FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: marian. w Lipiec 08, 2017, 16:40:14 pm
-
Cześć :)
[Caro Plus GSi 2001r.]
Kupiłem ostatnio końcówki drążków tez zewnętrzne, ale nie zgadza mi się ich długość - za długie są o kilka mm i nie chcą wejść dalej w tę rureczkę z cybantami. Na pudełku napisane jest, że są do Fiatów 125 i 132. Czyli do Plusów powinny być krótsze o te kilka mm czy ja coś robię źle?
(https://images81.fotosik.pl/682/ed38f1278d04d8cdgen.jpg)
z lewej stara, z prawej nowa końcówka
Pozdrawiam :)
-
moze ktos juz kiedys wymienial drazki i zalozyl stary typ z dlugimi lacznikami,
pokaz zdjecie lacznikow
-
Rok temu wymieniałem w swoim Atu+ 00", pasują te krótsze ponieważ ta "rureczka z cybantami" jest w pluszakach dłuższa. Możesz wkręcić te dłuższe ale zbieżności nie ustawisz.
-
Rok temu wymieniałem w swoim Atu+ 00", pasują te krótsze ponieważ ta "rureczka z cybantami" jest w pluszakach dłuższa.
nie jest dluzsza i nigdy nie byla,
moze w rocznikach 94' stosowali naprzemiennie ,ale nie pozniejszych ,a na pewno nie w Plusie,
nie wprowadzaj ludzi w blad, jezeli czegos nie wiesz to nie ma obowiazku pisania, lepiej milcz
-
(https://images82.fotosik.pl/685/e9b4ab4c91598727.jpg)
łącznik ma 75 mm długości [na zdjęciu jest lewa strona auta]
-
krotki lacznik, wiec nie powinno byc problemu z zastosowaniem koncowek od szerokiego (obie sa dluzsze),
jezeli masz problem z wkreceniem koncowki wystarczajaco gleboko, to odkrec lacznik i go wyczysc w srodku,
sprawdz tez druga strone auta ,bo moze masz drazek srodkowy w pozycji odchylonej na ktoras strone przy jezdzie na wprost
-
nie jest dluzsza i nigdy nie byla,
moze w rocznikach 94' stosowali naprzemiennie
To stosowali czy nie stosowali, czy stosowali ale na przemiennie? kaj tu logika? to może czy morze?
nie wprowadzaj ludzi w blad, jezeli czegos nie wiesz to nie ma obowiazku pisania, lepiej milcz
Wiedzę czerpię w całości z FSO PTK z działu "zawieszenie i układ kierowniczy" który rok temu czytałem dość namiętnie zanim zabrałem się za wymianę całego przedniego zawieszenia i tam nasi koledzy tak napisali, więc tym kierowałem się przy zakupie (i to potwierdził facet w motoryzacyjnym).
Nikogo nie wprowadzałem w błąd, napisałem jaka końcówka jest do plusa i mam w tym racje a że pasuje szeroka? jego pieniądze niech kupuje i sprawdza, mi się nie chciało więc zamontowałem oryginalne. Równie dobrze mogłem napisać, "chłopie masz ręce i mózg, weź pręt 10 i utnij na długość i będzie pasować" ale nie o to w tym chodzi.
-
logika w tym, ze rok 1994 to nie GSI 00' ,bo GSI 00' zostal wyprodukowany w roku 2000
-
Reasumując oryginalnie jest krótka, dla majsterkowiczów można polecić te z Jelcza.
