FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Daniel#1984 w Październik 14, 2017, 22:17:44 pm

Tytuł: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Październik 14, 2017, 22:17:44 pm
Ktoś z Was montował może inny niż fabryczny czujnik ciśnienia oleju? Z fabrycznymi wiadomo, jak jest, działają jak im się podoba, więc warto "gruszkę" zastąpić jakimś współczesnym zamiennikiem, wyskalować od nowa wskaźnik na zegarach i mieć pojęcie, co się dzieje w silniku. Z tego, co pamiętam problem był w nietypowym gwincie fabrycznego czujnika. Może ktoś się podzieli wiedzą?
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Październik 14, 2017, 22:23:04 pm
A jak chcesz "wyskalować" ten wskaźnik? On ma pracować ze swoim czujnikiem i tyle.Jak już tak chcesz, to kup sobie komplet, czujnik ze wskaźnikiem i umocuj na słupku.Pełno tego jest w sprzedaży.A jak nie, to w pełni mechaniczny wskaźnik, idzie coś ładnego znaleźć i wtedy już jest czarno na białym.
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Październik 15, 2017, 00:21:29 am
Mówisz o tym samochodzie, w którym masz skończone panewki? Bo jeśli tak, wymiana czujnika raczej nic nie da. U ojca w Caro wskaźnik cis. oleju ledwo się wychylał do pierwszej kreski. Po swapie na zdrowego GSi (z podmienioną stopką filtra oleju, na taką z czujnikiem), odpalamy i alleluja, cud!!! Wskaźnik ciśnienia oleju odżył i zaczął pokazywać normalne wartości w okolicach połowy skali.
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Październik 15, 2017, 00:47:35 am
załóż manometr i będziesz znał ciśnienie oleju na bieżąco. wskazania elektrycznego są zależne od napięcia w układzie.
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: w0mbat w Październik 15, 2017, 10:50:44 am
Ja mam w volkswagenie zamontowany czujnik z poloneza w komplecie ze wskaźnikiem i wszystko ładnie pokazuje. Polonezowski silnik to takie ustrojstwo co rzadko kiedy trzyma odpowiednie ciśnienie oleju. Jeśli bardzo Ci zależy na wymianie oryginalnego czujnika ciśnienia to kup redukcję i wkręć inny. Gwint na polonezowskim czujniku to 14x1,5. Przejściówkę na np. 10x1 (gwint czujników VW) dostaniesz nawet w sklepie rolniczym.
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Październik 15, 2017, 10:53:08 am
Mówisz o tym samochodzie, w którym masz skończone panewki? Bo jeśli tak, wymiana czujnika raczej nic nie da. U ojca w Caro wskaźnik cis. oleju ledwo się wychylał do pierwszej kreski. Po swapie na zdrowego GSi (z podmienioną stopką filtra oleju, na taką z czujnikiem), odpalamy i alleluja, cud!!! Wskaźnik ciśnienia oleju odżył i zaczął pokazywać normalne wartości w okolicach połowy skali.

Myślę raczej przyszłościowo, chcę założyć coś działającego poprawnie do silnika po remoncie. Co nie szkodzi na chwilę go wkręcić do starego, aktualny, trzeci już czujnik wychyla wskazówkę tylko do pierwszej kreski, natomiast po rozgrzaniu wskazówka leci poniżej skali, więc pokazuje kompletne bzdury. Chyba jednak ciśnienie musi być podczas jazdy trochę większe, niż 0,0, nawet bez panewek :P Zamówiłem sobie normalny przyrząd pomiarowy wkręcany do gniazda, zobaczymy, co on pokaże, z czystej ciekawości.

Znalazłem dość sporo takich czujników na allegro, gwint niby ten sam: http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-oleju-mercedes-m12x1-5-0-5-bar-i6733207296.html#thumb/2

Wskaźnik myślę, że da się wyskalować przekładając wskazówkę przy jakichś niewielkich rozbieżnościach, dobierając opornik... a może wskazania się pokryją? Zawsze można poeksperymentować :).

