FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: JohnyWalker w Marzec 18, 2017, 13:40:25 pm

Tytuł: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: JohnyWalker w Marzec 18, 2017, 13:40:25 pm
Siema :] Pytanie do "starych gazowników". Póki co w temacie wtrysku lpg zielony jestem. Planuję wyposażenie WC w sekwencję. Polecicie jakieś sensowne komponenty? Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: Varisella w Marzec 18, 2017, 14:09:50 pm
Jedno co wiem to że Rovery nie jeżdżą na instalacjach Landi Renzo i Prins. A szkoda...
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: JohnyWalker w Marzec 18, 2017, 15:41:49 pm
A ten cały stag 4? Dobre to? Bo mam możliwość kupić. No i które wtryski dobre?
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 18, 2017, 16:12:16 pm
stag4 taki sobie staroc,
napisz czy masz zamiar zydzic na czesciach
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: Varisella w Marzec 18, 2017, 16:21:33 pm
Instalka LPG i olej to są chyba ostatnie elementy na jakich bym oszczędzał.
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: JohnyWalker w Marzec 18, 2017, 16:51:45 pm
Oszczędzać jakoś specjalnie nie mam zamiaru, chcę żeby to-to jeździło jak najsprawniej. Elementy niespecjalnie zużywające się jak centralka zawsze można zresztą kupić używane. Co innego wtryski.
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 18, 2017, 17:38:00 pm
ktore to WC ? mierzyles na hamowni i mozesz jakimis parametrami rzucic ?
to wazne przy doborze wtryskiwaczy
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: JohnyWalker w Marzec 18, 2017, 18:05:43 pm
145. Nie mierzyłem, póki co nie jezdne. Składam komorę i chcę zapierdzielić od razu gaz, żeby wszystko miało ręce i nogi, tudzież nie straszyło wizualnie. Serię powinien mieć, z jakimś  lekkim zapasem na plus w perspektywie.
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: Tomsonz w Marzec 18, 2017, 18:10:03 pm
stag jako sterownik jest w tej chwili najlepszy i wszędzie go ustawią, a co do komponentów to wtryski albo hana albo barracuda. W dwóch miałem też instalacje KME nevo do której ciężej bylo o program od reki ale super się sprawdzały. Tyle, że to wszystko 1.6 16v
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: JohnyWalker w Marzec 18, 2017, 18:25:24 pm
Właśnie fajnie jak oprogramowanie jest dostępne bez problemu, chcialbym działać przy tym we własnym zakresie. Dzięki.
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 18, 2017, 18:56:37 pm
do kazdego polskiego sterownika oprogramowanie jest dostepne od reki np. na stronie producenta,
stag nie jest najlepszy, juz dawno minely te czasy,
wlasciwie stagi sa teraz w ogonie,bo AC weszlo na gielde i zajelo sie dbaniem o cene akcji,a nie o jakosc produktow,
jedynym plusem stagaow jest ich powszechnosc,a wiec kazdy Mietek powinien to jakos ustawic - ale wierz mi, nie powinno dopuszczac sie kazdego Mietka do swojego auta,

bardzo dobrze sprawuje mi sie najtanszy sterownik w sklepie Megapol, czyli Agis M210 - to chyba jedyny sterownik dostepny ponizej 300pln i w dodatku bardzo dobry i latwy w strojeniu,
jedynym minusem jest brak podlaczenia pod sonde lambada, wiec przy strojeniu wysokich obciazen trzeba sie wspomoc dodatkowym urzadzeniem,
ale jest z jednej strony wada, a z drugiej zaleta, bo mozna z czystym sumieniem siegnac pod sonde szerokopasmowa i porzadnie wystroic zakres najwyzszych mocy,
w sterownikach,ktore maja czytanie z sondy i tak po strojeniu najepiej odlaczyc przewod, bo znane sa przypadki,kiedy podlaczenie sie pod sonde mieszalo w sterowniku benzynowym

