FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: pi3cka w Lipiec 25, 2017, 21:30:48 pm
-
Nie wiem jak jest w Morawskim bo nie zwróciłem na to uwagi.Korzystam z książki Kaima Fso 125p gdyż jest tam obszerniejszy opis dla amatorów <lol2>
Wspomina on o wyważaniu wału po wymianie krzyżaków. Ktoś coś na ten temat ? Czy olać i sprawdzić czy będzie bić . I jak to dziadostwo połączyć od strony podpory ,ta śruba od wieloklinu mnie wykańcza ]:->
-
Skręć go tak samo jak był na aucie, jak krzyżaki są dobre to nie powinien potem bić.
-
Twój opis wskazuje że zamierzasz wymienić podporę. po takiej operacji wał należy wyważyć. nie rozumiem nad czym się zastanawiasz. tym bardziej że w książce wyraźnie o tym napisali.
-
bo zmienia się kierunek działania sił. krzyżaki są wykonane z marnego materiału. nie pomogą smarowniczki jeśli materiał to stal na gwoździe.
-
Wyważyć wał - łatwo powiedzieć...... a koszty?
U mnie w okolicy krzyczą za tą usługę ok 500-600 zł. Trzeba też dostarczyć do wyważenia sprzęgło gumowo-metalowe (tą gumę ze skrzyni biegów).
Za takie koszty nie opłaca się wyważać wału. Jeśli umiejętnie się wymieni krzyżaki i podporę- bez ostrego używania czujniczka zwanego Frankiem, lub młotkiem, to wał powinien chodzić idealnie.....
-
Jak się dobrze trafi to można taniej, mi się udało wyważyć za stówkę . Można spróbować wymienić bez wyważania, chociaż trzeba wziąć pod uwagę że już wcześniej może ktoś go źle złożył .
-
której okolicy? cenę wymyśliłeś z kosmosu. nigdzie tyle nie żądają. ogólnie przyjęta cena za wyważenie wału napędowego poloneza to około 100 zł. podaj nazwę warsztatu w którym tyle zażądano.
-
Pewnie tam gdzie Poloneza nigdy na warsztacie nie widziano.
-
Ja jakoś nigdy po wymianie krzyżaków ani podpory wału wału nie wyważałem, ani ja, ani znajomy w 125pe i zawsze było wszystko w porządku.
-
Poskładane sztywno bez luzu i jest ok :D