FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: Marek94 w Grudzień 05, 2017, 02:16:36 am

Tytuł: Nowe resory 3 piórowe warto ?
Wiadomość wysłana przez: Marek94 w Grudzień 05, 2017, 02:16:36 am
Mam do szanownego grona pytania,kusi mnie ta oferta http://allegro.pl/resor-resory-fso-polonez-fiat-125p-3-piora-nowy-i5488982471.html .Jak sądzicie warto ?
Generalnie che podnieś swojego szaraka do fabrycznej wysokości bo tył już jest dość zmęczony życiem a jego lewa strona to całkiem padaka a przy okazji spełniłbym  plan o utwardzeniu tyłu.
I teraz pytania do was.
Podchodzi to na zasadzie p&p czy coś trzeba kombinować ?
Nie podniesie to tyłu wyżej niż jest przód (w bagażniku jest walec 60l) ?
Zostanie na tym jakaś komfort  czy zrobi się taczka ?
Nie wiem czy kiedyś go nie obniżę myślicie że da się to sklepać jak oem fso ?
Tytuł: Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 05, 2017, 02:43:06 am
to jest cena za 1szt ,a 15lat temu za taka sama manufakture zaplacilem tyle samo, ale  za 2szt
pare lat pojezdzily i jeden pękł ,
w moim tyl stal na nich normalnie, ale koles kupil takie same w tym samym sklepie i mial tyl wyzej o ~10cm niz seria,
czyli powtarzalnosc produkcji po Jarku
 
moje zdanie: na pewno za taka sume jak w aukcji nie warto
Tytuł: Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Grudzień 05, 2017, 04:57:25 am
 jedyną zaletą Poloneza jest komfort jazdy, chcesz go tego pozbawić? a na co chcesz tył utwardzać, będziesz kartofle woził?
Tytuł: Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
Wiadomość wysłana przez: Marek94 w Grudzień 05, 2017, 10:01:52 am
Dzięki za info jest gdzieś na alledrogo jeszcze za 130,przestraszyłeś mnie z tym pękaniem w którym miejscu to się u ciebie stało ? .
jedyną zaletą Poloneza jest komfort jazdy, chcesz go tego pozbawić? a na co chcesz tył utwardzać, będziesz kartofle woził?

Widzisz zgadzam się z tobą w zupełności ale u mnie z tyłem coś jest nie halo bo siedzi za nisko szczególnie lewa strona. Więc poniekąd to naprawa,nowe bo są stosunkowo nie drogie i pewniejsze od tych ze złomu.
Twardsze bo che zawiasu który pozwoli na ostrzejszą jazdę a nie podpieranie się klamkami,jest to dopiero pierwszy etap bo w planie jest jeszcze stabilizator może inne amortyzatory i sprężyny od trucka na przodzie.  No i balast w postacie butli którego fabryka nie przewidziała do wożenia przez całe życie.
Tytuł: Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Grudzień 05, 2017, 10:55:02 am
Chyba żartujesz. Nie dość, że auto straci sterowność, to jeszcze będzie twarde jak skała, ale w żaden sposób się to nie przełoży na stateczność auta. Męczyłem się z resorami 3-piórowymi przez dwa lata i nigdy więcej.
Tytuł: Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 05, 2017, 11:07:10 am
peklo dlugie pioro w miejscu,gdzie konczy sie srodkowe (od strony wieszaka),
wzialem wtedy swoje fabryczne stare resory,ktore  przed wymiana byly mocno uklepane, bo taki byl powod wymiany,
od lezenia luzem moze troche odzyskaly dawny ksztalt ,a moze pomoglo im najwiecej dolozenie najmniejszego piora z tej manufaktury, bo tyl stoi do dzis jak w nowym poldasie z salonu,
niestety niedbale stępiłem brzegi tych pior z manufaktury, bo tylko trac o beton, zamiast wziac diaksa i konkretnie je liznac - w rezultacie powoli podcinaja mi srodkowe piora, przez 8lat wystrugaly jakies 2mm, wiec od jakiegos czasu rozgladam sie za fabrycznymi dwupiorowymi resorami, najlepiej bardzo uzywanymi, to od razu tyl bym troche obnizyl
Tytuł: Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Grudzień 05, 2017, 14:14:47 pm
te resory są źle złożone! fabrycznie złożone resory piórowe mają plastykowe wkłady które chronią końcówki piór przed wycieraniem.
Tytuł: Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 05, 2017, 15:22:24 pm
maja przekladki,ale cienkie i czarne, to ledwo widac
Tytuł: Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
Wiadomość wysłana przez: Tales w Grudzień 05, 2017, 20:17:54 pm
A czy oryginały do Caro MR93 są jeszcze gdzieś do dostania?
Albo coś porównywalnej jakości.