Ja mam w volkswagenie zamontowany czujnik z poloneza w komplecie ze wskaźnikiem i wszystko ładnie pokazuje. Polonezowski silnik to takie ustrojstwo co rzadko kiedy trzyma odpowiednie ciśnienie oleju. Jeśli bardzo Ci zależy na wymianie oryginalnego czujnika ciśnienia to kup redukcję i wkręć inny. Gwint na polonezowskim czujniku to 14x1,5. Przejściówkę na np. 10x1 (gwint czujników VW) dostaniesz nawet w sklepie rolniczym.

Gwint czasem nie jest 12x1,5?

Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: w0mbat w Październik 15, 2017, 17:42:20 pm
14x1,5 bo czujnik idealnie wkręca się w nakrętkę koła od ursusa c-360 :)
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Październik 18, 2017, 22:05:30 pm
14x1,5 bo czujnik idealnie wkręca się w nakrętkę koła od ursusa c-360 :)

Faktycznie, myślałem, że gwint jest taki sam jak w czujniku od lampki :).

Dzisiaj wkręciłem normalny manometr i na zimnym silniku pokazał 4 bary. Oczywiście, wraz ze wzrostem temperatury ciśnienie spadało, ale wskaźnik ewidentnie zaniża.

Czy czujnik od kombajnu "bizon" mógłby podejść? Są tańsze, prawdopodobnie świeższe, gwint ten sam. Oczywiście bizon ma inne napięcie w instalacji, ale na oryginalnym, polonezowskim czujniku jest jak byk wybite 12-24V, więc... powinien działać? Różnica jest taka w stosunku do poloneza, że zakres na wskaźniku bizona jest do 0,6 MPa. Pytanie, czy będzie fałszował wyniki na całym zakresie, czy nie?

http://hurt.techrol.com/product/2920/czujnik-cisnienia-oleju-38005725003-do-bizon-5040995180-bz16-017.html

http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-oleju-star-s-200-autosan-bizon-i6725252705.html

Polonezowski pafal:

https://7.allegroimg.com/original/03457a/3ee994ca40909dd86d8c9314a237
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Październik 18, 2017, 23:44:19 pm
http://www.polmozbyt-jelcz.pl/sklep/czujnik-wskaznik-man-czujnik-cisnienia-oleju-lublin-zuk-honk-fcc0-5,23-1-elcm-----fcc0~65.aspx
To jest to samo, co polonezowski (powinno być), ale ta cena, to tragedia.Ja nadal namawiam Cię na mechaniczny wskaźnik.Jest gdzie go zamontować, a ten w zestawie wskaźników, zastąp zaślepką, taką jak w roverach i po temacie.
Zamontuj sobie taki
http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-oleju-wskaznik-ursus-c-360-3p-mf-i6988860334.html
To jest gotowy zestaw.Trzeba zredukować gwint, bo tu jest bodajże M10x1,25, czy coś takiego.Masz mechaniczny, podświetlany wskaźnik i dodatkowo, czujnik na kontrolkę w trójniku na wyjściu z silnika.Jeżeli masz cokolwiek zdolności manualnych, to możesz sobie takie coś zrobić samemu.Kupić sam wskaźnik
http://allegro.pl/wskaznik-cisnienia-oleju-mechaniczny-ursus-zetor-i6993412284.html
kawałek wężyka ciśnieniowego, olejoodpornego i odpowiednie końcówki.Przy wskaźniku, powinien być gwint M12x1,5 a przy silniku, to już sam wiesz, a można redukować.Ja miałem wskaźnik zamontowany w miejscu (bezużytecznego) korektora ustawienia świateł.Trzeba tylko wyciąć kawałek blachy w mocowaniu skrzynki bezpieczników i zrobić ładny, okrągły otwór w plastiku, gdzie siedzi korektor.Ja miałem to w desce plusowej, ale to niemal to samo.Miałem założony wskaźnik z podwójną skalą.Z jednej strony, ciśnienie oleju, a z drugiej, paliwa.
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Październik 19, 2017, 13:05:49 pm
Nie chcę nic zastępować zaślepką, wiem, że elektryczny manometr ma mniejszy sens, ale lepszy taki "gadżet", niż brak wskaźnika, zresztą - zawsze coś tam pokazuje ;). Dzięki za podrzucenie linków, ale jednak wolę uruchomić ten na desce. Zwykły manometr mam w razie czego w garażu to sprawdzenia, czy wyniki się pokrywają.
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Październik 19, 2017, 17:14:21 pm
Znalazłem jeszcze czujnik ciśnienia oleju do Kamaza, produkcja współczesna, na obudowie wybity zakres 0-10 bar, gwint M14x1,5 Ciekawe, czy podejdzie elektrycznie, za tą cenę chyba zaryzykuję.

