FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: El-Portero2 w Marzec 05, 2017, 20:02:08 pm

Tytuł: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Marzec 05, 2017, 20:02:08 pm
Witam
Jest 90% ukończenia projektu więc zakładam temat.
(http://vlepa.pl/282c16.jpg)
(http://vlepa.pl/daf58d.jpg)
(http://vlepa.pl/5c3d94.jpg)
(http://vlepa.pl/c9f9f7.jpg)
(http://vlepa.pl/c5db43.jpg)
(http://vlepa.pl/85ec85.jpg)
(http://vlepa.pl/9be809.jpg)

Zaznaczam, że alufelgi 16’ pochodzące z fiata 500 nie są przyspawane do auta na stałe tylko przykręcone każda na 4 śruby. Po odkręceniu tych śrub można przykręcić wszystko ..12’ od tico albo bezdentkowe koła drewniane zdjęte z bryczki – ET powinno pasować bez dystansów.   …także tym sarkazmem chciałbym wyłączyć kwestie gustu.


Tak w wielkim skrócie przedstawiam Wam historię tego projektu


Obracając się w tematyce aut z PRL'u obok Dużych Fiatów, Borewiczów, Maluchów i Syrenek często spotykałem się z wyrobami produkcji jugosłowiańskiej. Paru moich znajomych z Pomorskiego jeździło/jeździ Zastawami i Yugo. Osobiście te auta nie leżą w moim guście ale jak to na prawdziwego fana motoryzacji przystało zaciekawiony takim wynalazkiem przeskoczyłem w googolach szybko do danych technicznych i historii marki. Byłem pod ogromnym wrażeniem gdy z ciekawych faktów nt. Yugo Koral przeczytałem, że "W latach 1985–1991 samochód eksportowany był z powodzeniem do Stanów Zjednoczonych. Był to w tamtym czasie najtańszy (ceny rozpoczynały się od niecałych 4000 $) i najkrótszy samochód oferowany na rynku"
 (http://vlepa.pl/2ac8fa.jpg)

[imghttp://vlepa.pl/d950c0.jpg[/img]http://To był ten moment, w którym urodziło się patriotyczne pytanie.
  Czy zastanawiał się ktoś z Was:
Jak w latach 80'' wyglądałby Polonez produkowany na rynek USA?
Co FSO mogłoby w tamtych latach z powodzeniem eksportować do Stanów Zjednoczonych?
Brzmi to nieprawdopodobnie żeby kraj z bogatym, wysoko rozbudowanym przemysłem motoryzacyjnym, kolebka forda, Ikon marek takich jak: Cadillac, Buick, Chevrolet GM, Chrysler/Dodge/Plymouth, Jeep, Lincoln, Pontiac i wiele innych - Importował jakieś komunistyczne pudła na kołach zza żelaznej kurtyny.
Pomijając realia jakie panowały w latach 80' Dysponując wiedzą na temat technologii budowy aut z tamtego okresu i skupiając się na produktach bazowych FSO postaram się zamienić swój garaż w istny Ośrodek Badawczo Rozwojowy. Mój projekt będzie próbą przebudowania pojazdu, który miałby szanse (w tamtych czasach) znaleźć nabywców w USA
Taka super opcja, która zadowoliłaby nawet Amerykanina klasy średniej.
Jak dotychczas budowałem repliki poloneza coupe/3d, bawiłem się czasem w tuning SWAPy V6. Zetknąłem się też z bardziej cenioną stroną renowacji pojazdów(żółte blachy) ale ten projekt jest całkowicie wykraczający po za to co do tej pory robiłem z polonezami. To wg. mnie ABSOLUTNIE NAJBARDZIEJ AMBITNY, DOJRZAŁY I PRZEMYŚLANY PROJEKT jaki powstaje w mojej stajni Portero Performance. Robie to dla siebie, dla własnej satysfakcji :) Zapraszam

Rozdział I
I Have a Dream

 Żeby nikt, kto nie zna mojej działalności w temacie Poloneza FSO nie zarzucił mi bajkopisarstwa gwarantuje konsekwentne realizowanie postawionych w tym rozdziale założeń.

1.1 Planowanie wstępne

Pierwszy punkt to założenia- Jaki mam być ten polonez żeby spodobał się w USA?
> Funkcjonalny, przestronny, wygodny rodzinny, pojemny, komfortowy
>Tani dla odbiorcy w Stanach, Nie do zdobycia dla zwykłego Kowalskiego w PRL'owskiej Polsce (chyba, że to odrzut :] )
>Bogato wyposażony, elementy dodatkowe nie występujące w standardowych wersjach na rynek Polski, wspomaganie kierownicy, klimatyzacja, elektryka podnoszenia 4 szyb to podstawa do podboju USA
>Napęd i silnik - tu penie większość liczy na V8 w automacie - Myślałem o tym ale czymś bardziej realnym jak na tamte czasy to gama silników DOHC włoskiego Fiata.

1.2  Planowanie wykonania
Wykonane przy użyciu wysokiej klasy materiałów.
Wszystkie elementy nadwozia mają być z homologacją i atestami - to oznacza koniec z ramkami chrom, zje*anymi naklejkami tuningu, pseudo szybami z poliwęglanu, chińskimi diodami led i innymi pier*ołami za ''5zł'' z allegro. Odpowiem krótko: Nie będę oszczędzał na tym projekcie jak ma być to coś fajnego.
1.3 Zarys projektu
Żeby zrealizować plan potrzeba jakiegoś ogólnego szkicu. Żeby przebudować poloneza tak żeby się spodobał w Stanach trzeba sie będzie przenieść do USA i cofnąć do roku 1980. Zobaczmy jakie pojazdy spełniają pierwszy punkt założeń.
Szukam wszystkie oznaki odpowiadające na: Funkcjonalny, przestronny, wygodny rodzinny, pojemny, komfortowy
Nie trzeba było długo szukać na pierwszy rzut auto posiadające wszystkie te cechy to Chevrolet Caprice Station Wagon

(http://vlepa.pl/71b07a.jpg)

Idąc dalej tym tropem...

(http://vlepa.pl/93f8dc.jpg)
(http://vlepa.pl/b38455.jpg)
(http://vlepa.pl/585cf2.jpg)
(http://vlepa.pl/d27dd0.jpg)
(http://vlepa.pl/025649.jpg)



To, co mi do głowy przyszło. Station Wagon - Super ale Borewicz nie występował w typie nadwozia kombi. Pierwsze kombi polonezy to dopiero 98r. Może właściciele polonezów kombi mi pojadą za to co teraz napiszę: wg. mnie, powtarzam wg. mnie (to jest moje zdanie nie każdy musi się z tym zgodzić) Polonez Kombi 1999-2002 wygląda słabo. Co to za śmietnik dobudowali w tylnej części dachu? To jak ślimak ze swoim domkiem na plecach. Nawet klar kapituluje i odpada. Ta szyba boczna jakaś niewymiarowa- Porażka. Żeby nie było lipy totalnej postanowili wygubić linie ujowego okna czarną …hhmmm naklejką matową? – schodzącą się w klin do przodu auta. Żeby zmylić oko że coś tu nie pasuje. Dlaczego Fiat 125p kombi nie ma takiej 'nadbudówki' tylko prosty dach od początku do końca? ...Bo projektowali go Włosi :)

Dlaczego w Polsce nie produkowali od początku Borewicza kombi...? może w tym czasie skupiali się na sprzedaży 125p kombi to po co kombinować z polonezem? Tego nie wiem ale moim zdaniem FSO bazując na Polonezie 1500 hatchback powinno wówczas opracować wszystkie typy nadwozia. Z rozmów z kilkoma ludźmi związanymi z FSO wynika, że fabryka "zachłysnęła" się sukcesem poloneza - Nie było potrzeby w tamtych latach wymyślać innych typów nadwozia skoro hatchback poloneza sprzedawał się jak świeże bułeczki z piekarni aż piekarz nie nadążał z produkcją. Był ogromny popyt na jakikolwiek samochód więc ludzie cieszyli się z poloneza w takiej wersji jaka była dostępna i nie marudzili, że nie ma kombi- Takie czasy były.

Borewicz Station Wagon - Super jest ambitne wyzwanie: Borewicz kombi, który nigdy nie powstał w fabryce. Lubię to!

Pod względem zarysu ogólnego to na pewno:
> Linia dachu musi łagodnie 'opadać' do tyłu pojazdu (żadne dobudówki w górę!)
> Auto musi być dłuższe od pozostałych typów z serii (co to za przestrzeń i ładowność kombi skoro można lodówkę z marketu przewieźć w hatchback’u jadąc z otwartą klapą) Wiem, że zmiana typy nadwozia w autach osobowych polega w głównej mierze na różnicy tyłu nadwozia, zwiększenie lub zmniejszenie liczby słupków i zabudowie bagażnika bazują cały czas na tej samej płycie podłogowej hatchback/sedan/kombi. Jednak mi to nie wystarczało - z tej przeróbki chciałem mieć coś więcej niż zmianę wyglądu tyłu. W moim projekcie długość całkowita wychodzi porównywalnie z długością poloneza cargo.

no i mam coś takiego....

(http://vlepa.pl/4d0756.jpg)

...po małych poprawkach ...

 (http://vlepa.pl/40f596.jpg)

dlaczego? dowiecie się w kolejnych rozdziałach

2) Podsumowanie
 
+Jest pomysł i plan
+ Jest spory budżet
+ Jest trochę czasu wolnego (urlop + weekendy)
+ Jest ogrzewane miejsce do pracy
+ Jest doświadczenie i umiejętności
+ Są narzędzia i sprzęt
+ Jest zapał i motywacja!
+ Jest baza poloneza
... potrzeba jeszcze sporo nowych gratów za trylion cebulionów - Naprzód!

Rozdział II
Cały Polmozbyt wykupiony

1) Kompletowanie części
Być może nie kupi się paru pier*oł a w czasie przebudowy same się przyślą ale zaczynając tak ambitny projekt jedynego na świecie poloneza borewicza kombi nie mając nawet nowego zderzaka do przymiarki - to bardzo źle. Kompletowanie wszystkich części potrzebnych do realizacji projektu przed przystąpieniem do jakichkolwiek prac – to u mnie podstawa.
Co to za strategia? Proste - zanim potniesz jakiegokolwiek poldka. Kupujesz wszystkie graty, odkładasz na półkę i wiesz, że jeden etap masz już z głowy. potem chodzisz do magazynku na strych/piwnicy i bierzesz co potrzeba. Podobnie jak przy budowie repliki coupe w tym projekcie jeśli chodzi o części nadwozia i detale to wykorzystuję w 90% nowe elementy ponieważ najbardziej rzutują na efekt i wygląd końcowy.

