FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: Ciastek w Styczeń 22, 2018, 17:30:19 pm

Tytuł: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Styczeń 22, 2018, 17:30:19 pm
Zainteresowalem sie na zlomie Roverem 400 w budzie civica angola z motorem 16v. Samochod jest zewnętrznie troche porobiony i tutaj moje pytanie, czy poza nr silnika mozna zewnętrznie, wizualnie odróżnić 1.6 od 1.8?
Tabliczka jest tak rewelacyjne wykonana że po czasie te pkty są dla mnie nie do odczytania. Wiem że ma beżowe wtryski i kopulke w papierach prawdopodobnie 1.6
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Styczeń 22, 2018, 17:36:39 pm
Raczej nie. Jedyne co to z tego co zauważyłem większość 1,8 miała miski olejowe z alu (co nie oznacza, że 1,6 nie może mieć takiej miski). Wtryski beżowe były i w 1,6 i w 1,8 w zależności od kompa; kopułka tak samo, więc to też średni wyznacznik. Jak masz możliwość to weź drobnym papierkiem przeleć nr silnika i powinien się spokojnie dać odczytać.
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 22, 2018, 17:40:45 pm
ALU miska była i 1.4 1,6 1.8 także to tez żaden wyznacznik. Tylko i wyłącznie nr silnika. Ale jeśli to Rover 400 to spodziewając się 1.6 1.8 były w Rover 45
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Styczeń 22, 2018, 17:56:38 pm
Liczę sie z tym właśnie, ale jest możliwość odpalenia tego silnika, ja interesuje sie tylko głowicą. Gdyby mial 1.8 to pewnie bralbym caly.

Chociaż teraz to pewnie blok pęknięty jak wode miał.

Co warto z takiego brać jeśli majac 1.4 mysle juz o 1.8?

EDIT
sory Panowie , rover 45, buda "angielskiej" hondy civic.
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Styczeń 22, 2018, 18:02:32 pm
Jeśli byłby to 1,8 to cały słupek, w razie czego miałbyś jakiś zapas części, a z 2 silników łatwiej sklecić coś co ma ręce i nogi. Natomiast jeśli byłby to 1,6 to głowica, koło zamachowe, wtryski.
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: Multec w Styczeń 22, 2018, 18:10:56 pm
W Roverze 400 nigdy nie było 1,8. Do 2000 1.8 występowało jedynie w 200Vi, MGF i Freelanderze.
W 45tce najlepiej rozpoznać po numerze silnika, bo osprzęty są identyczne z 1.4/1.6. Wszystkie na alu misce i dużym otworze w wale.
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: Maćko w Styczeń 22, 2018, 18:24:04 pm
Wiem że ma beżowe wtryski i kopulke w papierach prawdopodobnie 1.6
Jesteś pewien że ma kopułkę?

W roverach 45 zapłon był już na cewkach przykrytymi charakterystyczną plastikową pokrywą (https://i.ytimg.com/vi/GMsYW4HAN0k/hqdefault.jpg). Głowica jest taka sama w 1.4*/1.6/1.8, inna jest dopiero w VVC.

*większości 1.4, pierwsze 1.4 miały głowice tzw. low port z kanałami o mniejszej średnicy. 1.4 montowane w polonezie było już na głowicy high port z kanałami dolotowymi o średnicy 34mm.
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 22, 2018, 18:59:30 pm
Jak na automatycznym napinaczu to gwint w innym miejscu niż przy manualnym. Reszta identyko
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Styczeń 22, 2018, 20:00:48 pm
Dzięki, sprawdze papierem drobnym
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: Multec w Styczeń 22, 2018, 20:19:28 pm
Trochę zeznanie się rozjeżdżają, bo ma kopułkę i beżowe wtryski, a jest w budzie R45? Niemożliwe. Jeśli to 400 to na bank 1,6.
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 22, 2018, 21:20:23 pm
Tez to chciałem napisać ale wokalem przemilczec. Zbyt dobrze znam to forum.
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 22, 2018, 21:29:09 pm
Jeszcze się okaże ze to silnik Hondy. Przeca to tez 16v
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Styczeń 24, 2018, 18:26:33 pm
(https://images83.fotosik.pl/972/4ae706d07f6206f7.jpg)

