FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: mruk1313 w Maj 05, 2018, 15:38:09 pm

Tytuł: Wyciek płynu chłodniczego z dolnej obudowy nagrzewnicy Caro +
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Maj 05, 2018, 15:38:09 pm
Witam.
Mam problem z plusem. Dziś zauważyłem że kapie płyn chłodniczy pod spodem obudowy nagrzewnicy , w miejscu gdzie jest wylot nadmuchu na nogi pasażera oraz kierowcy.
Pytanie czy na szybko czy rozszczelnił się grzejnik czy coś zwyczajnie pękło?
Dodam że samochód bardzo ale to bardzo długo stał.
Z tego co widzę dostać nowy grzejnik do Plusa graniczy z cudem więc czy jest jakaś alternatywa i czy trzeba rozbierać całą deskę rozdzielczą czy tylko wystarczy zdemontować konsole środkową?
Tytuł: Odp: Wyciek płynu chłodniczego z dolnej obudowy nagrzewnicy Caro +
Wiadomość wysłana przez: Bartek GSi w Maj 05, 2018, 22:50:02 pm
Myslę, że świat widział większe cuda.

http://allegro.pl/grzejnik-nagrzewnica-fso-polonez-caro-atu-plus-i7058708021.html

http://allegro.pl/grzejnik-nagrzewnica-polonez-caro-plus-atu-plus-i7260391130.html

U mnie przy wymianie była ściągana cała deska. Kupiłem całą czarną, zamiennik taka jak w drugim linku. Wszystko działa do tej pory super jak fabryka. Tylko z rurkami był niewielki problem bo nie były odpowiednio wyprofilowane, także brałbym tą złotą.
Tytuł: Odp: Wyciek płynu chłodniczego z dolnej obudowy nagrzewnicy Caro +
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Maj 06, 2018, 00:48:00 am
Ja też kupiłem tą z drugiego linku czyli czarną i też był problem tak jak Bartek piszę z rurkami.
Tytuł: Odp: Wyciek płynu chłodniczego z dolnej obudowy nagrzewnicy Caro +
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Maj 06, 2018, 21:19:49 pm
Ja też kupiłem tą z drugiego linku czyli czarną i też był problem tak jak Bartek piszę z rurkami.

Co konkretnie trzeba było z nimi zrobić?
Coś dogiąć itp?
Tytuł: Odp: Wyciek płynu chłodniczego z dolnej obudowy nagrzewnicy Caro +
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Maj 07, 2018, 10:05:49 am
Rurki nie były tak wyprofilowane jak fabryczne, więc lekko starałem się je nagiąć, ale delikatnie bo bałem się aby nowej nagrzewnicy nie zepsuć.

Nie wiem teraz czy:
a) to wina termostatu (nowy, 87 st. ale tej dziadowskiej firmy - nie pamiętam jakiej)
b) wina, że MOGŁEM (nie musiałem) źle poskładać układ ogrzewania
c) wina samej nagrzewnicy

Ponieważ po wymianie nagrzewnicy i termostatu jakoś specjalnie ciepło w środku nie miałem. Nie wiem czy może mam AŻ tak duże wymagania co do ogrzewania w PN, ale pomimo tych zabiegów w środku było mi zimno podczas zimowego okresu. Okej, raz było mi gorąco, ale jechałem 80km w jedną stronę, więc miał czas się zagrzać.

Więc nie wiem czy to może wina samej nagrzewnicy. Nie wiem, może ten zamiennik jest z jakiś gorszych materiałów które gorzej odprowadzają ciepło.

Na dniach kończę wkładać kompletną klimę, wczoraj poskładałem całe wnętrze i starałem się wręcz pedantycznie wszystkie złącza (rurki ogrzewania) po uszczelniać taśmą z gąbką (taką jak do okien/drzwi) tak aby jak najmniej ciepła mi uciekało. Jestem ciekaw czy to coś pomoże. Oczywiście jeszcze planuje wymienić termostat na ten jedynej prawilnej firmy (jak zwykle też zapomniałem nazwy...).
Tytuł: Odp: Wyciek płynu chłodniczego z dolnej obudowy nagrzewnicy Caro +
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Maj 07, 2018, 22:06:01 pm
Dziś kupiłem oryginał ze starych zapasów.
Metki GM , made by korea itp co dziwne opisana w sklepie ja do trucka.
Najgorsze jest to że nie zapamiętałem które wkręty idą do konsoli , jeśli ma ktoś foto jakie wkręty itp z chęcią podpatrzę.