http://truck.shop.pl/index.php?p1473,czujnik-cisnienia-oleju-mm370-kamaz-na-wskaznik

(http://truck.shop.pl/galerie/c/czujnik-cisnienia-oleju_1360.jpg)

Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Październik 19, 2017, 20:00:20 pm
To podziel się potem wrażeniami...
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Październik 19, 2017, 20:19:44 pm
Twoja wola, panie kolego, ale licz się z tym, że jaki byś czujnik nie kupił typu "bąk" to on może być tyle samo wart, co ten w polonezie.Ten kamazowski czasem może podejść elektrycznie itd. bo ruscy, chyba tak jak nasi, lubili wszystko unifikować, wiec może to jest to samo, co w ładach? Miałem raz w ręce czujnik temperatury z łady i był praktycznie taki sam, jak w poldku/fiacie, więc pewnie u nich też unifikowali.
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Październik 19, 2017, 23:06:52 pm
Podzielę się na pewno  :]. Ta gruszka naprawdę nie jest warta ponad 100zł za kilkunastoletni leżak, który nawet nie wiadomo, czy zadziała po montażu. Jeśli znajdą się tańsze odpowiedniki, wszystkim będzie na rękę.

Buźka,Te czujniki czasem naprawdę działają. Na starym silniku miałem taki, który się pokrywał z rzeczywistymi wskazaniami. Na ich niekorzyść działa czas, po prostu nie są od lat produkowane, no i z czasem ten wąziutki kanalik olejowy na pewno się zapycha. Ja wiem, że to nie jest stuprocentowo dokładny przyrząd pomiarowy, ale fajnie by było, jakby działał i pokazywał jakieś orientacyjne wartości, a nie cały czas zero. Niesamowicie mnie irytuje, jak jakiś wskaźnik nie działa, jak powinien, i myślę, że nie tylko mnie. :P
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Październik 20, 2017, 03:02:26 am
z problemem niedziałającego elektrycznego wskaźnika ciśnienia oleju walczyłem w 2007, w końcu założyłem manometr.
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Październik 21, 2017, 10:07:02 am
fajnie by było, jakby działał i pokazywał jakieś orientacyjne wartości, a nie cały czas zero. Niesamowicie mnie irytuje, jak jakiś wskaźnik nie działa, jak powinien, i myślę, że nie tylko mnie.
Otóz to. Po prostu fajnie jak działa. Zmieniłem sobie zegary w roveku na pafale, to założyłem gruszkę by się ruszało. Potem się zepsuła, ale to inna sprawa.
Tak z czystej ciekawości-po co Wam te manometry? co  tam wypatrujecie? co jeśli zniknie ciśnienie? zrobicie remont na szybko na trasce, paneweczki w bagazniku czekaja czy jak? silnik chyba wydaje inne "informacje" z siebie jeśli już zdycha.
Kontrolka to absolutny max co jest potrzebne-brak oleju-nagły wyciek=motor stop.
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: w0mbat w Październik 21, 2017, 10:54:25 am
Tak z czystej ciekawości-po co Wam te manometry?

Idąc Twoim tokiem myślenia. Po co jest wskaźnik temp. wody? Przecież widać jak paruje spod maski kiedy się gotuje. Po co jest obrotomierz? Przecież słyszysz, że silnik już wyje. Po co jest prędkościomierz? Przecież widzisz jak szybko się poruszasz. Po co jest licznik kilometrów? Przecież to nie ma znaczenia.
Można tak z każdym wskaźnikiem i kontrolką :P