(https://images84.fotosik.pl/973/463e3c7484bf04ec.jpg)

No i co panowie? Kolektor dolotowy plastikowy.
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 24, 2018, 18:31:12 pm
a jednak silnik rovera, tylko buda hondy,
te "porobienie" to chodzi o kolor paskow ? nie licz na to,ze wyjdzie z tego 1.8
najlepiej zmierz skok tloka, 1cm roznicy da sie wychwycic bez problemow,
jak juz sie okaze,ze jest mniejszy to wtedy zostaje problem, czy to 1.6 czy 1.4
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Styczeń 24, 2018, 18:35:54 pm
Ten "pomiar skoku tłoka" byłby w tym przypadku jednorazowy :)

Lampy ładnie przyciemnione, przód i tył, kolor cały w macie, przewody i pokrywa estetycznie pomalowana więc coś tam $ wsadził, a mając 1.4 czy 1.6 zawsze mógł równie łatwo jak my zwiększyć moc :) stąd moje pytanie. Głowica odkręcona, pasek przecięty więc już nie będę odpalał.
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Styczeń 24, 2018, 18:36:40 pm
 <rotfl2> a w tle jaka calibra
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Styczeń 24, 2018, 18:50:02 pm
Z tej Calibry wziąłem sprężynkę do wlewu (dzięki KGB). Klasyczny przykład choroby jaka dotknęła szczególnie ten model :)

Co można powiedzieć o tych wałkach? Nie ma widocznych przebarwień od przegrzania. Czytałem gdzieś tutaj że założenie wałków od 1.6 może coś zmienić na +? Ktoś potwierdzi?

(https://images81.fotosik.pl/974/e8f7dd1d967d7e51.jpg)

(https://images83.fotosik.pl/972/4c1dca7f36d4b5b9.jpg)

(https://images83.fotosik.pl/972/f0b037b79aeb856c.jpg)
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Styczeń 24, 2018, 19:13:32 pm
Zapomniałem wcześniej napisać, trzeba było brać jeszcze przepustnicę (bo chodzą słuchy, że wyższe moce na niej można osiągnąć).
Co do wałków, to kiedy wszystko jest skręcone ciężko ocenić stan tego co najważniejsze, czyli czopów na których się ślizgają w korpusie głowicy, krzywki wyglądają całkiem spoko. Jeśli chodzi o jakieś podmianki to sprawdź jakie mają numery. U siebie mam wałki z 1,6 i mówiąc szczerze nie specjalnie sobie chwalę, fakt, że silnik ma lepsze odejście "u góry", ale dół na tym traci (znana wielu posiadaczom 1,4 przypadłość podczas manewrów parkingowych - zaduszanie silnika przez pompę wspomagania).
Jeśli silnik jest rozebrany to możesz zmierzyć skok tłoka i średnicę tłoka. Tutaj są dokładne wartości jakie powinien mieć 1,4/1,6/1,8 http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=20507.0
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: Maćko w Styczeń 24, 2018, 19:16:09 pm
Wałki w roverze to są praktycznie nieśmiertelne. Ale po tych zdjęciach nie widać jakie to wałki, odczytaj numery. Wałki od 1.8/późniejszych 1.6 mają symbol LGC106970 (wznios 8.8mm). Mam takie w swoim 1.4, jest jakaś tam różnica, nie jedna osoba już pisała, ale chyba jeszcze nikt nie sprawdził faktycznie na hamowni. Może będę pierwszy <lol>
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Styczeń 24, 2018, 19:32:56 pm
jutro jadę sfinalizować temat, wezmę przymiar, suwmiarkę i szczelinomierz bo dzisiaj zapomniałem. Wałki poluzowane na dwóch śrubach, podobnie głowica. Czyli w sumie to skok jeszcze sprawdzę. Przepustnica z 1.6/1.8 pasuje do kolektora z PN?
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Styczeń 24, 2018, 19:50:23 pm
Jako przepustnica tak, trzeba lekko pomodzić z silnikiem krokowym, ale generalnie nie ma większego problemu. A jeśli myślisz o 1,8 na osprzęcie z 1,8 to chyba nie będzie innego wyjścia jak zamienić przepustnicę, bo coś mi się kojarzy, że nowsze kompy nie ogarniają regulacji wolnych obrotów al'a PN, ale tutaj mogę się mylić, więc niech się Multec wypowie w tej sprawie.
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Styczeń 24, 2018, 20:02:23 pm
Wałki od 1.8/późniejszych 1.6 mają symbol LGC106970 (wznios 8.8mm). Mam takie w swoim 1.4, jest jakaś tam różnica, nie jedna osoba już pisała, ale chyba jeszcze nikt nie sprawdził faktycznie na hamowni
A może to tylko efekt placebo? Długa tu była dyskusja na ten temat i wielu uważało, że to jeden pies.Mam takie wałki, leżą mi jeszcze jako "pamiątka" po pewnym jegomościu i zbieram się już kilka lat, żeby je założyć.Tyle tylko, ze mi się nie chce tego wszystkiego rozgrzebywać.
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: Multec w Styczeń 24, 2018, 20:10:52 pm
Zobaczymy na hamowni w Maćkowym, ale na oko i po pomiarach wzniosu to są takie same.
Przepustnica ? Z tego Rovera? To plastikowe 48mm, nic nie warte.

