FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: DaniuMMz w Marzec 23, 2018, 11:20:06 am

Tytuł: 1.6 GLE, I GEN
Wiadomość wysłana przez: DaniuMMz w Marzec 23, 2018, 11:20:06 am

Witam wszystkich. Mam kilka problemów ze swoją instalacją LPG i chciałbym się poradzić w kilku kwestiach. Szukałem po różnych tematach na tym forum oraz na innych, ale wraz nie mogę znaleźć odpowiedzi.

1.6 OHV, Gaźnik

I gen, śruba
Parownik Lovato (nie wiem jak na nim sprawdzić model)

Od początku.
- Seryjna pucha, z termostatem, oba wloty skierowane na kolektor wydechowy, mikser rurkowy (tak było jak kupiłem) - jeździło to płynnie, ale tragicznie
- Przerobiłem tę puszkę, wyrzuciłem termostat, rurę skierowałem między reflektor a akumulator - trochę lepsze przyspieszenie, ale przy nagłych wciśnięciach gazu dławienie
- Dołożyłem do tego zaworek zwrotny na II gardziel - poprawiło się przyspieszenie gdy była otwarta tylko I gardziel, gdy otwierała się II to szarpał jakby nie pompowało gazu
- No i dzisiaj zamontowałem palnik szczelinowy d- 2x28 no i jest tragedia auto w ogóle się nie chce wkręcać, śruby na registrze rozkręcone całkowicie i wkręca się tylko do 4,5k rpm i to z trudem , gdzie na rurce się wkręcał na 8tys. Przy zaślepianiu filtra coś tam się poprawia, no ale to chyba nie o to chodzi, skoro w innych tematach ludzie piszą jak im to fajnie jeździ na gazie itd :/
Tytuł: Odp: 1.6 GLE, I GEN
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Marzec 23, 2018, 12:29:25 pm
parownik podłączony rurką z kolektorem ssącym?
Tytuł: Odp: 1.6 GLE, I GEN
Wiadomość wysłana przez: DaniuMMz w Marzec 23, 2018, 13:05:05 pm
Tak, podciśnienie podłączone do króćca w kolektorze ssącym
Tytuł: Odp: 1.6 GLE, I GEN
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 23, 2018, 13:55:35 pm
a parownik w jakim stanie, bo wyglada na zdychajacy
Tytuł: Odp: 1.6 GLE, I GEN
Wiadomość wysłana przez: DaniuMMz w Marzec 23, 2018, 21:14:12 pm
W jaki sposób to sprawdzić bez jego rozbiórki? Po odkręceniu korka spustowego nic z niego nie wypływa w sumie. Parownik to chyba rg80 (porównuję go z rg80, bo po zdjęciach jest taki sam)
Tytuł: Odp: 1.6 GLE, I GEN
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 23, 2018, 21:16:43 pm
zapewne rg80, dobre i trwale parowniki,ale nie niezniszczalne,
jezeli poluzowales mocno srube napiecia membrany (ta plastikowa miedzy kroccami wodnymi) i przy obciazeniu brakuje gazu, a na wolnych obrotach silnik pracuje (czyli go nie zalalo) to na pewno parownik nie pracuje tak jak powinien

musisz odkrecic dekiel ,ten na ktorym jest cewka na srodku, a 6 srubek na obwodzie, i sprawdzic czy membrana jest miekka na calej powierzchni,
zestaw naprawdzy tego parownika kosztuje ponizej 40pln, regeneracja nie bedzie droga
Tytuł: Odp: 1.6 GLE, I GEN
Wiadomość wysłana przez: DaniuMMz w Marzec 23, 2018, 21:25:10 pm
Ogólnie zdarzyło mi się tę śrubkę wykręcić podczas pracy silnika i nic się nie zmieniło. W ogóle ona robi różnicę jedynie jak jest wkręcona (przygasa i gaśnie), jak wykręcę ją o dwa obroty i dalej to już pracuje w całym jej zakresie tak samo
Tytuł: Odp: 1.6 GLE, I GEN
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 23, 2018, 21:45:03 pm
a normalnie na tym parowniku i mikserze palnikowym w 1.6GLE mozna zalac silnik az zgasnie, odkrecajac srube,
jest tez wyrazny punkt pracy na najwyzszych obrotach miedzy skrajnymi polozeniami ,czyli przydlawianiu sie silnika raz wkrecajac srube,a pozniej ja wykrecajac,
zreszta w ten sposob reguluje sie instalacje Igen i na tym zestawia idzie to gladko i przyjemnie
Tytuł: Odp: 1.6 GLE, I GEN
Wiadomość wysłana przez: DaniuMMz w Marzec 23, 2018, 22:21:01 pm
Mam nadzieję, że uda mi się jutro kupić od ręki zestaw do regeneracji to zrobię regenerację i zobaczymy.

Załóżmy, że uda się go zregenerować to czy wyrzucić ten zawór zwrotny?
Tytuł: Odp: 1.6 GLE, I GEN
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 23, 2018, 22:58:43 pm
zaden zawor zwrotny nie jest potrzebny, wiec bedzie tylko przeszkadzal
Tytuł: Odp: 1.6 GLE, I GEN
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 24, 2018, 00:45:25 am
A jak zejść ze spalaniem bo moje 1,5 gle na  rurkach wciąga nawet 17l/100.Fakt że sporo to trasy po 2km/12h.
Tytuł: Odp: 1.6 GLE, I GEN
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 24, 2018, 01:22:06 am
kupic cos takiego http://allegro.pl/podgrzewacz-grzalka-cieczy-silnika-webasto-komplet-i7216601520.html
na zimno nie sposob okreslic i wyregulowac ilosc przelatujacego paliwa, nawet sonda lambda nie pomoze ,bo zanim sie nagrzeje to gasisz silnik,
moj truck w podobnym trybie raz wciagnal mi 25l a raz 20l ,mimo ze jest dobrze ustawiony
Tytuł: Odp: 1.6 GLE, I GEN
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 25, 2018, 08:57:06 am
To taniej jeździć dalej z takim spalaniem.