To jest podstawowa informacja o silniku. Tak jak Temperatura wody. Jak ktoś się nie zna/ma to gdzieś, to jemu wystarczy tylko prędkościomierz na desce. Ja natomiast lubię wiedzieć jakie parametry trzyma mój silnik.
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Październik 21, 2017, 11:41:03 am
Zoltan, czujnik ciśnienia oleju na kontrolkę, też może się popsuć.I nie zawsze będzie to taka awaria, że kontrolka będzie się świecić cały czas, bo bywa i tak, że coś się w środku zawiesi i przestanie świecić.Może się to równie dobrze stać w czasie jazdy i w połączeniu z rzeczywistym brakiem smarowania w silniku (tak tak, wiem, niemożliwa sytuacja) nie będzie żadnej informacji, czy wszystko jest ok.Elektryka jest wygodna, bo kabelek poprowadzi się byle gdzie i go nie widać, ale bywa też zawodna.O ile niektórych rzeczy nie da się zmierzyć inaczej, niż elektronicznie, to o tyle, ciśnienie oleju, czy temperaturę silnika, można zmierzyć inaczej.Zakładacie sobie niektórzy dodatkowe wskaźniki elektryczne, dublujące te już istniejące, a to jest dopiero bez sensu.Nie mówię to o wskazaniu np. ciśnienie doładowana, ale temperaturę silnika np. czy ciśnienie oleju.Są dzisiaj bardzo ładne wskaźniki mechaniczne, podświetlane itd. które można ładnie sobie gdzieś włożyć i już.Na upartego, to np. temperaturę oleju, można by podłączyć pod istniejący wskaźnik temperatury silnika, bo dać taki sam czujnik i puścić oba obwody przez zwykły przełącznik, który po wciśnięciu, rozłączał by obwód "wody" a załączał "oleju" i wskaźnik pokazywał by to, lub to.Coś na zasadzie przełączania wskaźnika paliwa pomiędzy zbiornikami w Honkerze.Tam jest przycisk z ikona dystrybutora na desce.
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Październik 21, 2017, 11:58:41 am
Nie to nie to samo co obrotomierz czy temp wody. na ciśnienie oleju nie mam wpływu żadnego, jego wahania są stałe. To nie silnik z ręczną pompą smarowania by to było potrzebne. Kontrolka mi osobiście nie jest rownież potrzebna, ale ma zalety jakie wymieniłem. przez 7 lat w 1,4 zupełnie mi nie działala. Np. w gld może się przydać-jak by się łańcuch od pompy urwał
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 21, 2017, 15:49:27 pm
wskaznik cis. oleju to fajny bajer, ale wlasnie tylko bajer,
zdecydowanie bardziej przydatnym bajerem bylby wskaznik ladowania - normalnie rowniez nizbyt przydatny, ale przynajmniej mozna jezdzic na zdychajacym altku i kontrolowac sytuacje ;>
kontrolka ladowania tez nie zawsze dziala, gdy styk bedzie zly to nie ma ani kontrolki, ani wzbudenia, wiec w sumie wskaznik ladowania ma jednak zdecydowanie wiecej sensu
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Październik 21, 2017, 16:55:54 pm
Zgoda, voltomierz spoko. w swoim aucie widzę problem w poziomie natężenia podświetlenia, też nie potrzebuje ;) Ideałem byłaby kontrolka napięcia w instalacji zamiast żarówki na wzbudzeniu
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Październik 24, 2017, 18:50:38 pm
No więc tak, czujnik przyszedł. Kosztował całe 19zł + przesyłka. Na oko robi wrażenie solidnego, wyprodukowany w październiku 2016 - więc żaden leżak.  :] Od oryginału różni się tym, że do środka czujnika jest wpuszczony drucik. Wyjście jest na konektorek żeński, gwint ten sam, więc nic nie trzeba przerabiać. W odróżnieniu od oryginału, wkręcamy go kluczem 19, a nie 21.

(https://zapodaj.net/images/f9472e8bbd18b.jpg)

(https://zapodaj.net/images/b479c495055a4.jpg)

Zmierzyłem stary i nowy czujnik - pafal sprzed lat, który nie miał zamiaru pokazać nic więcej oprócz podniesienia wskazówki chwilę pod odpaleniu, a następnie leżał na zerze, miał oporność 308 ohm pomiędzy obudową, a wyjściem na konektorek. Nowy czujnik z kamaza - 169 ohm. U mnie świeżo po montażu wskazówka poleciała po włączeniu zapłonu pomiędzy pierwszą kreskę a 0,4. ALE - Moje wskazówki były ściągane, ponieważ zmieniałem kolor podświetlenia zegarów - później ustawiałem wskazówkę pod ten popsuty czujnik - może nowy czujnik pafala miałby taką oporność, jak nowy z kamaza? Fajnie by było, jakby ktoś zmierzył...

