FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: Wojtekka w Marzec 17, 2017, 21:16:24 pm
-
Witam wszystkich.
Mam pytanie.
Co sądzicie o umieszczeniu silnika 2.5 V6 Forda w polonezie caro plus, czy jest to możliwe i może znacie kogoś kto by się podjął tego?
Chodzi mi wyłącznie o ten silnik gdyż posiadam całego kompletnego cougara z przebiegiem 88tys ale auto jest uszkodzone blacharsko ale silnik jak złoto.
-
Nie wejdzie to za chiny- to v6 z głowicami DOHC - jest bardzo szeroki i wielki. Dodatkowo osprzęt do montażu poprzecznego i brak skrzyni pod tył napęd. V6 z scorpio wchodzi w wielkich bólach a to jest ohv a nie dohc - ma dużo mniejsze głowice i sam gabaryt i pasującą skrzynie. Przy tej ilości rzeczy do ogarnięcia przy tym silniku należy zadać sobie pytanie czy dla 170KM warto zwłaszcza ze jestem przekonany ze głowice oprą się o nadkola.. Są bardziej kompatybilne motory. Silnik to akurat najmniejszy problem w tym wszystkim ...
-
Dodatkowo osprzęt do montażu poprzecznego i brak skrzyni pod tył napęd
a to zależy bo jak v6 z probe to ma szanse wejść ze skrzynią z mx5, duratec na pewno nie wejdzie ale i do niego jest skrzynia rwd ;)
-
Pytałem o ten silnik bo taki posiadam.
Myślałem też o 2.0 osmio zaworowym z Opla omegi który nie jest zbyt wielki?
Nie chodzi mi tu o jakąś wielka moc ale żeby to było w miarę do normalnej jazdy te ponad sto koni.
Nie myślę tu o jakimś katowaniu autka tylko ma być to gadżet bardziej odpicowany nie do pojezdrzenia na weekend a reszta czasu i zima w garażu.
I nie chce żeby to był oklepany golf czy e30 ale coś bardziej swojego :-)
Może jakie silniki byście polecili w miarę proste w montażu i co sądzicie o tym 2.0 z omegi?
-
w miare proste to rovery, reszta jest na forum zwykle opisana, jak miało być proste to już ktoś z czasem na to wpadł
-
co sądzicie o tym 2.0 z omeg
Nakład pracy trochę większy niż przy roverze, do tego potrzebujesz 3/4 typowych roverowych części aby to posadzić. Jednym słowem 8v to tak średnio się opłaca, 16V już bardziej a najbardziej to 2.5-3.2 V6 ;)
-
pakuj 2.5, a jeszcze lepiej 3.0 z omegi. za wielu przeróbek nie ma, mieści się.
-
Mój poldek po swapie na 3.2 v6, chciałem dodać kilka filmików, ale się nie da, jak coś to na YT https://www.youtube.com/watch?v=F2cAxwK_ceU