FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: stefanoxxx w Grudzień 20, 2017, 11:44:23 am
-
witam coś stuka w silniku na zimnym po odpaleniu, 10tyś km temu robiona góra silnika z rozrządem.
https://www.youtube.com/watch?v=imVjNkT0qas
-
chodzi ci o to klepanie od czasu do czasu przez parę sek.?
wałek wymieniany był?
dla mnie to podwiesza się któryś hydropopychacz. albo krzywka na walku tak wywalona że hydro nie daje rady skasować.
-
TAK to klepanie co jakis czas
Walek jest nowy byl wytarty
Czy to grozne?
-
TAK to klepanie co jakis czas
Walek jest nowy byl wytarty
Czy to grozne?
Bardzo, szukaj drugiego wałka lub drugiego silnika bo ten długo Ci nie pochodzi.
-
Wałek mam nowy.
-
W tym przypadku ,nowy nie znaczy dobry <rotfl2>
-
Jakby byl wytarty to by klepal chba caly czas a nie tylko jak jest na -
-
Wałek mam nowy
A ile przejechał?
-
niestety do rozebrania jeszcze raz. Zmierzyć wysokość każdej krzywki na wałku, jeśli wałek dobry to pozostają tylko hydropopychacze. Te nowe wałki są niestety gównianej jakości, dlatego sprzedawcy nie daja na nie gwarancji bo wiedzą że to shit. Ratuje cie tylko dobry oryginał wyjęty z dawcy.
-
Zrobilem z 8tys
Wczesniej mialem wytarte na maxa i nic mi nie klepalo tylko mocy nie bylo.
-
A da sie dokupic nowy walek dobrej jakosci, co moze sie stac jak tak klepie na zimnym, ?
-
Zrobilem z 8tys
od początku był ten objaw czy pojawił się niedawno?
-
Chyba od niedawna
-
Zrobilem remont góry gdyz nie bylo mocy max jechal 80km/h , po remoncie i tak szalu nie ma buja sie do max 130 i to bardzo długo trzeba cisnac
stuka cos u gory przynajmniej tak mi sie wydaje, dalem gazu i stukanie nie ustaje, auto zalane jakims olejem mineralnym. Demontujac glowice trzeba od nowa bedzie robic szlif etc , pelny serwis? Czy jest sens znowu sie w to bawic jak czytam to poldki leca na luzie 160km/h a moj 130
na liczniku przebieg 185tys.
-
a zawory ustawiles odpowiednio ?
-
Mechanik robl nie wiem czy ustawial jak gadalem z ludzmi zdania sa podzielone
Jeden mowize sie ustawia drugi ze nie.
-
Zrobilem z 8tys
Nowy wałek po utwardzeniu sie należy i olej z Mos2.
-
Zrobilem z 8tys
Nowy wałek po utwardzeniu sie należy i olej z Mos2.
Ok olej mos2 ale jaki ? Wałek gdzie kupię utwardzany? Mam teraz roboć wszystko od nowa
Czyli rozrzad, klawiature , glowice , itd?
-
Taki ? Koles pisze ze ma literke H ze hartowany ale H ty chyba znak od Hydrauliczne?
http://allegro.pl/polonez-walek-rozrzadu-hydro-nowy-oryginal-i6385874311.html
-
Wałka utwardzanego nie kupisz, musisz sam wysłać do utwardzania, a MoS2, to nie wiem, ale jak już złoże wszystko tak, żebym miał przekonanie, iz niczego nie pominąłem, to i dwusiarczek tez dodam. Jak samochód po 5 tys znowu straci osiagi, to go chyba !@#$%^&*
-
A kto sie zajmuje utwardzeniem?
-
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=49411.msg777739#msg777739
-
Nie wiem czy ten silnik wogole nie jest kiepski , pomijam juz fakt klepania ale on idzie max 130km/h
Po zrobieniu calej góry wiec chyba lepiej nowy motor wstawic bo zrobie zowu gore za 1500zl a mol i tak bedzie.
