FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: Ptak1992 w Styczeń 15, 2018, 18:13:51 pm

Tytuł: Nakrętka wałka atakującego
Wiadomość wysłana przez: Ptak1992 w Styczeń 15, 2018, 18:13:51 pm
Witam, jest mi ktoś w stanie powiedzieć z jakim oporem Nm ma się obracać wałek atakujący. Wyczytałem na różnych forach że w granicy 1-4 Nm, przy takim oporze napięcie łożysk jest odpowiedni. W polonezie realizuje to tzw tuleja rozprężna która z czasem mogła ulec relaksacji dodatkowo lekkie zużycie łożyska powoduje że owe napięcie jest niższe niż wymagane. Pytam kogoś doświadczonego czy wymiana tulei rozprężnej może coś poprawić
Tytuł: Odp: Nakrętka wałka atakującego
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 17, 2018, 02:58:09 am
tuleja rozprezna dziala w odwrotna strone do napiecia lozysk,
czyli super nowka tuleja rozprezna ma sens tylko przy dokrecaniu sruby fabrycznym momentem,
jezeli dokrecasz nakretke kątowo, to tulei mogloby nie byc wcale