Edit:
Kupował ktoś od nich? Ten powinien być chyba ok?
http://allegro.pl/resor-resory-fiat-125p-fso-polonez-2-piora-nowy-i6914062034.html
Tytuł: Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
Wiadomość wysłana przez: Tales w Grudzień 05, 2017, 21:01:37 pm
Kupował ktoś od nich? Ten powinien być chyba ok?
http://allegro.pl/resor-resory-fiat-125p-fso-polonez-2-piora-nowy-i6914062034.html

Ten post do usunięcia :-)
Tytuł: Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
Wiadomość wysłana przez: Marek94 w Grudzień 06, 2017, 01:39:53 am
Chyba żartujesz. Nie dość, że auto straci sterowność, to jeszcze będzie twarde jak skała, ale w żaden sposób się to nie przełoży na stateczność auta. Męczyłem się z resorami 3-piórowymi przez dwa lata i nigdy więcej.
Do teraz tuningowałem tylko auta japońskie dlatego tu idę niejako po omacku,kupiłem zregenerowany most wiec będą to rozbierał a że te pióra mają dość  to pomyślałem że nowe to dobry pomysł a 3 pióra wpadły mi do głowy po pierwsze przez walec w bagażniku który swoje waży po drugie che go kiedyś go obniżyć i sądziłem że trzecie pióro raz że wzmocni a dwa usztywni całość na tyle żeby przestało tak się bujać.

od lezenia luzem moze troche odzyskaly dawny ksztalt ,a moze pomoglo im najwiecej dolozenie najmniejszego piora z tej manufaktury, bo tyl stoi do dzis jak w nowym poldasie z salonu,
Dołożyłeś jako trzecie czy zamiast jednego ?

Dzięki za wyprowadzenie z błędu pióra kupie nowe ale dwa,jak możecie to podpowiedzcie co zrobić żeby było sztywniej ?


Kupował ktoś od nich? Ten powinien być chyba ok?
http://allegro.pl/resor-resory-fiat-125p-fso-polonez-2-piora-nowy-i6914062034.html

Kupowałem i mam mieszane uczucia gaźnik zamówiłem używany niby sprawny przyszedł taki trup że opisać się tego  nie da ale to dosłownie trup.
Potem kupiłem regenerowany wybierak biegów sprawa tak samo jak z gaźnikiem wybierak odesłany kasy  nie ma do teraz.
Resory tez wyglądają  na regenerowane nie nowe ale mogę się mylić lubią wszytko paciać tą farbą.
Tytuł: Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Grudzień 07, 2017, 11:58:51 am
Od patrzenia na tulejki w tych  "nowych" resorach można dostać odruchu wymiotnego. Wyglądają tragicznie..
Tytuł: Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 09, 2017, 01:18:46 am
Dołożyłeś jako trzecie czy zamiast jednego ?

Dzięki za wyprowadzenie z błędu pióra kupie nowe ale dwa,jak możecie to podpowiedzcie co zrobić żeby było sztywniej ?
do fabycznego, uklepanego eksploatacja, resora dwupiórowego dolozylem trzecie  najmniejsze pioro z resora trzypiorowego manufaktury
Tytuł: Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
Wiadomość wysłana przez: banned w Grudzień 09, 2017, 02:45:50 am
Ja z kolei usunąłem pióro pomocnicze i wstawiłem jako drugie pióro główne z innego zestawu, tylko trochę krótsze od głównego.

