FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: dzikson w Marzec 14, 2018, 19:55:12 pm

Tytuł: SWAP z 14k16 na c20ne
Wiadomość wysłana przez: dzikson w Marzec 14, 2018, 19:55:12 pm
Witam, mam pytanko co do swapa na 2.0 . Mianowicie mam do kupienia c20ne z kadetta gsi z całym osprzętem za śmieszne pieniądze, silnik jest po portingu głowicy i ma założony ostry wałek, kolektor lexmaula i głowica splanowana porządnie. Do tego dorzuca mi lekkie koło ze sprzęgłem spiekowym po przebiegu 5k km. Jeżeli chodzi o przekładkę to co potrzebowałbym do wsadzenia tego do poloneza, co trzeba by było przerobić a co wymienić , jak wygląda sprawa z wiązka, skrzynia i wałem?
Tytuł: Odp: SWAP z 14k16 na c20ne
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Marzec 14, 2018, 19:59:46 pm
Proszę użyć szukajki, temat już był przerabiany.
Tytuł: Odp: SWAP z 14k16 na c20ne
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Marzec 14, 2018, 20:22:35 pm
Wiązka to na dobra sprawę stały plus i po stacyjce pompa paliwa. Silnik odpalony. Skrzynia z omegi A tarcza chyba 2.3 diesla plus 20mm dystans pod kolo zamachowe ale nie pamiętam dokładnie. Wal 2 opcje, pierwsza mix omega polonez. Albo wal z poldka plus przespawana końcówka od skrzyni z omegi. Łapy silnika i skrzyni to wal do Fso Turbo Garage ma świetny zestaw pod belkę z ohv. Miejsce na lewarek w seryjnym miejscu jak się pobawisz spawarka i fleksem, jak nie to jakieś 10cm w stronę tylu auta nowa dziura. Chyba tyle.
Tytuł: Odp: SWAP z 14k16 na c20ne
Wiadomość wysłana przez: dzikson w Marzec 14, 2018, 20:34:53 pm
Most zostawiać z rovera czy 3,9 ładować?
Tytuł: Odp: SWAP z 14k16 na c20ne
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Marzec 14, 2018, 20:43:05 pm
Ja mam 4.1. Do miasta i z przyczepka daje rade, jak jeździsz w trasę to daj 3.9.
Tytuł: Odp: SWAP z 14k16 na c20ne
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 14, 2018, 21:00:16 pm
c20ne to jeden walek 8v i chcesz to pchac na miejsce rovera ?
wiesz ile z tym jest roboty i dodatkowych kosztow ,a mocy to ma mniej niz 1.8 K16 ,ktory wchodzi p&p
Tytuł: Odp: SWAP z 14k16 na c20ne
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Marzec 14, 2018, 21:17:06 pm
"Bo rover nudny i oklepany jak passat B5". 2,0 8V ma podobną moc jak rover, ma nieco wyższy moment dostępny od nieco niższych obrotów (ale góra na pewno słabsza) i teoretycznie jest idiotoodporny. Szczerze mówiąc to sam się zastanawiam, czy jakby wysrała mi się OHVka w kombiaku, to nie zeswapować takiego gałgana.
Choć biorąc pod uwagę ogrom pracy jaki trzeba włożyć, aby pożenić to z PNem to lepiej się nie bawić w jakieś wolne ssaki, tylko od razu wrzucać kompletację a'la LUKI, wtedy można mówić, że gra jest warta świeczki.
Tytuł: Odp: SWAP z 14k16 na c20ne
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Marzec 14, 2018, 22:51:52 pm
Na kolektorze lexmaula i z dobrze zrobionym baranem taki NE wciąga nosem połowę roverów (nie mówię o VVC), przy okazji wytrzymując siedem razy przegrzanie :D Ten silnik ma jedną zajebistą zaletę - jest niesamowicie prosty w budowie. Wsadzenie go do PN też jest proste w porównaniu do innych sensownych jednostek, choćby ze względu na dostępne wzdłużne skrzynie biegów pasujące bez większych przeróbek - co jest problemem przy chociażby vr6 czy 1.8t. Kwestia priorytetów. Do upalania w KJS w małym budżecie brałbym.
Tytuł: Odp: SWAP z 14k16 na c20ne
Wiadomość wysłana przez: Maćko w Marzec 15, 2018, 08:43:19 am
Fabrycznie z OBRu C20NE wyjechał po przeszczepie z Rovera, więc masz pole do popisu ;p

Ten silnik ma bardzo mocny dół i słabą górę, max moment przy 2500rpm, a moc przy 5000rpm jeśli dobrze pamiętam. Przy takich parametrach to rozsądnie będzie spiąć to z mostem 3.9.