FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: Ciastek w Październik 09, 2017, 14:55:14 pm

Tytuł: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Październik 09, 2017, 14:55:14 pm
Cześć,

Bardzo dziwna sprawa, woda z układu chłodzenia leje gdzieś pod kolektorem  wydechowym. Za flansza a przynajmniej tak to wygląda. Na wysokosci poduchy silnika z prawej str
Pęknięty blok?
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Październik 09, 2017, 15:19:58 pm
Prędzej HGF.
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Październik 09, 2017, 16:25:52 pm
Ja miałem gejzer nad alternatorem jak mi uszczelka padła.
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Październik 09, 2017, 16:32:49 pm
Uszczelka, pewnie ze uszczelka chociaż chyba wolałbym pęknięty blok.
3 miechy w garażu swap, lpg widocznie to za mało, teraz będzie hgf.
A mogłem dolewać litr oleju na tysiąc to mi się zachcialo
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Październik 09, 2017, 16:50:45 pm
Hgf się robi raz porządnie przy montażu motoru :)
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Październik 09, 2017, 16:58:09 pm
Sam mi odradzales Zoltan wymianę głupich popychaczy hydraulicznych a to przeciez po drodze do uszczelki. Nic strasznego hgf, wkurw bierze się z ciągłego siedzenia w garażu pomimo szczerej niechęci do tego. Wszystko na raz...
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Październik 09, 2017, 17:41:23 pm
same popychacze bez sensu, niestety robić trzeba wszystko albo nic. często się uda, że bedzie dobrze, ale bywa jak u Ciebie.
Zrobisz, będziesz miał pewnie, nie ma co się załamywac :)
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Październik 09, 2017, 20:14:50 pm
Skorzystam z okazji, nie będe już nigdzie pisał, prośba o opinie w sprawie części, zależy mi na czasie chce to rozłożyć i złożyć w jak najkrótszym czasie, po to te inwestycje żeby to zaczęło jeździć :)

uszczelka taka:
http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-elring-rover-polonez-bytom-i5196891140.html (http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-elring-rover-polonez-bytom-i5196891140.html)

czy dwie warstwy
http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-corteco-rover-polonez-podwojna-i5196895451.html (http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-corteco-rover-polonez-podwojna-i5196895451.html)
Co to jest, czy warto, po co?

Loctice to półgłowic (PYTANIE: mam Morawskiego, nie czytałem jeszcze o głowicy jednak przeglądając wiem że niewiele tam jest o 1.4. Pytanie ile nakładać?)
http://allegro.pl/loctite-510-8ml-klej-uszczel-odporny-na-temperat-i6973664517.html (http://allegro.pl/loctite-510-8ml-klej-uszczel-odporny-na-temperat-i6973664517.html)
8ml, ile tego kupić, jedno, dwa starczą?

uszczelniacze, tu chyba nie ma filozofii
http://allegro.pl/uszczelniacze-zaworowe-komplet-rover-polonez-16v-i5191670282.html (http://allegro.pl/uszczelniacze-zaworowe-komplet-rover-polonez-16v-i5191670282.html)

hmm...jeśli chodzi o uszczelniacze, silnik nie brał oleju jednak z własnego (OHV) doświadczenia wiem ze uszczelnienie góry rozczelnia dół, warto ruszać? Wiem że silniki troszkę się różnią :), przebieg 113kkm w benzynie.

torxy to (bocian bił się w pierś) to jednak E12

Co jeszcze się przyda? Wode wywalało na zewnąrtz więc olej zostawie

aaaaaaa śruby!

jak rozpoznać fabryczną uszczelkę? Wtedy będe wiedział czy już było coś rzeźbione. Nie chodzi tu o oszczędność tylko o to, że jak mam kupić nowe niepotrzebnie to wole je włożyć do 1.8 kiedyś tam. Jaka długość dyskwalifikuje śruby?




Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Październik 09, 2017, 20:28:47 pm
Weź komplet uszczelek do czapy od Rainza ~350 cebulionów, ale masz wszystko czego potrzeba. Nie baw się w te cienkie gówna, tylko kup tą grubszą wielowarstwową (Reinz też ma w ofercie cienką i grubą, więc trzeba uważać na to co się zamawia). Co do śrub, kup nowe, ja kiedyś chciałem przyjanuszować i założyłem stare, ale nie była to zbyt dobra decyzja. Masa uszczelniająca też może być Rainza, trzeba nakładać w miarę oszczędnie, bo jak nawalisz za dużo to wejdzie w kanały olejowe i może je zatkać.
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Październik 09, 2017, 20:59:45 pm
Elring co podałeś jest ok, tylko drogo.
Uszczelniacze zaworowe i śruby oczywiscie też nowe obowiązkowo. najlepiej dać glowicę cała do weryfikacji do zakładu. Prawie na pewno będą gniazda do obrobienia.
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Październik 09, 2017, 21:37:19 pm
Ja składałem na starych śrubach nawet kilka razy. Tyle że hgf wrócił którejś zimy. Ale co się dziwić jak auto dostawało w palnik na zimnym...

Uszczelka dwuwarstwowa ze starą szyną olejową podobno nie najlepsza. Ja zwasze składałem na jednowarstwowej erlinga.

Jeśli mnie pamięć nie myli to pierwszy silnik był rozkręcamy co najmniej 3 razy. Najpierw 2 razy skrzywiony zawór. Potem hgf zimą. Jak go sprzedawałem to dymił olejem na potęgę ale hgf nie było widać.
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 09, 2017, 22:33:54 pm
Składać tylko na jednowarstwowej, ze ścieżkami z elastomeru z Elringa. Wielowarstwówkę to bez nowej magistrali, praktycznie idealnej głowicy i bloku z tulejami na książkowej wysokości nie ma co zakładać, bo może wyjść fakap. A nawet mimo, ze jest idealnie to lubi sobie cieknąć za kolektorem wydechowym.

Loctite nie kupuj, jest tańszy zamiennik - Technicqll 5518, to jest dokładnie to samo, ale kosztuje ułamek tego. Jedno opakowanie starcza z zapasem na czapkę Rovera. W żadne silikony nie ma co się bawić, bo minimalnie przedobrzysz, wlezie w kanał i moment wałek się zarżnie razem z "panewka" w głowicy.

Śruby obowiązkowo nowe. One przy pierwszym rozgrzaniu motoru rozciągają się plastycznie. Używki może wymiar będą miały, ale po przyłożeniu do nowych zauważysz różnicę.

Ori uszczelka ma cieniutkie ścieżki czerwonego elastomeru. Jest w sumie taka sama, jak ta Elringa, prócz grubości ścieżek.
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Październik 10, 2017, 02:16:54 am
Zabawne możę być to, że włożyłem w weekend w niego ~półtora tys w LPG, siedziałem cały weekend i nie przejechałem nawet metra na gazie :)
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Październik 10, 2017, 06:53:17 am
No i oczywiście dzięki za odpowiedzi. Jak tak dalej pójdzie paru z Was będę wisiał po dobrej flaszce...albo co kto woli :)

Dobrze że jest dupowóz bo było by kiepsko z dojazdami do pracy. Tak sobie myślałem przed SWAPem na 1.4 że wcześniej nie miałem okazji robić grubszej imprezy motoryzacyjnej, 2 tygodnie później się to zmieniło gdy wsadzałem STAGa.

I znowu poprzeczka wędruje wyżej :) Zakupy prawie ogarnięte. Dzięki!
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Październik 10, 2017, 09:15:54 am
Składać tylko na jednowarstwowej, ze ścieżkami z elastomeru z Elringa. Wielowarstwówkę to bez nowej magistrali, praktycznie idealnej głowicy i bloku z tulejami na książkowej wysokości nie ma co zakładać, bo może wyjść fakap. A nawet mimo, ze jest idealnie to lubi sobie cieknąć za kolektorem wydechowym.
Jakieś to dziwne, skoro miałoby być coś nie halo z tulejami czy głowicą, to czemu niby jednowarstwowa uszczelka miałaby lepiej spełniać swoją funkcję niż jej grubszy (wielowarstwowy) odpowiednik?
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Październik 13, 2017, 09:43:05 am
Ktoś może wie jaki kolor ma użyty na pierwszym montażu klej anaeorobiczny do uszczelnienia głowica-półgłowica? Próbuje dojść czy czapka była już zrzucana
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 13, 2017, 11:04:52 am
Składać tylko na jednowarstwowej, ze ścieżkami z elastomeru z Elringa. Wielowarstwówkę to bez nowej magistrali, praktycznie idealnej głowicy i bloku z tulejami na książkowej wysokości nie ma co zakładać, bo może wyjść fakap. A nawet mimo, ze jest idealnie to lubi sobie cieknąć za kolektorem wydechowym.
Jakieś to dziwne, skoro miałoby być coś nie halo z tulejami czy głowicą, to czemu niby jednowarstwowa uszczelka miałaby lepiej spełniać swoją funkcję niż jej grubszy (wielowarstwowy) odpowiednik?

