FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: AlexT w Maj 28, 2017, 14:41:16 pm
-
Witam.
Mam problem z Poldziusiem '99 1.6GSi (bez LPG) którego ostatnio kupiłem.
Długo stał nieużywany w garażu. Samochód totalnie zamulony. Silnik niechętnie się wkręca na obroty. Można powiedzieć że silnik wyje, a nie ciągnie.
Hamulce trzymały - zrobiłem, nie mam już asystenta ruszania pod górę :-)
Filtry - wymieniłem
Oleje - wymieniłem
Świece - wymieniłem
Tylny tłumik - wymieniłem bo ze starego szamot się wysypał, założyłem tłumik Michael ze starych zapasów...
Komputer - brak błędów
Poprawiło się i to sporo. Ale dalej silnik nie ciągnie tak jak powinien. Silnik wkręca się do odcinki, tylko jak by brak mu mocy.
Zdarza się co któryś raz że około 4...4,5tys. obr silnik dostaje strzał. Jak by mu się V-tec załączył i w tedy mam od razu odcinkę.
Z dołu jakoś idzie ale do 2,5, potem jest dziura.
Podmieniłem z drugiego Poldka MAP sensor ale to nie pomogło. Sprawdziłem rury dolotowe oraz kolektor ssący do samych zaworów. (kamerą)
Nic nie jest zatkane. Nie sprawdzałem jeszcze kata, czyżby po 5 latach stania skaszaniał aż tak mocno?
-
1) Katalizator
2) Wałek rozrządu
-
Wkład kata mógł się rozpaść i zatkać wydech.
Zainteresowałbym się jeszcze przewodami WN, i rozdzielaczem zapłonu. Jak nie to ani to, to wałek rozrządu.
-
A z ładowaniem wszystko w porządku?
-
rozdzielaczem zapłonu
Może być ciekawie w
1.6GSi
-
Wtrysk, listwa wtryskowa do sprawdzenia, pompa paliwa, wałek rozrządu pewnie brak jego krzywki ( ale widziałem przypadek jak silnikiem trzęsło jak w dilerce i nie chodził na jeden gar).
-
Ale jak momentami jedzie, to coś innego niż wałek. Kable zapłonowe zmień, sprawdź czy pompa daje ciśnienie. Katalizator zwal i zobacz.