145KM to w okolicy 6000rpm tam chyba jest ?
to proponuje Baracudy 115 ,albo cos podobnego - niektorzy chcwala nowe AC W03 (ale to raczej ci,ktorzy maja umowy z AC ,wiec zazwyczaj chwala sprzec AC) ,czy tam inne Dragony czy Yeti,
ja polecam Baracudy, najlepiej pojedyncze na adapterkach katowych, bo taka listwa paliwowa miesci sie w K16 (nie robilem WC ,bazuje na zwyklych  z kolektorem FSO ),
parownik najlepiej jak wezmiesz cos dzwigniowego,bo do takiej mocy wystarczy z zapasem, a wrazliwosc na zabrudzenia znacznie mniejsza niz rozdzielaczowych,
tak wiec najlepiej popularne ZetaN lub TUR ,z czego sam wole TURa ,bo jest bardziej ustawny, polski, prostszy i latwy do regeneracji
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: JohnyWalker w Marzec 18, 2017, 19:29:52 pm
6750 nawet wg dostępnych danych. OK, dzięki za odpowiedź. Jak taka listwa o której piszesz wygląda?
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 18, 2017, 19:46:30 pm
6800rpm w slabszej wersji ? myslalem,ze dopiero w 160KM,
no ale trudno, i tak nie ma co brac wydajniejszych wtryskow,bo ciezej dol zgrac - najwyzej cisnieniem sie podciagnie,
tam jest juz raczej sekwencja, ale pewnie nie znasz czasow wtryskow na wolnych obrotach ? jakby bylo w okolicy 3ms to na Baracudach nie da sie zejsc duzo nizej, wiec nie ma co przesadzac z wydajnoscia wtryskiwaczy,
w Alfie 1.8 144KM dalem za duze wtryski i na wolnych wychodzi -1ms ,ale mam wtryski WGS Blade,ktore sa bardzo szybkie i ten trik sie udaje

listwa wyglada tak,ze na wejsciu Baracud dajesz trojniki aluminiowe lub plastikowe i laczysz je wezem gumowym fi12 o dlugosciach jakie dobierzesz tak,zeby bylo ladnie,
kosztuje to wiecej niz prosty rozdzielacz ,bo w sumie jakies 60pln (trojniki sa po ~12pln ,kilka opaek zaciskowych wiecej) ,ale wyglada estetycznie i jest ustawne,
mozesz tez uzyc rozdzielacza (grzebien) i cienkimi wezami fi5-6 podlaczyc wtryskiwacze,ale to bedzie gorzej wygladalo , jednak bedzie dzialalo rownie dobrze,
wyglada to tak,jak w tym volvo http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?f=17&t=32737&view=next

w sumie z wtryskiwaczy to masz jeszcze do wyboru  bardzo szybkie Matrixy HS210 ,czyli pojedyncze - ostatnio jakos mocno ztanialy i sa tylko ciut drozsze od Baracudy,
tylko szczerze mowiac takie Mtrixy to sa spoko przy fullgroupie,albo polsekwencji,bo sa szybkie (i dokladne) ,ale przy sekwencji Baracudy moga okazac sie twalsze i sa latwiej dostepne w razie awarii (polski producent)
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: Varisella w Marzec 18, 2017, 20:06:26 pm
stag jako sterownik jest w tej chwili najlepszy i wszędzie go ustawią, a co do komponentów to wtryski albo hana albo barracuda. W dwóch miałem też instalacje KME nevo do której ciężej bylo o program od reki ale super się sprawdzały. Tyle, że to wszystko 1.6 16v
Tomson, możesz przedstawić jak sprawuje się 16K4F na lpg? Spalanie, strata osiągów?
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 18, 2017, 20:28:44 pm
jaka strata osiagow, gdzies sie uchowal przez ostatnia dekade ?
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 19, 2017, 09:33:17 am
Sam stosowałem kme diego matrix  544. To stare podzespoły. Teraz zakładałbym ich nowsze odpowiedniki.
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: Varisella w Marzec 19, 2017, 09:47:35 am
jaka strata osiagow, gdzies sie uchowal przez ostatnia dekade ?
LPG jest mniej kaloryczne od Pb, praw fizyki nie oszukasz. To raz. Dwa- moim zdaniem najlepsi gazownicy w PL czyli Energy Gaz Polska mierzą przed i po KAŻDE auto które gazują i strata wychodzi na poziomie 5-10% mocy fabrycznej. Rekordzistą jest Jeep Grand Cheeroke SRT ktory miał stratę ok 20%!
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 19, 2017, 12:14:41 pm
moim zdaniem najlepsi gazownicy w PL czyli Energy Gaz Polska
<lol2>  <lol> <rotfl2>  ]:->
jezeli to sa twoim zdaniem najlepsi, to jak najbardziej bedziesz mial straty

czlowieku, EGP to najwieksi partacze w tym kraju z tak rozbudowanym zapleczem i ... reklamami na youtubie,
to patalachy nastawione tylko i wylacznie na jak najwiekszy zysk,
ich instalacje to przyklady druciarstwa robionego na czas, a ta ich szefowa gruba baba ze swinskim smiechem to zwykly troll internetowy polskiego gazownictwa,