A widzisz gdzieś w uszczelce wielowarstwowej pierścienie ogniowe? W elastomerowej przy skręcaniu się zgniatają i skutecznie uszczelniają. Nie raz i nie dwa miałem do czynienia z wyciekami ze świeżo zainstalowanego MLSa.

A tak szczerze mówiąc najpewniejszym rozwiązaniem jest podobno uszczelka z N-Serii czyli chińskiego K16. Dodatkowo nowa magistrala + sruby 10.9 i dokręcanie 180 + 135stopni. W UK sporo tego jeździ i o HGFach nie nic a nic nie słychać.
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Październik 13, 2017, 11:21:08 am
Czy żeby odkręcić głowicę trzeba odkręcać też półgłowicę z wałkami?

Czy ma ktoś adres, stronkę sklepu gdzie można by kupić (w razie niepowodzenia rozebrania) popychaczy zaworów?
Te popychacze są rozbieralne?
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Maćko w Październik 13, 2017, 14:28:34 pm
Nie trzeba.

Popychacze - pierwsze pytanie, czy je słychać ? Jeśli nie, to nie ma sensu ruszać, podstawa to drożne kanały olejowe w połówkach głowicy. Popychacze rozbiera się na desce do krojenia/innym twardym i stabilnym podłożu.

https://www.youtube.com/watch?v=ZDFNsyMKbKg
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Październik 13, 2017, 21:26:15 pm
skutecznie uszczelniają.
<lol> u mnie właśnie taka postanowiła odstawić HGF'a i wypluła cały olej z silnika, a MLS w słupku choć niezbyt dobrze złożony (bo na używanych śrubach), póki co ma się dobrze...
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 13, 2017, 21:40:21 pm
Tylko, że akurat olej nie ma związku z uszczelnieniem cylindra. A to, że stare uszczelki padają to nic niesamowitego, to tylko kawałek blachy z naklejonymi elastomerami.
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Październik 13, 2017, 21:47:22 pm
Tylko, że akurat olej nie ma związku z uszczelnieniem cylindra. A to, że stare uszczelki padają to nic niesamowitego, to tylko kawałek blachy z naklejonymi elastomerami.
Tylko, że to j***a nie stara uszczelka, a taka, która nie miała więcej jak 2 lata (tak twierdził "mechanik", który serwisował to auto, przypadkowo obecny podczas wyciągania motoru)...
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 13, 2017, 21:50:41 pm
"Mechanik" wszystko wyjaśnia.
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Październik 13, 2017, 21:54:38 pm
Nie wszystko... W każdym razie silnik przejechał max 15 tys. km po HGFie i znów się zjebał, 1,4 z MLS, używanymi śrubami i nie do końca dobrze dokręconymi śrubami nalatało już tyle samo i się trzyma, zero wycieków, więc MLS chyba jednak taki chu***wy nie jest...
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 13, 2017, 21:58:46 pm
Złożyłem troszkę więcej Roverów niż jeden, ale niech Ci będzie. Ja zakładam elastomer, bo uważam go za pewniejszy i tyle.
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Październik 13, 2017, 22:20:58 pm
Złożyłem troszkę więcej Roverów niż jeden, ale niech Ci będzie.
Jakbym słyszał swojego ojca... nie ważne, że 25 lat wali głową w mur, ma "większe doświadczenie", więc wie lepiej... Nie ufam 1 warstwowej uszczelce do K16 (i nie jest to tylko moja opinia), zwłaszcza w wariancie >1.4, bo i tak prędzej czy później to się kończy HGFem.
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 14, 2017, 01:30:14 am
To widocznie Dave Andrews i Simon Erland vel. KingK się nie znają, bo do dziś kładą jednowarstwowego Payena do 250konnych K16. Rób co chcesz, Twoja sprawa. Nie uważam siebie za nie wiadomo jakiego fachowca jeśli chodzi o Rovera, ale jednak jakieś doświadczenie i wiedzę posiadam, a auta, które składałem jeżdżą bez problemu i nie ważne czy jest to 1.4 czy 160konne VVC.
