FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Macfly w Lipiec 31, 2017, 20:32:07 pm
-
Siemanko panowie pytanko. Może ktoś z was wie od czego idzie podpasowac nagrzewnice pod calssonic? Zaczęła mi Franca ciec mi na łączeniach plastikowych więc raczej ciężko będzie z załataniem tego ;/
-
Mam jak coś jak nówke.
-
Ja wsadzałem z golfa 1. Można też tavrie. Niestety obie mają krótkie wyjścia i opaski wypadaką pod deską. Fordy eskorty czy sierra ma długie rurki ale jest o 1,5 cm węższa.
-
Może ktoś ma patent jak przedmuchać, odkurzyć nagrzewnicę w Plusie bez jej wybebeszania, może jakiś patent na wsadzenie tam rury odkurzacza i ten syf wyciągnąć lub wsadzić jakąś końcówkę sprężarki żeby wydmuchać ten syf, bo od środka trochę wyczyściłem octem, ale z zewnątrz pewnie też już zarosła mchem, a zima idzie nieuchronnie.
-
Odkrecasz schowek i odkrecasz wentylator ,masz wtedy na widoku nagrzewnice i klape ktora nia steruje. Co prawda trovhe trzeba sie nagimnastykować i naszarpać,ale rzecz jest wykonalna ;)
-
Wykręciłem wentylator nagrzewnicy, wsadziłem kawałek szlaucha odpowiednio przyciętego, drugi koniec do rury odkurzacza i na czuja pojezdziłem po nagrzewnicy, potem jakiś k2 wlałem gorący do samej nagrzewnicy, następnie czystym octem poprawiłem, i po odpaleniu już przy 70 stopniach pokazało się zacne ciepełko, a przy 90 już było dobre grzanie, zobaczy się w zime co to dało.
-
Ja kiedys kupilem taka nagrzewnice (po regeneracji) jezeli nie sa uszkodzone te plastikowe elemety to mozna ja uratowac
-
Byłem u fachura który zajmuje się naprawa chłodnic nawet nie weszłem na warsztat a facet do mnie grzejnik z nagrzewnicy nowego typu z poloneza jednorazówka nie naprawialna podobno pod tymi plastikami są jakieś gumowe oringi czy coś podobnego i po latach guma parcieje i leje z pod plastików ppo nagrzaniu. Zasugerowałem się czyjąś rada że pasuje od łady smary nagrzewnica i zakupiłem nowa oryginalną rosyjską. Różnice względem oryginału to dluższy radiator tam gdzie w calsonicu jest plastik więc powinna być trochę wydajniejsza . Po doklejeniu gąbki na około nagrzewnicy i otworu na nią szczelnie wchodzi spokojnie można ją zamontować na fabryczną blaszkę zabezpieczająca tylko trzeba ją wygiąc bo na długość jest około 1- 1.5 cm dłuższa noi trzeba liczyć się z tym że potrzeba przedłużyć gumowe przewody do kabiny ale to jest drobnostka nówka z przesyłką kosztowała mnie 80 zł ;) gdzie ktoś chciał mi opchnać "nową“ za 200 zł ;)
-
Ale ona podchodzi do plusa czy minusa.
-
Calsonic to inna bajka. To jest 3ci rodzaj nagrzewnic.
-
Skoro macfly pisze o plastiku na nagrzewnicy to chodzi o calsonica z plusa