strata mocy na LPG zalezy od silnika, ale na IVgen dobrze zamontowanej i wystrojonej nie przekracza 5% ,przy czym srednio bedzie to 2-3% ,czyli wartosc nie odczuwalna za kierownica,
sa tez przypadki, za na LPG uzyskasz wyzsza moc niz na benzynie , wiec generalnie na dobrze wystrojonej instalacji nie ma roznicy w osiagach auta
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 19, 2017, 15:18:00 pm
U mnie różnica była właśnie około 5%. Ale strojone na tzw pałe... dobrze zrobione na szerokopasmowej powinno być lepiej...
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: mareks#1181 w Marzec 19, 2017, 17:27:15 pm
Panowie podepnę się , może ktoś ma jak jest podłączony emulator Genius 4 do wtryskiwaczy.
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 19, 2017, 17:40:11 pm
a jak ma byc podpiety ? przeciez to emulator odcinajacy wtryski, w srodku dwa podwojne przekazniki, cztery oporniki ,uklad czasowy i 10 przewodow - 4 pary do wtryskiwaczy, masa i plus 12v strujaco-zasilajacy,
kazda para przewodow idzie do jednego wtryskiwacza w ktorym zozcinasz przewod sterujacy i podlaczasz do powstalych koncowek po jednym przewodzie
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: JohnyWalker w Marzec 19, 2017, 19:47:25 pm
Dzięki za odpowiedzi, twraz coś, niecoś wiem. WC się kręci, w sumie sens tego był taki żeby walczyć o wymianę ładunku w górnym zakresie. W 160 co nieco dopracowali. Ustrojstwo jest sekwencyjne, czasów póki co nie znam.
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: mareks#1181 w Marzec 19, 2017, 19:52:18 pm
Bo dałem do przekładki silnika to łobuzy pourywali kabelki od wtrysków i emulatora , jakoś to polutowali i chyba coś zwalili bo na benzynie nie odpala tylko na gazie / nie wtryskowy tylko mikser mam/ a poza tym stracił na mocy i na dodatek trochę telepie nim, może silnik dostaje podczas pracy na benzynie i lpg. Tak to jest jak oddaje się porządny pojazd do partaczy co tylko znają się na zachodnich brykach. Dlatego chciałem sam to dokładnie obadać i popoprawiać i więcej nie oddawać do mechaniorów. No to dzięki KGB za /każda para przewodow idzie do jednego wtryskiwacza w ktorym rozcinasz przewod sterujacy i podlaczasz do powstalych koncowek po jednym przewodzie/ po tej wskazówce dam radę bo u mnie tak właśnie jest zrobione chyba, tylko na 4 cylindrze jest wykorzystany jeden przewód, ale jak wyciągnę wiązkę to dokładnie obadam co to może być.
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: JohnyWalker w Marzec 19, 2017, 20:36:03 pm
Nie na zachodnich, tylko na niczym się nie znają :P
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: mareks#1181 w Marzec 19, 2017, 20:54:41 pm
Tak tylko to kumple są, i myślałem że się przyłożą, a oni potraktowali jak każdy inny pojazd a może i gorzej bo to tylko Polonez i za wiele kasy się nie zarobi. No ale człowiek uczy się całe życie na innych.
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 19, 2017, 20:58:58 pm
mareks#1181
sa jeszcze takie wygodniejsze emulatory, ktore maja wiazke z koncowkami do wtryskow,
wtedy po prostu wypinasz wtryczki z wtryskow i wpinasz je do emulatora,a te z emulatora do wtryskow,
naprawdę wygodne rozwiazanie w IIgen  (niektore sterowniki w IVgen tez maja)


