FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: cz4rny w Czerwiec 22, 2017, 10:26:26 am
-
Cześć!
Szukam rozwiązania problemu z moim Polonezem. Mianowicie chodzi o Poloneza Caro 1.6 GLI 97r na ABIMEXie. Podczas jazdy zgasł tzn. jechałem, nagle tak jakby odcięło mu prąd (na ułamek sekundy) i ponownie ujechał kawałek dalej i zgasł. Ogólnie takie poszarpywania zdarzały się wcześniej, ale nie przejmowałem sie nimi.
W tym momencie auto nie odpala wcale. Z początku myślałem, że to pompa paliwa, okazało się że jest ok (daje paliwo). Sprawdziłem bezpieczniki pod schowkiem od strony pasażera jeden był spalony. Wymieniłem, podczas kręcenia spalił się znowu, zauważyłem też że cewka (3,4) robiła się gorąca podczas kręcenia. Wymieniłem cewki i moduł. Teraz już nie pali bezpiecznika, cewki są zimne (normalne), ale nadal nie odpala. Okazało się, że nie ma iskry. Sprawdziłem czujnik położenia wału i w temperaturze porannej ( :d) ma 930 Ohm. Gdzieś czytałem że chyba to źle. Co może być przyczyną, że poldon nie odpala, ten czujnik?
-
a wtryskiwacz sika paliwem podczas krecenia rozrusznikiem ?
-
A w jaki sposób to sprawdzić?
-
odkrecic pokrywe obudowy filtra i patrzec (potrzebne okulary,bo benzyna moze sie odbic od przepustnicy i prysnac w oczy) podczas krecenia rozrusznikiem
-
No jak niem iskry to coś z elektryką zwalone, jak cewka była gorąca i paliło bezpieczniki to zwarcie jest w układzie, czyli trzeba metodycznie sprawdzać wszystkie czujniki, i opatrzeć przewody czy któryś się nie przetarł.
-
odkrecic pokrywe obudowy filtra i patrzec (potrzebne okulary,bo benzyna moze sie odbic od przepustnicy i prysnac w oczy) podczas krecenia rozrusznikiem
Wygląda jakby nie podawało paliwa, nic się tam nie dzieje.
No jak niem iskry to coś z elektryką zwalone, jak cewka była gorąca i paliło bezpieczniki to zwarcie jest w układzie, czyli trzeba metodycznie sprawdzać wszystkie czujniki, i opatrzeć przewody czy któryś się nie przetarł.
Masz jakieś konkretne czujniki i przewody, które warto zobaczyć?
-
Właśnie czujnik położenia wału na początek trzeba obaczyć, i może jakiś innych bezpiecznik jest uwalony, jednym słowem trzeba szukać organoleptycznie.
-
Wygląda jakby nie podawało paliwa, nic się tam nie dzieje.
to musisz zaczac od czujnika polozenia walu, a podlaczony jest pod modul zaplonowy,
przy uszkodzonym module moze byc efekt taki jak przy uszkodzonym czujniku,
wyboru za bardzo nie masz i musisz podmienic czujnik na sprawny
-
Mam taki czujnik jak coś.
Ale często bywa tak, że winne są te moduły. Czasami bywało tak, że np dopiero 3 ze szrotu jeździł. Nowe APE i chinole raczej nie dają rady na długo
-
kabel czujnik-moduł i sam moduł podmienić. ważna jest też masa całego cewkomodułu- czysty i dobrze przykręcony do budy.
-
sprawdziłeś na których cylindrach brak iskry? jedna cewka (od przodu sam) zaopatruje w iskrę cylindry 1 i 4 a druga 2 i 3. najczęściej pada układ modułu sterujący cewką 2 i 3 cylindra. zamień miejscami cewki, oczywiście przewody również. jeśli po zamianie cewek nie będzie iskry na 2 i 3 cylindrze to znaczy że moduł padł.