FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: jaca w Maj 04, 2018, 07:38:08 am
-
Witam
jak duży ma wpływ szeroka stal na wspomaganie ? (swap silnik 1,6 gsi 1999 rok) Założyłem szeroką stal 7j opony 13/70/175 i ciśnienie 2,5 bara. efekt jest taki jakby wspomagania nie było. czy w tym przypadku rodzaj przekładni i pompy ZF - JKC ma wpływ na skuteczność wspomagania ?
-
Jednym słowem zrobiłeś naciąg opony, który tylko nieznacznie, jak nie wcale, zwiększa powierzchnię styku opony z podłożem. Czyli nie zrobiłeś nic wpływającego na pracę wspomagania. Powinno ono działać poprawnie.
-
czy w takim razie może być sytuacja, że źle któryś przewód podłączyłem ? może ktoś podeśle mi schemat .
-
Proszę, oto schematy.
1
(https://zapodaj.net/images/207a6d4619a68.jpg)
2
(https://zapodaj.net/images/4de4e34698e0e.jpg)
3
(https://zapodaj.net/images/d5c5534becf1c.jpg)
-
Proszę, oto schematy.
1
(https://zapodaj.net/images/207a6d4619a68.jpg)
2
(https://zapodaj.net/images/4de4e34698e0e.jpg)
3
(https://zapodaj.net/images/d5c5534becf1c.jpg)
dzięki bardzo
-
1 to jkc
A 2 i 3 ?
-
2 to mix, przekładnia ZF, pompa i zbiorniczek JKC.
3 to ZF.
-
2 to po prostu JKC bez chlodnicy - niczym innym rysunki 1 i 2 nie roznia,
dopiero na 3 jest ZF, gdzie wszystkie elementy sa inne
-
Nawet nie wiedziałem że były jkc bez chłodnicy.
-
sprawdziłem swoje prace i wspomaganie dobrze poskładałem. silnik mam gsi bosh więc wynika, że mam pompę (jkc) ? a na pewno przekładnia zf do której mam ogromne wątpliwości.
czy przekładnia jkc różni się wieloklinem od zf ???
-
W pierwszych boszach występowały przekładnie ZF. Miałem kiedyś okazję wyszarpania na złomie ZFa z takiego bosza z całkiem niskim przebiegiem i do dziś żałuję, że tego nie zrobiłem :( Chyba wraz z wprowadzeniem klamek-wyłamek ZF zniknął z Plusów.
To jest ZF
(https://5.allegroimg.com/s512/033d2a/55099c88495ca6b9e3815cb1dd25)
A to JKC
(https://6.allegroimg.com/s400/01d994/b4fff8af4c4fb5a932ae43b57556)
Wieloklin jest taki sam.
-
... a czy guma ściany grodziowej bardzo się różni zf od jkc ?
jeśli mam teraz przekładnię z gumą zf to czy bez problemu wejdzie przekładnia jkc ? no i jeszcze czy jest różnica w wieloklinach ?
-
Guma się różni. ZF ma dużą dziurę, JKC ma otwór tylko na wałek kierowniczy. Wielokliny są takie same.
-
W pierwszych boszach występowały przekładnie ZF. Miałem kiedyś okazję wyszarpania na złomie ZFa z takiego bosza z całkiem niskim przebiegiem i do dziś żałuję, że tego nie zrobiłem :( Chyba wraz z wprowadzeniem klamek-wyłamek ZF zniknął z Plusów.
w pierwszych plusach (a wiec boszach) byly JKC, a ZFy na pewno nie skonczyly sie po wprowadzeniu oblych klamek, bo moj 1998 z wakacji ma oble klamki i ZFa,
ZFy skonczyly sie, gdy wypchneli zapasy,
nie widzialem nowszego egzemplarza od 1998 z ZFem, ale w osobowkach malo ich bylo, wiec moze i w 1999 sie jakies trafily ,a moze juz nie
-
Ja plusa z ZFem widziałem może 3-4 razy z czego na żywo tylko raz. 99% plusów jakie widziałem to były JKC, a z nich 100% było na obłych klamkach. Możliwe, że mógłby się trafić ZF w nowszym plusie, ale w takim wypadku to albo efekt ingerencji ASO, albo inwencja twórcza właściciela.
-
koledzy,
zapoznałem się praktycznie z wszystkimi postami o wspomaganiu. mam w fiacie 125p silnik i osprzęt GSI, mam chłodnice do wspomagania ale przekładnia i guma jest ZF. według Was lepiej będzie wymienić przekładnie na JKC czy na ZF. dodam jeszcze, że mam szeroką stal i szerokie zawieszenie.