Po ustawieniu wskazówki na zero, po włączeniu silnika, na moim kompletnie zużytym OHV 1.6, bez panewek, wskazówka leci na połowę skali pomiędzy 0,2 a 0,4 - po rozgrzaniu silnika utrzymuje się prawie na miejscu 0,1 MPa, po zwiększeniu obrotów do 3500 - utrzymuje się w okolicach 0,2 MPa. Więc w stosunku do starego, ewidentnie uszkodzonego czujnika, nowy reaguje bardziej prawidłowo.

Reasumując, za 19zł + przesyłka otrzymujemy czujnik z bieżącej produkcji, który działa, nie kosztuje majątku i nie jest leżakiem sprzed 20 lat.

Może ktoś kiedyś coś doda, lub najlepiej - podmieni czujnik w jakimś aucie, które trzyma ciśnienie oleju i posiada panewki, a w zegarach nie były zdejmowane wskazówki i są fabrycznie ustawione. W zegarach od szerokiego caro sprawa jest prosta, zdejmujemy daszek, szybkę licznika, śrubokrętem ściągamy wskazówkę od wskaźnika oleju i po włączeniu zapłony nakładamy ją idealnie na zero. W wąskim caro, borkach i akwariach pewnie trzeba będzie dodać opornik, ale tak jak napisałem - niech ktoś zmierzy oryginalny, najlepiej jeszcze sprawny czujnik - może nic nie trzeba będzie zmieniać.

Jeśli mogę prosić, niech jakiś mod przeniesie temat do innego działu, żeby nie zniknął, według mnie powinien zostać na forum  :]
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: paweł1989 w Październik 25, 2017, 08:36:07 am
Sprawdze dzisiaj lub jutro jaką oporność ma nowy oryginalny czjnik pafala bez ciśnienia. Pamiętam, że nawet kiedys zdejmowalem charakterystyke z niego własie w celu by podmienić na inny, tylko wyników nie moge znalesć. Jak bede na wsi to wezme kompresor i podlacze czujnik pod zegary o pobadam rezystancje/napiecia dla poszczególnych wskazań zegara - będzie wtedy coś wiadomo :)
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Październik 25, 2017, 12:55:37 pm
Sprawdze dzisiaj lub jutro jaką oporność ma nowy oryginalny czjnik pafala bez ciśnienia. Pamiętam, że nawet kiedys zdejmowalem charakterystyke z niego własie w celu by podmienić na inny, tylko wyników nie moge znalesć. Jak bede na wsi to wezme kompresor i podlacze czujnik pod zegary o pobadam rezystancje/napiecia dla poszczególnych wskazań zegara - będzie wtedy coś wiadomo :)

Super :). Czekamy na wyniki.

Wracając, sklep w którym kupowałem czujnik podbił cenę nagle na 49zł (chyba im się pomyliło przy wystawianiu  ]:->), ale i tak da się je znaleźć po symbolu MM370 w cenie 15-30zł, na przykład:

http://promottech.com.pl/wyprzedaze-czujnik-cisnienia-oleju-kamaz-mm-370-o_l_96_439.html

http://klemax.pl/opis/1896397/czujnik-cisnienia-oleju-mm370-kamaz-na-wskaznik.html
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: OLO w Październik 26, 2017, 09:30:53 am
załóż manometr i będziesz znał ciśnienie oleju na bieżąco. wskazania elektrycznego są zależne od napięcia w układzie.