Wrzucę link do całego pakietu zdjęć gratów jakie nagromadziłem bo nie chcę mi się osobno każdego zdjęcia wklejać
Do nowych części dodaję cały kompletny przód od coupe: lampy i atrapę z wypustem na znaczek, nosek metalowy z ujemnym kątem 87’ oraz zderzak z migaczami. Na wypadek gdyby mi się znudził borkowy fejs.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Marzec 05, 2017, 20:02:58 pm
Rozdział III
Przebudowa (opiszę w skrócie a następnie zarzucę stronę falą zdjęć, które będą się pół dnia wczytywać :D ...lepiej prześle odnośnik do galerii ok ;) )

1) Z blacharni potrzeba nam poszyć tylnych błotników na przedłużenie tyłu auta. Potrzebny będzie kolejny dach od poldka ja wyciąłem ze szrotu w bdb stanie. Zależało mi na fabrycznym szkielecie i wzmocnieniach. Pas tylny i ....no właśnie klapa. Element najbardziej skomplikowany do zaprojektowania z sensem i zbudowania tak, żeby miało to ręce i nogi.

Jak bardzo zostało przedłużone nadwozie podyktowała po części szyba tylna boczna błotnika - poszukiwania trwały bardzo długo - mam kilka szyb, które wydawały się idealne po zakupie i przymiarce lądowały powrotem w kartonie gotowe do odsprzedaży - Po kilku nietrafnie zakupionych szybach - zacząłem chodzić z miarką po parkingach i szrotach. Napisałem wcześniej, że jest to przemyślany projekt a nie taki, w którym pociąłem budę w jedno popołudnie z piwem w ręku a potem wstawiłem w otwór to co miałem pod ręką. Jest bardzo mało szyb, które swoim pochyleniem były zbliżone do polonezowskiego pochylenia słupka "C" (tuż za tylnymi drzwiami) To była dla mnie sprawa priorytetowa, żeby nie ingerować drastycznie w zmianę fabrycznego słupka C (przylegająca do krawędzi tylnych drzwi) Najlepiej wcale go nie naruszyć. Dlaczego? dokładam kolejny słupek "D", przy którym i tak mega się trzeba namęczyć bo zamyka tył auta to jeszcze miałbym ćwiczyć ze zmianą słupka "C" a co za tym idzie - całej ramki drzwi + dorabianie dziwno-kształtnej szybki w drzwiach zamiast tego trójkąta w rogu. Sprawdziłem wiele szyb klasycznych kombiaków od mercedesów w123, w124 po stare nissany maximy czy mazdy 323 z lat 80' Najlepiej wyglądająca szyba pod względem wysokości i tylnego skosu miła szyba z vw passata b2 kombi ("szczupak")

(http://vlepa.pl/63c445.jpg)

 była odpowiednio wysoka i na tyle długa, że nie trzeba byłoby wcale przedłużać tyłu poloneza ale jej nie wybrałem... Dlatego, że bok przy słupku "C" był pochylony znacznie w pionie jak większość szyb, które przymierzałem dlatego w tym wypadku trzeba byłoby wyciąć cały słupek "C" i wspawać go pod innym kątem - po tej operacji do przerobienia zostaje para tylnych drzwi, górne ramki i idź Pan dorabiaj teraz szyby gięte hartowane bo żadna seryjna nie będzie pasować. Zniknie cały ten ucięty róg w szybie tylnych drzwi i dziwno-kształtna szybka zamiast tej trójkątnej. Jeśli potrafisz sobie to wyobrazić to nigdy nie napiszesz mi w komentarzu tekstu typu "ale spie''olone szyby boczne wstawiłeś" :) Uwierz mi te od forda granady kombi były najbardziej zbliżone do moich oczekiwań - racja, mogły być krótsze ale jeśli fabryka czegoś takiego nie stworzyła to uważam to, co zrobiłem w tym projekcie za swój sukces.

(http://vlepa.pl/6fc19f.jpg)
(http://vlepa.pl/9d0e18.jpg)
(http://vlepa.pl/167378.jpg)
(http://vlepa.pl/97ccf0.jpg)


BTW na porównanie przesyłam zdjęcie fiata 131 kombi - w mojej ocenie ta tylna część, linia dachu i ogólne osadzenie szyby nie wygląda znakomicie

(http://vlepa.pl/46b42d.jpg)
(http://vlepa.pl/e8d74a.jpg)
okropne…
Skos i opadanie zostało tak jak obecnie- można byłoby to wyprostować ale wtedy zamiast szyby dociąć i wstawić poliwęglan ? ... nieee, nigdy więcej żadnych plexi- to by od razu budziło podejrzenia co to przeróbka jakaś a tak jest szkło gięte hartowane i większa możliwość wkręcenia przymulonemu od grania 12h w minecrafta gimbusowi na zlocie, że to "To, To oryginał jest" i że takie wychodziły z fso tylko w kilku szt. i tylko na export do USA :P :P :D

(http://vlepa.pl/879f99.jpg)


Zaczęło się nerwowo :)

(http://vlepa.pl/439f80.jpg)

2) Problem z "Du'pą" Panie...wymądrzasz się pan po forach, stukasz w klawiature od rana do nocy idź pan do garażu i zbuduj od zera klapę do pojazdu, którego nigdy nie wyprodukowano w fabryce KOZAK co?! Więc z du'pą było tak, że zależało mi na tzw. "kantach" dlatego żadne zaokrąglenia nie wchodziły w grę. Klapa borewicza + obramówka okna klapy fiata uno mk1 + dolny panel pod rejestracje z caro i to mocno przerobiony = To co widać musiało się jeszcze zgrywać z liniami z błotników. Ok a co z szybą tylnej klapy - tu jest popis. Przeleciałem całe motoryzacyjne włochy francje hiszpanię, niemcy i anglię lat 70-80tych w poszukiwaniu szyby do mojej klapy nawet wjechałem do ZSRR. Gofry II mb W124 kombi i wszystkie inne miały szyby zbyt rozchodzące się u dołu. np górna listwa pozioma przy dachu miała 94cm a już dolna część szyby przy lampach 121cm to zbyt duża rozbieżność - Dająca efekt taki, że w pewnych przykładach pionowe ramy u dołu wychodziły po 3cm a u góry po 12cm na stronę. Polonez jest dość wąskim autem - więcej jest aut, które maja dach wąski ale dalej nadwozie rozszerza się do dołu. Polonez ma sylwetkę bardziej klocowatą iż trapezową (patrząc na wprost od tyłu lub od przodu). Musiałem działać w oparciu to co jest dostępne w UE. Ktoś napiszę, że "mogłeś wziąć szybę tylną z peugeota 505 kombi albo z Simica 1501" Jasne ... z peugeota 505 kombi albo z jakiegoś modelu Talbot'a którego w Polsce jest 0 sztuk a w całej europie może z 15 np. alfa 90 kombi

(http://vlepa.pl/dd4723.jpg)

 w przypadku uszkodzenia- stłuczenia szyby- zakleisz sobie stretchem i będziesz 5lat szukał następnej Brawo Ty!. Szyby klejone nie wchodziły w grę! to musiała być szyba montowana klasycznie w systemie uszczelkowym żadne nowo-systemowe wklejanie! Jak czytam opinię tych niektórych cebulaków co na wszystkim się znają i krytykują, że szyba jest taka i lampy jakieś spier*olone to proszę niech zbudują poldka kombi po swojemu i niech wsadzą swoje lampy od kadeta i szybę od golfa2 skoro wg nich pasuję lepiej:):):):P Gdzie ja miałem fizycznie takie szyby w rękach i przykładałem do klapy mogę powiedzieć stanowczo NIE PASUJE to wielu opowiadaczy i tak upiera się że od moskwicza 2141 czy vw polówki pasuje lepiej. Potwierdzam raz jeszcze szyba z moskwicza jest za długa a z polówki za szeroka w dole. :)

Lampy tył. Oczywiste jest to, że całość koncepcji jest prowadzona w klasycznym stylu bardziej z epoki więc nie powinno dziwić nikogo, że raczej nie zastosuję lampa z poloneza atu albo z "mondeło" 2001 roku skoro projekt zakłada elementy lat 70' i 80'. Szukałem lamp kanciastych : w proponowanych były lampy forda kombi, pajero 1, granady 2, jepa cherokee, mazdy 323 kombi i innych.

(http://vlepa.pl/9b8c36.jpg)
(http://vlepa.pl/ee954e.jpg)
(http://vlepa.pl/45a666.jpg)

Lampy w większości od typowych starych kombiaków były za długie (słupkowe) wchodziłyby pod zderzak w poldku :P Volvo 740/760 seria 800 i 200 NIE PASUJĄ.

(http://vlepa.pl/abf262.jpg)

(http://vlepa.pl/770508.jpg)


To nie jest tak, jak niektórzy myślą, że znalazłem u dziadka w szopie jakieś stare lampy i takie jakie były założyłem - Gdy Ty wku'wiałeś sąsiada pałując rovera do odcinki, ja jeździłem z miarą i szablonami po złomowcach i parkingach ściągałem wymiary lamp z aut mogących pasować do mojego projektu.

Jeśli już jakaś lampa podeszła kanciastym wyglądem to nie pasowała mi z liną tylnego błotnika. Były też słupkowe (wieżyczka) lampy starej fiesty, corsy, kadetta ale skreśliłem je z jednego powodu - Jest dla mnie nie do przyjęcia w średniej lub wyższej klasie samochodu żeby klosze lamp były niejednolite kolorystycznie tzn. z w jednym kloszu umieszczono światło przeciwmgłowe a w lampie przeciwnej światło białe cofania. Jak już się porównywać to do najlepszych - Pokażcie mi, w którym mercedesie segmentu D lamy mają w jednej wsteczny a w drugiej przeciwmgłowe? wg mnie takie oszczędności w oświetleniu to synonim motoryzacyjnej biedy . Piękna nowa mazda 6 a jedna tylna lampa z kloszem całym czerwonym a druga obok z białym prostokącikiem kurrrr..to już oszczędność do przesady i to w takim aucie - wstyd. W pewnym okresie grupa VAG oszczędzała na lusterkach w skodach gofrach i seatach prawe lusterko było mniejsze od lewego. Poślijcie do szkoły dzieciaka z jednym uchem mniejszym a drugim większym i wmawiajcie mu, że nikt tego nie zauważy ba, nikt nie będzie się śmiał i wytykał palcami :D 

Przekręcałem obracałem i w końcu zostały te z opla kadetta c caravan 77rok

(http://vlepa.pl/883bc5.jpg)

są kanciaste i symetryczne mimo że brakuje w nich światła przeciwmgielnego. To była okazja do wkomponowania oddzielnych lamp w zderzaku podobnie jak brzoskwiniowa 3drzwiówka w muzeum ma światła cofania umieszczone w tylnym zderzaku. To są światła cofania więc białe klosze. Ja mam przeciwmgielne więc klosze czerwone nie biją po oczach na czarnym tle gumowego zderzaka.