jezeli bedziesz naprawial u siebie,to radze naprawic wiazke wtryskiwaczy przy wtryskach,a emulator lutowac przy samej wtyczce laczacej wiazki na lewym fartuchu,
mozesz nawet uzyc tylko dwoch kanalow,bo wtryski w GSI pracuja polsekwencyjnie ,czyli do dwoch wtryskow idzie jeden przewod sterujacy,
w IIgen nie ma znaczenia kolejnosc,bo wszystkie wtryski sa odcicnane jednoczesnie (zreszta emulator inaczej nie potrafi)
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: mareks#1181 w Marzec 19, 2017, 21:29:03 pm
W moim aucie jest Emulator GENIUS 4 i właśnie były przecinane przewody przy wtryskach, na Allegro jest taki E14 EMULATOR WTRYSKÓW AC STAG2-E4 WTYCZKI BOSCH, ciekawe czy podejdzie zamiast mojego ?, to bym podmienił.
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: JohnyWalker w Marzec 19, 2017, 21:38:33 pm
Tutaj chodzi tylko o wyłączenie wtryskiwaczy pb. Kiedyś robiłem nawet tak, że odłaczałem zasilanie wtryskiwaczy , dla wszystkich jest jeden kabel, więc jeszcze prościej.
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 20, 2017, 16:26:52 pm
Też tak mam w czerwonej atomówce na roverze...
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: mareks#1181 w Marzec 20, 2017, 18:56:19 pm
No i tak jest, auto jak odpalałem na benzynie to telepało nim , po przejściu obrotami na gaz dalej telepanie , aż wyjąłem bezpiecznik od pb i odpalanie na gazie, odpala i ładnie pracuje, nawet moc wróciła, tylko brak odpalania na pb i oczywiście brak pracy na pb, i teraz niewiem czy spalony emulator, czy coś zwalili z tym ponownym lutowanie. PB dochodzi bo jak ładnie pracuje na gazie i podepnę bezpiecznik od pompy paliwa to znów telepie i traci moc, czyli stawiam że zalewa i dlatego to się dzieje. Pewnie trzeba wymienić emulator i na nowo porządnie złożyć. I co tu robić, a może pojechać do jakiegoś gaziarza.
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: JohnyWalker w Marzec 20, 2017, 20:09:05 pm
Po prostu przynajmniej jednego wtryskiwacza nie wyłącza na gazie, na benzynie może nie chodzą dla odmiany wszystkie. Trzeba to zebrać do kupy, wystarczy elektryk w miarę kumaty i schemat wiązki od gsi.
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: Tomsonz w Marzec 20, 2017, 22:51:04 pm
stag jako sterownik jest w tej chwili najlepszy i wszędzie go ustawią, a co do komponentów to wtryski albo hana albo barracuda. W dwóch miałem też instalacje KME nevo do której ciężej bylo o program od reki ale super się sprawdzały. Tyle, że to wszystko 1.6 16v
Tomson, możesz przedstawić jak sprawuje się 16K4F na lpg? Spalanie, strata osiągów?
Spalanie w kombi przy mojej nodze średnio to było 11-13l przy kołach 185/55/15 ale nawet jeżdżąc po 140-180 nie wychylało się powyżej tych 13l, chwilowo w drugim srebrnym miałem jakąś kiepską listwę przy kme nevo i mocowo prawie identyko, wydawało się  tylko mniej momentu obrotowego. Teraz w nowym kombi poleciałem budżetowo stagiem i valtekiem bo sie trafiło okazyjnie i zobaczę jak to będzie jechać bo stoi u gazownika. Za to miałem 1.4 na kme i barracudzie to szło identyko jak na benzynie
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: JohnyWalker w Marzec 21, 2017, 10:09:51 am
Hmm, ciekawie wychodzi w porównaniu z blosem, na którym u mnie cały czas chodziło 1.6. Spalanie podobne, może u mnie minimalne niższe. Osiągi były podobne do benzyny, poza końcowym zakresem, gdzieś od 6000, tam odczuwalne było pogorszenie.
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: mareks#1181 w Marzec 22, 2017, 18:04:26 pm
Czekam na emulator uniwersalny z wtykami Bosch, wyciągnę tę pajęczynę, doprowadzę do jak fabryka zrobiła i potem podłączę emulator. Myślę że się poprawi.
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: mareks#1181 w Marzec 23, 2017, 21:15:55 pm
Mam emulator, pokazano że trzeba przeciąć jeden przewód dochodzący do wtryskiwacza, tylko który, bo do wszystkich dochodzi zielono biały i błękitne do 1 i 4 cylinder, oraz pomarańczowy do 2 i 3 cylindra.
Tytuł: Odp: Sekwencja, jakie graty.
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Marzec 23, 2017, 22:19:11 pm
W VVC ciezko jest upchac barracudy na katowych rozdzielaczach. Ja mam zrobione tak, ze wtryski są pomiędzy połowkami kolektora, ale jakikolwiek zabieg przy wtryskach kończy sie rozkrecaniem kolektora.  Ale za to przewód wtryskiwacz-kolektor ma 2 cm ;) Optimum to dać barracudy na listwie rozdzielaczowej(tzw grzebień) i ułozyć je możliwie blisko wkretek. Ze sterowników polecam Optime, pro-tec ma multum opcji, dotryski benzyny itp. Eco-tec tez da rade. Przewaga optimy ma stagiem 4 jest taka, że mape korekt od obrotów stag ma szywno do max 6000 rpm,a w optimie można swobodnie tez zakres ustawić. AC dopiero w Q boxach to wprowadziło. Swoją drogą stag q box tez jest spoko, bardzo duzo ciekawych opcji, dostepna aplikacja na androida. Najważniejszy jest odpowiedni montaż, te siniki pojada na najprostszych sterownikach gazowych. Reduktory KME sa bardzo dobre, kiedyś kupiłem Sharka do 180 KM bodaj to  przy VVC daje rade bez problemu. Jak sie bedzie zastanawiał nad wtryskami/dyszami to smiało puszczaj Barracudy 115 bez dysz.