Nie są. Chyba że nie masz masy silnik-buda to wtedy delikatnie mozę się wahnąć.
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: paweł1989 w Październik 26, 2017, 21:30:30 pm
Dzisiaj na szybko zmierzyłem nowy czujnik Pafala (leżak) - wyszło 330Ohm dla braku ciśnienia. Reszte charakterystyki zdejmę jak bede miał kompresor pod ręką. Z ciekawostek -  wg moich obserwacji przyczyny padania czujników są 2:po pierwsze usyfienie otworka i membrany od środka mułem z oleju - wystarczy wsadzić taki czujnik to nafty do góry nogami to sporo syfu sie wypłucze. I druga sprawa - w środku na tej płytce z drutem oporowym są 2 ślizgi robocze - górny i dolny. Jeden z nich (dolny) z czasem przestaje dotykać drucika i wzrasta rezystancja czujnika (miałem tak 2 które rozebrałem). Dla takigo właśnie "zużytego" czujnika bez styku na dojnej blaszce to na stan bez ciśnienia miałem już jakieś 380Ohm - daje to niższe wskazanie zegara.
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Październik 27, 2017, 00:43:03 am
Czyli jednak trzeba będzie przestawiać wskazówkę/dodawać opornik. Ciekawe, jak jeszcze wyjdzie, jak zmierzysz charakterystykę.
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Maj 17, 2018, 13:34:28 pm
Parę danych na temat czujnika, w tym podane oporności dla różnego ciśnienia - wklejam na przyszłość, przydadzą się te dane, może dzięki temu uda się dobrać podobny czujnik współczesnej produkcji.

(https://zapodaj.net/images/058e9d9fb8344.jpg)

(https://zapodaj.net/images/28d7d75f7b515.jpg)

(https://zapodaj.net/images/5b77ebfcbdf9b.jpg)
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Mat w Maj 18, 2018, 07:24:59 am
Ewentualnie można spróbować z czujnikiem z Łady, do Nivy dostępne od ręki za około 35 zł.
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Michel18 w Kwiecień 29, 2019, 21:06:54 pm
daniel22 czy mógłbyś wrzucić fotki na nowo, niestety, ale nie wyświetlają już się. Ewentualne bezpieczniej to rozpisać jako post, wtedy będzie pewność, że nie zniknie ;) Z góry dziękuję
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Kwiecień 29, 2019, 21:36:35 pm
Cześć, nie ma problemu, mogę wrzucić, ale pojutrze jak będę miał dostęp do komputera ze zdjęciami. Po testach na sprawnym silniku wiem jednak, że trzeba szukać innego czujnika,z zakresem 0-8 bar - po odzyskaniu ciśnienia tamten nieco przekłamywał na minus. Nowy oryginał z epoki zapewnił prawidłowe wskazania, ale ma co najmniej 20 lat, więc pewnie niedługo siądzie. Trzeba przeszukać katalogi części i znaleźć czujnik z zakresem 0-0,8 mPa o podobnej rezystancji.
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Michel18 w Kwiecień 29, 2019, 22:05:04 pm
Super, szukam właśnie zamiennika oryginału żeby dołożyć sobie wskaźnik do liczników. Może mi starczy determinacji żeby znaleźć coś o podobnych parametrach, będę czekać
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Kwiecień 29, 2019, 23:16:37 pm
Zdaje się, że niva miała czujnik 0-0,8 mPa, problem w tym, że czujniki do niej były dość drogie.
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Michel18 w Kwiecień 30, 2019, 00:17:58 am
Są też i uniwersalne chińskie, potrzebna tylko jest rozpiska przy jakim ciśnieniu, jaki stawia opór i coś się znajdzie
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Michel18 w Maj 06, 2019, 13:49:41 pm
Bardzo, proszę, wrzuć tę rozpiskę
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Luty 12, 2021, 14:48:34 pm
Z racji, że znowu wróciłem do tematu, a zniknęły zdjęcia, wrzucam ponownie skany, tym razem na pewniejszy serwer.

(http://fotki.lighting-gallery.pl/images/Beton/2021-02-12/291880.jpeg)

(http://fotki.lighting-gallery.pl/images/Beton/2021-02-12/291881.jpeg)

Zamówiłem nowy czujnik do łady. Powinien bardziej pasować charakterystyką, niż czujnik z kamaza (zamiast zakresu 0-10 bar jest przeznaczony na zakres 0-8). Wyniki pomiarów są obiecujące - początkowa rezystancja czujnika leżącego na stole to ok. 300 ohm. Czyli jak pafalowski oryginał.

