FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: marian. w Luty 16, 2018, 14:20:37 pm
-
Jak w temacie.
Ostatnio wymieniłem pompę wody, termostat, płyn (z bloku też spuściłem), złożyłem wszystko, zalałem płynem (ok 5l weszło). Chcę odpowietrzyć układ. Z odkręconym korkiem od zbiorniczka pochodził trochę na wolnych obrotach, szybko dobił do ponad 90*. Powyżej 95* włącza się wentylator, jest ok. Jednak płynu w zbiorniczku nie ubywa, a raz to nawet płyn mi zabulgotał i tak z litr się wylało. Mimo, że na wskaźniku jest ok 95* słychać i widać po pracy silnika, że jest więcej, bo nie ma siły silnik coraz bardziej. Nie wiem, termostat się nie otwiera? Co mam zrobić?
-
5 litrów to chyba trochę mało. Termostat raczej jest ok, skoro wentylator się włącza. Masz w aucie LPG?
Wysłane z mojego TA-1053 przy użyciu Tapatalka
-
Tak, mam lpg
-
Chodził tylko na wolnych obrotach czy robiłeś jakaś krótka trasę? Czasem lepiej jest przejechać kawałek wtedy ciśnienie w układzie będzie większe i łatwiej jest wypchnąć powietrze.
Wysłane z mojego TA-1053 przy użyciu Tapatalka
-
A nagrzewnicę włączyłeś na czwarty bieg i dałeś gorące powietrze ? Może tam tkwi problem.
-
Co ma dać włączenie ogrzewania? :) Płyn zawsze przepływa przez nagrzewnicę, nie ma to znaczenia, no chyba, że jest zaworek nagrzewnicy :)
-
Fakt... zawsze mi mówili i tak zawsze robiłem, że włączałem ciepły nadmuch. Może to tak jak piszesz przy starych autach z zaworkiem. :)
-
Starsze Polonezy miały zaworek, nie ma go dopiero w Plusach. Być może faktycznie obieg nagrzewnicy jest zamknięty. Najlepiej zakręć korek zbiorniczka i wkręć silnik na wyższe obroty.
Wysłane z mojego TA-1053 przy użyciu Tapatalka
-
Szkody tym nie zrobisz, więc nie ma problemu :)
marian, czy wszystkie przewody wodne się nagrzewają?Nowe termostaty nieraz są wadliwe.Poza tym, czy przewody wodne są twarde, czy raczej miękkie?
Przejedź się i rozgrzej go porządnie.
-
Jak się rozgrzał jak po południu robiłem, to dolałem trochę płynu, ale przez to, że i wcześniej trochę wybulgotało nie jestem pewien ile jest faktycznie w układzie. Wszystko wskauje, że chyba jest ok, bo dziewięćdziesiąt pare stopni to jest maks i włacza sie wentylator, ale temperatura dalej nie rośnie, nawet jakbym go nie piłował - pojezdzilem trochę z ogrzewaniem i bez i jest ok. Jak stoi i włacza sie wentylator na trochę, to pochodzi z minute i sie wylacza, ale wlacza sie dosyc czesto. Temp 90 stopni i tak trzyma non stop. Myślę, ze muszę pojeździć pare dni i jeszcze wroce do tego wątku na forum tutaj.
-
W czym jest problem w takim razie? w tym, że wszystko działa, czy w tym, że bez korka gotuje się płyn co jest zupełnie normalne?
-
Dokładnie chuba tak jak piszesz jest. Temat do zamknięcia Dziękuję wszystkim za pomoc. Najwyżej jeszcze napiszę jak nie będzie hulało.