Problem mam z gle więc czysta mechanika. Przerobiłem ssanie dodając 3cią rurkę z drugiego przelotu do wejścia ssania w gaźniku. Więc jakoś idzie ogarnąć nagrzewanie. Na zimnym ledwo się telepie ale po 2 minutach już na ssaniu ma ponad 2000rpm.
Tytuł: Odp: 1.6 GLE, I GEN
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 26, 2018, 20:34:42 pm
Po ostatnich regulacjach w trasie wyszło 10,8 w tym 40 km autostradą z prędkościami 115-120. Zobaczymy jak będzie spalanie w systemie 2/12...
Tytuł: Odp: 1.6 GLE, I GEN
Wiadomość wysłana przez: DaniuMMz w Marzec 31, 2018, 10:34:32 am
Zmieniłem parownik na Tomasetto AT07 (latał jeszcze niedawno w Civicu V gen) i szczerze nic to nie zmieniło. Rozebrałem cały dolot, uszczelki pozmieniałem na nowe i no żadnej poprawy, wraz jak przytkam dolot to się wkręca jak głupi.
Tytuł: Odp: 1.6 GLE, I GEN
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 31, 2018, 16:37:33 pm
jak zalozyles tommasyfa, to bylo 50% szans,ze nic sie nie zmieni
Tytuł: Odp: 1.6 GLE, I GEN
Wiadomość wysłana przez: DaniuMMz w Marzec 31, 2018, 22:02:15 pm
Z racji braku doświadczenia w tym temacie sugerowałem się tym, że w innym aucie pracował no i był praktycznie pod ręką. No nic, zamawiam w takim razie zestaw naprawczy i będę dłubał w tygodniu.
Tytuł: Odp: 1.6 GLE, I GEN
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Marzec 31, 2018, 22:21:24 pm
Jeśli mowa o zestawie naprawczym do tego parownika, to zastanów się dwa razy, czy chcesz wywalać pieniądze w tak kiepski reduktor...
Tytuł: Odp: 1.6 GLE, I GEN
Wiadomość wysłana przez: DaniuMMz w Marzec 31, 2018, 22:27:44 pm
Zestaw naprawczy do parownika, który leży aktualnie na warsztacie i jest to prawdopodobnie Lovato rg80
Tytuł: Odp: 1.6 GLE, I GEN
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Marzec 31, 2018, 22:31:29 pm
To w ten jak najbardziej warto inwestować  :].
Tytuł: Odp: 1.6 GLE, I GEN
Wiadomość wysłana przez: DaniuMMz w Kwiecień 07, 2018, 07:52:46 am
Wczoraj zrobiona regeneracja, uważam, że raczej nie mogłem nic przy tym źle złożyć, bo to wyglądało na dość proste. Zakleiłem taśmą prawie cały filtr, (zostało z 15 cm^2 powierzchni bocznej) i teraz dopiero jakoś jeździ...
Tytuł: Odp: 1.6 GLE, I GEN
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Kwiecień 08, 2018, 02:17:18 am
Albo masz nieszczelności w układzie dolotowym, albo coś skopane z parownikiem. U mnie jest pełny przelot, jeszcze wyrzuciłem klapkę od termostatu, żeby ssał więcej powietrza, wlot zimnego za reflektorem ustawiony na sztywno, i zasuwa.
Tytuł: Odp: 1.6 GLE, I GEN
Wiadomość wysłana przez: OLO w Kwiecień 09, 2018, 08:40:34 am
Dołożyłem do tego zaworek zwrotny na II gardziel - poprawiło się przyspieszenie gdy była otwarta tylko I gardziel, gdy otwierała się II to szarpał jakby nie pompowało gazu
Eee? Przy tak niewielkich podciśnieniach jakie generuje zwężka miksera to praktycznie zatkałeś gaz dla 2 przelotu!
Tytuł: Odp: 1.6 GLE, I GEN
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 09, 2018, 14:34:47 pm
mialem jeden taki przypadek - GSI nie chcialo pracowac prawidlowo na mikserze palnikowym fi30 i dwoch parownikach, w tym jeden parownik regenerowalem, wiec mozna powiedziec nawet ze na trzech parownikach nie chcial zasysac gazu,
nie bylo strzalow w dolot, ale przy pedale wcisnietym mocniej niz 1/3 po prostu silnik sie dusil z braku paliwa,
czyli bardzo podobnie jak tutaj,
nie mailem mikserow na podmiane, wiec w akcie desperacji zdusilem dolot polkolem od drazka reakcyjnego, srednica ~fi26 i caly uklad ozyl a silnik ciagnal calkiem niezle,
jak na takie przewezenie to szedl nawet bardzo dobrze, wiec cala anomalia nie wynikala ze zdechlego silnika np. wytartego walka rozrzadu,
zreszta sprezanie wczesniej sprawdzalem - na kazdym garze powyzej 11at,

zamiast dobierac miksery, wykonalem przeslone miksera zwezajaca przelot na fi28 i normalnie bez problemow wystroilem instalacje,
do dzis nie wiem, co mu nie pasowalo, bo w GSI mozna wlzoyc mikser fi32 i nie ma problemow z wystrojeniem,
sproboj wiec przerobic mikser, bo dlawienie dolotu na filtrze nie jest rozwiazaniem problemu