FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: Tales w Luty 18, 2018, 20:10:34 pm
-
Panowie jaki termostat do Caro MR93 1.6GLE? Temperatura otwarcia 82 czy 87 stopni?
-
Domyślam się, że termostaty wybiera się do OHV te same bez różnic jakie ma zasilanie. Ja do GSI wybrałem 87 stopni, ponieważ mimo zmiany nagrzewnicy w zimie było dalej zimno. Mimo nowego termostatu i nagrzewnicy w środku nie ma sauny z racji, że w trasie do pracy (80-100km/h) na wskaźniku ma ok 80-82 stopnie. Ja bym wybrał 87 stopni na Twoim miejscu, wszak zmiana termostatu to sekundka roboty.
-
87
-
Dzięki chłopaki. Już zamawiam 87 stopni.
-
działający :)
-
Jaką masz chłodnicę, wąską czy szeroką? Kup stahlera, ostatnio dyskutowaliśmy na ten temat i robi najlepsze na tą chwilę, bardzo stabilne (mera u mnie fatalnie trzymała temperaturę przy szerokiej chłodnicy). Temperatura zależnie od preferencji, według mnie jak masz szeroką chłodnicę i planowałes wlać syntetyk, można dawać 88 :).
-
Jaką masz chłodnicę, wąską czy szeroką? Kup stahlera, ostatnio dyskutowaliśmy na ten temat i robi najlepsze na tą chwilę, bardzo stabilne (mera u mnie fatalnie trzymała temperaturę przy szerokiej chłodnicy). Temperatura zależnie od preferencji, według mnie jak masz szeroką chłodnicę i planowałes wlać syntetyk, można dawać 88 :).
Kupiłem już Merę 87. Chłodnię mam starego typu, z korkiem wlewowym, chyba taka sama była w 125p. A jeżeli chodzi o olej to przechodzę z Orlenu Platinum 15W-40 na "złotego" lotosa 5w-40. Kupiłem już płukankę liqui moly. Kompresję i ciśnienie oleju mam całkiem ok. Jedynie to silnik konkretnie klekocze zaworami.
-
Jak masz stary układ chłodzenia to mera może się sprawdzić, szeroka chłodnica, nawet aluminiowa jest jednak znacznie bardziej wydajna w trasach i wtedy mera już nie daje rady utrzymać stabilnej temperatury.
Duże ustawiłeś te luzy zaworowe?
-
Ustawiłem wszystkie na 0,2mm. Przydałoby się wymienić klawiaturę i może też drążki popychaczy. Chętnie też zdjąłbym głowicę i zobaczył jak wygląda wałek rozrządu, ale raczej średnio uśmiecha mi się inwestować w gaźnikowca z uwagi że myślę o swapie na rovera.
-
Ja u siebie ustawiłem 0.15 na ssących i wydechowych, zrobiło się dużo ciszej, niż na 0,20 i 0,25 (zresztą fabryka zalecała 0,15). Znajomy ustawił w abimexie bez gazu 0,10 na ssących i 0,15 na wydechu, na świeżej klawiaturze (30kkm przebiegu) i auto z tego co słyszałem pracuje bardzo fajnie. Jak masz większy przebieg i klawiatura jest wytłuczona, to możesz zmniejszać w granicach rozsądku.
-
Ustawiałem już na 0,15 mm jeszcze jak jeździłem nim na co dzień (stoi nie używany od czerwca 2016). Nic to nie dało. Wolę trzymać się zasady że lepiej luz za duży niż za mały.
-
Za duży też zły, bo szybciej wybija klawiaturę i silnik ma gorszą kulturę pracy, a na wytłuczonej luz rzeczywisty jest większy niż to, co widzisz na szczelinomierzu listkowym.
-
Może jeszcze przereguluję. Teraz czekam na membranę do pompy paliwa, uszczelkę pod pokrywę, "niebieski" kabelek. Ustawię zapłon, wymienię olej i zobaczę jak ten silnik będzie się zachowywał.
-
Czy 82 czy 87 w przypadki mery i tak bedzie trzymał wskaźnikowe niecałe 80 stopni :)
Chińczyk,termostat zmień,nagrzewnice przepłukaj i musi dobrze grzać,tymbardziej przy prędkościach od 100 i wyżej gdy płyn ma szybszy obieg
-
Mihals, tyle, że nagrzewnica jest nowa (taka czarna, nie wiem czy to zamiennik) tak samo jak termostat. Jeszcze w przyszłości będę się chciał poratować plastikową owiewką na grill, wszak w trasie zimne powietrze ostudza płyn w chłodnicy a z owiewką by już tego zjawiska nie było na taką skale.
-
Osłona na atrapę nic nie daje, sprawdzone, musiałbyś też zatykać otwory w zderzaku albo ładować karton na chłodnicę... lub zmienić termostat. Ja żonglowałem merami i wszystkie stały na 70-80 stopniach max, myślałem, że są uszkodzone i je reklamowałem, ale po prostu mają za kiepską konstrukcję do szerokiej, wydajniejszej chłodnicy, przerobione na kilku carówkach, jedynie termot/stahler trzyma deklarowane na obudowie temperatury.
-
Orginalna nagrzewnica jest mosiężna,to że jest czarna to znaczy że to zamiennik,albo używana pomalowana na czarno i sprzedana jaka nowa (tak robią janusze z allegro) A z kartonami i zasłanianiem chłodnicy jest tak jak daniel pisze
-
Oryginalna miedziano-mosiężna też jest lakierowana na czarno.
-
Oryginalna miedziano-mosiężna też jest lakierowana na czarno.
Ooooooooooooczywiście <ok>
-
W zeszłym tygodniu wymieniłem na merę 87* i trzyma idealnie 87 stopni. Od wymiany przejechane jak dotąd 100 km, narazie w porządku jest.
-
To ja nigdy w życiu nie widziałem orginału czarnego,tylko czarne widziałem grzejniki z firmy nissens albo jeszcze inne zamienniki