FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: Daniel#1984 w Kwiecień 19, 2018, 19:28:17 pm
-
Mam pytanie odnośnie tych tłoków, jakie są różnice w tłokach pozmianowych i przed, czy są między sobą zamienne, czy nie? Podobno te pozmianowe są lepszej jakości i mniej awaryjne? Szukam tłoków na 2 szlif (80,40), wybór jest kiepski, więc możliwe, że będę musiał zastosować te pozmianowe, z długimi "uszami".
-
zamienne sa miedzy soba, tylko mieszac nie mozna w jednym bloku,
te po modernizacji sa zlejsze niz tloki do 1500,
nowsze sa krotsze i maja mniej materialu na plaszczu, w Morawskim masz pokazane roznice na rys.2.11
dlaczego od razu na 2 szlif, az tak zjechane sa cylindry ?
-
Sam widziałeś wał z tego silnika, więc można się domyślić, jak wygląda góra :] Niestety, aż tak.
-
Dostałem cynk o tłokach. Mam do wyboru tłoki gorzyckie, z fabrycznymi pierścieniami (niech ktoś powie, co montowała w końcu fabryka - primy?), oraz "zamienniki" lucas, o połowę tańsze od gorzyckich. Po południu będę miał ich zdjęcie. Niestety, zakup gorzyckich to trochę kot w worku, bo nie mam ich zdjęcia, jest możliwość sprowadzenia do sklepu - także nie wiem zupełnie, jakie to mogą być - po czy przedzmianowe. Dowiedziałem się tyle, że sworznie nie są zabezpieczane segerem, tylko drucikiem, oraz, że pierścień bodajże zgarniający jest węglowy, a nie chromowy. Po południu wrzucę zdjęcie zamienników do tematu.
-
Brak możliwości edycji, więc post pod postem.
Tak wyglądają te tłoki, ktoś wie, co to jest i czy warto się w nie pakować? Tutaj widzę nabite w środku AK12, czy te tłoki nie powinny być raczej ze stopu AK20? I jeszcze jedno pytanie - czy jeśli kupię dobrej jakości tłoki, to warto je oddać do anodowania (taka praktyka w tłokach silników motocyklowych się sprawdzała).
(https://zapodaj.net/images/b17a8033dec90.jpg)
(https://zapodaj.net/images/e4221850d1b28.jpg)
(https://zapodaj.net/images/c87c1b40e77de.jpg)
(https://zapodaj.net/images/bb8740dd32d28.jpg)
-
tlok jak tlok, nowszy typ po modernizacji, jezeli trzyma wymiary to bedzie dobry, a o tym przekonac mozesz sie dopiero majac je w reku,
czy sie oplaca, to zalezy ile kosztuja,
no wlasnie, jestes w temacie dostepnosci i cen, ile kosztuja takie tloki i czy widziales tez 77mm (do 1500) nominalne i nadwymiarowe i w jakich cenach
-
Te ze zdjęcia kosztują 300zł, wymiaru 77 do 1500 masz przecież mnóstwo na allegro aż się półki uginają, zupełnie odwrotna sytuacja niż 1600, w zeszłym roku jeden dziadek próbował mi wepchnąć komplet nowych za stówę.
http://allegro.pl/tloki-polonez-1500-na-1-szlif-77-20-nowe-i7251749020.html Aż żal d... ściska, że dla tych paru koni i NM zdecydowałem się robić silnik 1.6, zamiast 1.5... <blee>
-
dawno nie przegladalem alledrogo w poszukiwaniu tlokow,ale za slodko to nie jest - ten komplet ktory podlinkowales,to praktycznie najtanszy komplet, a pamietam jak kilka lat temu nominalne 77 chodzily po 5pln/szt ;p
i tak dobrze,ze da sie jeszcze kupic jakis szlif ponizej 200pln
Aż żal d... ściska, że dla tych paru koni i NM zdecydowałem się robić silnik 1.6, zamiast 1.5...
nic straconego, zawsze mozesz tulejowac blok na 1500, ale w cena w sumie wyjdzie taka sama, bo komplet tulei kosztuje 200pln
jezeli te tloki ze zdjec kosztuja 300pln, to te drugie, ktorych zdjec nie masz kosztuja 600pln - mysle,ze nie warto doplacac, jest duza szansa,ze te czarne tloki zostaly zrobione w WSK, bo komu innemu by sie chcialo robic tloki do PN,
co do anodowania, to jezeli masz zaklad, ktory prawidlowo wykona anodowanie twarde, to na pewno pomoze,a nie zaszkodzi,
tylko trzeba sprawdzic czym sa pokryte te tloki,bo czarny kolor normalny nie jest - moze sa juz pokryte teflonem
-
Końcowa cena tłoków gorzyckich stanęła na 520 PLN za uzbrojone tłoki z pierścieniami (fabrycznymi niby), sworzniami, zabezpieczeniami. Cena 300zł za te ze zdjęć obejmuje cenę gołych tłoków, więc koniec końców, po kupnie wszystkiego, wyszłoby podobnie, więc jeśli już wezmę, to gorzyckie.
-
jezeli za same pierscienie mialbys zaplacic stowe, do tego sworznie, to robi sie blisko 520pln
-
Czyli chyba opłaca się brać fabryczne za tą cenę, i na tym zakończę swoją przygodę z poszukiwaniem tłoków i pierścieni, na goetze i tak nie ma już szans, są zupełnie nieosiągalne, musiałbym trafić jakiś stary zapas. Ukraińcy nie odpisali na maile. Zastanowię się jeszcze, ale z braku lepszej alternatywy wezmę ten komplet.
-
ukrainskie to tez bedzie badziew, pewnie gorszy od primy,
nie wierze, ze w krajach bardziej dzikich niz nasz grajdol II swiata produkuja cos lepszego
-
ukrainskie to tez bedzie badziew, pewnie gorszy od primy,
nie wierze, ze w krajach bardziej dzikich niz nasz grajdol II swiata produkuja cos lepszego
Mowa była o pierścieniach goetze z Ukrainy, tam widniały w katalogu. Nieważne, sprawa i tak raczej nieaktualna, bo nie odpisali.
-
zadzwoń do Gorian albo do Cermotor. Jeśli oni nie maja... to szanse są małe .