Tak się składa, że ten zajebisty MLS też nie jest rozwiązaniem, które powoduje, że problemu nie ma. Mimo wprowadzenia w 2006 roku cały czas "słychać" było o awariach. P.S... dwa moje motory - 1.6 i obecne VVC miały MLSa i były obrzygane od strony wydechu, oba wyglądały na dość świeżo złożone.
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Październik 14, 2017, 04:03:12 am
Widzę ze jest to kolejny temat gdzie ludzie maja się zamiar doktoryzować...  Temat znany i stary jak świat. Uszczelka pada i jest to powszechnie wiadome i znane. I jest kwestią czasu. Ekspertem nie jestem bo robiłem tylko jednego rovera ale można to zrobić tanio lub dobrze.
W tym momencie pozdrawiam ludzi składających silnik na starych 20 letnich śrubach...  Ja wiem o tym ze śruba wygląda ok, wymiar trzyma ale jak porównacie nowa ze stara i okaże się ze różnica jest rzędu 5 czy 6 mm to oczy wam się MOŻE oczy otworzą...  I dotyczy to śrub M10x1,25 o długości 12cm z forda a nie chyba M8 które maja ponad 40cm- na tym to po kilku latach używania  można drabinę powiesić na ścianie a nie silnik skręcać
Kolejna rzecz to fakt ze przy aluminiowej misce trzeba 4 śruby które wkręcamy od strony kabiny zeszlifować 5mm bo zapierają się o miskę.
Następna rzecz to to czystość i jeszcze raz czystość  - biała szmata nasączona benzyna ma być czysta po przetarciu bloku i głowicy zanim zaczniecie skręcać. Uszczelka tylko Elringa lub Hans Pries, lub FAI jeżeli jest dostępna. Ja używam Elringa zazwyczaj. Kolejna sprawa to ze klucz dynamometryczny z Castoramy za 80zł raczej się nie sprawdzi...  Nawet nowy bo chińczyki nie trzymają parametrów w ogóle. Chyba ze macie możliwość  dać go do skalibrowania czy sprawdzenia to może być. Ja używam klucza KINGSTONY który co jakiś czas porównuje do wzorcowanego klucza z certyfikatem i wiem ze jest ok. Tyle w temacie uszczelki
A 1.4 jeżeli chodzi o uszczelkę to ogóle jest ewenement - skoro 1.8 ma taką samą. Ja zobaczyłem otwory to zaraz pomyślałem ze złą uszczelkę mi sprzedali
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Październik 16, 2017, 10:00:46 am
Panowie co to jest ten MLS?

OK, bylem dzisiaj z glowica w warsztacie i ogolnie dupa. Sporo pytan i sporo niewiadomych.

1) Jak po zdjeciu glowicy powinny wygladac tuleje w bloku? Na rowni z nim czy powinny wystawac?

2) uszczelka byla robiona kiedys tyle ze "ch*"owo. Sruby tez podejrzanie mocno dojebane. Na glowicy mam slady od pierscieni z uszczelki, tyle ze nierowne tj z jednej str (wydech) mniej a z drugiej (ssanie) bardziej wgniecione (~0,2) Jest to miejsce na granicy styku pierscienia z uszczelki i tulei cylindra. Chcieli mi to planowac na zero ale kazalem tylko zabielic.

HGF wyskoczyl poprzez plyn na zewnatrz, nie uciekajace cisnienie. W sumie zebrali mi 3x0,02 czyli 0,06. Glowica byla robiona juz wiec jest spisana na straty, byle rok pojezdzil. Zadych wymian uszczelniaczy, spr szczelnosci tylko zabielenie. Tak jak pisalem chcieli zbierac wiecej ale powiedzialem HALT. Na glowicy zostaly slady nie zabielone (kolor) jakies male wzery po stronie chyba wydechu. Moge to dobrze odtluscic i przejechac cieniutko tym klejem do polglowic co multec polecal? Poprzednio ktos silikonem przejechal i ten silikon fizycznie tam byl :/


Kolejne pyt dot. szklanek: wydmuchane, wyczyszczone. Wstepnie kapnalem tam nowym olejem, sprezynki z 7 do 8 mm rozciagniete. Jak to skladac? Na sucho czy wsadzic do naczynia z olejem i poruszac zaworkiem / napelnic?

