FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Maj 08, 2018, 11:55:55 am
-
Trafiłem na takie coś:
https://www.easyklima.pl/kolekcja/sklep
Według ich opisu można sobie samemu nabić klimę cudownym środkiem zastępującym R12 i R134. Ciekawe czy to faktycznie działa bo mam do nabicia klimę w skodzie i jeszcze na przyszłość w atówce jak skończę walkę z chłodnicą...
-
Pierwszy raz słysze o uszczelniaczu do klimy <mysli>.
-
Na moje oko to się średnio kalkuluje. Za ~250 zł (z wysyłką) niby masz zestaw, który pozwala uzupełnić czynnik w układzie, a nie nabić go od zera. Pamiętajmy, że maszyneria do nabijania klimy najpierw wytwarza w układzie podciśnienie, a dopiero potem napełnia układ, więc układ napełniony takim czymś z pęcherzem powietrza chyba nie pracowałby zbyt prawidłowo <co> Pytałem ostatnio w zaprzyjaźnionym warsztacie o koszty to serwis (test szczelności itp.) klimy to 100 zł, 1 kg czynnika to 250 zł, więc w przypadku poloneza wychodzi to jakieś 300-350 zł.
-
W octavii 1 750g. 100g ok 30zł + podłączenie maszyny 70zł? Przy założeniu że pusto w układzie, wyjdzie w serwisie ok. 300zł. Przy czym wyciągną resztki, uzupełnią całość z olejem, sprawdzą szczelność.
-
Dokładnie, E46 740g, wyszło 300zł na pusty układ wraz z w/w czynnościami.
-
Nie dawno podrozal czynnik. Wcześniej 11 kg kosztowało max 400zł. Teraz od 1500-2000 w zależności kto gdzie kupuje i jakie ma upusty
-
Zarzuciłem to jako ciekawostkę. Jak tylko trafiłem na to od razu skojarzył mi się tekst KGB o LPG...