FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => PTK CLASSIC => Forum klasycznych pojazdów FSO => Wątek zaczęty przez: banned w Kwiecień 23, 2018, 16:20:50 pm
-
Czy ktoś się orientuje czy były różne wersje tego lakieru? Są dostępne gdzieś w internecie receptury do tego?
Zamówiłem sobie taki lakier i po próbie wygląda że jak się patrzy ze światłem pod kątem prostym to nawet jest ok. ale jak spojrzeć pod płytszym kątem to robi się bardziej kremowy w stosunku do oryginału który jest bledszy, prawie biały.
-
A wziąłeś pod uwagę starzenie się lakieru? To był lakier gotowy, według numeru, czy dorabiany? Bo jeśli dorabiany, to rzeczywiście słabo, ale takie przypadki bywają.Jeśli to lakier gotowy, z numeru, to może się różnić, bo lakier na aucie zawsze już trochę zblednie od słońca i ze starości.
-
Z numeru, ale tam gdzie dorabiam to można sobie wsadzić dorabianie pod kolor :]
Dałem klapkę żeby dorobili 44E. Za pierwszym razem wyszedł trochę za ciemny. Za drugim mi w ogóle wymieszał coś na kształt 42U
-
Bo były 2 rodzaje plusowych kolorów z FSO i daewoo przykładem jest chodź by liściasty . Na poldku jest inny a na tico inny a ten sam kolor ;)
-
Przyszedł mi dzisiaj L-74 z Motipu.
Jakaś tragedia, nie wiem, czy to możliwe żeby nawet pod maską, nawet w kabinie lakier w aucie które głównie stało w garażu tak bardzo wypłowiał?
Na aucie kolor jest biały, lekko wpadający w szarość, a przyszedł kremowy. Wygląda to tak jakby w fabryce położyli zupełnie inny odcień niż jest na tabliczce.
-
Dziwne, ja podczas remontu Atu zamówiłem litr lakieru 29U z Motipu, co prawda nie był to idealnie ten sam odcień, ale bez bardzo mocnego naświetlenia ciężko było odróżnić elementy lakierowane od nie lakierowanych. Generalnie w takim przypadku jak Twój, to jedynym sensownym rozwiązaniem wydaje się być zdjęcie np. klapki wlewu i dorobienie lakieru pod jej kolor.
-
Jak pójdziesz do dobrej mieszalni to się dowiesz że lakierów fso jest kilka rodzajów pod jedną nazwą i tak np. L-80 miał 2 warianty, jeden wpadający w pomarańcz i drugi bardziej czerwono-bordowy, a 126 toledo red chyba nawet 3. Więc najprościej dorobić z klapki czy czegoś innego, ja akurat musiałem przywozić całą maske :) Dąbrowa Górnicza ul. Dekerta 7 też polecam.
-
Tam, gdzie ja najczęściej dorabiam, mają konkretne receptury. Pierwszy raz słyszę o kilku wariantach, szczególnie w przypadku takich prostych lakierów jak lite z FSO.
-
Sprzedawca mi też mówił że do FSO były lakiery z różnych fabryk i każda sobie mieszała jak chciała, tylko że mi tak mieszał i doradzał że na obydwu autach tragedia. Na jednym złe odcienie, na drugim musiałem świerzy lakier zrywać.
Zawiozłem maskę do Dąbrowy, dzięki Trojan za namiar <ok> Jutro się okaże co z tego wyjdzie. Auto we wspaniałym stanie, zasługuje na lakier we właściwym odcieniu,
-
na metaliku żółknie lakier bezbarwny i jest problem z dorabianiem,
a na akrylu nie ma lakieru bezbarwnego i utlenia sie lakier wlasciwy, od promieni slonecznych inaczej niz bez promieni, ale nie wazne gdzie auto stalo odcien nie ma nic wspolnego z tym, jaki byl po wyjezdzie z fabryki,
wszelkie biale i zblizone to jest tragedia z doborem i trzeba byc tego swiadomym
-
Pierdzielisz Pan. Mam białego lublina, który był już przeze mnie podmalowywany farbą dorabianą z numeru. Lakier od początku był identyczny z oryginalnym i tak też jest po kilku latach.
-
Zawiozłem maskę do Dąbrowy, dzięki Trojan za namiar <ok> Jutro się okaże co z tego wyjdzie. Auto we wspaniałym stanie, zasługuje na lakier we właściwym odcieniu,
Jakiś lakiernik? Kumpel pilnie potrzebuje pomalować maskę w caro, a warsztat, który miałem za dobry, okazał się kompletnie spalony.
-
Jakiś lakiernik? Kumpel pilnie potrzebuje pomalować maskę w caro, a warsztat, który miałem za dobry, okazał się kompletnie spalony.
Mogę się tego podjąć za połowe ceny lakiernika ale efekt nie będzie idealny bo wiadomo warunki garażowe.
-
Jakiś lakiernik? Kumpel pilnie potrzebuje pomalować maskę w caro, a warsztat, który miałem za dobry, okazał się kompletnie spalony.
Lasoń robi dobrze, ale tutaj spróbuję sobie sam poradzić bo zasiłku nie starczy :]
-
Wyjaśniła się ciekawa kwestia.
Nie ma wątpliwości że na tabliczce jest L-74, a lakier który położono w fabryce to de facto L-90