(http://vlepa.pl/28e4fc.jpg)
(http://vlepa.pl/334224.jpg)

Auto nieco wydłużone więc zrobiło nam się sporo fajnego miejsca między zbiornikiem paliwa a tylnym pasem. To miejsce będzie prze ze mnie wykorzystane na zamontowanie podwójnego tłumika co nada nieco agresywny wygląd i wzbudzi domysły o widlastej 6-ce lub 8-ce pod maską.
 (http://vlepa.pl/677ba5.jpg) nowy tłumik zrobiony przez firmę ulter – dedykowany do mazdy 323 Końcówki są jakie są „szczoty” ale można zmienić zawsze.

 Jeśli z przodu będzie dolna dokładka spojler to wypadałoby żeby z tyłu jakaś dokładka coś a la dyfuzor też była. Kolejny pomysł na dorobienie dokładki eleganckiej, żeby nie zalatywało robotą Janusza z kontowani. Tu znowu odwołanie do włoskiej motoryzacji - fiata uno


Opcjonalnie do zamontowania na klapie (przy górnej części szyby) przerobiona dokładka polo II coupe 86r. Taki delikatny tuning- to w końcu FSO PolonezTuningKlub a nie PolonezClassicKlub

3) Dach i słupki
Przeglądając auta lat 70" i 80" w wydaniu amerykańskim zauważyć można, że modne było instalowanie winylowych pokryć na dachu. "vinyl roof" u nas znana chyba bardziej posiadaczom karawanów pogrzebowych ; limuzyn do ślubów czy nielicznym właściciela amerykańskich klasyków głównie cadillac i lincoln. Fajna sprawa bardzo elegancki wygląd. Więc postanowione polonez kombi będzie miał czarne pokrycie winylowe na dachu, słupkach C i D oraz tylna klapa do połowy (równająca się z słupkami D)
Przygotowanie dachu, impregnowanie i zabezpieczenie- tu nie ma żartów trzeba się do tego przyłożyć ponieważ dostanie się minimalnej ilości wody pod tworzywo skutkować będzie postępowaniem korozji dachu - w konsekwencji zerwanie winylu i robienia wszystkiego od początku. Ktoś powie, że można było pomalować dach i słupki na czarno albo wykleić folią a ja pisałem na początku, że poprzeczka ma być postawiona wysoko i folię z allegro za 5,50 może wykleić każdy Mirek w swoim garażu. Folia - to byłoby zbyt łatwe.

Winyl to tworzywo sztuczne - potrzebny jest specjalny klej. Cała technologia w zakresie instalowania winylu jest oparta na doświadczeniu i instrukcjach amerykańskich warsztatów więc nie będę tu ryzykował klejarstwa jakimś budaprenem. Klej mocny odporny na warunki atmosferyczne ale taki, który po wyschnięciu ce"ch*"e się elastycznością a za razem brakiem skurczu spoiny.

(http://vlepa.pl/ae9b4f.jpg)
(http://vlepa.pl/5b2a41.jpg)
(http://vlepa.pl/292905.jpg)
(http://vlepa.pl/67c895.jpg)
(http://vlepa.pl/9d69a5.jpg)
(http://vlepa.pl/9e800f.jpg)

(http://vlepa.pl/ee279c.jpg)
(http://vlepa.pl/ebe528.jpg)

Fajne doświadczenie – przyznam, że pierwszy raz robiłem coś takiego i wyszło bardzo dobrze – na końcówce dachu klej zrobił mi parę niewielkich nierówności ale przy dociśnięciu i całokształcie wyszło super. W zakładzie tapicerskim wzięliby za to fortunę. Poza tym jest niewiele zakładów w Polsce specjalizujących się w klejeniu winylu na zewnątrz.

Zostało mi jeszcze z metra winylu – zawsze będzie można okleić słupek A i B. Rynienki dachowe chrom połączyłem – wyszło po 1,5 seryjnej rynienki na stronę. Łączenia nie ma wcale widać.
Klapa otwiera się wysoko i nić nie ociera. Działa ogrzewana tylna szyba. Do podłączenia silniczek wycieraczki – bo w takim wozie to aż wstyd żeby nie było wycieraczki na tylnej szybie :P

(http://vlepa.pl/4bbc72.jpg)
(http://vlepa.pl/36431e.jpg)

Rozdział IV
Niekończąca się opowieść pt. Interior
Nadszedł czas na wnętrze
1)   Sprzęt grający licznik w milach detale z epoki i zakładana w projekcie elektryka na wypasie to wszystko w tym dziale.

CDN...
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Marzec 05, 2017, 20:51:24 pm
Przeczytałem do końca :) i przestałem mieć jakiekolwiek wątpliwości. Podoba mi się i czekam na wnętrze.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: banned w Marzec 05, 2017, 21:24:13 pm
Hehe, widzę odreagowanie komentarzy różnych forumowych...

Z całkowitą pewnością powtarzam, ten projekt mi się podoba. Powiem więcej: BARDZO PODOBA mi się ten customowy Polonez kombi, zarówno od strony koncepcji, projektu wyglądu jak i pod względem jakości wykonania.

Samochód ma jak na kombiaka zgrabną linię, przy tym ten przedłużony bagażnik jest bardzo praktyczny, a cały design spójny, estetyczny i pasujący do epoki. Uważam przy tym, że w sytuacji kiedy FSO nie miała za bardzo prestiżu za granicą i nie mogła zagwarantować wysokiej techniki, taki kombiak, niekoniecznie wyposażony we wspomagania i klimę, ale w standardowe, i tak bogate na warunki europejskie, wyposażenie Poloneza i atrakcyjną cenę, byłby bardzo atrakcyjną ofertą dla klientów zachodnich, szukających praktycznego auta rodzinno-użytkowego, za niewielkie pieniądze.

Reasumując- dobry pomysł na samochód w tamtych czasach, gdyby go wykorzystano. Przeróbka bardzo ciekawa, dobrze pomyślana, estetyczna i pięknie wykonana. Zdecydowanie jeden z najlepszych i najciekawszych projektów przeróbek Poloneza  <ok>
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Piotrek#1923 w Marzec 05, 2017, 21:43:31 pm
Wszystko przeczytałem :) Portero Ty wariat jesteś ale pozytywny :) Super projekt.
Zaczynanie projektowania samochodu od tylnej bocznej szyby :D
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Marzec 05, 2017, 22:56:55 pm
Przeczytałem do końca, popatrzyłem z każdej strony.....
Szacunek i wielkie uznanie za projekt i wykonanie.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Marzec 05, 2017, 23:19:50 pm
idąc tropem forda, szyby z taunusa kombi nie są krótsze, a pod odpowiednim kątem?
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: OLO w Marzec 06, 2017, 09:14:35 am
Wielki szacun za podejście i umiejętności. Już po wątku o budowie coupety wyrobiłem sobei zdanie na Twój temat. Masz markę.
Szkoda żę tylne szyby minimalnie opadają - ale skoro tak jest to rzeczywiście się nie dało (trzeba ważyć stosunek pracochłonności do efektu)/

Winyl na dachu OK - wygląda fajnie i ładnie się komponuje z poziomymi wstawkami w karoserii (listwy, progi, zderzaki). Ale całkowicie nie pasują mi oklejone słupki C i D przy pomarańczowych A i B. Dach wygląda jak dołożony. Zrób może jakiś VT jak by wyglądał samochód z pomarańczowymi słupkami i tylną klapą.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Majonez w Marzec 06, 2017, 17:46:45 pm
Szacunek za włożoną pracę i doprowadzenie pomysłu do tego etapu, ale mi się nie podoba, ten wydłużony tył zaburza proporcje bryły poloneza  <blee> . Widziałbym tu jednak kilka poprawek które mogłyby uratować kwestię wizualną. Oklejenie słupków tylnych oraz tylnej klapy według mnie nie było dobrym pomysłem, lepiej wyglądałoby to w kolorze pozostawiając sam dach w winylu . Czarne felgi przy tylu ciemnych elementach na nadwoziu kompletnie się gubią i zlewają ze sobą, widziałbym tu coś klasycznego, na szczęście ten element ewentualnie najłatwiej zmienić . Odwróciłbym też i zamienił miejscami tylne klosze, tak aby kierunkowskazy były na górze, oprócz tego jeśli to ma być udawana specyfikacja na stany przydałby się dorobić obrysówki po bokach nadwozia . Mam nadzieję że coś się tu jeszcze zmieni, bo w obecnej formie wygląda raczej jak niedorobiony tjun z przełomu wieków niż to czym w zamyśle miał się stać  :( .
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: banned w Marzec 06, 2017, 19:09:46 pm
131 kombi wygląda jakby miał wypadek przed wyjazdem z fabryki, więc ten Polonez jakby nie patrzeć, nie wygląda jak "nieudany tjun" ;p
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Marzec 06, 2017, 19:41:12 pm
Ciekawa koncepcja choć wydaje mi się przydługa, nie myślałeś nad budową Oberka ? ;)
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Majonez w Marzec 07, 2017, 00:21:01 am
131 kombi wygląda jakby miał wypadek przed wyjazdem z fabryki, więc ten Polonez jakby nie patrzeć, nie wygląda jak "nieudany tjun" ;p

Może nie "nieudany" ale przesadzony, zamysł był dobry, tylko tył wyszedł widocznie za długi i wygląda ociężale. Dodatki i odwrócone lampy z tyłu gdzie światła cofania na górze przypominają białe kierunkowskazy biorą na myśl tuning z początku tego stulecia (nie twierdzę że to coś złego, po prostu nie pasuje mi to tutaj) . Jednak gdyby dobrze dobrać detale to można by wyciągnąć jeszcze coś dobrego z tej bryły.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 07, 2017, 08:18:03 am
Tak troche ot... zrobisz kiedyś BorAtuSportCoupe ;-)
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: poldon82 w Marzec 07, 2017, 10:47:02 am
O takich projektach czyta się z przyjemnością :) Jest bardzo dobrze :) Czekam na efekt końcowy :)

Przy okazji ma może ktoś dokładne zdjęcia tej makiety ?
(https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/523516_361739133959607_1978991243_n.jpg?oh=e1c161fa37d2011ad594972670349d06&oe=59714D40)
https://www.facebook.com/KlasycznyBorewicz/photos/a.329312787202242.1073741832.328411033959084/361739133959607/?type=3&theater

---------------------------

Co będzie następne ?

Sedan ?
(http://img.sadistic.pl/pics/e0a627c6a666.jpg)

Oberek ?
(http://protauta45.republika.pl/oberek.jpg)

A może "Cywilny" Stratos ?

