba 2 czy 3 stacje tankowania, oddalone od firmy o 40 km najbliższa. Osiągów brak, zasięg 280 km. Korodujące butle pod autem.
Tytuł: Odp: Auto na CNG wasze opinie-doświadczenia.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 05, 2017, 15:10:16 pm
diesle przerobione na sam gaz ,czyli z dolozonym ukladem iskrowym to slaby pomysl,

chociaz Ducato to akurat wystepowaly z silnikiem benzynowym i podejrzewam, ze taki byl zastosowany,
butle stalowe pod podwoziem beda rdzewiec jak kazdy inny stalowy element - trzeba je zabezpieczyc ,albo zastosowac butle z komponentow,
osiagi silnika iskrowego zasilanego LPG lub CNG sa takie same jak przy zasilaniu benzyna, wiec gdy cos sie dzieje to trzeba odwiedzic warsztat w celu regulacji
Tytuł: Odp: Auto na CNG wasze opinie-doświadczenia.
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Luty 05, 2017, 16:57:02 pm
Obejrzałem wczoraj i dzisiaj kilka aut. Opel Zafira 1.6 150koni, silnik nawet dawał radę. Ale zbiornik benzyny benzyny razie w to tylko 10litrow. Caddy i Touran z 2.0 to auta tylko do miasta. Zero dynamiki, bezynowy bak to tylko 11 litrow. Passat i Touran z 1.4 tsi to już inna sprawa, dodatkowo bak benzyny to 31 litrów. 

Miał ktoś z was doświadczenia 1.4 tsi od rocznika 2011. Pierwsze modele to byla kicha, ale o tych nowszych niewiele jest informacjim
Tytuł: Odp: Auto na CNG wasze opinie-doświadczenia.
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Luty 08, 2017, 08:17:41 am
osiagi silnika iskrowego zasilanego LPG lub CNG sa takie same jak przy zasilaniu benzyna, wiec gdy cos sie dzieje to trzeba odwiedzic warsztat w celu regulacji

CNG ma niższą wartość opałową i stosunkowo niską gęstość, co istotnie zmniejsza współczynnik napełnienia w silniku. Troche lepiej jest po zastosowaniu wariatora kąta wyprzedzenia zapłonu.
Tytuł: Odp: Auto na CNG wasze opinie-doświadczenia.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 08, 2017, 14:19:06 pm
osiagi silnika iskrowego zasilanego LPG lub CNG sa takie same jak przy zasilaniu benzyna, wiec gdy cos sie dzieje to trzeba odwiedzic warsztat w celu regulacji

CNG ma niższą wartość opałową i stosunkowo niską gęstość, co istotnie zmniejsza współczynnik napełnienia w silniku. Troche lepiej jest po zastosowaniu wariatora kąta wyprzedzenia zapłonu.
kazde "popularne" paliwoma mniejsza gestosc energii niz benzyna,a wiec i wspolczynnik napelnienia jest mniejszy,
ale chodzilo mi o wyczuwalna roznice, bo nik nie wyczuje 2% mniejszej mocy na LPG ani 5% mniejszej mocy na CNG,
wariator zaplonu poprawia sytuacje, ale fabryczne auta na CNG maja cos lepszego : zwiekszony stopien sprezania na ~12.5:1 i ECU wystrojony pod metan