Przepustnicy nie trzeba zmieniać, zresztą, tak jak wyżej napisałem, jest gówno warta. Polonezowska + krokowiec z Rovera i śmiga.

Gołym okiem widać, że to 1.6, zapewne ma blaszaną miskę, mały otwór w wale i manualny napinacz na wąskim pasku.
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Styczeń 24, 2018, 20:27:24 pm
Przepustnicy nie trzeba zmieniać, zresztą, tak jak wyżej napisałem, jest gówno warta. Polonezowska + krokowiec z Rovera i śmiga.
Zatem na której K16 uzyskiwało największą moc? Pamiętam, że o tym pisałeś, ale treści już nie pamiętam. Jak ożenić przepustnicę z PNa z krokowcem od rovera?
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: Multec w Styczeń 24, 2018, 21:01:52 pm
Zamontować krokowiec z Rovera na kolektorze. I tyle.
Z VVC160 i TF135, przepustnica aluminiowa 52mm.
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Styczeń 24, 2018, 21:12:00 pm
A co w takim razie z odpowietrzeniem skrzyni korbowej?
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: Multec w Styczeń 24, 2018, 21:16:22 pm
W przepustnicy są dwa króćce.
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Styczeń 24, 2018, 21:33:52 pm
W przepustnicy są dwa króćce.
W polodoroverowej?
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: czarnieski w Styczeń 25, 2018, 13:23:23 pm
Z tej Calibry wziąłem sprężynkę do wlewu (dzięki KGB)
A do czego ta sprężynka jest potrzebna jeśli można wiedzieć?
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Styczeń 25, 2018, 13:42:14 pm
we wlewie LPG jest prowadnicą kulki która po tankowaniu blokuje LPG w przewodzie
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 25, 2018, 17:06:13 pm
to tyle czasu jezdziles bez kulki, czy nie tankowales gazu ;>  ??
Tytuł: Odp: Różnice między silnikami 1.6 a 1.8 16V
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Styczeń 25, 2018, 18:11:15 pm
Jestem prawie pewien że  przy rozkrecaniu wlewu nic mi nie wyleciało (oprócz kulki) ale tankowanie bez tej sprężynki jest chyba niemożliwe? Moze raz sie udać ale nie 9 lat :)

Głowicy nie wziąłem. komory ładne, brak odcisków od tulei, ale fasolki mają głębokość zaledwie 0,3 ÷ 0,5mm. Moja glowica ma 0,74 i byla planowana przynajmniej jeden raz przez poprzedniego właściciela i raz przeze mnie (0,06mm)
Wałki niestety przytarte na powierzchniach slizgowych , nry wałków zgodne z silnikami 1.6 przed 99 rokiem. Pozbieralem pare fantów i bede robil to samo z jakimś poldoroverem. Szukam dobrej glowicy albo calego 1.8.