-
Najgorsze jest ro iz jest to naprawa dla bardziej pasjonata a nie pierwszego lepszego machra co odpier.. na sztuke
-
Nie wiem czy ten silnik wogole nie jest kiepski , pomijam juz fakt klepania ale on idzie max 130km/h
Po zrobieniu calej góry wiec chyba lepiej nowy motor wstawic bo zrobie zowu gore za 1500zl a mol i tak bedzie.
Na kiepskim wałku to i tak niemało
-
A co jak zmiene na utwardzony plazmowo to poleci 160?
-
A co jak zmiene na utwardzony plazmowo to poleci 160?
To poleci na złom.
Obecnie na rynku nie ma ani dobrego wałka ani szklanek
Mój silnik się zatarł przez wałek Dueta i szklankim Kolbenshmith .
Nikt ci wałka nie zaazotuje, bo nikt nie wie, jak był utwardzany wcześniej oraz nie wie z czego wałek jest zrobiony.
A jak ktoś to zrobił i wałek mu się nie powyginał to proszę o dowody i adres do firmy która to zrobiła ...
Wtedy ja tam wysyłam wał korbowy za gruby hajs.
-
A co jak zmiene na utwardzony plazmowo to poleci 160?
To poleci na złom.
Obecnie na rynku nie ma ani dobrego wałka ani szklanek
Mój silnik się zatarł przez wałek Dueta i szklankim Kolbenshmith .
Nikt ci wałka nie zaazotuje, bo nikt nie wie, jak był utwardzany wcześniej oraz nie wie z czego wałek jest zrobiony.
A jak ktoś to zrobił i wałek mu się nie powyginał to proszę o dowody i adres do firmy która to zrobiła ...
Wtedy ja tam wysyłam wał korbowy za gruby hajs.
Czyli problem nie ma rozwiazania?
-
A ten wałek? Sprzedawca (fiołek) twierdzi, że to fabryka.
http://allegro.pl/polonez-walek-rozrzadu-nowy-oryginal-hydraulika-i7097889239.html
-
Może i fabryka, ale co z tego, skoro też z plasteliny.
Rada jest jedna... :P
-
Nikt ci wałka nie zaazotuje, bo nikt nie wie, jak był utwardzany wcześniej oraz nie wie z czego wałek jest zrobiony.
A jak ktoś to zrobił i wałek mu się nie powyginał to proszę o dowody i adres do firmy która to zrobiła ...
Mam dwa wałki z Tarnowa, oba azotowane, wyglądają na proste. Jeszcze przed próbami trakcyjnymi (nie mam czasu na takie poważne naprawy, cieszę się, że wozidełko jeździ).
-
Trzeba położyć na pryzmach i zobaczyć czy go nie powyginało .
Ja się pozbyłem hydrauliki, właśnie z tego powodu, że nigdy nie masz pewności czy naprawa będzie trwała ...
Świątek ani rewar nie chcą słyszeć nawet o hydraulice z PN.
Mierzyłem wałek na twardościomierzu z Wawermotu i był plastelinowy, gorszy od części do urala. Nikt nie wie jak były i czy były utwardzane powierzchniowo ...
-
Trzeba położyć na pryzmach i zobaczyć czy go nie powyginało .
Sprawę komplikują różne średnice czopów wałka
-
Ok wiec co zrobic bo nie chce mi sie robic remontu raz w roku ? Autem robie 10tys rocznie przez lato-jesien.
-
Ja wysłałem nowy wałek do utwardzenia (100 zl), zakupiłem nowe popychadła, wleję dodatek do oleju, będę się modlił i zobaczymy. Musze znaleźć czas na przerzutke kompletu, ale juz bez wyjmowania silnika - szkoda mi sie kopać.
-
Kto się podejmuje utwardzenia wałka ? Rozmawiałem z 6 firmami i wszyscy stękali że nie ...