Kolejna rzecz: jedno z gniazd (polkole) gdzie sie obraca walek ma widoczne male rysy, przejechac obie powierzchnie papierem 1000/1500/2000? Czy to olac

Sruby Elring nowe, uszczelka tez. Panowie i tak w ogole to co zrobimy jak sie glowice skoncza do tych silnikow? :)
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Październik 16, 2017, 10:30:46 am
Uszczelka wielowarstwowa.
 Powinny być minimalnie wystające, szczelinomierz 0,1 mm nie powinien przechodzić przez przymiar przyłożony do bloku, po każdej stronie tulei.
A w Morawskim przypadkiem nie jest napisane, że głowicę można zebrać max 0,2 mm? Podobno jeśli zostały na niej te "fasolki" widoczne od strony zaworów ssących to teoretycznie jeszcze nadaje się do montażu.
(http://static.nanodatex.com/media/06375a2e6ea087258ad821b0e1c86c89.jpg)
Jeśli wstępnie zalałeś szklanki olejem, to potem przy wkładaniu możesz je lekko zrosić olejem i pokręcić chwilę silnikiem bez świec przed odpaleniem, wtedy same się napełnią.
Jak wygładzisz te rysy w połówce to zwiększysz luz na panewce wałka nierządu a przy okazji stracisz regularność kształtu. Ogólnie leciutko możesz spróbować to pod równać, ale ni wiem czy jest sens.
Swego czasu na YT był filmik serwisowy jak składać K16 po HGFie i wszystko jest tam elegancko pokazane, ale coś tego nie mogę znaleźć.

Wszystkie rzeczy, o których piszesz wskazywałyby na to, że tym silnikiem zajmował się kowal, a nie porządny specjalista.
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Październik 17, 2017, 08:40:47 am
Glowica siedzi. Fasolki maja u mnie 0,74 glebokosci wiec nie moga byc wyznacnikiem do planowania chyba ze ktos wie jaka maja glebokosc oryginalnie. Moze 1?
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 17, 2017, 13:51:11 pm
Póki są dobrze widoczne to jest ok. Ale to, że masz odgniecenia na głowicy to kiepski znak. Silnik musiał być już wcześniej przegrzany. O ile na wydechu to ma większość, tak na ssaniu już oznacza, że twardość głowicy mocno spadła...
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Październik 17, 2017, 14:43:54 pm
Po zebraniu 0,06 zostały ślady tylko po str wydechu właśnie. Rzeźnik chciał jechać  do zera. Przywiozlem mu uszczelkę gdzie widać jak byk gdzie dolega, ten dalej swoje. Zostały nierówności 0,05 pomiędzy kanałami wodnymi a komorami spalania. Nie zbierałem tego już.

Ogólnie zakładu na terenie giełdy w myslowicach nie polecam jako miejsca gdzie się zalatwia nieco trudniejsze tematy. Goście kasuja hajs 170zl ohv, 300 chcieli za 16v. Ale kwota (Co mnie niezmiernie wkurwia) oczywiście bez podatku, chcesz fakturę doplac (wtedy po chooj mi faktura?)

Dysponują zajebista  elektroniczna suwmiarka z lidla na bateryjki, ale większej juz brak, wysokości głowicy nie zmierzylem. Generalnie wychodzą z założenia że chyba maszyna zrobi wszystko za nich. Do prostych i wiadomych rzeczy się nadają, reszta może ich przerosnąć.
Mysłowice, giełda obrzezna  polnocna. Skasował 50zl. Jak powiedziałem stop dalszemu zbieraniu materiału, prawie się obraził

Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 17, 2017, 14:52:43 pm
170 i 300pln za planowanie glowicy ?

