FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: kojotPszemek w Styczeń 05, 2018, 21:16:08 pm
-
Witam, czy dysponuje ktoś jakimiś dokumentami o wytycznych obrso związanych z resorami, sprężynami i amortyzatorami? Resory z tego co kojarze były progresywne ale 2 czy 3 piórowe?
-
sądzę że samochody "strojone" były dla konkretnej załogi. innych ustawień wymaga samochód prowadzony przez kierowcę ważącego 100 kilo z 60 kilowym pilotem a innych kiedy sytuacja jest odwrotna. również nawierzchnia po jakiej miał odbywać się rajd też miała wpływ na ustawienie zawieszenia.
-
Nie ma żadnych dokumentów.
Są tylko zdjęcia na których widać różna wysokości na różnych rajdach, półeliptyczne resory na skróconych kolumenkach z dwoma piórami różenych długości.
Wiadomo też że były specjalne, progresywne sprężyny i kilka typów amortyzatorów oraz patenty związane ze zmiennymi punktami ich mocowania.
Poza tym nic nie wiadomo i nie zachowała się żadna dokumentacja.
-
A dorabiał ktoś może spręzyny progresywne? Ew w jakiej firmie