-
Dzięki za odpowiedzi, jutro popróbuję i napiszę. <ok>
-
koncowek od szerokiego (obie sa dluzsze)
Gościu u którego się zaopatruje w części wspominał, że szerokie końcówki mają któtszą krótką od wąskiej krótkiej - ja nie mierzyłem ale zawsze jak kupowałem to nie było problemu. Także bardzo możliwe, że krótsza z wąskiego jest dłuższa te kilka mm od szerokiego
-
nie zauwazylem, zeby tak bylo ,za to przykladalem do siebie dlugie i szeroka jest dluzsza o ~1.5cm ,wiec wypadaloby, zeby i krotka szeroka byla dluzsza o ~1.5cm ,bo wtedy mamy 3cm
-
Różnica jest dokładnie 10mm, stary typ jest dłuższy, różnie mierzą to wytwórcy ale podają dla starego typu 110mm lub 90mm a dla nowego 100mm lub 80mm.
http://www.autotop.com.pl/start.asp?WCU=~TUdGU08gUE9MT05FWipLT9FD01dLSSBEUi5LSUVSLipERUxQSEk%3D
Na przyszłość za Delphi:
TA2600 - nowy typ
TA650 - stary typ
Przez dłuższy czas końcówki starego typu były niepopularne w sklepach więc ryzyko ich trafienia przy nieobeznanym sprzedającym był mniejszy, teraz niestety wiedza o PN zanika i zaopatrzenie w części, jak ktoś znajdzie w katalogu że do poloneza to może się oszukać, szczególnie, że katalogi odnośnie poloneza nie są wiarygodnym źródłem informacji.
-
Dokładnie jak pisze tomeQ jest. Miałem właśnie te Delphi TA650, jutro nowe założę.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi <ok> <ok>
-
Czyli montujesz te krótkie?
-
Tak, te krótkie.
-
Wiedziałem że mam rację :)
-
Wiedziałem że mam rację :)
a w ktorym miejscu ??
-
Czyli do Plusów powinny być krótsze
pasują te krótsze
Czyli montujesz te krótkie?
Tak, te krótkie.
Wszystko palcem pokazać, kaj cię chłopie dać, dziennie się kierownik drapie po głowie :P
-
Wszystko super tylko sam się zakręciłeś, pisałeś o krótszej końcówce i długim łączniku w plusie co jest bzdurą.
-
Wszystko super tylko sam się zakręciłeś, pisałeś o krótszej końcówce i długim łączniku w plusie co jest bzdurą.
Miałem tak u siebie. Czy był to fabryczny zestaw - wątpię, gdy wymieniałem przebieg był w okolicach 130tys. Zamówiłem końcówki długą i krótką do szerokiego zawieszenia. Przy wymianie okazało się, że łączniki są te dłuższe, co dziwniejsze stare końcówki zgadzały się wymiarowo z nowymi. Wymieniłem je i pojechałem na zbieżność, ale niestety nie dało rady tego ustawić - brakowało gwintu. Skończyło się na wymianie łączników na krótkie i ponownej wizycie na ustawianiu zbieżności.
-
Tak mi gadał facet w motoryzacyjnym, jako argument iż krótka pasuje ze tego powodu, nie latam z suwmiarką i nie mierzyłem bo pasowało. Ja mam auto od nowości więc wiem że nikt tam nic nie przemieniał.
-
Maćko, to co piszesz nie trzyma sie kupy w zadnym miejscu,
po pierwsze dlugie laczniki, ktorych na pewno nie zalozyla fabryka,
po drugie zalozyles koncowki tej samej dlugosci obie i zabraklo gwintu do ustawienia zbieznosci ,a sprawe zalatwiles zakladajac laczniki krotsze o 3cm !!
zimny,
jak cos jest krotsze ,to sie zawsze zmiesci w dziurze, gdzie dotychczas siedzialo dluzsze ;>
specjalnie poszedlem dzis do garazu szukac zuzytych koncowek, pomyslalem sobie, ze jestem ten szybki lub ten wsciekly i szukam w garage customowych czesci, zamontowac je, coby sejfy sie lepiej ciagaly po asfalcie ;]
w kazdym razie znalazlem koncowke krotka, stara, jeszcze z zawleczka, ktora z tego co pamietam siedziala w waskim Caro,
to jest ta dluzsza krotka koncowka, co pozornie potwierdzalo by wersje twoich racji od faceta ze sklepu,
jednak na gwincie jest wyrazny slad jak gleboko byla wkrecona i chyba jednak ktos wkrecil dluzsza koncowke w krotszy otwor - niechybnie jakis Rocco musial byc, co by sie zgadzalo z wloskim rodowodem,
no dobra, od strony technicznej wyglada to tak, ze koncowki krotkie roznia sie dlugoscia do 10mm ,co nawet widac na zdjeciu z pierwszego,
do szerokiego idzie ta dluzsza, ale jak sie komus nie chce czyscic lacznika to sobie wkreci ta krotsza, co zapewni mu marne 15-20mm gwintu (zalezy ile wkreci koncowke dluga),
jak ktos sie postara to wkreci dluzsza do waskiego - ta ktora znalazlem siedziala dobre 30mm,
a dlaczego jestem pewny, ze dluzsza jest do szerokiego ?