nie wiem jak chcecie uzyskac szczelne polaczenie zostawiajac wżery w glowicy i dlaczego cylindry odciskaja w niej slad z jednej strony ?
przeginaja sie w bloku pod naciskiem tloka ?
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Październik 17, 2017, 15:18:19 pm
to kwoty za wszystko (zawory, plaskosc itd). Gdzies czytalem ze uszczelka toleruje nierownosci do 0,05. I tyle tam mialy, nie chcialem jechac dalej bo fachowcy nie mieli jak zmierzyc tego skomplikowanegoi elementu jakim jest glowica silnika.
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Październik 18, 2017, 18:05:23 pm
Dzisiaj czyściłem półgłowicę i po raz kolejny potwierdziło się że serwisował to debil. Już wcześniej czyściłem górną część półgłowicy z silikonu, potem silikon na uszczelce głowicy a teraz półgłowica i kanały olejowe. Spec ten nie zadał sobie trudu oczyszczenia starego kleju (loctite) i jebnął silikonem tak że zatkał kanał dla ostatniego popychacza (tam gdzie były ryski w gnieździe łożyska wałka ssącego przy 4 garze i tam gdzie popychacz miał ślad po pracy krzywki (nie obracał się). Przejechałem delikatnie 1200/1500/2000. Teraz to tylko modlić się żeby nie było dalszych następstw pracy Pana Zdzicha.

Wydaje mi się że tak niestety było z większością nieszczęsnych 1.4 K-serii na naszej zielonej wyspie (wtedy jeszcze nie zielonej). Ciekaw jestem jak to było w FSO z szukaniem lepszego silnika do budy Poloneza (a propos wałków i ich smarowania tutaj teżchyba komuś nieźle posmarowano :) ) . Nie było chyba dobrą decyzją w latach 90 i później montować wymagający (w obsłudze) silnik 1.4 żeby potem większość tych aut trafiała do pseudo mechaników z czasów PRL którzy jebali silkonem na prawo i lewo bez opamiętania. Brali tacy młotek i jakiś przecinak po czym rzeźbili torxa E12 i heja odkręcamy głowicę. Tacy ludzie dalej pracują i wkurw mnie bierze ogromny na samą myśl o tego typu ignorantach.

Proponuję aby (jeśli ktoś taki to przeczyta) ktoś kto wie ile dokładnie zebrano mu z głowicy zmierzył głębokość "fasolek" żebyśmy wiedzieli mniej więcej w przypadku kupna używanej głowicy czy silnika ile już zebrano i czy po prostu jest sens brnąć w zakup konkretnej sztuki.

Kolega banned gdzieś pisał o dwukrotnym  szlifowaniu (w sumie 0,12 o ile mnie pamięć nie myli) i o oczywiście nie życzę mu HGFa ale prośba do Ciebie abyś zmierzył przy najbliższej okazji głębokość tych otworków.
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Październik 18, 2017, 19:54:31 pm
Dane z Morawskiego
Cytuj (zaznaczone)
Wysokość głowicy powinna wynosić 118,95 mm-119,05 mm.Dopuszczalna niepłaskość dolnej powierzchni głowicy może wynosić 0,05 mm.Jeżeli podczas naprawy silnika stwierdzi się niepłaskość głowicy przekraczającą 0,05 mm, dopuszcza się prostowanie powierzchni głowicy przez docieranie.Zmniejszenie wysokości głowicy podczas docierania nie może przekroczyć 0,2 mm.Jeżeli skrzywienie jest większe, głowica nie nadaje się do naprawy
To tyle z teorii.Ciastek, widzę,że straszny złom trafiłeś.Nie chcę prorokować, ale możesz czasem utopić w ciul kasy i długo się tym nie  nacieszyć.Pewnie ten silnik kiedyś tam, nie miał lekko, a na dokładkę, trafił na "rasowego" fachowca, który już zadbał o to, żeby za długo nie posłużył.Niestety, ten silnik nie jest dla byle panów Mietków, którzy to naprawiają wszystko młotkiem i przecinakiem.Skutki takiego "serwisowania" są wszystkim znane.Dziwić się później, że krążą takie opinie o tych silnikach.Zasada jest prosta, nie znam się, to się za to nie biorę.
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 18, 2017, 21:54:53 pm
odchylka plaskosci powierzchni 0.05mm to nie sa dopuszczalne wżery o takiej glebokosci - nie wróżę rewelacji jezeli takie pozostaly,
nie przejmujcie sie za bardzo tym dopuszczalnym planowaniem 0.2mm ,bo w razzie potrzeby mozna jeszcze zebrac material z tłoka na podcieciach pod zawory,
byloby z tym troche roboty, wiec sprawa rozbija sie o cene - dopóki opcja kupienia tanio innej glowicy istnieje, to wygrywa ekonomicznie
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Październik 18, 2017, 22:07:06 pm
Raczej nie ma co przesadzać z oszczędzaniem głowicy przy planowaniu, jeśli są wżery dalej. może się to dobze nie skończyć.
I tak nic z glowicy lepszego nie zrobi się. Zdarza się, że zbiera się z glowicy i 0,2 i to ktoryś raz i jest ok. Moja w 1.4 zebrane miała w sumie 0,5 i zrobiła ponad 100kkm po wymianie uszczelki-na fai zwykła i dalej jest dobrze