 :d
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Tomekk w Marzec 07, 2017, 20:08:04 pm
Fantastyczna robota. Ostatnio przejeżdżałem koło Twojego domu i zastanawiałem się jak tam roboty postępują a tu proszę - mamy Poloneza Kombi pełną gębą :)

I to jakiego!

Już Twoje Coupe wyglądało "jak z fabryki" więc o losy tego projektu byłem spokojny. Polonez - dawca którego oglądaliśmy u Ciebie jakoś rok temu pewnie nie spodziewał się że będzie tak odlotowo przerobiony na starość  <ok>.  Muszę koniecznie wpaść na oględziny, wygląda super!
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Kwiecień 08, 2017, 21:14:54 pm
Jak już pisałem auto nie każdemu musi się podobać może i jest nieco przydługawy (27cm) ale z pewnością jest to coś innego i coś czego jeszcze nie było :)
W każdej chwili można zdjąć dokładki progów, spojler i zmienić koła

idąc tropem forda, szyby z taunusa kombi nie są krótsze, a pod odpowiednim kątem?

są nie tyle krótsze co niższe - to w lini z szybami drzwi wyglądałoby jeszcze bardziej nieproporcjonalnie. Oprócz tego taunus kombi to już żadkość

przydałby się dorobić obrysówki po bokach nadwozia

dokładnie miałem w zamyśle zamontować obrysówki na tylnym błotniku z wykorzystaniem kloszy z kierunkowskazów przednich bmw e30. To wiązało by się z robieniem dodatkowych otworów i stworzeniem w dolnej części błotnika wrażliwego na korozje punktu. Mógłbym umieścić te obrysówki co najwyżej w listwie jak zrobiłem kiedyś

 (https://lh3.googleusercontent.com/-cJMaxvhktDo/UmQlgVniM5I/AAAAAAAABmA/_CoPBJQEXbk/w530-h398-p-rw/P11-10-13_18.28%255B01%255D.jpg)

Tak troche ot... zrobisz kiedyś BorAtuSportCoupe

hehe myślałem, że ktoś inny się zajmie tym projektem

Co będzie następne ?

Sedan ?

Następny projekt będzie zrobiony szybko tanio bez upiększeń 2 siedzenia fajny silnik i max frajdy :))) taki bandzior do zabawy :)


Żeby zacząć nowy projekt muszę najpierw sprzedać kombi. Żeby go sprzedać trzeba zrobić wnętrze....

IV rozdział

Parę gratów ze strychu

nówka zapakowane w oryginalnym kartoniku radio skald smt 331 z gwarancją i fakturą. Z instrukcji doczytałem że ten model radia nie był przewidziany na poloneza tylko na ładę i fiata 125p tym bardziej chciałem je zamontować w poldku.

(https://lh3.googleusercontent.com/pNvWzg5HHEaOIHYwBVOYSRmGJxn9r9vlGwRZsM-lP7gSL_-U86vCTPr1bh9y9MBYJ8oSPaShNHbllLZnzGIIsmxR0hv1MUmH=w367-h220-rw)
(https://lh3.googleusercontent.com/-MS7QDSUR1cE/WOkc-8et2KI/AAAAAAAACB4/Ltb0Qd39mdIccHUYXbAA828aQq6og9xEwCJoC/w424-h318-n-rw/20170114_234703.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-KPxdLUo89bo/WOkc-wdALEI/AAAAAAAACB4/IOt8qXNRNVwH6Og6RW04Wno9UlBFURdpACJoC/w424-h318-n-rw/20170114_234616.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-SdgFKuPHLqE/WOkc-1dLEXI/AAAAAAAACB4/TiOqJ7XDpf08n0HIRCWHs2hffJzncn94ACJoC/w424-h318-n-rw/20170114_234639.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/5xxvy0uCc_YIyGlnI6n-UdHd6XYlIApCFyj_Q2tdlQVNb4x3qK5d1l3hiXsP6lvo00e-M08kK8yw6Ij-NcE-FfQOuuWEiCCf=w367-h220-rw)
(https://lh3.googleusercontent.com/3hXM2Gw4oOgJ8mF8ueOZPOz4d7nUUuOVEiakC0I6xCxFgqOJPUdaizgjDPSeIFZ-Mp0ub27_rM22VTt21Ag-qOgm3HRbY0F_=w367-h220-rw)

W zestawie 1 głośnik
(https://lh3.googleusercontent.com/MdJ5aWbV4VtfYPJrzuIyo5k-tGIImunp0vqgGftxegR5EpGr8yrHR0vj-KdJpW1d6OSZgtWafZyl049R9ROgUwz5_BisA5QT=w367-h220-rw)



do zestawu nówka antena unitra tzw "bat"
(https://lh3.googleusercontent.com/-e4DjLBq4LQA/WOkc-1SFEXI/AAAAAAAACB4/SLx75or-PBgI2-tegrxqDvHQDA-oalQ0QCJoC/w424-h318-n-rw/20170114_234624.jpg)

parę pierdooł w tym starsze z epoki

(https://lh3.googleusercontent.com/-avRxFR4ZFdY/WOkc--01yII/AAAAAAAACB4/5e9Ub6br9EwzqoPFVIvLoJGEQTz95aLJgCJoC/w191-h318-n-rw/20170114_222952.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/wW7ISWbn9NM_6y40MYexgdmMn91BMvA4m_D4YgBiVl8xId_d1lJw1jwdr4PFY0vSJe0UVZdxjRjh4Gks5ZjPeMCA8mX_9O0p=w367-h220-rw)
(https://lh3.googleusercontent.com/1H1nZZQ01hC7z2ZmwfeckBw45e82k7lVnSB6-RdOGz8BqSQzLqYmg919gqgHXLXSvi1qmEX-UlRFr1khoAxdAxuok_0W7Qrf=w367-h220-rw)

nowy licznik w milach to smaczek w tym samochodzie
(https://lh3.googleusercontent.com/E7njbiY0pJ6Q8WiNCuz4RBlEM3KEoOqvpTY1ymqqmlbn_mb4XwJGjLlWFIilSnXXZPUUm4BWuEznYKbn5oO6pZblD8cJMrLK=w367-h220-rw)

Wnętrze

Fotele i kanapa z pierwszej serii borewicza pod kolor nadwozia orzechowe :D
Deska rozdzielcza zmodyfikowana "uwsteczniona"
Dodatkowo termometr woltomierz

(https://lh3.googleusercontent.com/bYefM3yONi9GOxEGCGEySJk_fjc-z6b97d2m5zNa1ejslWsMtwLYFmYtfllj2JtiGmHj7XAMHewsKUCAMUwI75yRp9t0vmEMXw=w392-h220-rw)
(https://lh3.googleusercontent.com/J_Vb1_7ZdryRSeVNWpP6Pxxb3F76K8k5q7AOMXeefzUh3kD0lB8Jm8yyEWK8xjc46t9mUfWhVfcBf0sJcqZ2CrlFnFiWomYKDw=w392-h220-rw)
(https://lh3.googleusercontent.com/khhep5Mr3ZSsmejquGYy5Pum0ybXNqObsenwFHv531TJ95Sb0W_0bRsgwIuXMo46cPItEDM_t0T1_PI3Abbakix9feDruvwU9Q=w392-h220-rw)
(https://lh3.googleusercontent.com/yekRMlrMzxewV-exgwjfgPDkJ8qTZWtOpwRnuVjPHODmqiVIpt7EKqKluSSfCcuHMberUd9JGN8ZSR4vUx5uqskIdCVFrc6GSA=w392-h220-rw)
(https://lh3.googleusercontent.com/edcCvNOLt7a5j-vBDud1eUWtjXq6AS_YFuGecdYkQ6usA-xOfIwaMPOW4rSeDWJDo--pvmYb9rjFY7yt3fHxXW_loaGjr1-feA=w392-h220-rw)
(https://lh3.googleusercontent.com/YUUR1XDU6VbFe8o6_dsS94p8XaSKAxPJ1qJkHApWdJ9G86wZwRGda9LxIt0eA56gADjk1yD-9t68MEofRpVMFQc5nqD0iFOipw=w392-h220-rw)
(https://lh3.googleusercontent.com/PKKKCZ_YGSFyB2IuBYKuT-qYgiNZifhSDDK_aHcXZnMUHgygMvO89GksmAIqv5dfW0lySFbasfNILBdv5rgWSlB1pJ0u-P1dqA=w392-h220-rw)
(https://lh3.googleusercontent.com/zWLRw_neorUqyPHHbgCRpc6Fd1f2wWTdWpq2JZ0YMZ4PEEWVTwiUMFQmJ2eJ7i3iP5T4BPoqJKtf7gLp8xN7UesjjklJFyNrPA=w392-h220-rw)


zmodyfikowałem panel z klapy caro i zamontowałem go

(https://lh3.googleusercontent.com/osbvxH4CZrMXASvJRl3X2xh2vjiQOPKEmsEDDVJHQMbrVhbFwzlT3rUX7UWy2rkosujuP6QfE2HZrrtd-g6nueCvohLej5IUOQ=w124-h220-rw)

na tyle miejsca dosyć tapicerka założona

Nie dawno się przeprowadziłem do nowego mieszkania więc wożenie mebli poldkiem sprawia mi mega frajdę

(https://lh3.googleusercontent.com/7AJ-5nJvwSImQfxxMlaMjstHc5DH2zzrBFbILbSJsARug6C8ThDjy4A85rEIN5J6TBKjvXWqAst-KUZ5Dot66i_oBPz0X7Tx_A=w392-h220-rw)

(https://lh3.googleusercontent.com/94YijZ_HCLUlZhjvvg0WMOmz-vnMGcJnPdOjPvFoC0_gLfb6fe1-Waq69tfXdgKFayDAmnqW6lgm-a28D9RHKsq2d0KzGgEalA=w392-h220-rw)
(https://lh3.googleusercontent.com/T2DuXagCX6ZMrEu9Q86ATynMSQtlsgH-xC0HWqkQBUA6DgqRp7sZzMyf8KfITlsaCgo7ykJxsKYg03jo8S8PDdBeOruQl9MzKA=w392-h220-rw)

szerokie popielniczki kolejny akcent 80'
(https://lh3.googleusercontent.com/1CAlhTsnD-KhbHMB0FHvCcsrGCwrupSMsjVzQLdRcG5t65CreDtxbld8PXGKgZ8loIvi1C8Ih3rPIJOQPDvXAnylM1XJrhZRhg=w392-h220-rw)

do zrobienia tapicerka słupków c i d oraz podsufitki (docięcie z dwóch)

Nie mogłem się już powstrzymać i musiałem zaliczyć rozpoczęcie sezonu FSO Pomorze we Władysławowie. Przyjechałem trochę spóźniony ale gdzieś tam się załapałem na gril bar :P pogoda była super jako że startowałem z miejscowości Hel to rozbujałem kombiaka na odcinku z Kuźnicy do Chałup do prędkości 100 mil/h :D:D:D mina kierowcy vw phaeton'a którego wyprzedzałem była warta wszystkiego :) Silnik 1600 CB ma potencjał o ile się nie mylę katalogowo 87KM przynajmniej w moim niezajechanym egzemplarzu z niskim przebiegiem.

http://puck.naszemiasto.pl/artykul/fso-pomorze-we-wladyslawowie-rozpoczelo-nowy-sezon-zdjecia,4072175,gal,t,id,tm.html

Polonez - dawca którego oglądaliśmy u Ciebie jakoś rok temu pewnie nie spodziewał się że będzie tak odlotowo przerobiony na starość  <ok>.  Muszę koniecznie wpaść na oględziny, wygląda super!