(http://fotki.lighting-gallery.pl/images/Beton/2021-02-12/291882.jpeg)

(http://fotki.lighting-gallery.pl/images/Beton/2021-02-12/291883.jpeg)

Czujnik kupowałem tutaj: https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-na-wskaznik-lada-lada-niva-9957023757 , jest też dostępny na stronie jacars: https://jakars.pl/czujnik-cisnienia-oleju-duzy-na-wskaznik-p-22784.html

Numer części: MM393A-3829010
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: AUTOSAN w Luty 12, 2021, 20:17:56 pm
Kibicuje jestem ciekaw efektów <ok>

Numer części: MM393A-3829010
Łada 2103381030000 ; 2103-3810300-00 ; 2103-3810300-01
Fenox SOP10102 ; MM393A ; 503829
PEKAR 2103381030001
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Michel18 w Luty 14, 2021, 00:48:29 am
One też przekłamują na plus, wiadomo nie jest to oryginał, kumpel wlutował opornik 33ohm między czujnik a wskaźnik i jest zadowolony aczkolwiek ma to zamontowane może z tydzień :D
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: OLO w Luty 15, 2021, 13:28:01 pm
Z przekłąmaniem na plus coś możę być. Moje OHV pokazywało 5/1 bar (3000/850 obr)
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Luty 16, 2021, 04:14:59 am
zamontujcie sobie manometry a nie wskaźniki zależne od ilości prądu w instalacji.
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Luty 16, 2021, 10:41:19 am
Wtedy trzeba by poprawdzic przewód ciśnieniowy do wnętrza auta
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Luty 16, 2021, 10:48:37 am
zamontujcie sobie manometry a nie wskaźniki zależne od ilości prądu w instalacji.
Wielokrotnie to pisałem, ale tutaj wszyscy są zbyt oporni, czy też konserwatywni na takie rozwiązanie. A jeśli już elektryczne, to coś pewnego, co się nie zepsuje po wyjęciu z pudełka. O ile ze wskaźnikiem temperatury problemów nie bywało, czy nawet z paliwowym (rzadko), to te olejowe się wiecznie je*ały.
Wtedy trzeba by poprawdzic przewód ciśnieniowy do wnętrza auta

A to jest jakiś problem? Ja miałem w roverze wskaźnik w miejscu pokrętła od regulacji świateł, bo miałem elektryczną założoną i bez problemu pociągnąłem sobie przewody przez gródź, używając miedzianych przewodów hamulcowych, przykręconych za pomocą odpowiednich redukcji do wskaźnika.
Sam wskaźnik miał podwójną skalę i na jednej miałem ciśnienie oleju, a na drugiej paliwa. Działało do końca. Miedź jest miękka,  więc można było formować jak się chce.
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Luty 16, 2021, 10:59:44 am
Szkoda mi szczerze mówiąc dziurawić deski na kolejne wskaźniki. Wskaźnik na desce to bajer - ale fajnie, jakby chociaż coś pokazywał. Mój poprzedni wskaźnik pafal (40-letni leżak magazynowy) działał te 2 lata, i pokazywał dość poprawnie - po przegrzaniu silnika było widać spadek ciśnienia. Dużo polonezów ma ten wskaźnik, i ludzi denerwuje leżąca wskazówka na zegarach, więc znalezienie działającego odpowiednika jednak ma sens :)
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Luty 16, 2021, 12:26:03 pm
W Lublinach było to samo i tak samo było gówno warte. Później z tego zrezygnowali i zostawili  samą kontrolkę.
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Luty 16, 2021, 12:44:57 pm
Powodem raczej nie był fakt, że to było "gówno warte", tylko cięcie kosztów produkcji :). Skoro fiata uno potrafili nawet okroić z głupiego czujnika i wskaźnika temperatury, to można się domyślić, ile zaoszczędzili na znacznie bardziej skomplikowanym czujniku ciśnienia oleju. Zmieniły się też priorytety, kiedyś była modna duża ilość wskaźników i pełna kontrola nad parametrami auta. W tym momencie klient zwróci uwagę bardziej na brak uchwytu na energetyka, niż na brak wskaźnika. Ale skończmy OT, chodzi o to, żeby wskaźnik, a nie był martwą wskazówką na desce. Na razie jeszcze nie zamontowałem czujnika, ale dam znać, jakie będą wskazania, jak już go wrzucę do auta.
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: lesor#1973 w Luty 16, 2021, 12:59:16 pm
Dużo polonezów ma ten wskaźnik, i ludzi denerwuje leżąca wskazówka na zegarach, więc znalezienie działającego odpowiednika jednak ma sens :)
jeszcze nie zamontowałem czujnika, ale dam znać, jakie będą wskazania, jak już go wrzucę do auta.
Tak2 !
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Luty 16, 2021, 14:47:09 pm
przewód ciśnieniowy przeciągnąłem przez szczelinę nadmuchu na szybę. manometr przykleiłem czarnym silikonem miedzy słupkiem a "wyspą" wskaźników. wcześniej mocując go do blaszki "in post" klejem do metalu.
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Luty 24, 2021, 22:43:47 pm
Czujnik zamontowany w miejscu starego, fabrycznego.