-
Kto się podejmuje utwardzenia wałka ? Rozmawiałem z 6 firmami i wszyscy stękali że nie ...
https://panoramafirm.pl/ma%C5%82opolskie,,tarn%C3%B3w,maziarskiego,12/motor_plazmowe_azotowanie_stali_inz._roman_iwaneczko-twmcr_tnz.html
-
Dla jasności: zakupiłem 2 wałki i oba wysłałem do azotowania do Tarnowa, oba wróciły w stanie wskazującym, że cos sie z nimi działo, bo zmieniły barwę :). Ten drugi wysłałem w stanie po przebiegu może 5 km, bo jak wsadziłem silnik z nowymi panewkami wałka, to złapał na tych panewkach i silnika się musiałem pozbyć. Firmę z Tarnowa polecono mi w firmie Rewar w Krakowie, bo szukałem utwardzacza. Polecał również firmę Platom w Mazowieckiem (?)
-
a sprawdziłeś wymiary czopów po azotowaniu ? Ten proces z tego co wiem dodaje 2-3 setki na średnicy.
Jeśli miałeś obrobione panewki wałka na zero to nic dziwnego, że złapał.
-
Wałek co sie w panewkach zatarł, to był przed azotowaniem, miał nominalne wymiary.
-
Może zdejmij na razie pokrywę zaworów i sprawdź, czy i jak to zostało wyregulowane-u mnie po zakupie przy kilku zaworach regulacji nie było w ogóle, tzn napięcie było "luźne", trochę to dziwny patent, że hydraulika wymaga regulacji, no ale cóż.
Jedni mechanicy mówią, że się nie reguluje bo to hydraulika, a ja uważam, że zawory podlegają regulacji w Polonezie-sam u siebie ustawiałem (nie wszystkie) i jest ciszej, muszę resztę ustawić tak samo i powinno być git.
Z tego co pamiętam-ustawia się mijankę zaworów (pierwszy z czwartym, drugi z trzecim), tzn np. na drugim cylku jedna krzywka "otwiera", druga zamyka-wtedy dokręcasz regulację trzeciego cylindra, aż dotknie zaworu i jeszcze ok 2,5 obrotu (chociaż to na pewno też zależy od stanu reszty podzespołów)-ja tak poprawiałem u siebie i jest duuużo ciszej.
Oczywiście jak ktoś coś ma do poprawienia, to chętnie posłucham, bo nie wiem, na ile to zgodne ze sztuką.
Jak już pisałem-u mnie po ustawieniu "mijanki" 4 cylka na pierwszy regulacja była totalnie luźna.
Zdjęcie pokrywy w Boschu to chwila roboty.
-
2,5 obrotu nie zależy od stanu czegokolwiek, tylko zależy od skoku gwintu śruby w dźwgience x1. Czyli 1 obrót to 1 mm. 2,5 obrotu to 2,5mm a skok szklanki max to ok 5,5mm, więc ustawiasz tłoczek w połowie. Lepiej mniej niż więcej, bo od ok 3mm zaczyna się powoli zasłaniać otworek którym wpływa olej do szklanki.
Reszta jest tak jak pisze CieniaczRider
-
Wyjme silnik i zobaczymy , i tak musze skrzynie dac nowa bo jest zgrzyt przy wbijaiu 3i4 i do tego rzezi skrzynia na luzie chyba lozysko , chcialbym raz i porzadnie silnik zrobic ale jak czesci goniane to nic z tego, myslaem ze po remoncie chociaz z 50tys sie zrobi.
-
Ten zgrzyt to niekoniecznie skrzynia,może masz już sprzęgło w kiepskim stanie? to że rzęźi skrzynia to w sumie norma w łożyskach oporowych w polonezie (szczególnie po dłuższym jeżdzeniu) jakbyś kupował łozysko oporowe to weź coś lepszego np z firmy Luk,czy sachsa,bo jak w sklepie powiesz że chcesz do poloneza to ci dadzą najgorsze noname,które będzie hałasowało już po kilku kilometrach od zamontowania
-
Sprzeglo wlasnie ok bylo.
-
widzę że to jakiś trup, sprzedaj ten złom jak stoi bo szkoda czasu i nerwów.
-
Jakkazdy polonez.