Poldek bazowy to był znakomity zakup - strzał w dziesiątkę - zadbany z cichym mostem, zdrowym silnikiem i budą bez większej korozji. Teraz czeka mnie otwarcie sezonu Trójmiasto Klasycznie 23 kwietnia o 15 widzimy się pod Stadionem Energa Gdańsk  :-)
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Kwiecień 09, 2017, 11:12:05 am
Boczki drzwiowe w brązie też zakładasz czy tylko  tapicerka siedzeń?
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Kwiecień 09, 2017, 12:51:52 pm
No chciałbym jasnobrązowe boczki ale na tą chwilę zdobyłem tylko na przód - towar trudno dostępny

linki do galerii jeśli komuś nie czyta w wątku

https://plus.google.com/u/0/photos/115475775999453529780/album/6406748131910875105?authkey=CKKv7eKV6KSLRg


https://plus.google.com/u/0/photos/115475775999453529780/album/6406683811351217537?authkey=CL6vp9m6gMnRFw


https://plus.google.com/u/0/photos/115475775999453529780/album/6406679848950228769?authkey=CPHz2KCusqnTrwE
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: mp79 w Kwiecień 09, 2017, 13:24:58 pm
Aż się prosi o tylny nosek...
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: mp79 w Kwiecień 22, 2017, 08:02:14 am
http://moto.wp.pl/polonez-borewicz-kombi-kontrowersyjny-projekt-za-23-tysiace-zlotych-6114064921921153a
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: w0mbat w Kwiecień 22, 2017, 19:01:18 pm
Jak i gdzie dałeś rade wyprodukować listwy na tylne błotniki?
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Kwiecień 24, 2017, 06:00:24 am
Czemu sprzedajesz? <co>
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Kwiecień 24, 2017, 19:30:55 pm
Listwy dorobilem z dwoch jedna, spoiwo + spawarka do plastiku. Spawalem od strony wewnetrznej na przetop. Nadmiar zeszlifowalem i cale listwy przepruszylem czarnym lakierem strukturalnym.

Sprzedaje bo buduje kolejny projekt ...taki który zostanie ze mną na dłużej ;)
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: w0mbat w Kwiecień 24, 2017, 22:43:42 pm
Z wypowiedzi wnioskuję, że nie są to listwy metalowo-gumowe. Dobrze kombinuję?

Jak ktoś da żądaną cenę to czemu nie sprzedawać? Sama budowa to niezła frajda, a jeszcze jak można na niej zarobić na kolejne projekty to już jest fantastycznie :)
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Kwiecień 25, 2017, 12:25:19 pm
Listwy plastikowe, metalowo-gumowe to do klasyka niech zostaną. Cena oczywiscie do negocjacji orientacyjnie podana żeby mieć z czego schodzić :)
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Kwiecień 29, 2017, 15:30:49 pm
I na Onecie o nim coś napisali :)

http://moto.onet.pl/aktualnosci/polonez-kombi-w-stylu-amerykanskim/skjpmk


Hahaha Dowiedziałem się wiele nowych ciekawostek nt poloneza. Tym bardziej mnie rozweselają nieznane informacje o aucie, które sam składałem
=Polonez jest zbudowany na ramie" hhhmmm zawsze myślałem, że to konstrukcja samonośna :D
w tym modelu są zamontowane z tyłu sprężyny zawieszenia z tego co pamiętam resory piórowe były stosowane do końca produkcji.
Dach w tym kombi jest plastikowy. Zenada hmmm to z czego była ta blacha którą ciąłem a potem spawałem...
polonez pojedzie max 120 150km/h idzie LEKKO! nagrałem to= 160 to koniec napędzania
"...jak on przeszedł przegląd skoro szyby tylne boczne nie są homologowane a to nie takie łatwe załatwić homologacje" hahahah
ten dach to porażka... jestem przeciwny takiemu tuningowemu naklejaniu folii naklejony jest wysokiej jakości marine vinyl negro z gwarancją wodoodporny, odporny na uv, ekstremalne warunki klimatyczne niską i wysoka temperaturę, import z Włoch przez Ponczyński & Reinke Automotive Textiles o kosztach nie będę nawet pisał...
polonez to gó'wno, które się ciągle psuło jak ktoś nie dba o auto, niewłaściwie eksploatuje i oszczędza na częściach to nawet najnowszy passat "b12" albo "b18" się zepsuje. Uwierzcie mi- znam ludzi co z biedy nawet tarcze hamulcowe do poloneza ze szrotu wyciągali a potem się dziwią że gó'wno nie hamuje dużo pali i gnije.
polonez jest drogi w eksploatacji i strasznie paliwożerny ..Ostatnio padła mi mechaniczna pompka paliwa. Zablokował się "języczek", w który naciskał wałek i przez to nie pompowało paliwa. 45zł nowa pompka, wkrętak do opasek i klucz 13-  7min roboty i w drogę! Zero błędów do kasowania oddawania auta do serwisu i wydawania tysięcy. Co do paliwożerności - jak na taką konstrukcje silnika to nic dziwnego.
bagażnik w nim jest nie funkcjonalny ponieważ po załadowaniu czegokolwiek przód uniesie się w góre i będzie się strasznie źle prowadził. Jeździłem z obciążeniem i nie stwierdziłem dyskomfortu w prowadzeniu. Docisk na tyle był zawsze wskazany w tym aucie, poza tym nie siądzie niżej jak są odboje gumowe tzw. bałwanki

Polonez to złom był i będzie ...jak tak spoglądam na Polaków, którzy potrafią tylko narzekać, hejtować, pluć na swoje i na innych ludzi to się zastanawiam czy przypadkiem nie było błędem odzyskanie niepodległości. Czy może należało się nam gnić w niemieckiej okupacji, być batem gnani do roboty w kamieniołomach i zap'er'dalać jak bydło pieszo wszędzie bo nie zasługujemy na żadną motoryzacje skoro nie potrafimy docenić tego co mieliśmy. Może było by lepiej powiedzieć alles klar das ist fantastisch volkswagen tdi maine father adolf niż teraz być Polakiem i je'ba'ć na wszystko co polskie.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: mp79 w Kwiecień 29, 2017, 20:43:05 pm
Im się pożal, a nie nam.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Kwiecień 29, 2017, 22:25:41 pm
Polonez to złom był i będzie ...jak tak spoglądam na Polaków, którzy potrafią tylko narzekać, hejtować, pluć na swoje i na innych ludzi to się zastanawiam czy przypadkiem nie było błędem odzyskanie niepodległości. Czy może należało się nam gnić w niemieckiej okupacji, być batem gnani do roboty w kamieniołomach i zap'er'dalać jak bydło pieszo wszędzie bo nie zasługujemy na żadną motoryzacje skoro nie potrafimy docenić tego co mieliśmy. Może było by lepiej powiedzieć alles klar das ist fantastisch volkswagen tdi maine father adolf niż teraz być Polakiem i je'ba'ć na wszystko co polskie.
Ale to szkoda się produkować na ten temat i szkoda nerwów.Choćby nasze bo najlepsze na świecie, to dla nas samych, zawsze będzie gównem.Taka już mentalność tego narodu i tego nie zmienisz.Zresztą, komentarze to mogą pisać nawet gówniarze z podstawówki, więc zbytnio bym się nie przejmował.A i pełno u nas dorobkiewiczów, czy to dorobionych tu, czy za granicą i taki poldka w życiu nie pochwali, skoro jeździ lepszym.Najlepiej to olać, bo i tak nic nie zrobisz.Ten kraj i tak już schodzi na psy.
Im się pożal, a nie nam.
Tam by go zmieszali z błotem.Radzę się nie przejmować byle głupotami.To tylko samochód.Róbmy swoje i miejmy całą resztę w dupie.Bardziej od mieszania poldka z błotem i pisania bzdur wyssanych z palca, boli mnie robienie wiochy przez samych jego właścicieli, co miewa czasem miejsce.Tu jest istotny problem.I nie mam na myśli wyglądu aut.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Kwiecień 29, 2017, 23:54:25 pm
ja się nie żale tylko piszę co mnie śmieszy... żeby mieszkać w Polsce i o polonezie wiedzieć tylko tyle, że jest paliwożerny to tak samo jak nie wiedzieć kim jest Marcin Daniec  :d :d :d

póki co rozpoczęcie sezonu zaliczone

(https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17991044_1551103998234308_2913353434462874921_n.jpg?oh=9fb8fc02d44668c7363c8e5c6d2309ca&oe=59844194)

(https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18057042_1551103858234322_7683977318019709411_n.jpg?oh=1a1cf1556f83f8d666955cddfec8c80f&oe=5980C6A5)

(https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18056823_1321217934627016_4475196253796071940_n.jpg?oh=268d4e99c7d980fb7a9b0fe3325c07a1&oe=5977CD43)

(https://static.wixstatic.com/media/648064_e81cda643d874e1d9e5c80748d81b751~mv2.jpg/v1/fill/w_960,h_570,al_c,q_90,usm_0.66_1.00_0.01/648064_e81cda643d874e1d9e5c80748d81b751~mv2.webp)

(https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17992362_433919326961109_7419444511863147838_n.jpg?oh=17425842d572f0689ccd8fee89d7ab8e&oe=59852ADE)

(https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18119368_217383328759664_7007869681728436165_n.jpg?oh=9205de83a85bbabee80cc74f3843f41e&oe=598A2A40)

końcówki wydechu już zdjęte *zostały zwykłe rurki ) teraz pora zmienić przód na przejściówki 89 powinno to optycznie przedłużyć przód auta
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Macfly w Kwiecień 30, 2017, 02:06:42 am
Co do dańca :D

https://www.youtube.com/watch?v=Aiu28CC2U8Y ;)

A  co do przejściówki jak dla mnie bym ryj zostawił bardzo mi się podoba zwłaszcza z tym że ma wycieraczki na reflektorach ;)
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Kwiecień 30, 2017, 09:39:39 am
Jak bys do niego zeswapowal jakies 1.8 lub 2.0 w automacie. To bym go od Ciebie wziol na eksport. Podoba mi sie mega.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: banned w Maj 01, 2017, 11:30:42 am
...jak tak spoglądam na Polaków, którzy potrafią tylko narzekać, hejtować, pluć na swoje i na innych ludzi to się zastanawiam czy przypadkiem nie było błędem odzyskanie niepodległości.