-
przekladnia ZF jest trwalsza, minusem sa spore wymiary i masa wieksza od JKC o ~50%
-
Guma się różni. ZF ma dużą dziurę, JKC ma otwór tylko na wałek kierowniczy. Wielokliny są takie same.
w takim razie jak jest guma zf to przekładnia jkc wejdzie ?
-
Pewnie tak. Ale czy nie będzie jakiejś szpary to nie wiem. Z drugiej strony JKC ma w tym miejscu jakby gumowy kapturek, wiec przez przypadek mogłoby się ładnie pokryć i pasować.
-
Ja plusa z ZFem widziałem może 3-4 razy z czego na żywo tylko raz. 99% plusów jakie widziałem to były JKC, a z nich 100% było na obłych klamkach. Możliwe, że mógłby się trafić ZF w nowszym plusie, ale w takim wypadku to albo efekt ingerencji ASO, albo inwencja twórcza właściciela.
Musiałoby być dużo takich ingerencji. W ogłoszeniach tak na szybko znalazłem 2. Sam również posiadam Atu z września 1998 z ZF. Pierwszego Plusa miałem z maja 1997 i miał JKC. Jak to w FSO, montowane to co na magazynie.
https://www.olx.pl/oferta/polonez-atu-plus-pierwszy-wlasciciel-benzyna-gaz-hak-CID5-IDu2sBr.html#3605a2ea9e
https://www.olx.pl/oferta/polonez-caro-plus-CID5-IDsBASh.html#3605a2ea9e
-
Zwracam uwagę na słowo nowszym. Warto też zauważyć, że cały "spór" toczył się nad plusami z pierwszych roczników produkcyjnych 1997/1998 r. Na OLXie na 133 polonezy plusy znalazłem tylko 4 z ZF wszystkie sprzed 1999r. Także czapki z głów jak znajdziesz plusa z ZFem z rocznika 1999-2002.
-
Analizując posty, pisałeś o zmianie wspomagania razem z klamkami. Mój post tego się tyczył, dlatego wskazałem Atu z 1998 jako takie z "okrągłymi" klamkami i ZF. To samo linki z ogłoszeniami.
-
chyba wraz z wprowadzeniem klamek-wyłamek ZF
Chyba nie ;) moje atu fabrycznie jest z 97 miało stare klamki bosza pod maską i wspomaganie fabrycznie JKC .
-
Żeby ukrócić gównoburze w zarodku, napiszę tylko tyle, że myślałem iż obłe klamki weszły pod koniec 98 roku. Widać były wcześniej.
-
Okrągłe klamki weszły na początku 1998.
Gomulsky, aby nie było tej twojej burzy, wystarczy nie tworzyć jakiś legend.
-
Zrób kalendarium produkcji polonez, chętnie będę się posilkowal, żeby nie tworzyć mitów, guseł i zabobonów ;]
-
Ja plusa z ZFem widziałem może 3-4 razy z czego na żywo tylko raz. 99% plusów jakie widziałem to były JKC, a z nich 100% było na obłych klamkach. Możliwe, że mógłby się trafić ZF w nowszym plusie, ale w takim wypadku to albo efekt ingerencji ASO, albo inwencja twórcza właściciela.
Musiałoby być dużo takich ingerencji. W ogłoszeniach tak na szybko znalazłem 2. Sam również posiadam Atu z września 1998 z ZF. Pierwszego Plusa miałem z maja 1997 i miał JKC. Jak to w FSO, montowane to co na magazynie.
https://www.olx.pl/oferta/polonez-atu-plus-pierwszy-wlasciciel-benzyna-gaz-hak-CID5-IDu2sBr.html#3605a2ea9e
https://www.olx.pl/oferta/polonez-caro-plus-CID5-IDsBASh.html#3605a2ea9e
Miałem taka hybrydę Caro Plus 1998 kwiecień , okrągłe klamki, wspoma ZF, welurowe wnętrze, GLI.
Mam 1998 marzec podobno pierwszy wypust GSI okrągłe klamki, JKC i 3/4 części sygnowane na 1997r październik.
-
FSO Fabryka Samochodów Osobliwych... i wszystko w temacie.
A jak nie wiadomo było czemu ciężko kręcić, tak dalej nie wiadomo...
-
Jakie by nie było, JKC czy ZF powinno lekko kręcić.
Pompa, płyn?
-
Jakie by nie było, JKC czy ZF powinno lekko kręcić.
Pompa, płyn?
zacznę od przekładni. z poprzednim silnikiem i pompą też chodziło ciężko. biorąc pod uwagę boreicza, który też był po swapie wspomaganie chodziło mega lekko.