FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: Tomekk w Grudzień 26, 2017, 21:41:28 pm
-
Panowie, w związku z akcją "szyby" zacząłem się zastanawiać jak zabezpieczyć antykorozyjnie miejsce pod uszczelką. W różnych materiałów o zabezpieczeniach antykorozyjnych jest wskazane że tam także warto "smarować" fluidolem i pochodnymi. Teraz gdy np. przednia lub tylna szyba będą wyjęte, jest okazja żeby czymś posmarować blachę. Musi to być środek który będzie wypierał wodę a jednocześnie nie uszkodzi gumy. Ja stosowałem do tej pory przy montażu:
1. spray silikonowy
2. smar stały
3. wazelinę techniczą
W żadnym z aut nic się nie wydarzyło, w '86 zielonym soczystym mam tam napchane smaru stałego (robota poprzedniego właściciela ale to auto jest całe w smarze <lol>), co planujecie z tym robić u siebie?
-
U siebie przestrzeń pod szybami: przednią, tylną i bocznymi ,,trójkątami" pociągnąłem Noxudolem 750 w sprayu. Teraz w najbliższym czasie będę wyjmował przednią szybę, żeby włożyć atermiczną to zobaczę jak to się tam zachowuje
-
ja dawałem biały wosk do profili, z dinitrola. przynajmniej gumy nie niszczy.
-
Ja zawsze daję po uszczelkę silikon neutralny albo coś innego bezwonnego o podobnym działaniu. <ok>
Kilka lat temu szukałem pasty uszczelniającej, stosowanej dawno temu przy fabrycznym montażu szyb, ale gość ze sklepu-mieszalni, gdzie czasami kupuję, nawet o czymś takim nie słyszał. Tylko że on jest specyficzny; twierdzi, że nie słyszał nawet o komputerowym dorabianiu lakierów ;-|; sam dorabia wyłącznie na podstawie numeru koloru.
-
Ja użyję wazeliny technicznej.