Nie bluźnij. Najważniejsze że w niedzielę do kościoła chodzić potrafią :]

A poważnie, ręka do góry kto by się dzisiaj obraził o niemiecką pensję?
Jedyny problem, którego nikt nie mógł przewidzieć, jest taki że gdyby ZSRR padł w 42 roku, to Aliantom zachodnim nie chciałoby się wyzwalać Europy z rąk fanklubu wariata z kretyńskim wąsem. Anglicy by sami nie dali rady, a Amerykanie by nie zrozumieli dlaczego muszą żyć w nędzy i tracić tylu synów na jakiejś wojnie gdzieś w kij daleko. Niestety, to że ZSRR nieprzerwanie wysyłał do boju 200 dywizji, miało kolosalne znaczenie, więc każdy czynnik który osłabiał III Rzeszę dobry dla całego kontynentu. A tym czynnikiem była także nieustanna dywersja na ziemiach zajętych przez III Rzeszę i wsparcie wysiłku Aliantów, szczególnie istotne ze względu na zespół Biura Szyfrów.

Ten kraj i tak już schodzi na psy.

Ten kraj schodzi na psy odkąd królem został Zygmunt III Waza.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Maj 25, 2017, 13:23:05 pm
(http://vlepa.pl/b4186e.jpg)
(http://vlepa.pl/05f20f.jpg)
(http://vlepa.pl/9acab6.jpg)
(http://vlepa.pl/042491.jpg)
(http://vlepa.pl/545c7d.jpg)
(http://vlepa.pl/35a3c4.jpg)
(http://vlepa.pl/cb8749.jpg)
(http://vlepa.pl/bc860a.jpg)
(http://vlepa.pl/7a7c4c.jpg)
(http://vlepa.pl/d9c13c.jpg)
(http://vlepa.pl/6554cd.jpg)
(http://vlepa.pl/49c822.jpg)
(http://vlepa.pl/7c54cf.jpg)

Kocurek na działce  :-)
Oddam w dobre ręce  :]
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Maj 25, 2017, 19:27:26 pm
Dobrze Ci to wyszło, wyrazy uznania

dobrze mogło by wyglądać dodanie jakiejś listwy/lotki pod tylną szybą, a nad lampami, coś jak nosek z przodu. ale to by trzeba coś dorobić
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Macfly w Maj 26, 2017, 01:22:34 am
Jak na ameryke to bym tu widział jeszcze szyby w prądzie x4 ;) Szkoda że pod młotek idzie bo widać że dużo serducha włożonego było w robotę tego auta ;)
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Varisella w Maj 26, 2017, 09:43:21 am
Kradnę zdjęcia. Najwyżej ręka mi uschnie :]
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Maj 26, 2017, 16:11:08 pm
Dobrze Ci to wyszło, wyrazy uznania

dobrze mogło by wyglądać dodanie jakiejś listwy/lotki pod tylną szybą, a nad lampami, coś jak nosek z przodu. ale to by trzeba coś dorobić

Dzięki,
Lotkę tylną znajomi mi już dorabiają w programach graficznych
listwa pod lampami tez by sie przydała

Jak na ameryke to bym tu widział jeszcze szyby w prądzie x4 ;) Szkoda że pod młotek idzie bo widać że dużo serducha włożonego było w robotę tego auta ;)
szyby w prądzie,lusterka w prądzie, car audio, klima, grzane du}py itp. zostawiam coś do zabawy i przyjemnego udoskonalania przyszłemu właścicielowi - grubsza robota jest ogarnięta - poćwiczyć można z roletą bagażnika, tapicerką na boczkach i dyfuzorem - dokładką pod tylnym zderzakiem.

Sprzedaż będzie przyzwoleniem na budowę kolejnego projektu - już wiem co to będzie a poprzeczka będzie podniesiona trzykrotnie! - Mega gruby projekt Poloneza, który zostanie ze mną na dłużej.
 
Kradnę zdjęcia. Najwyżej ręka mi uschnie :]

spoko, jeśli zamieszczam tu cokolwiek to tym samym zgadzam się na pożarcie materiałów przez internet więc za kopiowanie i udostępnianie ręka ani głowa nie uschnie. :)
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: w0mbat w Maj 26, 2017, 18:17:08 pm
Deskę rozdzielczą "naprawiałeś" czy miałeś na stanie? Pytam bo moja już woła o ratunek
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Lipiec 12, 2017, 21:08:11 pm
deska modyfikowana na stary typ w super stanie bez pęknięć
====================================

To może kogoś przewieźć ? :P

(http://s5.ifotos.pl/img/IMG201707_qperrxq.jpg)
(http://s5.ifotos.pl/img/IMG201707_qperrxh.jpg)
(http://s2.ifotos.pl/img/IMG201707_qperrna.jpg)
(http://s5.ifotos.pl/img/IMG201707_qperrnn.jpg)
dystanse zostawiłem

więc tak tylko do zdjęcia by pogonić i za raz zakładam z powrotem 16-tki w 195/40 bo na tych seryjnych balonach się nie da jechać - masakra pływają jak chcą a przy hamowaniu robi się az śmiesznie. Szeroki kapeć i zdystansowanie to podstawa w tym aucie ...i pomyśleć, że zamknąłem budzik jadąc nim na A1 a mówili, że się nie da HAHAHA następnym razem nagram to jak oblatuje takie e46 316.  ;p

jak dotąd najlepszy silnik seryjny jaki miałem w poldku być może trafił mi się bardzo dobry egzemplarz.

(http://s5.ifotos.pl/img/IMG201707_qperrrw.jpg)
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Lipiec 12, 2017, 21:53:51 pm
Z LS3 był by szatan :)
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Mariusz w Lipiec 13, 2017, 20:52:13 pm
Yyyy ja tam widze na felgach kartoflaki D124, które mają conajmniej 20 lat. Wiadomo, śmiało można pisać o prowadzeniu zakładając opony ze śmietnika ;). Wóz zrobiony z rozmachem, ale... a dobra, mniejsza o to.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Lipiec 15, 2017, 23:19:56 pm
ale... no dokończ  <lol> założyłem takie opony w jakich się tu lubujecie  <lol2> FSO-Polonez "Tuning" Klub (nowe opony miałem to pisaliście, że ujowe stare założyłem to też ujowe już naprawdę nie wiem jak wam dogodzić  :d)  <lol2> btw 175/70/13 a 195/40/16 to jest jak porównywać konia z osłem nawet bym się nie odezwał czy będą nowe 175x13 czy stare to nie zmienia faktu, że nadają się jedynie do taczki. Kto jeździł z kółkiem na oponie niskoprofilowej ten wie.

Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: banned w Lipiec 16, 2017, 11:41:30 am
Przyznaję, jak dałem długie pióro pomocnicze i felgi 14 to precyzja prowadzenia wzrosła niepomiernie, nawet mimo braku Panharda, nie mówiąc o Wattcie. Wcześniej powyżej setki jechało mniej więcej tam gdzie samo chciało, a teraz to nawet przy 170 nie czuję problemu ze stabilnością, za to nawet zaczyna być czuć downforce  :d
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Styczeń 21, 2018, 23:28:28 pm
Zimówki założone no to w drogę...

(http://vlepa.pl/ebdb61.jpg)
(http://vlepa.pl/c598ea.jpg)

kombi winter edition

(http://vlepa.pl/cca69e.jpg)
(http://vlepa.pl/535935.jpg)
(http://vlepa.pl/e7f3b3.jpg)
(http://vlepa.pl/231dad.jpg)
(http://vlepa.pl/2d8f7a.jpg)
(http://vlepa.pl/088f6a.jpg)
(http://vlepa.pl/b678a5.jpg)
(http://vlepa.pl/b81cb8.jpg)
(http://vlepa.pl/4de257.jpg)
(http://vlepa.pl/f25f07.jpg)
(http://vlepa.pl/d83003.jpg)
(http://vlepa.pl/f2b89b.jpg)
(http://vlepa.pl/03db03.jpg)
(http://vlepa.pl/2e3127.jpg)
(http://vlepa.pl/79bf09.jpg)
(http://vlepa.pl/0d8837.jpg)
(http://vlepa.pl/441cc2.jpg)
(http://vlepa.pl/3cb2f5.jpg)
(http://vlepa.pl/4f5e1b.jpg)
(http://vlepa.pl/dba0f0.jpg)
(http://vlepa.pl/6211c8.jpg)

Sporo frajdy z jazdy w zimę, ciekawskie spojrzenia innych kierowców, super klimat auta mega plus

(http://vlepa.pl/7fccf2.jpg)
(http://vlepa.pl/32005f.jpg)
(http://vlepa.pl/dae1a4.jpg)
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Michu125p w Styczeń 22, 2018, 22:25:30 pm
Jak z wentylacją wnętrza? Tylne szyby z bagażnika widzę że zaparowane - tak jest zawsze?
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Styczeń 23, 2018, 19:35:51 pm
Jak z wentylacją wnętrza? Tylne szyby z bagażnika widzę że zaparowane - tak jest zawsze?
Nie jest tak zawsze. Ale jak buciorami ze śniegiem pasażerowie wchodzą i na gumowej wycieraczce jest mokro to trochę paruje. Na chwilę obecną auto nie jest garażowane więc schnie jak wyruszę w trasę i się zagrzeję w środku. Pochłaniacze wilgoci mam ale najlepszym patentem za dnia jest zostawienie pół centymetra otwarte szyby na 20min i wszystko ładnie się osusza i nie ma śladu na szybach - sprawdzone. Fotki Kuźnica/Hel} w Helu na brak cyrkulacji powietrza nie można narzekać :}
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: mp79 w Styczeń 23, 2018, 19:51:12 pm
Nie spodziewałem się, że tam można gdziekolwiek samochodem tak blisko morza podjechać. Miejscowi zawsze znajdą sposób ;)
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 24, 2018, 13:23:13 pm
To dobrze że nie trzeba było cię wyciągać z plaży jak taką jedną skodę w Gdańsku... Nie wiem czy ciągnąc za tył nie oderwałby ci tego przepastnego bagażnika...