te 0,2 w ksiązce to jakiś mit, z resztą nie jeden z niej
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Październik 19, 2017, 08:34:51 am
dobrze wiedziec, zadawalem w chooj smiesznych pytan ze 2 tematy zalozone i fajnie ze napisaliscie zeby olac to 0,2. Szkoda ze jak juz dokrecilem glowice. Z rok jak pojezdzi bedzie dobrze, bede szukal 1.8 pomalu.

Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Październik 19, 2017, 09:44:36 am
Sory za temat pod tematem ale czas minal

Nie moge wkleic zadnych zdjec ale gdybam ze wiekszosc wyciekow i nieszczeolnosci zwiazanych z ukladem chlodzenia wystepuje od strony bloku bo tam nastepuje zwezenie przeplywu cieczy czyli wytwarza sie cisnienie

Ile w Polsce jest VVC w polonezach? Albo inaczej: ile na forum?

I ktory z wlascicieli bylby chetny ewentualnie pomoc w ogarnieciu tego po przekladce z 1.4? Wiadomo $$
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Październik 19, 2017, 10:05:14 am
Polonezów jest już kilka, są i ze dwa fiaty.
Właścicieli jest wielu ale spec tylko jeden - Multec  <ok>
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Październik 19, 2017, 11:35:42 am
pieknie powiedziane (napisane).
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Październik 19, 2017, 12:32:24 pm
Nawet jest kilka gotowców do kupna...
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Październik 19, 2017, 14:04:31 pm
nie chce zlomowac kolejnego poloneza, wolalbym roverka czy innego mg :)
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Październik 23, 2017, 13:52:38 pm
Auto zrobione (samodzielnie) satysfakcja wzrosła o 100%. Jeździ :)
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Styczeń 27, 2018, 10:49:31 am
Zdjęcie głowicy po splanowaniu 0,06mm, wżery miały około 0,05

(https://images83.fotosik.pl/975/c112e4f36ae5175egen.jpg)

pokryłem to tym klejem anaerobicznym do równej powierzchni

(https://images84.fotosik.pl/975/bf4ad72ecd3730f4gen.jpg)

Śruby dokręcane 4x90, oczywiście nowe. Auto jeździ od tego czasu, nic sie nie dzieje. Zrobiłem 4k km i silnik lekko u mnie nie ma.
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Multec w Styczeń 27, 2018, 20:48:21 pm
Nie chce Cie dołować, ale ta głowica nadaje się tylko na złom. Jest ewidentnie mocno przegrzana i cała twardość płaszczyzny poszła w las. Pojeździć pojeździ, pytanie jak długo. Kwestia czasu, jak pierścienie ogniowe uszczelki znowu się wgniotą i zacznie puszczać... :/
Tytuł: Odp: Wyciek spod kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Styczeń 28, 2018, 04:37:00 am
Nie chce Cie dołować, ale ta głowica nadaje się tylko na złom. Jest ewidentnie mocno przegrzana i cała twardość płaszczyzny poszła w las. Pojeździć pojeździ, pytanie jak długo. Kwestia czasu, jak pierścienie ogniowe uszczelki znowu się wgniotą i zacznie puszczać...

To ze zlom to wiem, dlatego nie robilem kompleksowo wszystkiego tylko plaskosc. Uszczelka poleciała przez odklejona scieżkę elastomeru. Płyn na zewnątrz. Szukam nowej głowicy (innej) pytałem Cię na PW  o głębokość fasolek, mógłbyś się wypowiedzieć w tym temacie? Podobno trochę tych silników widziałeś od środka. Nie odpisujesz na PW ?

U mnie miały 0,74mm i bardzo odgniecione tuleje a w 1.6 na zlomie 0,3÷0,5 Ale bez śladu od tulei więc pewnie miał swieżą uszczelkę.