bo mi sie chcialo wyczyscic laczniki, gdy wymienialem koncowki krotkie - wyjalem drazki i pastwilem sie na imadle,
auto kupilem z przebiegiem 77kkm i siedzialy tam fabryczne, nie dotykane kluczem drazki,
przy ~100kkm wymienialem tylko koncowki krotkie (za chwile musialem wymieniac w wahaczu, ale nie o tym temat) i kupowalem Delphi (czy moze jeszcze pod nazwa Krosno ,okolice roku 2003),
w sklepie tez byl dylemat, facio wyciagnal obie i nie bardzo wiedzial, ktora jest do krotkiego, a ktora do szerokiego,
powiedzialem, ze biore te dluzsze ,byly chyba drozsze o 2pln, bo najwyzej obetne jak beda za dlugie - facio powiedzial, ze moge przyjsc i wymienic zamiast sie meczyc,
po odkreceniu starych przylozylem nowe i byly identyczne, wkrecilem liczac obroty (zla metoda, rownie nieskuteczna jak na suwmiarke i latwiej sie pomylic niz przy suwmiarce) ,a po zmianie koncowek w wahaczach bez problemu udalo sie ustawic zbieznosc, na 3mm tak w srodku zakresu ,bo pojechalem na 195/50/15 i facio nie wiedzial, jak w Polonezie takie felgi zinterpretowac,
juz nie pamietam, to bylo chyba 3mm liczone na skali dla 13'
-
Maćko, to co piszesz nie trzyma sie kupy w zadnym miejscu,
po pierwsze dlugie laczniki, ktorych na pewno nie zalozyla fabryka,
po drugie zalozyles koncowki tej samej dlugosci obie i zabraklo gwintu do ustawienia zbieznosci ,a sprawe zalatwiles zakladajac laczniki krotsze o 3cm !!
Końcówki były wkręcone na maxa w łącznik i nadal brakowało kilku obrotów aby ustawić zbieżność - skończył się gwint na końcówkach.
-
to na krotszych koncowkach by dalo rade ,bo gwint sie zaczyna wczesniej,
ale musiales jakiegos dziwnego stwora uczynic ,bewnie dluga koncowka byla od szerokiego i z dlugim lacznikiem takie jaja wyszly
-
No dałoby rade, w końcu takie było założenie istnienia długich łączników - polonez mojego ojca (93, przejściówka między Mr'91 a Mr'93, szerokie zawieszenie i metalowe podszybie) wyjechał z fabryki z końcówkami z wąskiego i długimi łącznikami.
Wg. katalogu końcówki mają długość:
Wąski zawias: długa 20,5cm, krótka 11cm
Szeroki zawias: długa 24,5cm, krótka 10cm
I dane te pokrywają się z większością końcówek wystawianych na allegro i sklepach.
Łączniki krótkie mają długość 7,5cm, a długie 10,5cm. Jeśli ktoś chce to jak będę w domu to mogę podać numery katalogowe fso do szerokiego zawieszenia, do wąskiego nie mam.
-
O proszę, miało być temat z serii "pytanie odpowiedz" a tu już druga strona.
-
Czyli tak jak twierdziłem. Akurat to fajne bo w przypadku zmiany mocowania sruby donlwgo wahacza w belce mozna dac krotkie od wąskiego do szerokiego i mamy pełną regulację