Ale i tak najlepszy był laweciarz mówiąc beztrosko, że często muszą kogoś z plaży wyciągać...
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Styczeń 24, 2018, 16:35:33 pm
ja nie mam z tyłu haku holowniczego wiec pewnie za most by musiał złapać albo za mocowanie tylnego zderzaka najmocniejsze miejsca ...  :d

teraz jest zmarznięta ziemia wiec sa twarde place a sa tez takie gdzie jest miękko. Nie raz widziałem jak ursus wyciągał z plazy Q7 czy inne patrole 4x4 bo myślał ze pojedzie wszędzie. wiosna latem jesienią jazda w większości takich miejsc jest wręcz niemożliwa jedynie quady dają rade. im bardziej mielisz tym bardziej wtapiasz sie w dół a przy rwd gdzie tylek lekki jeszcze gorzej. 
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Lipiec 04, 2018, 10:43:26 am
Ktoś mi fajny artykuł napisał nt mojego poldka - dzięki będzie dla potomnych ;)
https://spidersweb.pl/autoblog/polonez-kombi-na-sprzedaz/

No i z kombi też będę się żegnał więc filmik poszedł w świat a dla mnie na pamiątkę
https://youtu.be/sNECPxs10Tw

Nie ma czasu na sentymenty trzeba ciąć metal i krzesać iskry kolejny projekt czeka... :)
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: mp79 w Lipiec 05, 2018, 05:37:38 am
Mam nadzieję, że to będzie coś, co i tak wymaga remontu...
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Lipiec 10, 2018, 22:20:19 pm
Jasne ale jak już wiadomo poprzeczka idzie co raz wyżej. Jak pogonię kombi biorę się za kolejny projekt. Co do karawanu  (cena już mocno zaniżona/ tak naprawdę oddaję po kosztach samych części i materiału a ludziom teraz nie odpowiada bo chyba za tanio) to jest minimum i nie będę robił nikomu prezentu. Jak tłumacze przez telefon milion razy ze za 10 nie to niech ktoś idzie puszki po piwie sprzedać albo od kolegi 3 pożyczy :d <rotfl2> <rotfl2> <rotfl2> tak już jest w naszym kraju... za darmo a jeszcze przywieźć pod dom najlepiej  <lol2>
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: banned w Lipiec 11, 2018, 13:23:08 pm
No, cholery można z nimi dostać. Umawiam się z człowiekiem że mu coś zrobię za 250, opuszczam mu później do 200, a ten się upiera że umawialiśmy się na 150. Posłałem ostatnio takiego na drzewo.
Nie sprzedawaj łajzom po kosztach, niech cokolwiek za robotę zapłacą, a jak ich nie stać to niech mniej na piwo wydają.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Sierpień 04, 2018, 23:31:31 pm
znalazłem w sieci takie coś

(http://vlepa.pl/275fbc.jpg)

...wyobraźnia uruchomiona :P
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Młody# w Marzec 25, 2019, 08:04:35 am
Melduję że dotarliśmy z wozem wczoraj cali i zdrowi :D W sumie, opierdzielone 800 ponad z Wejherowa, spalanie srednio na trasie 7,5 litra.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: mp79 w Marzec 25, 2019, 10:53:38 am
Za ile poszedł?
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: OLO w Marzec 28, 2019, 19:04:10 pm
Policz. Około 4,70zł/litr, średnio 7,5l/100km i 800 km. Mi wychodzi około 280zł.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Czaroo#1879 w Marzec 28, 2019, 19:48:42 pm
Melduję że dotarliśmy z wozem wczoraj cali i zdrowi :D W sumie, opierdzielone 800 ponad z Wejherowa, spalanie srednio na trasie 7,5 litra.
Miło by było żebyś kontynuował temat auta na forum:-)
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Młody# w Marzec 31, 2019, 18:06:12 pm
Za zgodą własciciela bede coś tutaj wrzucał :)
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Młody# w Kwiecień 01, 2019, 20:49:29 pm
Pierwszy up:
Nowe koła :)

(https://lh3.googleusercontent.com/e_8GMYBWSnV67fEJ5ywg-uwChnSWS0AkA5Ydmco3h_bngSScwXT79gQRbydNurqAo4XMy5Mvejdj8W5a6bG8oHsAClJpKvED4D2kjsnhmRZUTUnWvRL7XpLdupxf5fthYDGwOaem6W7KWlispQD4gzYWxy2IbGvHY1vxFS4bS7adSraF3ry9IrMt60gBXoOZ9B-cUgzZCq-cl2NAISZHlGqYnula8kYomvECIsm73QxhQEjsMuF8y82XwLVA4yrWxQxqgYEyZwNtYtpnj7AwGjbny8Jdr9H8I1FAqmUeGeIEMAMd5w5FtkomJCMsTdS_UfrTrYX5opFYbaa-HhThGABgw7WhXoyB5VKv4IFZAjdLCv18veOUUgt2jqWnizdG63UHAT7Xf-wdKUfzH_v40-H1ymH-YkusUXx4wUsaz11nOknzMPFxvQg9Nam8yOIKyB9hm9MtR-GekpEeNlDVZrbbtrc2tE4DKbTasUj1gtk3Y_N71YZl41TwOP6P_84Ce62pw2CjRaipOG25b6SlCq7cWrlkTzXHr-r0rRH7UoL_OaWeFOzmCwe2kj00Dzv55oP0D3xQk0Mbj0jZOtBINv_UVjOeLCUWuMIvi5NtK1H6CsdwHaHepIrfhHQJkvnVCFrJQcnsOb2Mz6EVZFl6dVJkaLwoJQccX5d7lnsYxyL_MCk8jqg54_BLWOYOszmsMhUpYOaYcgpTTXELXSxwljYk=w986-h657-no)
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: deser w Kwiecień 02, 2019, 07:29:59 am
Ładne :)

Będziesz rzeźbić tylną wycieraczkę?
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Kwiecień 02, 2019, 22:26:25 pm
(https://st2.depositphotos.com/4497765/7554/v/950/depositphotos_75545899-stock-illustration-super-comic-book-style-word.jpg)


Widzę, że będzie się działo   :-) zrobić środek... wstawić 1.8 jak gadaliśmy i będzie naprawdę super bryka  ..."jedyna taka" <spoko>
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Młody# w Kwiecień 03, 2019, 17:40:25 pm
Elportero, wszystko w swoim czasie. Graty sie kompletują, wiec spokojna głowa. Jak narazie to wszędzie gdziebyśmy nie byli w drodze powrotnej od Ciebie to ludziom karki łamał :D Najlepsze są odpowiedzi na pytanie co to za wóz... Polonez z Californi :D

(https://lh3.googleusercontent.com/nuId4s2hl-A9Y4aAIOKfah0529X-gDSENWWQVoYGDzFOrCj_EhsWl380DbbVC3PGKf4Ggg_d43Lr9Xs6ZTECu-2NFR0rgFdT9Hoj10JFD31eZfkjNGKV1H7fwIAaoqhvckRUWEeUv9zpy6FdeL9Dl7AT9ViFls3-dRZRbMGsKagDOnlWDpj8qAe1QuDZeXFcGLQu207TeKlcClsRcuEnXCgEQxVvqMnqqwui3V06FEeg7724eYCv0FAFbdA1lJY-BHGSaFVAAbBHF65ggRLRGGOprwDSxB54CKsyV8ZdYHGZl3-bU1C-m6lAREUbwdjKWbkBaWlV-flIIOQ7WcJ_qOoyVBydUStl5DSjy7yMn47XXDh533RQ336gqsZA9XoKLK2dF_vvjaypP1HHNucluH9JIY6DzcET6qNiZweB5AYHoNyDj13jMQcULkFJPMnThAd8QlzFowYuDDzOV_bBRsKThX8RDy8col4G9bnahAQ4FOXDVZJKcf7JVXkktJ0e9ZiwzrejTfuskO90ZvCSkB30mZtyjiqF_I-TYcnaM0ld8RtyMCeWRMVM4yX3qlhx2ltZ1a8WyxvSHs1VTBkZIJQtYsZQSbpiSZWPYLMy25uz1B5sCrMD359jqMvH4LitXhZu1lt63Jzpa8tUbXu71JWul44HB05ib4KM6JNi7fqBlV-E9DyD8F9ckXbvxxgWSzCnI2WaFCwrj1MjoQWtPSo5=w986-h657-no)
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: lesor#1973 w Kwiecień 03, 2019, 18:15:08 pm
Najlepsze są odpowiedzi na pytanie co to za wóz... Polonez z Californi :D
Brak mu naklejki "w mahoniu". :)

Bez niej też świetny!
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Kwiecień 04, 2019, 05:35:35 am
Teraz to i ja bym uwierzył w tą kalafiornię patrząc na fotki. Zresztą po tym jak zobaczyłem trzyosobowego pikapa 125 jestem w stanie uwierzyć we wszystko związane z fso i usa...
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Czaroo#1879 w Kwiecień 04, 2019, 05:46:53 am
Super się prezentuje.... chętnie obejrzę go na żywo ;-) <spoko>
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Kwiecień 04, 2019, 08:28:22 am
ładna felga co to za wzór rozmiar itp?
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Bartek GSi w Kwiecień 04, 2019, 16:12:19 pm
Wyglądają na chińskie 13".

https://allegro.pl/oferta/felgi-kola-13-fiat-125p-polonez-lada-nie-bbs-7752020014
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: banned w Kwiecień 04, 2019, 22:23:42 pm
Teraz to i ja bym uwierzył w tą kalafiornię patrząc na fotki. Zresztą po tym jak zobaczyłem trzyosobowego pikapa 125 jestem w stanie uwierzyć we wszystko związane z fso i usa...

Yugo było sprzedawane w USA w latach 80... Nawiasem mówiąc, porównując osiągi silników europejskich na rynku USA, do amerylańskich, dochodzę do wniosku że OHV powinno było się dać dostosować do norm USA bez uszczerbku na mocy.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Majonez w Kwiecień 04, 2019, 23:27:45 pm
Gdyby tylko lampy tylne zamienić miejscami i obrócić żeby kierunkowskazy były na górze to byłoby spoko  :] . Dostosowywać do wymogów USA pewnie się nie opłacało, ale aż dziwne że nigdy nie próbowali pchać 125p albo poloneza do Kanady, z demoludów to chyba nas tam tylko nie było.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Młody# w Czerwiec 21, 2019, 17:12:14 pm
Jako że ohv tak waliło panewami, ze aż uszy bolały...