Silnik rozgrzany po trasie 30km, wolne obroty:

(http://fotki.lighting-gallery.pl/images/Beton/2021-02-24/292181.jpeg)

Na wyższych obrotach:

(http://fotki.lighting-gallery.pl/images/Beton/2021-02-24/292182.jpeg)

Zielone światło, można montować :) Dopóki stary wskaźnik działał , pokazywał identyczne wartości. Jest to więc odpowiednik starego, krajowego czujnika :)
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Luty 24, 2021, 22:53:29 pm
Gratuluję. Masz komplet. Kiedyś, jak jeszcze mi się chciało, to nawet w roverze zamontowałem ten wskaźnik wraz z czujnikiem. Nie pytaj o sposób montażu czujnika, bo to był drut i nie chce mi się nawet o tym opowiadać. Grunt, że działało, a czy prawdę pokazywało, to cóż.
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Luty 24, 2021, 23:04:11 pm
Wcześniej też śmigał, ale ostatnio zaczął przerywać, i raz łączył, raz nie. Nie ma się co dziwić - może i nieużywany, ale po 40 latach od momentu wyprodukowania nie miał szans zbyt długo działać poprawnie. Zobaczymy, jak będzie z trwałością rosyjskiego z bieżącej produkcji.
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: banned w Marzec 03, 2021, 02:15:50 am
Czujnik zamontowany w miejscu starego, fabrycznego.

Silnik rozgrzany po trasie 30km, wolne obroty:

(http://fotki.lighting-gallery.pl/images/Beton/2021-02-24/292181.jpeg)

Na wyższych obrotach:

(http://fotki.lighting-gallery.pl/images/Beton/2021-02-24/292182.jpeg)

Zielone światło, można montować :) Dopóki stary wskaźnik działał , pokazywał identyczne wartości. Jest to więc odpowiednik starego, krajowego czujnika :)

Pokazuje jak w moim Akwarium. Po odpaleniu zimnego zaraz pod 0.4, po nagrzaniu spada, a na wyższych obrotach idzie w górę pod 0.4.
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: prybov w Czerwiec 01, 2021, 16:47:55 pm
Cześć,

posiadam Kombi z 2000 roku z silnikiem 1.6 GSi i jedna z rzeczy, która mnie denerwuje to brak kontroli ciśnienia i temp oleju, chciałbym takowe dołożyć. Czy macie na to jakiś prosty patent? Wskaźniki bym montował gdzieś na konsoli.
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: Morfina w Czerwiec 01, 2021, 17:17:36 pm
Ciśnienie oleju możesz zrobić w podstawce filtra(trzeba gwintować albo założyć od starszych modeli gdzie to było fabrycznie) a temperaturę albo na trójniku pod Ori czujnik ciśnienia dla kontrolki albo wspawać gwint w miskę i też będzie działać  <spoko>
Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Czerwiec 01, 2021, 18:32:32 pm
Ciśnienie oleju możesz zrobić w podstawce filtra(trzeba gwintować albo założyć od starszych modeli gdzie to było fabrycznie) a temperaturę albo na trójniku pod Ori czujnik ciśnienia dla kontrolki albo wspawać gwint w miskę i też będzie działać  <spoko>
Dodam jeszcze, że nie wszystkie podstawki nadają się do gwintowania. Plusowe mają dużo cieńszy odlew niż szerokie caro. A najlepiej szukać z oryginalnym gwintem.