Pióro główne mam sklepane na nominalną wysokość, a to pióro które stało się pomocniczym sklepane prawie na płasko. Efekt jest taki że auto siada bardziej pod własnym ciężarem i jest trochę niższe ale resor nadal ma kształt półeliptyczny i pracuje prawidłowo. Poza tym to długie płaskie pióro pomocnicze jest spięte z głównym tylko w środku w miejscu gdzie oryginalnie były końce krótkiego pióra pomocniczego, więc przy odciążeniu pióro główne może się wygiąć bardziej niż pióro pomocnicze i nawet przy dużym przechyle czy jakiś dziurach koło zawsze zostaje na ziemi, a nie tak jak przy przesztywnionych resorach że byle nierówność i jest zero napędu bo koło w powietrzu.

Auto jest wyraźnie twardsze, bardziej nadsterowne i mniej się przechyla, ale komfort jazdy pozostał na takim setupie zupełnie dobry.
Tytuł: Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
Wiadomość wysłana przez: Marek94 w Grudzień 10, 2017, 13:51:35 pm
Kurde może kupić 3 piórowe ale używane to będzie i sztywniej i równiej.Jak ci śię jeździło na tych 3 piórach z manufaktury ?
Banned jak klepałeś pióro ?
Tytuł: Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
Wiadomość wysłana przez: banned w Grudzień 10, 2017, 15:14:03 pm
Robiłem to wg. jakiegoś opisu z forum i za ChRL nie dawało to żadnego efektu, więc jak była okazja to kupiłem pióra które były już sklepane prawie na płasko i z tych kupionych i oryginalnych złożyłem progresywne resory dwupiórowe o zwiększonej twardości.
Tytuł: Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
Wiadomość wysłana przez: CHMURA w Grudzień 10, 2017, 16:16:56 pm
Kupował ktoś od nich? Ten powinien być chyba ok?
http://allegro.pl/resor-resory-fiat-125p-fso-polonez-2-piora-nowy-i6914062034.html

Ten post do usunięcia :-)
To nie są nowe resory tylko bezczelnie odmalowane starocie. Wystarczy spojrzeć na pozostałe aukcje tych inżynierów, min tą: http://allegro.pl/kompletna-skrzynia-biegow-fiat-126p-maluch-polos-i7073774539.html
Tytuł: Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 10, 2017, 17:25:52 pm
Jak ci śię jeździło na tych 3 piórach z manufaktury ?
normalnie sie jezdzilo, bo tylek nie sterczal jak zazwyczaj jest na trzypiorowych,
porownania nie mialem do normalnych dwupiorowych ,bo przesiadlem sie z DFa,a on jest sporo lzejszy zwlaszcza z tylu,
trafilem na uklepane dwupiorowe na  ktorych kola chowaly sie w blotnikach,gdy z tylu usiadly dwi osoby,a w bagazniku zawsze troche gratow bylo i butla 45L,
a tych trzypiorowych wysokosc wrocila do normy, a sztywnosc pewnie byla wieksza niz na nowych dwupiorowych, ale jakos nie odczuwalem tego negatywnie, mimo ze pozniej zalozylem kola 195/50/15 ,
pewnie dlatego, ze tyl byl ciagle troche dociazony, bo auto bylo uzytkowane codziennie w firmie,
pozniej dokupilem jeszcze waskiego, ktorym brat jezdzil na studiach, to waski byl miekki z tylu (dwupiorowe) i z przodu , oczywiscie na 13"
waski bardzo ladnie wybiera dziury w drodze

To nie są nowe resory tylko bezczelnie odmalowane starocie. Wystarczy spojrzeć na pozostałe aukcje tych inżynierów, min tą: http://allegro.pl/kompletna-skrzynia-biegow-fiat-126p-maluch-polos-i7073774539.html
przeciez napisane jest, ze to uzywana skrzynia



Tytuł: Odp: Nowe resory 3 piórowe warto ?
Wiadomość wysłana przez: banned w Grudzień 10, 2017, 22:09:02 pm
To nie są nowe resory tylko bezczelnie odmalowane starocie.

Resory nawet po niewielkim przebiegu mają wytarte podkładki plastikowe między piórami, i ślady pracy na piórze głównym, a resory o przebiegu powyżej 100 tys. są już mocno wytarte przy końcu pióra pomocniczego.

Jeżeli to jest staroć to z nowymi podkładkami i po niewielkim przebiegu bo nie widać żeby pióro główne było cieńsze przy końcu pomocniczego.