(https://lh3.googleusercontent.com/OrSkhElU8G2bFkznl50GA6vurIkv7LiQWPwZqwi7nY-lC0_reIx3aYq_NKwRsf3jay_xBT92UPqrpIp2dm6J5eAnMb9FSnSNOiDe3mvJMQZRLPxQEOSM87rt4eTaNRLleqaC_AQ0PpoIBh5Xflc3doflKVXoWcGZK_9iICjcNdzQUfl1NMcjtcS2sAfDmmpq5964MWSVOKI0X7sDJAEojO9cBrsBewvaOFKHTWfbafdW9ghDGdj9KcreUqTpjosBPKX4uATQTUYG8OoN2q3fnGUTgCkHL7NSZQS0iQznak2i8Z7TpZ12Th7D6T8Lgdq-fLo5jGsPXifT0g4r9j8myC5Lw47iF2VZUFRdox-1DpBv_gP-J3NGdCNWoGHA3F7kHhjbRoQL_mZVhhlP3nGze1-OHF0Hh6R66IDe8F9TvcIQbNAGbqAKcLZfSlIIPaqM1OtVvMqSsZtP5E1uW9Q0Ec4PKHyCPrsew8NdzHtO9iIUqpLWBBjDHX1NX2hqMuXnWkQ2Sg2oOlqRwTPNUg72bKJS6JZ1Qf7ZtujGQ9XdU3M9oUJ1ewqkpk3qkUThiI2Lz8kVXnh4CInxaeupu74tPZk7DfHtiMuZVV24NL8nNjVNwNYcy5t2-rGhXZw10oAPIoFG11lf_N89nn8Xyw3BIiAKy1Y6B94=w1170-h657-no)

Wleciał sobie rofer :)
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Bonifacy w Czerwiec 22, 2019, 13:56:16 pm
Słabo, by nie powiedzieć, że fatalnie, auto straciło cały swój klimat i zamysł twórcy - teraz nie ma nic wspólnego z Poldkiem, który mógłby być eksportowany do USA, a stał się zwykłym ulepem. A można było zrobić to fajnie, np. zrobić mocną OHVkę, albo jeszcze lepiej - wrzucić Fiatowskiego DOHCa 2.0, montowanego np. w Fiatach 124 Sport Spider, które były eksportowane do USA, szczególnie fajnie by było znaleźć ten silnik z osprzętem (L-Jetronic, katalizator) dostosowującym go do przepisów w USA, widziałem tak z rok temu taki w sprzedaży. A tak to pod maską zagościł smutny nudny Rover, a zamysł twórcy został przetracony - cóż...
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Macfly w Czerwiec 22, 2019, 15:38:10 pm
A ja się nie zgodzę na pewno lepiej niż OHV które wali panewami . Jak już iść to mocą do góry tak że lepiej że 1.4 niż kolejne OHV które  za jakiś czas walnie panewami znowu . Taki dohc fajna sprawa ale finansowo katastroficzna a założę się że tutaj też chodziło o koszta ;) .
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Bonifacy w Czerwiec 22, 2019, 16:00:48 pm
Wysokoobrotowy Rover 1.4 + most 3.9 i ma być moc? Hahaha, dobre. I jak ten silnik ma się do projektu auta, które mogłoby iść w latach 80. na eksport do USA? No nijak, to jest kompletnie sprzeczne, projekt w pierwotnym zamyśle autora można powiedzieć, że przestał istnieć. A zakup 1.4 też nie był za darmo, zrobienie dołu w OHV wyszłoby taniej, a znowu zacząłby walić przy poprawnym użytkowaniu może za jakieś 200k km - ciekawe, w jaki czas właściciel tyle zrobi, sądzę, że bardzo długo lub wcale :] DOHC - zgoda, finansowo jest masakra, ale takiego projektu nie trzeba robić na już i byle jak, a długo, gromadząc fundusze, za to w sposób przemyślany - tu jest kompletnie na odwrót. Auto było świetne jako całość, teraz to jest wydmuszka - i najprawdopodobniej z uwagi na most 3.9 to dobrze zrobiona OHVka go objedzie na spokojnie <spoko> Ale cóż, jeśli w głowie tylko łutututu, no to tak później auto kończy.

BTW, El-Portero2 pisał w tym temacie
Cytuj (zaznaczone)
jak dotąd najlepszy silnik seryjny jaki miałem w poldku być może trafił mi się bardzo dobry egzemplarz.
Więc nie sądzę, by było z nim aż tak źle, no ale jakiś powód swapu na rofffera łututu trzeba było na szybko wymyślić, to wiadomo, trzeba napisać, że panewy, każdy to chwyci <blee>
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Czerwiec 22, 2019, 16:07:37 pm
No to teraz została już tylko prosta droga do swapa na porządny silnik, tymczasowo rofer się nada, dopóki panewy w OHV nie będą zrobione   <ok>
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Młody# w Czerwiec 22, 2019, 19:41:25 pm
Widzę Bonifacy że masz najwięcej do powiedzenia.
Po pierwsze nie 1.4 a 1.6
Po drugie - panewy waliły masakrycznie , stojąc na dworcu PKP w Wejherowie słyszeliśmy jak jedzie z daleka, więc proszę Cię nie pleć glupstw. Ogólnie wóz w rzeczywistości i zaskakuje i potrafi rozczarować niedorobkami. Padła decyzja na szesnache która tutaj jest idealnym wyborem. Dziekujem za opinie ale złośliwości moglbys sobie darować ..

Btw. Lututu zawsze będzie w głowie wkoncu PTK 😁
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Czerwiec 22, 2019, 20:03:18 pm
No ale akurat tutaj łututu nie ma żadnego sensu. Cały zamysł twórcy wtedy ucieka, jaki ono będzie miało sens? FSO i silnik rovera w latach 80? U hamburgerów?  <mysli> Cały wóz jest lekko kosmicznym odjazdem, ale teraz będzie za grubo. Rover nie brzmi, ani nie wygląda. Rozumiem, że jest wciśnięty na chwilę, zanim nastąpi powrót do jedynej słusznej jednostki, ewentualnie po grubszych modyfikacjach. Ewentualnie wspomniany wyżej DOHC byłby najbliżej, ale wiadomo, jakie są problemy z remontami i zdobyciem tych silników.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Młody# w Czerwiec 22, 2019, 20:22:41 pm
Z tego co wiem tam nie wróci ohv. Wyrazajcie swoje zdanie, ale z kulturka :) będzie trochę czasu to wpadnie znowu więcej zdjęć :)
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 22, 2019, 21:48:15 pm
Wysokoobrotowy Rover 1.4 + most 3.9 i ma być moc?

Jeździłeś Roverem? Albo widziałeś wykres tego silnika?

No ale akurat tutaj łututu nie ma żadnego sensu. Cały zamysł twórcy wtedy ucieka, jaki ono będzie miało sens? FSO i silnik rovera w latach 80? U hamburgerów?  <mysli> Cały wóz jest lekko kosmicznym odjazdem, ale teraz będzie za grubo. Rover nie brzmi, ani nie wygląda.

Po pierwsze nie trzeba otwierać maski, po drugie większość ludzi nie odróżni silnika od skrzyni biegów, po trzecie Rover jak najbardziej brzmi:
https://youtu.be/epKElRLqOi8?t=134

https://youtu.be/_yiiV8QGW3U?t=734
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Bonifacy w Czerwiec 22, 2019, 21:51:22 pm
Jechałem, przy wyższych obrotach było ok, i szybko na nie wchodził, bo miał ori krótki most, ale dół dość słaby miał. Więc 1.4 z mostem 3.9 to słaby pomysł jest. Ale Młody# napisał, że to 1.6, więc może jechać całkiem znośnie, choć nadal utrzymuję, że nie pasuje do koncepcji tego samochodu. A wykres jeśli masz, to bardzo chętnie zobaczę.

BTW OHV na Abimexie bardzo fajnie odcina, Daniel22 coś na ten temat wie  ]:->
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 22, 2019, 22:08:23 pm
Różnica między Nm miedzy 2-3 krpm, a 5-6 to tylko kilkanaście Nm. Póki nikt nie grzebie w dolocie i w wydechu, dół jest bardzo dobry.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 22, 2019, 22:36:11 pm
na abimexie to w klimacie U$A by bylo, bo stąd  to przylazlo,
czyli mozna by stworzyc hybryde, kolektor od 1.4 16v SPI (90KM) zalozyc do 1.6 16v, na to abimex i ze sto koni powinno byc,
taki miks porazek adoptowanych przez FSO ;] 
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Czerwiec 23, 2019, 01:17:10 am
Ale macie ścisk pośladów...... Właściciel robi co mu się podoba.....
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 23, 2019, 01:48:24 am
Właściciel robi co mu się podoba.....
czy zdajesz sobie sprawe, ze to jest najglupszy tekst ever ? nie niesie soba zadnej informacji,
to tak jak powiedziec, ze niebo jest niebieskie, a woda jest mokra
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Paki68 w Czerwiec 24, 2019, 09:27:05 am
Zgadzam się z Danielem i Bonifacym. Bez sensu pchać rovera gdzie tego jest pełno i nie ukrywajmy nie pasuje ani troche do tego auta. Tu najlepiej by było 2.0 fiata albo forda. A czy koszta aż są tak istotne jak ktos już podjął się stworzyć taką wersję poloneza, racej nie.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Czerwiec 25, 2019, 11:19:31 am
Ford nawet bardziej w końcu to "usa"...
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 25, 2019, 23:13:30 pm
Mnie by akwarium bardzo pasował 1.8 Rovera, duży moment z dołu by idealnie pasował do charakteru komfrotowego krążownika.
Nie robię takie spapa, bo opinię zwalniającą go z OC mam na silnik 1.5 OHV AB, silnik jest bardzo dobrym stanie, na wysokich obrotach zbiera się całkiem dobrze, a i jeżdę tym autem rzadko, więc wykop i tak mi jest niepotrzebny. Trzymam jako oryginalny zabytek do okazjonalnyc przejadżek dla przyjemności. Jakoś pokojny wyjazd nad jezioro, niezwrównany komfort, niespieszna przejażdżka, a jak trzeba przyspieszyć na pasie włączającym to OHV daje radę.

Bardzo lubię ten samochód i zamierzam go zatrzymać w ogryinale, ale nie neguję takich lekkich, dobrze wyważonyc przeróbek.
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: sova w Czerwiec 27, 2019, 10:00:02 am
Super się prezentuje na tych felgach. A co do silnika, ja tam nic do  roverka niemam, będzie taki combi cleeper jak  to będzie 1,6.
Ale jak mamy się rozmarzyć  najbardziej by mu pasowało jakieś dudniące wolnym wydechem V6  :-)
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: wiktorelblag w Styczeń 28, 2020, 10:55:14 am
Jakie dalsze losy tej pięknej maszyny?
Tytuł: Odp: Polonez Borewicz Station Wagon by Portero Performance
Wiadomość wysłana przez: Młody# w Luty 02, 2022, 22:21:47 pm
Jeździ i ma się dobrze :)