FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: S3BA w Maj 22, 2017, 22:58:35 pm
-
Witam. Czy miał ktoś z Was już do czynienia ze spalaniem stukowym w PN 1.6OHV GSi? Ja niedawno kupiłem takie cudo. Z początku nie działało na PB ale ten temat opanowałem i działa na PB i LPG. Od razu po uruchomieniu PB przy wyższych prędkościach obrotowych (tylko na PB i tylko podczas jazdy) dało się słyszeć metaliczne stuki charakterystyczne dla spalania stukowego. Od wczoraj poldon zaczął pracować jakby na 3 gary (oczywiście kable i świeczki sprawdzone, są ok) a metaliczny stukot pojawił się przy dużo niższych obrotach i również na gazie. Na samym początku podejżewałem toto co było w baku bo zapach miało zastanawiający ale wlałem ze 30l nowej 95 i dalej było to samo. Jutro mam zamiar sprawdzić kolektor ssący i ewentualnie zdjąć i uszczelnić.
-
praca jakby na 3 gary (czyli czesto na 3 gary) i stukanie zaworow na jednym garze to ostatnio kojarzy mi sie tylko z uszczelka pod glowica - tzn. wypalona uszczelka,
generalnie GSI potrafi sobie czasami postukac ( w sensie spalania stukowego) ,gdy go przeciazasz - czyli wysoki bieg i niska predkosc obrotowa walu,
ale na LPG to raczej ciezko wywolac ,moze z jakas przyczepka na haku
-
Jeszcze jedno pytanie. Czy głowica od 1.6OHV na jednopunkciw Boscha różni się czymś od głowicy 1.6 GSi?
-
pierwsze glowice w Boschach miala komore obrabiana skrawaniem tak jak wczesniej , ale pozniejsze mialy komory odlewane tak jak GSI,
taka nowsza glowica ma nadlewy na otwory pod kolektor dolotowy GSI ,wiec poznasz takiego boscha z wierzchu
-
W głowicach GLI / GSI masz różne kształty kanałów dolotowych. W GSI masz wycięcie na wtryski.
-
Już zauważyłem ale dzięki. I tak, tamte dźwięki to było spalanie stukowe, ściepłem głowice i między 1 a 2 garem nie było 5mm uszczelki. Zrobione i dźwięki ustały.
Mam jeszcze jedno pytanie. Bardzo ciężko pali mi rano z PB. Wręcz muszę go odpalać z gazu i przełączać na bene jak już odpali a itak potem na obrotach do 3000 kuleje. Powyżej raczej nie ma problemu. https://youtu.be/9-FRCYqbX4E
-
to nie bylo spalanie stukowe,tylko chodzil na 3 gary
doqrw mu do czerwonego pola na zimnym silniku, niech sie swiezo zalozona uszczelka ulozy ;]
fajna kontrolka zlaczonego zasilania LPG - ta pomaranczowa z konturem silnika,
a tak poza tym to wcale nie pracuje rowno na 3krpm, wciaz jakby jeden cylinder nie palil, wiec trzeba na poczatek sprawdzic cis. paliwa i czujnik temperatury silnika dla ECU (ten z dwoma stykami we wtyczce)
-
Już zauważyłem ale dzięki. I tak, tamte dźwięki to było spalanie stukowe, ściepłem głowice i między 1 a 2 garem nie było 5mm uszczelki. Zrobione i dźwięki ustały.
Mam jeszcze jedno pytanie. Bardzo ciężko pali mi rano z PB. Wręcz muszę go odpalać z gazu i przełączać na bene jak już odpali a itak potem na obrotach do 3000 kuleje. Powyżej raczej nie ma problemu. https://youtu.be/9-FRCYqbX4E
Na początek odłącz akumulator na noc. Następnie rano podłącz i spróbuj odpalić na benzynie. Jeśli odpali dobrze, to masz problemy z sondą lub z jej emulacją przy pracy na gazie.