FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: kojotPszemek w Październik 25, 2017, 13:02:57 pm

Tytuł: zaciski od bmw e21
Wiadomość wysłana przez: kojotPszemek w Październik 25, 2017, 13:02:57 pm
Witam, czy próbował ktoś wsadzać zaciski dwutłoczkowe od bmw e21? Orginalnie są tam felgi 13 i właśnie w takie chciałbym to zmieścić. A do tego wychodziły z tarczami wenylowanymi 255. czy trzeba dorabiać płyte kotwiczną  czy pasuje od lucasa? Ew jaki jest rozstaw śrub zaciskow lucasa
Tytuł: Odp: zaciski od bmw e21
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Październik 25, 2017, 14:48:06 pm
jeśli chodzi o zaciski dwutłoczkowe to podchodzą z Łady. Tyle że to w miejsce Bendix (tzw zwalniaczy) i tarcza jest lita 251mm.

Jeśli chodzi o same zwrotnice z lucasa to rozstaw otworów do mocowania jarzma zacisku ma 10cm. Dla Bendixa jest to bodaj 14,5cm...
Tytuł: Odp: zaciski od bmw e21
Wiadomość wysłana przez: kojotPszemek w Październik 26, 2017, 12:59:52 pm
Ja znalazłem z bmki. i tarcza była tam wentylowana 255 a to wszystko mieściło się w 13 więc jak się uda to zmieścić to może być zadowalająco. Jaka większa pompa hamulcowa pasuje do bendixa? bo w tych zaciskach jest 2x 48mm
Tytuł: Odp: zaciski od bmw e21
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 26, 2017, 13:53:02 pm
2x48 hamuje tak samo skutecznie jak 1x48 i potrzeba tyle samo plynu, wiec wymiana pompy nie jest zalecana
Tytuł: Odp: zaciski od bmw e21
Wiadomość wysłana przez: OLO w Październik 26, 2017, 14:59:36 pm
Tak jest. Nasze zaciski też są 2x48. Drugie 48mm to dno zacisku :)
Tytuł: Odp: zaciski od bmw e21
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 26, 2017, 15:21:01 pm
OLO zdajesz sobie sprawe,ze te tloczki 2x48 to sa po dwoch stronach tarczy, a nie jednej ?
Tytuł: Odp: zaciski od bmw e21
Wiadomość wysłana przez: OLO w Październik 27, 2017, 09:12:35 am
Nie rozumiem Cię.
Tytuł: Odp: zaciski od bmw e21
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 27, 2017, 12:56:06 pm
ale to Ty pierwszy zaczales ;>
nie wiem, czy dnem zacisku nazwales drugi koniec tloczka ,czy cos innego np. chwyt klocka, te "pazurki" widoczne od czola tarczy,
jezeli chwyt to dobrze,ale nazwa dno sugeruje wiele mozliwosci,
w rezultacie nie wiem,czy sie ze mna zgodizles,czy negowales moje twierdzenie ?
Tytuł: Odp: zaciski od bmw e21
Wiadomość wysłana przez: kojotPszemek w Październik 27, 2017, 21:49:54 pm
To że tyle samo płynu to rzeczywiście ale co do skuteczności chyba się nie zgodze, bo zależy ona od powierzchni na którą działa płyn hamulcowy a w tym wypadku powierzchnia jest 2 krotnie większa
Tytuł: Odp: zaciski od bmw e21
Wiadomość wysłana przez: OLO w Październik 28, 2017, 00:39:43 am
Kiedy ciśnienie działa na powierzchnię. to wytwarza się siła. Jedna siła wypycha tłoczek, druga dno zacisku. Więc niejako drugim tłoczkiem jest właśnie dno zacisku. Wtedy ukłąd jest w równowadze.
Tytuł: Odp: zaciski od bmw e21
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 28, 2017, 01:48:40 am
kojotPszemek  dwa tloczki 48mm to taka sama sila hamowania jak jeden tloczek 48mm ,bo cis. wytworzy taka sama sile na kazdym klocku,
sila ta jest zalezna od reakcji na nią - III zasada dynamiki Newtona,
dwa tloczki po obu stronach tarczy powoduja tylko tyle,ze zacisk jest nieruchomy ,a wraz ze zuzyciem sie klockow tloczki wysuwaja sie,
w zacisku z jednym tloczkiem przesuwa sie zacisk w odpowiednich prowadnicach i dopoki proadnice sa czyste, to klocki zuywaja sie rownomiernie po obu stronach ,bo sila nacisku na klocki jest taka sama,
jezeli prowadnice stawiaja opor to skutecznosc maleje, bo klocek zewnetrzny dziala mniejsza sila,
w zaciskach dwutloczkowych teoretycznie taka sytuacja nie wystapi,ale przeciez tloczki tez potrafia sie zapiekac