FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: modrih w Kwiecień 11, 2018, 22:32:08 pm
-
Dzień dobry. Jestem w trakcie przeróbki wlewu paliwa z Atu na Caro. Chcę pozbyć się zapachu paliwa w kabinie. Zamontowałem już rurę gumową od atu + (tworząc łącznik z pochłaniacza par paliwa - obudowy powietrza odcinając kawałek) + rura gumowa od caro (dłuższa). Teraz chciałbym podpiąć pod oryginalny wlew od Caro (taki metalowy z dwoma przyspawanymi odnogami) przewody. Mam tylko problem czy wszystkie 3 są potrzebne (we wlewie caro są 2)? Czy któryś można zaślepić i zatkać bez szkody dla samochodu, oraz ewentualnych oparów paliwowych.
(https://i.imgur.com/bu0l8e4.png)
https://i.imgur.com/bu0l8e4.png (https://i.imgur.com/bu0l8e4.png)
Dodam że 1 było przykręcone do zaworu bezpieczeństwa.
Tutaj poniżej zdjęcie kolegi z forum - poglądowe - chodzi mi o to że numer przewodu (3) jest ten sam na obu zdjęciach. By łatwiej było rozeznać się.
(https://i.imgur.com/z83sKLE.png)
https://i.imgur.com/z83sKLE.png (https://i.imgur.com/z83sKLE.png)
W załączniku strona z Morawskiego ale nie mogę rozkminić.
Pytanie: czy wszystkie 3 przewody wpiąć do rury od Caro?
(https://i.imgur.com/iXlrILn.jpg)
Zdjęcie poglądowe - ma dwa wyjścia. Wiem że w tym wyższym powinno być odpowietrzenie.
-
jeden krociec to odpowietrzanie gory zbiornika,zeby mozna go bylo zatankowac do pelna i nie tworzyly sie w nim pecherze gazow,
drugi grocic idzie do pochlaniacza par paliwa,
trzeciego nie kojarzę i nie widze na zdjeciu
-
KGB Którego nie kojarzysz? jakiej cyferki?
Nie zamierzam tankować do pełna po moich przeróbkach. Zastanawiam się czy któryś może nie zaślepić.
-
nie kojarze krocca na rurze, w sumie nie spojrzalem na numeracje wezykow na zdjeciach,
wezykow masz wiecej,bo sa od wlewu atu, a tam masz zasobnik powietrza, wiec i jakis dodatkowy wezyk sie znajdzie - ten dodatkowy mozesz zaslepic,
waz przelewowy podlacz, bo bez nigo jest slabo - kiedys w DFie zamontowalem bak bez niego, to juz w polowie baku pistolet odbijal i benzyna wychlapywala, trzeba bylo ostroznie nalewac,
wezyka do pochlaniacza par paliwa nie musisz podlaczac, ale mniej roboty z jego podlaczeniem,niz zaslepianiem krocca na rurze i wezyka
-
KGB Niestety nie wiem który to jest wąż przelewowy, który to jest "ten dodatkowy" który mogę zaślepić. Podaj numerki i napisz że np. 1 to wąż przelewowy. Że numer 2 mogę zaślepić i tak dalej. Opisałem cyferkami każdy wężyk. Z góry dziękuję.
-
Jeśli zostawiasz cały układ pochłaniacza par paliwa to wypadałoby żeby wszystkie zostały podłączone.
U mnie wszystkie puszki znajdujące się we wnęce błotnika przy wlewie zostały usunięte, ale również usunąłem pochłaniacz par paliwa z komory silnika i trzeci sztywny przewód który odprowadza opary właśnie do tego układu przy wlewie. Żaden z tych przewodów które zaznaczyłeś na fotce nie jest powrotem paliwa z układu wtryskowego - ten wchodzi bezpośrednio do zbiornika.
-
Super. <jupi> Więc złączę wszystkie trzy i doprowadzę do wlewu paliwa i powinno być. OK! :) i tak jak wspomniałem nie tankuję do pełna bo używam LPG głównie.
Dziękuję.
-
Przewód nr 2 jest niepotrzebny to jest przewód idący od komory silnika od tej czarnej pychy. Zaslep to albo połącz z jedynką trojnikiem. I daj na tą rurkę niżej w caro
-
tak, przewod 2 wyglada na pochlaniacz par paliwa (bo jest cienki) i potrzebny za bardzo nie jest, ale w rurze Caro ma swoje miejsce,
nie mam Atu, wiec nie mam jak zidentyfikowac przewodow, ale 1 wyglada bardziej na przelewowy (odpowietrzenie zbiornika) niz 3 - to jednak latwo sprawdzic od dolu, bo przewod idzie ze srodka zbiornika,czyli wychodzi spod wneki kola
-
Pytanie do autora - czy da się całość wyciągnąć od góry - czy trzeba opuszczać bak do tej operacji?
-
Można od góry, nie musiałem baku opuszczać.
-
Wrzuciłeś finalnie całość od Caro łącznie z wlewem? Jak tak to możesz fotki pokazać?