FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: LeszekR w Lipiec 22, 2017, 19:54:32 pm

Tytuł: Miekki pedal przyczyny
Wiadomość wysłana przez: LeszekR w Lipiec 22, 2017, 19:54:32 pm
Nie mogę przyzwyczaić się do dziwnie pracującego pedalu hamulca w akwarium. Ma duży bezefektowny skok. Najpierw da się wyczuć minimalny skok wynikający z pracy cięgna  potem to co najbardziej denerwuje lekka praca bez efektu hamowania po to by wyczuć opór i jakieś tam hamowanie. Dodam że wielokrotnie odpowietrzanie układ. Czy może to być wina pompy. W borewiczu  pedal od początku jego naciśnięcia daje opór i efekt hamowania a tutaj kicha. Proszę o porady.
Tytuł: Odp: Miekki pedal przyczyny
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 22, 2017, 20:03:52 pm
typowy efekt zapowietrzenia,
przyczyna moga byc tezzbyt luzne uszczelki w pompie hamulcowej,
albo pompujace sie przewody elastyczne
Tytuł: Odp: Miekki pedal przyczyny
Wiadomość wysłana przez: LeszekR w Lipiec 22, 2017, 20:59:57 pm
typowy efekt zapowietrzenia,
przyczyna moga byc tezzbyt luzne uszczelki w pompie hamulcowej,
albo pompujace sie przewody elastyczne

Najbliższe z Twoich wymienionych wydaje mi się być pompa. Odpowietrzalrm układ wielokrotnie
Tytuł: Odp: Miekki pedal przyczyny
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Lipiec 22, 2017, 22:30:55 pm
Pytanie czy odpowietrzony jest prawidłowo.
Jeżeli jest odpowietrzany prawidłowo (i nie jest nieszczelny) To ewidentnie uszczelki w pompie.
Ale pompa rzadko pada w poldku.. nawet po 30 latach...
Sprawdź najpierw czy prawidłowo odpowietrzasz układ i czy jest szczelny.
Tytuł: Odp: Miekki pedal przyczyny
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Lipiec 22, 2017, 23:51:37 pm
a o regulacji długości popychacza serwa słyszeliście? w popychacz serwa wkręcony jest sworzeń regulacyjny. jeśli zmieniałeś pompę hamulcową to może być wskazana regulacja luzu między popychaczem serwa a tłokiem pompy. powierzchnia sworznia popychacza ma wystawać ponad powierzchnię serwa- 1,05 do 1,25 mm. chodzi o powierzchnię z którą styka się pompa. ma być idealnie prosta i czysta. ziarnko piasku skutecnie kasuje działanie układu hamulcowego. dla przypomnienia- pompę również należy odpowietrzyć.
Tytuł: Odp: Miekki pedal przyczyny
Wiadomość wysłana przez: LeszekR w Lipiec 23, 2017, 10:10:17 am
Nie, nie zmieniałem pompy, dopiero szukam przyczyny. Pedal na wyłączonym silniku staje się przyjemnie twardy ale po odpaleniu efekt jest taki jakby serwo za mocno wspomagalo. Pompy nie odpowietrzanie.  Jak to zrobić dobrze?
Tytuł: Odp: Miekki pedal przyczyny
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Lipiec 23, 2017, 11:47:02 am
najprawdopodobniej pompa puszcza między sekcjami. miałem 2 takie przypadki w swoich gruzach.
Tytuł: Odp: Miekki pedal przyczyny
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Lipiec 23, 2017, 13:56:20 pm
 jeśli podczas odpowietrzania zacisków pompa zassała powietrze to trzeba ją odpowietrzyć. pompę odpowietrza się tak jak zaciski, tylko luzujesz wkrętki przewodów w pompie.