FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: mateo#1939 w Kwiecień 14, 2018, 08:45:45 am
-
Panowie poradcie co robic.
Zerwalem gwint w podluznicy od belki silnika. Gwintowac to na M14 i dac wieksza srube, czy uzyc zestawu naprawczego pod M12. Ta i tak musze przegwintowac zerwany gwint na M14.
Jak ktos moze to niech poda jaki momentem dokreca sie belke, dolny wachac do belki i stabilizator do podluznicy. Bede wdzieczny.
-
belka do podłużnicy- 9.5 kGm. wahacz do belki- 9 kGm. stabilizator nie znalazłem danych ale 9 kGm starczy. tuleje metalowo- gumowe zawieszenia skręca się na stojącym na kołach i obciążonym samochodzie. kiedyś kładziono po 60 kilo na siedzeniach.
-
9.5 kGm to 93Nm, ale Morawski podaje 83Nm i tyle samo dla wahacza dolnego,
stabilizator nie jest przykrecony jakimis grubymi srubami, wg. ksiazki M10 na 39Nm,
mi sie wydawlo,ze to w ogole jest M8
-
tuleje metalowo- gumowe zawieszenia skręca się na stojącym na kołach i obciążonym samochodzie. kiedyś kładziono po 60 kilo na siedzeniach.
To znam i tego się trzymam podczas napraw.9.5 kGm to 93Nm, ale Morawski podaje 83Nm i tyle samo dla wahacza dolnego
To przesadziłem dając 110Nm.
-
Dawaj Helicoil i sie nie zastanawiaj.
-
U mnie swego czasu nakrętka się zaczęła obracać razem ze śrubą. Masakra, diax w ręce i później spawanie.
-
A nie lepiej było przewiercić się po bokach śruby aż do nakrętki i przyspawać ją do podłużnicy bez cięcia jej?
-
Nagwintowałem na M14 i jest dobrze.